Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Quattro -06

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja ollivaittinen
    Tohon takapään jousen irrottamiseen olis helpottanu jonkun verran http://a4mods.com/pics/Suspension/IMG_1189.JPG ja http://a4mods.com/pics/Suspension/IMG_1191.JPG löysääminen. Ainakin itsellä auttoi, kun viime lauantaina pulasin omaa autoa.

    Tosiaan "muutama" tunti meni asennukseen (yhteensä 7, tauot sisällytettynä)... Mutta itellä meni tuo takapää paljon helpommin ja nopeemmin ku etupää...
    Joo, oli tiedossa tuo takapään etupään pultti. Mulla oli kaveri siinä vieressä niin onnistui irrottamatta sitä.

    Mulla vain vastusti ku ensimmäisellä koeajolenkillä ensin auto tuntui hyvältä ja yhtäkkiä kuskin puolelta takaa kuului kauheaa kolinaa. No, ei muutaku auto talliin ja peräpää ylös ja iskari pois. H&R iskarin yläpää oli antanu periksi!?!?! Ja voin vannoa, että ne kiristettiin kunnolla. Kaveri piti vastaan ja meikäläinen väänsi isoilla putkipihillä yläpään mutterin kiinni.

    Tutkin sitten alkuperäistä iskaria ja tuota h&r tekelettä niin vanha iskari on 12mm paksu jossa pää sorvattu 10mm. Yläpäässä on 10mm reikä. H&Rssä 11mm tolppa johon sorvattu 10mm pää, mutta sitten siinä välissä onneton lukitus prikka?!? Semmonen vielä josta on pätkä leikattu pois. No se siellä oli korkannu ja tehny tolppaan jäljen! prkl... Nyt on takapäässä vakio iskarit paikallaan. Pitää keikkua niillä sen aikaa ku saa selvyyttä tähän hommaan.

    Pari kuvaa. Kuvassa "ehja" näkyy kuinka toiselta puolen on kans alkanu prikka valumaan. Kuva "korkannu" on sitten jo ihan paskana.

    http://i289.photobucket.com/albums/l...niher/ehja.jpg
    http://i289.photobucket.com/albums/l...r/korkannu.jpg

    Comment


    • #32
      Tänään tilasin sheriff merkkisen 3mm vahvuisen metallisen pohjapanssarin. Sheriff listasta ei löytynyt minun autoa, mutta löysin valmistajan venäläiset sivut josta löytyi B7 sopiva panssari. No, pistin sähköpostia Koivunen\sheriff jälleenmyyjälle ja seuraavana päivänä tuli, että asia korjattu käy paikallisesta liikkeestä tilaamassa panssari. Aika pitkä, viiden viikon toimitus aika, mutta pääasia että sen saa. Auton alla oli entinen kurasuoja mennyt ihan riekaleiksi edellisen omistajan kurvailuista joten päätin ostaa vähän järeämmän. Venäjällä tehty niin se on suunniteltu kestämään vähän huonompia teitä tai sitten ei. :)

      Modificarsin \ Markus Köppä on tehnyt hyvää työtä ja parhaansa mukaan selvittänyt minun takaiskareiden kohtaloa. Nyt viimeinen versio oli H&R päästä, että iskarien yläpää näyttää oudolta tuohon autoon vaikka osanumerot täsmäävät. Olen ehdottanut, että lähettäisin koko sarjan takaisin. Voisin vaihtaa vaikka KW alustaan. Variante 1 tai Street Comfort sarjaan.

      Comment


      • #33
        Sitten mulla on muuten filmiä ennen lastun asennusta ja jälkeen. Millä ohjelmalla niitä vois muokata? Sais vaikka kaikki samaan tiedostoon ja tekstiä vähän väliin. Esim 0-120 sitten 60-120 jne...

        Comment


          #34
          Tuo Sheriff-pohja"panssari" oli aivan pätevän oloinen laitos. Äidin entiseen Octavia I:een sellainen tuli asennettua. Pintakäsittelykin oli mielestäni riittävän laadukas. Ajatuksissa on ollut tilata itselle ainakin Avantiin samanlainen, sen pohjalevy kun kulkee melko alhaalla, ja on jo talven aikana ottanut osumaa jääkokkareista. Tosin eihän tuo Octavia I:n "panssari" ainakaan ollut kuin levy, jonka etureunasta oli kantattu noin 15cm siivu pieneen kulmaan, tarvittavat normipultit ja mutterit, sekä iskunvaimenninkumeja kiinnityskohtiin.

