Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 -> WB S4+

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kierrokset oman maun mukaan. Ainakaan lumpulla ei kannata pitää kovia kierroksia, ettei kiillotusaine pala kiinni. Samoin porakoneen kierrokset kannattaa pitää maltillisena. Kuvassa näyttää, että vanne pyörisi kovempaakin, mutta ei siinä kovin korkeat kierrokset ole.
    Viimeistely tahnalla ja lumpun lisäksi käsipelissä rätillä.

    Olisikohan tuossa kierroksia vähän yli 100rpm alkaen. Maksimi kierroksia en ole tarvinnut.

    Mikko rakentaa tuommoisenkin 2.7 Bit -koneella. perään pistät vielä DSG vaihteiston, niin saat napeilla muutettua välitystä. ;)

    Comment


    • Tuossa aiemmin oli kuvia pohjapanssarin asennuksesta niin pystyykö tuosta vaihtamaan öljynsuodattimen helposti vai onko panssari nopea irroittaa huollon ajaksi?

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja Laurimtm Näytä viesti
        Tuossa aiemmin oli kuvia pohjapanssarin asennuksesta niin pystyykö tuosta vaihtamaan öljynsuodattimen helposti vai onko panssari nopea irroittaa huollon ajaksi?
        Pitää irroittaa. Mainostivat, että pitäisi olla luukut, että saa vaihdettua suodattimen. Eipä kuitenkaan ollut. Minä arvelinkin, että kunhan otan öljynvaihtoon sen pois, niin tekisin luukun siihen. Samalla teen lattaraudasta etummaisten pulttien vastakappaleen, kun oli keskimmäisen pultin irtonainen vastakappale niin hankala laittaa paikoilleen. Periaatteessa se on kyllä nopea ottaa poiskin, jos sen keskimmäisen pultin vastakappaleen saisi pysymään pulttia punottaessa paikoillaan.

        Comment


        • Aiotko vetää lakan päälle noihin kehiin? Mulla on samanmoinen projekti menossa RH:n vanteille ja mietin kannattaako lakkauttaa. Noiden pulttien vuoksi jatkuva kiillotus on todennäköisesti aika vaikeaa.

          Millaista kiristysmomenttia käytät pulteille?
          Viimeksi muokannut porkkis; 10.3.2009, 14:11. Perustelu: EI koko pitkän viestin lainausta! Lainaus poistettu.

          Comment


            Ei kannata lakata. Menee kiillotus hukkaan. Lakka syö tuota kiiltoa aika lailla. Kokeilin joskus ihan vartavasten alumiinille tarkoitettua lakkaa prätkän vanteisiin jotka kiillotin kokonaan (en tee enää koskaan ainakaan niin hankalan mallisiin vanteisiin) ja pettymys oli suuri sen sormet verillä hangatun session jälkeen. Eikä se Janikaan niitä lakkaa. I know.

            Comment


            • Vanteet alkavat olla valmiit. Odotellaan enää uusia keskilätkiä.

              Vanteiden keskiöt puhalsin alumiinioksidilla, joka poisti maalin erittäin hellävaroen. Pinta jäi tasaiseksi, eikä sitä tarvinnut enää hioa. Aikaa sain kulumaan n. tunnin per vanne, kun oli niin "monimuotoiset".
              Ennen maalausta keskiöt pyyhkäistiin vielä karhunkielellä, ettei varmasti jää hapettumaa maalin alle, vaikka melkein heti puhalluksen jälkeen keskiöt maalattiinkin. Pohjalle maalari veti alumiinille tarkoitetun pohjamaalin ja pintaväri toteutettiin siten, että pohjalle tuli tavallinen musta, jonka päälle huonosti peittävä metallinhohtomaali jossa ei metallikiteet näy. Pinta muistuttaa alumiinimaista, kuultavaa pintaa. Ja tietysti lakka päälle.

