Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 4.2 C4 vm. '94 kolarikorjausta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 4.2 C4 vm. '94 kolarikorjausta

    Entinenkään projekti ei ole vielä valmis, mutta tuli ns. pakkorako hankkia yksi auto lisää. AVK:lta siis kyseinen laite hankittiin suht edukkaasti.

    Taustatarinaa; Auto ilmestyi varastolle jo kuukausi sitten hinnan ollessa pikkuista auki 6000 euroa. Viime tiistaina tiesin hinnan putoavan 3900 eurosta 3300 - 3500 euron paikkeille, ja siihen mennessä korkein tarjous autosta oli 3000 euroa. Aamulla joku tarjosi heti 3400 ja alkoi pieni paniikki iskeä. Ajattelin aluksi jättää puolen päivän aikaan oman tarjoukseni minimikorotuksella 3500 euroa, mutta jotenkin kummassa läksin kumminkin soittelemaan ja tarjosin. 5min tarjouksen tekemisestä hintaa tiputettiin ja auto jäi sitten meikälle, eli melekoinen ajoitus tai jotain muuta.

    Illalla kirjoittelen vähän enempi ja laittelen niitä tärkeimpiä eli kuvia.

    [edit]

    Pahoittelen jo etukäteen kuvien helvetin huonoa kuvanlaatua.

    Tässä on auton keula sellaisena kun se oli avk:lta tullessaan - ei suurempia vikoja. Ainoa huolen aihe keulan tienoilla on ilmastoinnin lauhduttimessa oleva pieni vekki jonka aiheutti puskurin läpi iskeytynyt oksa. Prkl. :]

    Hanttarin kylki näkyypi tässä kuvassa. Eturenkaan joutui vaihtamaan väliaikaisesti tuommoiseen kekkulaan. Auton omalla renkaalla oli ajettu kilometrikaupalla puhjenneella renkaalla.. vanne on suht lohduttomassa kondiksessa renkaasta puhumattakaan. Ihan kun ois piikkimattoihin ajettu. Tästä myöhemmin kuvia.

    Sisusta on melkoisen huonosti pidetty. Ei liene ikinään imuroitu saati pyyhitty pölyjä pois. Takakontti on verhoiltu koirankarvalla. Hyviä idiksiä millä karvoista pääsee tehokkaasti eroon?

    Konehuone puolestaan on yllättävän siisti verrattuna sisätiloihin. Keltaiseksi maalattu poikkituki sen sijaan on hirvitys.

    Autoa ei ole tarkemmin edes "mällätty", vaan puskuri on kolhaistu johonkin. Puskurin lista on korjattavissa, mutta rekkarikilven muovi on käyttökelvoton. Saas nähdä mitä tästä tulee, mutta halvemmalla päästään kun tuon toisen prokkiksen kanssa. Jakopääremppa ois varmaan hyvä tehdä tai teetättää..

    To be continued.

    Huom. Kuvat on väliaikaisesti poissa käytöstä. . Piakkoin updatea.
    Viimeksi muokannut Mike Beuf; 8.7.2008, 11:59.

  • #2
    Vaikuttaa kuvien ja tekstin mukaan melko helpolta projektilta.
    Jännä että konehuone noin siisti, verrattuna sisustaan, mutta poikkituki on kamalan värinen!

    Comment


    • #3
      Saatiin auto nosturille ja räpsin muutemat kuvat.

      Öljypohja on puskurin lisäksi saanut eniten osumaa. Ihme ettei vuoda.. Etureunassa on ollut hyvin hilkulla, ettei lohko ole haljennut. Mitähän tuommoinen öljypohja kustantaa? Tuota ei viitsi irroittaa ennen kun uusi on hankittu, jää varmasti vuotamaan jos laittaa takaisin.

      Hieno putkistokin on rakennettu, toteutus on vaan vähän mitä on. Äänet on kyllä mukavat. Täytyy hakea vaikka Motonetistä nyt hätävaroiksi uutta putkea ja tehdä kunnollinen.. Rosterista sitten joskus myöhemmin kun innostuu. Järjettömästi jätetty nuo vaimentimet noin taakse, ettei tuo etummaisena näkyvä mahdu edes ehjänä alle vaan se on päältä murjottu littanaksi.

