Perinteiset alkulöpinät:
Ajattelin laitella tänne oman pirssin tasoa alentamaan, että muutkin uskaltavat tuoda "tavallisia" autoja näytille. Jos itse on huonoin, niin muut kokevat itsensä paremmaksi!;)
Historia:
Audi 100 2.2 -86 jälkeen jäin koukkuun rinkulakeuloihin ja tässä tulos siitä hulluudesta. Tällainen A4 1.8Ts -99 132kW (AJL) sedan facelift tuli talouteen joulukuussa 2005. Edellinen omistaja oli tuonut muuttoautona Suomeen ja löysin yksilön Olarin Veholta, jossa ei ollut tietoa mitä punainen t-kirjain tarkoitti!;) Ainut puute autossa oli vetävien pyörien määrä.
Selittelyn makua:
Ja alkuun heti, kyllä se on offroad ja maasturi. Kävi käppi, kun piti kaverin orkkis -20mm sporttialusta laittaa alle, mutta siinä vaiheessa kun oli tolpat kädessä huomattiin, että kaverilla olikin vakio alusta (terveisiä Mikolle). Oli kuitenkin iskarit ja jouset vähemmän ajetut, niin heitettiin ne alle. Siihen se projekti sitten jäi...yllättävän jämäkkä toki tuollakin, ei kallistele mutkateillä...mutta allroad-henkinen.
Tehdyt muutokset:
Kesällä 2006 autoon löytyi alle Tooran 17" vanteet ja syksyllä persdynon puuduttua käytiin laittamassa autoon BSR:n 2,5" cat-back, 3" downpipe, Forgen by-pass ja pari nollaa muutettiin ykköseksi. Sen jälkeen oli hymy korvissa pitkän aikaa..
Myöhemmin syksyllä etujarrupalat ilmoittivat kulumisestaan merkkiäänin ja -valoin. Alle vakiopalojen sijasta lipsautin parkkipaikalla marraskuisessa räntäsateessa EBC Green Stuffit ja levyiksi EBC:n Turbo Groovet. Aika groovesti se pysähtyy noilla.
Tammikuussa 2008 maalautin oven alalistat ja puskurin alaosat korin väriin. Se muuttaa vaaleassa autossa ulkonäköä aika paljon.
Muuten tuota ei ole sen kummemmin tuunailtu. Ahtopainemittaria ja jotain pientä ainoastaan. Kieltämättä ei ole taitoakaan tehdä samanlaisia urotekoja, kuin esim. Okkim...Näillä käsillä ei pääse kuin taikurin apulaiseksi.
Loppufiilistely:
Hyvin palvellut uskollinen kumppani on ollut 2,5v. perheessämme, mutta laitettiin vähän aika sitten myyntiin, koska suunnitelmissa syksyyn mennessä A4 B6 1.8T 140kW quattro farkku...jostain. Eilen ajoin kaihoisin mielin silmäterää parkkihalliin illalla, koska luulin sen olevan viimeinen kerta, mutta (onneksi) ostajaehdokas perui tulemisensa tänään ja saadaan vielä nauttia hyvistä kyydeistä...ei se niin helppo ole luopua perheenjäsenestä!
Tuolla jokunen kuva ja ajattelin ottaa uusia maisemakuvia jossain vaiheessa jos vain ehtii.
Ajattelin laitella tänne oman pirssin tasoa alentamaan, että muutkin uskaltavat tuoda "tavallisia" autoja näytille. Jos itse on huonoin, niin muut kokevat itsensä paremmaksi!;)
Historia:
Audi 100 2.2 -86 jälkeen jäin koukkuun rinkulakeuloihin ja tässä tulos siitä hulluudesta. Tällainen A4 1.8Ts -99 132kW (AJL) sedan facelift tuli talouteen joulukuussa 2005. Edellinen omistaja oli tuonut muuttoautona Suomeen ja löysin yksilön Olarin Veholta, jossa ei ollut tietoa mitä punainen t-kirjain tarkoitti!;) Ainut puute autossa oli vetävien pyörien määrä.
Selittelyn makua:
Ja alkuun heti, kyllä se on offroad ja maasturi. Kävi käppi, kun piti kaverin orkkis -20mm sporttialusta laittaa alle, mutta siinä vaiheessa kun oli tolpat kädessä huomattiin, että kaverilla olikin vakio alusta (terveisiä Mikolle). Oli kuitenkin iskarit ja jouset vähemmän ajetut, niin heitettiin ne alle. Siihen se projekti sitten jäi...yllättävän jämäkkä toki tuollakin, ei kallistele mutkateillä...mutta allroad-henkinen.
Tehdyt muutokset:
Kesällä 2006 autoon löytyi alle Tooran 17" vanteet ja syksyllä persdynon puuduttua käytiin laittamassa autoon BSR:n 2,5" cat-back, 3" downpipe, Forgen by-pass ja pari nollaa muutettiin ykköseksi. Sen jälkeen oli hymy korvissa pitkän aikaa..
Myöhemmin syksyllä etujarrupalat ilmoittivat kulumisestaan merkkiäänin ja -valoin. Alle vakiopalojen sijasta lipsautin parkkipaikalla marraskuisessa räntäsateessa EBC Green Stuffit ja levyiksi EBC:n Turbo Groovet. Aika groovesti se pysähtyy noilla.
Tammikuussa 2008 maalautin oven alalistat ja puskurin alaosat korin väriin. Se muuttaa vaaleassa autossa ulkonäköä aika paljon.
Muuten tuota ei ole sen kummemmin tuunailtu. Ahtopainemittaria ja jotain pientä ainoastaan. Kieltämättä ei ole taitoakaan tehdä samanlaisia urotekoja, kuin esim. Okkim...Näillä käsillä ei pääse kuin taikurin apulaiseksi.
Loppufiilistely:
Hyvin palvellut uskollinen kumppani on ollut 2,5v. perheessämme, mutta laitettiin vähän aika sitten myyntiin, koska suunnitelmissa syksyyn mennessä A4 B6 1.8T 140kW quattro farkku...jostain. Eilen ajoin kaihoisin mielin silmäterää parkkihalliin illalla, koska luulin sen olevan viimeinen kerta, mutta (onneksi) ostajaehdokas perui tulemisensa tänään ja saadaan vielä nauttia hyvistä kyydeistä...ei se niin helppo ole luopua perheenjäsenestä!
Tuolla jokunen kuva ja ajattelin ottaa uusia maisemakuvia jossain vaiheessa jos vain ehtii.