              Vanteiden kasaukseen käytin uusia pultteja, sillä entisistä ei ultraäänessä mieleisiäni tullut. Rengasliikkeessä sanoivat, että pultit olisi viruvat, joten tästäkin syystä uudet pultit on syytä vaihtaa.
              Vanteissa oli paikoillaan mersun keskitysrenkaat, joten tilasin arwisonilta uudet. Maksoivat lähes satkun, mutta tuli siinä mukana muutakin roipetta.

              Venttiilien kanssa on ollut hieman epäonnea. Tilasin vanteisiin piiloventtiilit, mutta niiden ulkohalkaisija oli niin iso, että ne otti kiinni kehiin. Tämän jälkeen tilasin ko. vanteiden originaalit venttiilit maahantuojalta, mutta sieltä tuli vääränlaiset. Niissä oli asennushalkaisia n.10mm, kun vanteessa on 7.3mm:n reikä. Ja taas uusia venttiilejä tilaamaan... Maahantuojalla oli tullut joku virhe, joten heillä oli vain noita 10mm:n venttiilejä, eikä 7.3mm:n. Parin viikon kuluttua olisi kuulema tulossa oikeanlaisia. Kasasin vanteet toistaiseksi noilla vanhoilla venttiileillä ja vaihdan ne uusin, kunhan ne tulee. Vanhat venttiilit oli aika hapettuneet, joten pyyhkäisin ne 1500:lla karhukielellä ja kiilloitin tahnalla, etteivät niin hyppää silmiin vanteista.

              Kehät arvelin vielä, pulttikehää lukuunottamatta, pyyhkäistä kertaalleen mothersin kiilloitus tahnalla, vaikka aika kiiltävät ne jo onkin :). Käsittelin kehäpulttienreiät, pulttikehän, venttiilinreiät ja kehän keskiötä vasten tulevat pinnat sinolilla, joka alumiinin kanssa reagoidessa muodostaa pintaan hapettumaa suojaavan kalvon. Loppukiilloituksen jälkeen käsittelen koko kehät vielä kertaalleen sinolilla. Sinoli jopa hieman kirkastaa pintaa, kun sillä lähtee loputkin kiilloitusaine jäämät pois pinnalta. Sinoli käsittely kannattaa tehdä aina kun auton pesee, on tosi nopea homma. Lakkaa ei siis tule, se vie kiillon. Lakattu kehä on myös hankala jälkikäteen kiillottaa, jos/kun lakattuun kehään tulee kiveniskuja, joista hapetuma lähtee lakan alla etenemään, kuten minulla oli pulttien juuresta lähtenyt.

              Kehäpulttien koko on M7x24mm ja kiristysmomentti 18-20ft. lbs. Eli newtoneina 24-27.

              Alumiinioksidipuhalletut keskiöt, lähempää
              BBS:n keskitysrengas paketti, sisältö
              Venttiili ennen
              Venttiili jälkeen
              Vanteet
              Vanteet
              Vanteet
              Viimeksi muokannut Jani; 8.7.2009, 21:22.

              Comment


                Voi helvata kun näyttää hyvältä. Näyttää varmasti hyvältä myös autossa kiinni.

                Comment


                • Hyvän näköiset vanteet, tykkään!

                  Comment


                  • Kyllä passaa nyt noilla vanteilla ajella, sopii varmasti myös hienosti ässään.