          Comment


          • #35
            JouniH videota taksi illaks ;)?

            Comment


            • #36
              Jos käytät Windowssia, niin sitten Windows Movie Maker tms. (muisti saattaa pätkiä)

              Comment


              • #37
                Maalailin jarru satulat.

                http://i289.photobucket.com/albums/l...her/ruoste.jpg
                Näytti rumalta ku ruoste paisto kromi vanteiden välistä. Huomaa rällätty muutama milli satulan kulmaa, että saa vähän turvaväliä vanteeseen. :)

                http://i289.photobucket.com/albums/l...iillotettu.jpg
                Enimmät paskat pois.

                http://i289.photobucket.com/albums/l...r/valmis-2.jpg
                Valmis. Toivottavasti maali pysyy. Jos ei pysy niin voihan ne maalata uudestaan.

                http://i289.photobucket.com/albums/l...niher/dotz.jpg
                Tältä se sitten näyttää..

                Vilmiä on koneella, mutta editointi kesken. :) Yritän saada orginaali ja viri vilmit vierekkäin. Hain Pinnacle ProStudion Plus 10 nii eiköhän tuolla nimellä jo onnistu videoitten muokkaus. :D Toinen mikä mulla on Adobe Premiere, mutta se on niin vaikea käyttää, että ei tule valmista.

                Comment


                • #38
                  saiskos sita videota :)

                  Comment


                  • #39
                    Viimein ja vihdoin jonkulainen vilmin pätkä. Ennen ja jälkeen lastun. Kaipa siinä jonku eron huomaa. http://hem.bredband.net/jouher/audia4/audi_01.wmv

                    Noin perstuntumalla 3500kierroksen jälkeen lastun kans ihan erilähdöt verrattuna vakioon. Lastu toi sitä kaivattua ohitus kiihtyvyyttä ihan mukavasti. Ykkös ja kakkos vaihteilla ei kovin kummoista eroa varmasti vakioon ole.

                    Mutta kaikkeen tottuu nopeasti. Olis mukava ku vähän sais vielä enempi potkua. hehe...

                    Comment


                    • #40
                      Viime viikolla yritin asentaa sitä sheriff pohjapanssaria, mutta eihän se sopinu sinne päinkään. Sopivaa etu kiinnitystä ei ollu olemassakaan. Takaa panssarin sai kiinni tukevasti. No, palautin sitten koko panssarin. Pitää varmaan hommata alkuperäinen muovi kurasuoja sinne moottorin alle.

                      H&R takaiskari ongelma on selvitetty. Minun asennuksessa ei ollut vikaa. H&R kustantaa uudet iskarit.

                      A4 B7 on joissakin tapauksissa eri yläpää ku B6?!? H&R ei kuulemma ollut törmänny aikasemmin samanlaiseen tapaukseen? Eli iskarin yläosa B6 varaosa numero 8E0 513 353 D ja B7 - 4F0 513 353 D.

                      Kummallista ku ruotsista tavoitin muutaman B7 omistajan joilla on H&R alusta ja heillä ei ollut ongelmia, mutta ei myöskään bilsteinin iskareita takana. Eli H&R käyttää useampaa iskari merkkiä laittaen vain oman tarran päälle.

                      Vittumainen homma vain ku monta kk sai kättä vääntää maahantuoja\ myyjän kans. Uudet iskarit kuitenki pitäis olla matkalla mulle.

                      Slamitiltä tulee uusi maski tämänviikon aikana. Sen asennuksesta sitten kuvia. Samalla lähtee oranssit vilkut pois umpion sisältä.

                      Comment


                      • #41
                        No kyllä näytti tulevan potkua. Hyvä video

                        Comment


                        • #42
                          Mä hain etralta ison palan polystyreeniä??, siitä sai ihan hyvän pohjapleksin parilla kympillä.rälläkällä on hyvä leikellä

                          Comment


                          • #43
                            Pieni ot tuosta videosta. "Orginal" ei tarkoita mitään, "original" on oikein. Tämä on kummallinen ja hyvin sitkeässä oleva virhe, johon törmää vähän väliä milloin missäkin. Jopa televisiossa tai päivittäin englantia käyttävän puheessa/kirjoituksessa, mistä lie johtuu. Häiritseepä vain, anteeksi ot.