      Ja tässä vielä kuva renkaasta. Oiskohan vanne jäänyt ehjäksi? Sittenpähän näkee kun vie tasapainotettavaksi. Hyvä siitä tulee ku maalaa. ;]

      Comment


      • #4
        Koirankarvat lähtee harjaamalla ja harjaamalla ja imuroimalla ja harjaamalla ja teipillä taputtelemalla.
        Riippu vähän koirasta. Joku lyhyt karvainen on paha, kun ne karvat menee sinne verhoilun sisään.
        Olenpä nähnyt yhden volvon, missä oli niin jykevästi ja tasaisesti sitä karvaa, ettei pystynyt sanomaan, mistä verhoilu alkoi ja koirankarvoitus loppui.
        Pienestä se on lunnaiksi laskettu tuo laite.
        Tosin vastaavan ehjän hinta on laskettu aika alhaiseksi.

        Comment


          #5
          Öljypohjan vois korjata ottamalla kupruinen pala pois ja sopivaa lootua tilalle.

          Comment


            #6
            Reilun 80e maksaa uus ö-pohja.

            Comment


            • #7
              Rautasahan terällä "kampaamalla" olen itse joskus koiran karvoja poistanut, ja hyvin lähti. Tietysti riippuu vähän karvasta ja verhoilusta että onnistuuko.

              Comment


              • #8
                Sisusta lähti yllättävän hyväksi kun jakso vaan imuroida ja puunata. Motonetistä löyty ihan hyviä litkuja millä sai pintoja puhtaaksi myös. Mammalle kiitos tästä urakasta.

                Puskurin parsiminen helpottui huomattavasti kun osti tuommoista Loctiten Hysolia. Helvetin pieni tuubi ja helvetin kallista, mutta kyllä on hintansa väärtiä tököttiä. Palat liimailee tiukkaan toisiinsa.. Suosittelen lämpimästi erilaisiin muovikorjailuihin. Vielä reipas hionta ja maali päälle.

                Ainiin, puskurin keskiosa eli rekisterikilven tausta on korjauskelvoton. Marmoritiskillä sanoivat, ettei niitä enää edes saa. Tarjotkaa ihmeessä jos joltain sellainen löytyy ylimääräisenä. Pikkuvikainenkin kelpaa..

                Comment


                • #9
                  Marmoritiskillä sanoivat, ettei niitä enää edes saa.
                  Missäs lasipalatsissa moista väitettiin. N. pari kuukautta sitten kyselin
                  omaan ko. osaa Vantaan VV - autolta ja olisi tilaamalla löytynyt.

                  Hinta oli vaan sen verran suolainen, että jäi tilaamatta.

                  Comment


                  • #10
                    Lahden Laakkosella näin kerrottiin. Ilmeisesti laiskuuttaan sanoivat näin.. hmph. Uuden hinta on tosiaan varmaan melko suolainen, eli täytyy kehitellä jotain.

                    Comment


                      #11
                      Tällee offtopicina, Turun marmorilla tuli perjantaina vastaan jonkun tilaama 100 / UrS4 eturekkarin tausta, joten sanoisinpa että saatavilla on ainakin vielä. Olipa saimaiseen autoon kuljettajan puolelle tuleva puskurin listakin tullut Ruotsista.

                      Tai no, näin jälkikäteen mietittynä saattoipa se olla B4:nkin kilventausta ja lista. En tarkistanut osanumerosta sopivuutta, käsien läpi mennessä osan ulkoasuun vaan kiinnitin huomiota.
                      Viimeksi muokannut cRN; 3.5.2008, 21:09. Perustelu: Tarkennusta

                      Comment


                      • #12
                        Kuinkahan hyvin tämä lisävarustedekooderihässäkkä pitää paikkansa? Tuon mukaan koodilla 3FG pitäisi autosta löytyä Glass sun roof eli lasikattoluukku, vaan eipä ole sellaista näkynyt. Liekö noissa ollutkaan lasista luukkua?