                    Comment


                    • Hyvännäköstä...ittellä melekeen samanalaiset replicana

                      Comment


                      • Nettivaraosassa ollut myös vastaavanlaiset RH:n Crosslinet myytävänä. Melkein teki mieli ostaa ne :) On kyllä pirun hienot! Mitä muuten emäntä sanoi, kun läsäytit läskit olohuoneen matolle? :D

                        Comment


                        • Ne oli alunperin mukana kylpemässäkin, kun oli niin hyvä pestä ne kylpyhuoneessa, samalla kun käytiin saunomassa. Matolla ne oli hyvä myös kasata, kun ei vanteet kolissut mihinkään. Keskitysrenkaan asennukseen joutui käyttämään special-toolia, nimittäin koivuhalkoa. Sekin oli "työmaan" äärellä. Takkapuuta nääs. Työkalua piti tosin modifioida, ottamalla kuoret pois, ettei ne varise matolle. Ei tullut jälkiä, eikä kuulunut hellasäröä. ;)

                          Comment


                            Kas vain, kylläpä Janin nyt kelpaa. Kyllä Lemmareita saa saunottaa, se on varsin tervettä =)
                            Ihan helvetin kovan kiillon olet kyllä saanut noihin kehiin. Kultaset keskiötkö meni hylkyyn?

                            Ihan offtopikkina, olet muuten panostanut noihin kuviinkin kivasti. On asettelua, bäkgraundia ja rajauksia. Hyvä hyvä.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja LOWR1D3R Näytä viesti
                              Kas vain, kylläpä Janin nyt kelpaa. Kyllä Lemmareita saa saunottaa, se on varsin tervettä =)
                              Ihan helvetin kovan kiillon olet kyllä saanut noihin kehiin. Kultaset keskiötkö meni hylkyyn?

                              Ihan offtopikkina, olet muuten panostanut noihin kuviinkin kivasti. On asettelua, bäkgraundia ja rajauksia. Hyvä hyvä.
                              Joo, en uskaltanut ainakaan vielä maalauttaa kultaisiksi.

                              Vähän olen yrittänyt harjotella kuvausta. Ei nuo kuvat vielä hyviä ole, mutta harjoitellaan. Tuolla nykyisellä 17-40L f4 USM:lla, ei oikein saanut esim. venttileistä ja keskiön lähikuvasta kovin tarkkoja kuvia, kun piti ottaa liian läheltä, huonossa valossa ja ilman jalustaa. Vähän yritin yksinkeraistaa taustoja minkä pystyin, jotta tulisi kohteet paremmin esille. Pitäisi harjoitella Photoshoppia, jotta voisi korjailla kuvia. Seuraavaksi putkeksi ostan 70-200L f4 IS USM:in. Ja tulevaan ehdotukseesi vastaus: En raski ostaa samanlaista f2.8:a, mikä sulla on. Maksaa puolet enemmän, vaikka parempi onkin. ;)

                              Comment


                                Ai niistä tuli kuitenkin noinkin vaaleat. No hienot ne on noinkin. Käyhän näyttämässä kunhan saat alle.

                                Comment


                                  Raaskiiko noita auton alle edes laittaa likaantumaan? :) Hienosti kiiltää.

                                  Comment


                                    Mites toi sinoli käsittely tehdään, kertapyyhkäisy märällä rätillä?

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                      Raaskiiko noita auton alle edes laittaa likaantumaan? :) Hienosti kiiltää.
                                      Just ja just... ;)

                                      Alkuperäinen kirjoittaja Jukka Pohjalainen Näytä viesti
                                      Mites toi sinoli käsittely tehdään, kertapyyhkäisy märällä rätillä?
                                      Jep. Pyyhitään sinoliin kastellulla rätillä. Lopuksi voi tarvittaessa pyyhkiä vielä kuivalla rätillä.

                                      Comment


                                        Mites, viekö sinoli vahan mennessään? Jos lipat on kiillotuksen jälkeen vahattu..

                                        Comment


                                        • Sinoli jopa hieman kirkastaa pintaa, kun sillä lähtee loputkin kiilloitusaine jäämät pois pinnalta.
                                          Luulisin näin :)

                                          Comment


                                          • Eikö ollut niin, että kiillotuksen jälkeen ei kannata normi vahoilla kehiä vahata? Ite ainaki metal polishilla sillon tällön vaan hinkannu..