                            Comment


                            • #44
                              Sain viimein ja vihdoin vaihettua uuden maskin vanhan rikkinäisen tilalle. Uusi maski on ns. DTM mallia. Ehkä ensi kesäksi sitten samaa sarjaa oleva puskuri.

                              Muutamia kuvia operaatiosta. Hommahan on varsin vittumainen verrattuna B6 maskin vaihtoon. B7 joutuu ottamaan puskurin irti.

                              http://i289.photobucket.com/albums/l...ouniher/11.jpg
                              Jännästi muuten "rutattu" tuo palkki. Katoin ensin että prkl kolari ajettu... :) Palkissa näkyy edellisen omistajan teettämä lisävalo asennus valtuutetussa audi huollossa. Oli lamppujen teline vedetty kunnon ruuveilla tukevasti palkkiin saakka kiinni. :D

                              Puskuri on kiinni kolmella pultilla ja neljällä mutterilla sivuilta. Pultit näkyy ku aukasee konepellin, yksi on keskellä maskin päällä ja kaksi lähempänä lamppuja. Mutterit on piilossa lokasuojan sisällä.
                              http://i289.photobucket.com/albums/l...ouniher/12.jpg - Kuvassa näkyy mutterit lokasuojan sisällä. Kuva on kuskin puolelta. Sisälokasuojaa pitää irroittaa sen verran, että siirtyy pois tieltä.
                              http://i289.photobucket.com/albums/l...ouniher/14.jpg - puskurin pääty.
                              http://i289.photobucket.com/albums/l...ouniher/13.jpg - Lokasuoja edestä päin. Kuvassa näkyy reijät joihin puskurin pääty tulee kiinni.

                              Mutterit ja pultit on irti niin puskuri melkein tipahtaa itestään pois. Sitten vain pissapojan letku ja yksi liitin sumuvaloille irti.

                              http://i289.photobucket.com/albums/l...ouniher/22.jpg - Näillä voi säätää puskurin korkeutta. Joskus näkee, että puskuri on jätetty rumasti roikkumaan. Konepellin, maskin ja valojen väliin jää iso rako. http://i289.photobucket.com/albums/l...ouniher/23.jpg - Ehkä olis voinu vähän ylemmäksi puskurin asetella, mutta pistin samaan missä se oliki.

                              http://i289.photobucket.com/albums/l...ouniher/24.jpg - vanha ja uusi maski vierekkäin. Maski on 10 ruuvilla kiinni puskurissa. Kuvassa näkyy uudessa maskissa reidät lisävalo raudoille.

                              http://i289.photobucket.com/albums/ll224/jouniher/1.jpg - loppu tulos näkyy tässä.

                              Maskin asennuksen yhteydessä tein kiinnikkeet lisävaloille maskin taakse. Onnistuin kuitenki hukkaamaan kuvat johonki. Maskin takana on peltiläpyskät mihin on heppailtu M6 mutterit kiinni. Maskiin on porattu reijät, mutterien kohalle. Lamput on kiinni kulma raudassa ja rauta neljällä pultilla kiinni maskissa. Lisävaloista ei jää sitten mitään jälkeä ku kesäksi ne ottaa pois.

                              Koitin irroittaa lamput samalla ku käytin puskurin pois, että olisin voinu ottaa oranssit vilkut pois, mutta ei löytynyt niin pitkää torxia jolla olis saanut sen yhden syvällä olevan torx irti. Nyt olen hankkinut työkalut hommaa varten joten lähiaikoina lähtee oranssit mulkurat pois. Siitä juttua myöhemmin.

                              Comment


                              • #45
                                Kerropas mitä eroa noilla maskeilla oli??

                                Comment


                                • #46
                                  Eipä niillä muuta eroa taida olla ku väri. Vanha maski oli matta harmaa ja uusi kiiltävän musta. Syy maskin vaihtamiseen oli, että edellinen omistaja oli leikellyt alaritilät pois lisävalojen tieltä. Valoilla ei tehnyt mitään joten otin ne pois.

