Tulppa pois, helicoilit kierteisiin ja kovaa ajoa! ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi RS4 B5 Avant quattro 2001
Collapse
X
-
Jos sieltä kunnon savushow on tullut ulos niin kait sitä voi varautua pahempaankin kuin puutappipatenttiin :)
Mut jos ei lohko itessään ole vaurioitunut niin turha sitä koko mottia on hommata kun nuo risan motit tahtoo olla hinnoissaan. 2.4/2.8 kannet jos tarvii ja männät ja tarvittaessa poraa ekaan ylikokoon. Selviää murto-osalla kuin mitä vanhasta risan koko koneesta kärsii.
Comment
-
Ehkä tässä on Japella se takana että nyt vois rakentaa jo koneen ja sitten kun saa sen savukoneen pois niin vois laittaa uutukaisen melkein heti perään sisälle, vai käyttämällä turbot billetoitumassa. Ala vaan hieromaan Mikon kanssa kauppoja, sillä on ainakin 1 hyvä lohko :)
Comment
-
Tällaisen bongasin aikaisemmin ebaysta, mikäli käy niin että tulee tarve tuollaisille.
Muunmuassa kannet AZR koneeseen
Comment
-
itse en ainakaan lähtisi orkkis risan männillä kasaamaan uutta mottia tai poraamaan niille. Rajapyykki on ainakin mun koslassa risan männälle löytynyt. Rengasvälit murtuu. 2 mäntää tälle kesää tuhottu. Naulaaminen ei ole ollut syynä. Jos välttämättä haluat varamotin niin sellanen voisi löytyä. Itselle juuri hankin yhden hyllyyn, jos ehtii talvella tehdä uuden sulakkeen.
Comment
-
Ainakin S:n männillä ottaneet isolla mantereella sellaisia tehoja, että ei pitäisi heikkouttaan hajota ellei puhuta 800hp teholuokasta. karkeaksi nyrkkisännöksi tullut, että 700whp on vakiomäntien raja eli tuon tehon jos suomentaa miten päin tahansa niin kovia lukemia saa ottaa.
Comment
-
Käytiin pojan kanssa katsomassa potilasta tässä eräänä iltana. Siellä se makaa edelleen samassa tilanteessa. Onko forumilla joutilaita tekijämiehiä jotka haluaisi ottaa haasteen vastaan? Päästäis edes purkuhommissa sille tasolle, että voitais alkaa tilaamaan uusia osia.
Comment
-
Tekis mieli ilmottautua kun on vähän ajan sisällä kahden bitin purkuun ja kasaukseen hairahtanut, omassa on jopa moottori käyny ihan osina asti. Mutta pitää äkkiä kieltäytyä urakasta kun on omasta takaa jo aikataulu tiukilla että kerkeää ennen lumia takas ajoon.
Eikun jsahlman ota koppi tästä pallosta ;)
Comment
-
Jos tälle löytyisi oikeasti kykenevä tekijä joka lupautuisi kohtuullisella aikataululla ja sopivalla korvauksella purkamaan/rakentamaan/kasaamaan moottorin, niin eipä nämä välimatkat suomessa ole niin pitkiä etteikö autoa jaksaisi siirrellä trailerilla. Muutoin tämä jää JPautotuningille jonoon odottamaan aikoja parempia.
Paikallisaviisi NMT teki viime kuussa pienen jutun merkkiuskollisesta harrastajasta. Tästä isompi filu josta saa ehkä selvää tekstistäkin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viestiJos tälle löytyisi oikeasti kykenevä tekijä joka lupautuisi kohtuullisella aikataululla ja sopivalla korvauksella purkamaan/rakentamaan/kasaamaan moottorin, niin eipä nämä välimatkat suomessa ole niin pitkiä etteikö autoa jaksaisi siirrellä trailerilla. Muutoin tämä jää JPautotuningille jonoon odottamaan aikoja parempia.
Comment
-
Konehuoneessa kansien irroitus on todella tuskaista, eikä välttämättä edes onnistu. Kuskinpuolen olen saanut irti, mutta toista puolta en. Johtui ehkä Wagnerin pakosarjasta sillä kertaa.
Todellakin se purkaminen onnistuu oikeastaan keneltä vaan, mutta sitten pitääkin jo tietää jotain kun sitä kokoaa.
Comment
-
Harrastajakollega jäsen Jaymz irroitti moottorin ja purki tänään ahtimet ja pakosarjat irti kattilasta.
Yksi pakoventtiili oli mennyt poikki ja tehnyt männän päälle melko syviä lovia.
Venttiilin seetirenkaan paloja ja männästä irronneita alumiinikokkareita löytyi ahtimen pakosiipien jälkeen.
Purku jatkuu ensi viikolla. Kunhan kannet saadaan irti, niin tiedetään mitä pohjarautaa tarvitaan uusia. Todennäköisesti vaparin kannet ja pakoventtiilit tulee hakuun. Terveisiä vaan Sinisalolle jo tässä vaiheessa. Ahtimet vein jo tänään Fin-Turbon Markukselle, niin saa purkaa ne ja bodata vähän.
Kuulisin mielelläni suosituksia mäntä/kankiosastolle. Hakusessa hyvin samanluontoinen setup kuin nykyinen oli. Puristukset sen mukaan.
Puolakonversio tulee tehtyä nyt varmaan samalla.
Mitäs kaikkea tässä kannattaa nyt uusia samalla?
Jakopää ja vesipumppu nyt ainakin, kytkin ja vauhtipyörän kitkapinta tarkastetaan. Kellään ylimääräisenä Fidanzan vauhtipyörän kitkapintaa?
Laatikkoon oli tarkoitus laittaa uudet synkrot ja siirtopakat (ainakin 1-2). Mistäs ne?
Comment
Comment