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja neukka Näytä viesti
                                              Luulisin näin :)
                                              Jos haluat pitää minua yksinkertaisena, niin pidä... ;) Tarkoitin, että moni puhdistusaine tahtoo jättää kuivuttuaan himmeän kalvon pintaan, joka syö kiiltoa. Sinol ei vie kiiltoa, vaikka muodostaakin suojaavan kalvon alumiinin kanssa reagoidessaan. Ja kuten sanoin, päinvastoin. ;)

                                              Alkuperäinen kirjoittaja T.Q. Näytä viesti
                                              Eikö ollut niin, että kiillotuksen jälkeen ei kannata normi vahoilla kehiä vahata? Ite ainaki metal polishilla sillon tällön vaan hinkannu..
                                              Minullakin on sellainen muistikuva, että kehiä ei pitäisi vahata normivahalla. Minä en ainakaan ole tavallisia vahoja käyttänyt.

                                              Ja liuottimet kannattaa pitää etäällä. Hapettuu heti. Kokemusta on.

                                              Comment


                                                Tuo sinolipyyhkäisy ilmeisesti vastaa köyhänmiehen eloksointia? Eli reagoi suoraan alumiinin kanssa, jolloin vahaa ei saisi olla välissä reaktiota estämässä.

                                                Kunnon eloksoiti (anodisointi) vie ainakin kiillon kun oksidikerroksesta tulee sen verta paksu, mutta ilmeisesti tuo sinoli tekee siitä ohuemman?

                                                Comment


                                                • Joo. Sinoli reagoi alumiinin kanssa ja muodostaa ohuen ja näkymättömän oksidipinnan. Aineeksi käy muutkin etyylialkoholit (ch3ch2oh).

                                                  Comment


                                                    No jos kuitenkin joskus maalaat ne keskiöt kullanväriseksi, niin saako sinolin viskiin vaihtamalla kehien sävyn pienen hivenen keskiön suuntaan? :-p

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Hannu Kulju Näytä viesti
                                                      No jos kuitenkin joskus maalaat ne keskiöt kullanväriseksi, niin saako sinolin viskiin vaihtamalla kehien sävyn pienen hivenen keskiön suuntaan? :-p
                                                      Ei hyviä aineita hukkaan heitetä. Mutta jos ottaa itse sitä viskiä hieman enemmän, niin kehät saattaa kyllä näyttää silloin keskiön sävyisiltä... ;)
                                                      Mutta pysytään nyt tuossa sinolissa. Rautakankea pitkin valutettu sinoli ei sitten välttämättä toimi enää alumiiniin, ...luulisin. :)

                                                      Comment


                                                        Itse kanssa käytin muutaman kerran tuota sinolia Futuroiden kiilloitetuille kehille. Ihan toimiva aine varmasti,mutta kerran kun läträsin sinolin kanssa ja pääsi valumaan maalatuille/lakatuille puolille niin johan lähti lakka halkeilemaan. Puolat oli puhallettu juurikin alumiinioksidilla ja maalattiin pulverilla + lakka päälle. Vinkkinä vaan,että kannattaa kokeilla miten reagoi lakan kanssa.

                                                        Comment


                                                        • No no,rupeaa olemaan LM:t puunattu.
                                                          Malta hetki ajella vielä "tavan" aluilla,jos tiemestari pyyhkäisee suolaa vielä tielle,niin on kehät taas heikossa hapessa.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja kartjo Näytä viesti
                                                            No no,rupeaa olemaan LM:t puunattu.
                                                            Malta hetki ajella vielä "tavan" aluilla,jos tiemestari pyyhkäisee suolaa vielä tielle,niin on kehät taas heikossa hapessa.
                                                            Yritetään malttaa vielä vähän aikaa.

                                                            Comment


                                                              Tätä on kehuttu aika monessa paikassa, pitäis olla helppo pestä vanteet tämän käsittelyn jälkeen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X