                                  Ostin tänään talvi vanteet.
                                  http://i289.photobucket.com/albums/l...er/renkaat.jpg - 17" S4 vanteet michelin kitkoilla.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Pilot alpin-meinaat sitten ottaa kaiken irti Q-keleistä ;-)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tänään laitoin kiinni blaukkarin seattle mp74 soittimen. Sinänsä helppo asennus ku oli oikea johtosarja käytössä. Ainoa vain, että mankka ei sammu kun virrat katkaisee. Pitää vetää jostain virta piuha nastalle 7(?).

                                      Concert soittimessa alkoi cd soitin pelleileen. Toimi silloin kun halusi. Blaukkari löytyi myynti palstalta joku aika sitten kohtuu edullisesti. Parempi mankka niin paremmat säätö ominaisuudet bassolle jne. Mielekkäämmät äänet saa säädettyä tuolla ku vakio vehkeellä. Seuraavaksi sitte vahvistin ja uusia kajareita. Hyllyn päältä löytyykin jo 5 kanavainen vahvistin. :)

                                      Comment


                                      • #49
                                        JouniH joko oot ottanut umpioitten sisältä ne keltaset vilkun lasit pois???? ja jos oot niin onko kuvia siitä???

                                        Comment


                                        • #50
                                          Enpä ole vielä ottanut. Mutta kunhan kevät aurinko alkaa lämmittää niin samalla ku laitan ledit päiväajovaloiksi ja parkit niin eiköhän ne siinä samalla lähe.

                                          Comment


                                            #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja _Samppa_
                                            JouniH joko oot ottanut umpioitten sisältä ne keltaset vilkun lasit pois????
                                            A4/b6 riittää kun vaihtaa pelkät keltaiset polttimot pois.

                                            Comment


                                            • #52
                                              oranssit muovit on umpion sisällä B7 joten ei kirkastu pelkkää poltinta vaihtamalla. :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Teetin itelle uudet korkeuden säätö palat taakse jousien alle. Nyt voin säätää korkeutta vaikka räikällä ja jatkovarrella. H&R sarjassa takapään säätäminen ei onnistu ilman, että ottaa jousen pois. Haka avain ei mahdu säätöpalaseen.

                                                http://i289.photobucket.com/albums/l...uniher/3-1.jpg - Siinä vanha ja uusi vierekkäin.

                                                http://i289.photobucket.com/albums/ll224/jouniher/4.jpg - 1/2" reikä. Jatkovarsi työnnetään alhaalta päin reikään ja eiku veivaamaan.

                                                http://i289.photobucket.com/albums/ll224/jouniher/2.jpg - palikka

                                                http://i289.photobucket.com/albums/l...uniher/1-1.jpg - jousi+säätöpala. Samalla tein vähän pitemmän kierteen, jotta talviasento olis lähempänä sportline alustaa.

                                                Alkuperäinen pala on niin lyhyt, että vaikka se on ihan yläasennossa niinkö kuvissa niin auto oli todella matala tai juuri sopivan matala kesäksi. :)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jatketaanpas tarinaa.

                                                  Nyt on takanaki helppo säätää korkeutta. Asensin uudet säätöpalaset paikalleen. Toimii loistavasti.

                                                  http://i289.photobucket.com/albums/l...er/jousi-1.jpg - jousi paikallaan

                                                  http://i289.photobucket.com/albums/l...iher/saato.jpg - säätö tapahtuu näin

                                                  http://i289.photobucket.com/albums/l...her/paikka.jpg - paikka mihin säätöpalikka tulee.

                                                  http://i289.photobucket.com/albums/l...her/jouset.jpg - jouset vierekkäin. H&R säätöpalikka korkeimmassa asennossa tuossa kuvassa. Oma tekemä säädetty noin vakio jousen tasolle.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Muutamia kuvia kesärenkaat alla.


                                                    http://i289.photobucket.com/albums/l...er/audi1-1.jpg - isompi kuva


                                                    http://i289.photobucket.com/albums/l...er/audi2-1.jpg - isompi kuva


                                                    http://i289.photobucket.com/albums/l...iher/audi3.jpg - isompi kuva

                                                    Seuraavaksi pitäis asentaa ledit päiväajovaloihin ja samalla ottaa nuo oranssit mulkurat pois. Irroitettava westfalian koukku oottaa kans asennusta tallissa.