                        Tässä optiolista kokonaisuudesaan (ainakin ne mitä huoltokirjan tarrasta löytyy)
                        Koodi:
                        X0A = National sales program Germany
                        B0A = Component parts set without country-specific design requirement
                        C5H = Alloy wheels 9J x 19
                        G0L = 6-speed manual transmission for four-wheel drive vehicle
                        H5L = Tires 205/45 R 16 87W xl
                        J1A = Battery 380 A (64 Ah)
                        M7Y = 8-cyl. gasoline engine 4.2 L/206 kW closed-loop catalytic converter base engine is T7J
                        Q1D = Sports front seats
                        1AC = Anti-lock brake system (ABS)
                        1G3 = Alloy spare wheel with original equipment tires
                        1MR = Leather steering wheel
                        1N1 = Power steering
                        3AF = Right exterior mirror: convex, electrically adjustable and heated
                        3BS = Left exterior mirror: aspherical, electrically adjustable and heated
                        T7J = 8-cylinder gasoline engine 4.2 L unit 077.4 (aluminum)
                        3S1 = Bright roof rails
                        4UB = Air bag for NAR
                        0G1 = Gearshift lever
                        8YF = Radio
                        8GG = Alternator 110 A
                        8FA = Without second battery
                        8RG = 2 speakers (passive) and 2 tweeters
                        1KE = Disc brakes, rear
                        1LC = Disc brakes, front
                        3FG = Glass sun roof
                        3YB = Door pockets, front
                        1BE = Sports suspension/shock absorption
                        Eihän tuossa ole läheskään kaikkia autosta löytyviä varusteita kerrottu. Harmi. Mitkähän nuo nännit mahtavat olla b-pilarin ulkosyrjällä? A6:ssa ei niitä ole.

                        Comment


                          #13
                          Mitkähän nuo nännit mahtavat olla b-pilarin ulkosyrjällä? A6:ssa ei niitä ole.
                          Keskuslukon IR-vastaanottimet, uudemmissa toimii radiotaajuuksilla lukitus.

                          Comment


                          • #14
                            No tietenkin! Tyhmähän mie olen kun en tuota keksinyt.. Napillinen avain on vaan jäänyt matkalla jonnekin. Sellaisen saa käsittääkseni koodattua uudelleen mitä noita vanhoja topikkeja selailin?

                            Comment


                            • #15
                              Eri asia on sitten se, kannattaako IR-kaukon perään haikailla. Ainakin omasta mielestä se on (oli) todella aneminen käyttää noihin radio-vehkeisiin tottuneena.

                              Comment


                              • #16
                                Eri asia on sitten se, kannattaako IR-kaukon perään haikailla. Ainakin omasta mielestä se on (oli) todella aneminen käyttää noihin radio-vehkeisiin tottuneena.
                                Tuo on ihan totta, itse olen luopunut kaukosäätimen käytöstä, koska ovet aukeavat perinteisellä tavalla avaimella vääntämällä paljon nopeammin kuin kaukosäätimellä sohimalla.

                                Comment


                                  #17
                                  Liekö noissa ollutkaan lasista luukkua?
                                  Mulla on 3FR, aurinkokennollinen luukku. Kyllähän noita on peltisellä, lasisella ja kennollisella kaikilla saanut.

                                  Comment


                                  • #18
                                    puskurin keskiosa eli rekisterikilven tausta on korjauskelvoton.
                                    MERTEIL merkkisessä firmassa näkyi keskiosa olevan 40e ja rapiat.

                                    Sivuosat maksaa sitten jo 125e kpl, ai! yhden olisin itsekin tarvinnut.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sainkin aiemmin jo eräältä avuliaalta foorumilaiselta privalla tiedon tuosta Merteilestä. En vaan raaskinut vielä tilata sitä.

                                      Sivuosan sain joten kuten liimailtua kasaan, mutta oli juuri ilkeästi mutkan kohdalta katki, että pirun vaikea oli saada peilaamattomaksi pinta.. Nyt on puskuri kauttaaltaan hiottu ja pohjamaalattu. Täytyypi käydä hakemassa joku tippa maalia niin pääsee pintaa vetelemään. Niin, ja RS4 verkkoa odotellessa myös. (:

                                      Comment


                                      • #20
                                        Autosta löytyi vanha myynti-ilmoituslappu, jossa lukee "Audi ABT A6 S4 320hv!" Eihän tuossa vakiona ole kuin ~280hp? Silloinen pyyntihinta btw. 15,900e. :]

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei välttämättä kannata alkaa tappeleen ton vanteen kanssa, kun uus maksaa vähän yli 100e (18") :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vanne on ihan okei. Ei siinä ole kun turhan rujot vekit, mutta tasapainotuskoneen mukaan suora. Jossain vaiheessa täytyy kumminkin hommata tuumaa isommat valssit alle, mutta se on ens kesän juttuja muun kivan ohella. :]

                                            Comment

                                            Working...
                                            X