                                                    Pitää yrittää näpsiä projekti kuvia.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Oli kyllä jotain niin ällöttävän näköstä noi lisävalot tuossa maskissa. :D

                                                      Hienolta näyttää, vähän uudempaa autoakin laitellaan täällä, toisaalta taitaa auto kulkea ruotsinpuolella.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        oranssi vilkun muovi pois B7 A4

                                                        Kirjoittelen tähän jonkulaisen ohjeen miten saa ne oranssit muovit pois umpion sisältä. Homma ei ole niin kauhean yksinkertainen. Tai ainaki mulle riitti askartelemista moneksi tunniksi. :)

                                                        http://i289.photobucket.com/albums/l...iher/kalut.jpg - käytin näitä työkaluja. Kuvasta muuten puuttuu torx meisseli jolla oli kätevä umpion sisällä irroitella heijastin pinnat pois.

                                                        http://i289.photobucket.com/albums/l.../lokasuoja.jpg
                                                        http://i289.photobucket.com/albums/l...r/puskuri1.jpg - lokasuojaa raottamalla pääsee käsiksi puskurin kahteen mutteriin jotka ei näy kuvassa. Nuolella merkatut ruuvit pitää kans irroittaa. Autoa ei tarvi tunkata \ rengasta ottaa pois.

                                                        http://i289.photobucket.com/albums/l...er/puskuri.jpg - punaisilla nuolilla on merkattu ruuvit \ mutterit jotka pitää irroittaa. Valkoiset nuolet, riittää kun löysää vain vähän. Alimmaiset nuolet osoittaa pohjapanssarin kolmea ruuvia jos sellainen löytyy.

                                                        http://i289.photobucket.com/albums/l...r/lamppu-1.jpg - umpion takaa liitin irti. Umpio on kiinni kolmella ruuvilla. Vain "ylin" pitää irroittaa kokonaan. Pelkääjän puolelta pitää irroittaa ilmanputsarin röörit pois tieltä.

                                                        http://i289.photobucket.com/albums/l...iher/umpio.jpg - umpio pöydällä melkein halki. Lämmitin vain kuumailma puhaltimella "liimaa". Ei tarvi koko umpiota uuniin laittaa. Se tuntu niin hurjalta. Sulaa koko paska sinne. :)

                                                        http://i289.photobucket.com/albums/l...her/umpio1.jpg - tässä vaiheessa tuntu, että onko tosi, pitää purkaa koko umpio osiin ennen ku oranssi mulkura lähtee. Vilkun heijastin pinta pitää irroittaa (kahdella torx ruuvilla kiinni), että saa ujutettua sen takaa oranssin linssin pois. Valkoisilla nuolilla on merkattu ruuvit jotka pitää päivävalon \ parkin heijastin pintaa paikallaan.

                                                        http://i289.photobucket.com/albums/l...iher/torxm.jpg - kuvassa näkyy mistä saa avattua vähän piilossa olevan torx, että saa vilkun heijastin pinnan irti.

                                                        Tämän jälkeen vain kuumailma puhaltimella lämmittää "liiman" veteläksi ja painaa "lasin" kiinni. Kasaus päinvastasessa järjestyksessä.

                                                        http://i289.photobucket.com/albums/l...r/valmis-3.jpg - Vihdoin valmis! Tulihan siitä hieno. Auton keulan ilme paranee. Puskuri muuten vaatis kunnon myllytyksen.
                                                        Viimeksi muokannut JouniH; 4.5.2009, 20:47. Perustelu: lisää kuvia

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Onko B7:ssä muoviset vai ihan lasiset umpiot? Tekisi mieli omasta B6:sta maalata valojen sisukset tummaksi, mutta muovisen umpion purkaminen tuntuu olevan aika v-mäinen projekti.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Eikö tuosta b6:sta liene lähe tuo umpio samalla tavalla lämmittämällä irti? Pitäs linssit pestä tässä kesän aikana ja muutenkin nuo valot tiskata...

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Onko B7:ssä muoviset vai ihan lasiset umpiot?
                                                              Muoviset umpiot.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X