Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C7 Biturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C7 Biturbo

    Tuli pitkän harkinnan jälkeen ostettua otsikon mukainen A6 C7 3.0 V6 TDI Biturbo quattro. Kirjoitellaan siitä tännekkin päiväkirjaa omaksi iloksi, sekä jos joku miettii tämmöisen hankkimista niin voi olla kiinnostavaakin. Mikään varsinainen projekti tämä ei ole, mutta pientä ehostamista ja muuta remonttia varmasti tulossa.

    Auton specsit:

    2014 (pre-fl) Sedan, ajettu 238tkm
    3.0 V6 TDI Biturbo (CGQB)
    Tiptronic
    quattro (Torsen)
    Ja varusteita Suomi-autoksi erittäin hyvin. Mm. ilma-alusta, imuovet, HUD, ratinlämmitys, nahka-alcantara sisusta, 4-alue ilmastointi, adaptiivinen vakkari, penkinlämmitys myös takana, keyless go, muistipenkit täyssähkösäädöillä, webasto kauko-ohjauksella jne jne...
    Tosi siistissä kunnossa sisältä ja ulkoa.

    Kunnon kuvia autosta ei ole vielä tullut otettua kun ollut aikamoista kurakeliä vielä, sekä auto odottaisi muutamia päivityksiä että miellyttäisi kunnolla omaa silmää.

    Click image for larger version

Name:	A6.png
Views:	579
Size:	959,3 Kt
ID:	1983756

  • #2
    Koeajolla auto täristi kovassa vauhdissa ja jarruttaessa. Syyksi paljastui murtuneet takatukivarret, sekä kierot levyt, jotka vaihdeltiinkin kaikki liikkeen piikkiin. Sähköisessä käsijarrussa oli myös häikkää, niin koko vasen takajarrusatula vaihdettiin uuteen.

    Rempan jälkeen tämmöinen on kyllä erittäin hyvä ajaa, etenkin ilma-alustalla. Menee kuin juna ja paranee vain vauhdin lisääntyessä. Menohalujakin on vallan riittävästi, sekä dieseliksi äänet yllättävän hyvät. Tässä on toki myös mukana aktiiviääni järjestelmä pakoputkissa, mutta se on yllättäen rikki. Kesällä sitä voisi korjailla, vaikka onhan se aika rikollista että diesel kuulostaisi bensa V8:lta :D

    Tuli myös VCDS:llä koodailtua tähän "RS6" mittaristo, needle sweep käynnistyksessä ja Lap Timer, jonka mukana näkee öljylämmöt ja ahdot myös.

    Click image for larger version

Name:	Mittaristo1.PNG
Views:	525
Size:	1,00 Mt
ID:	1983761

    Lisäksi koodasin start-stopin muistamaan asetuksensa vaikka auto sammuisikin, niin ei tarvitse joka kerta painaa sitä erikseen päälle.

    Comment


    • #3
      Keulan lisävalot saa omasta mielestä lähteä, vaikka käytännölliset ovatkin. Harmi vaan kun maskiin on leikattu palat, niin täytyy hankkia kokonaan uusi. Ajatuksena on S6 -tyylinen musta maski. Lisäksi takaikkunat kaipaisi tummennusta, ja sedanin perään sopisi pieni lippa kontin päälle. Vanteetkin varmaan pitäisi hankkia kesälle. Uudet kesä- ja talvirenkaat tuli jo hankittua.

      Comment


      • #4
        Jossain materiaaleissa keskitasuriksi on mainittu crown gear, mutta varaosakatalogi antaa ymmärtää, että torsen. Oli miten oli, 40:60 perusjako siinä on, mikä tekee autosta vanhempia kivemman kääntyilemään.

        Mullakin on Suomi-sedan, mutta valkoisena. Tuokin lie S-line myös ulkoa? Taisi olla Suomi-autoissa aina bitdi:n mukana, liekö myös laajennettu valopaketti (valaistut kynnyslistat, oven ulkokahvat ja ovipahveissa valonauhat)?

        Comment


        • #5
          Ei ole kuvan autossa S line ulkopakettia. Rohkenen epäillä sen vakiona olemista suomiautoissa, samoin kun laajennettua sisävalopakettiakaan. Ulkokahvojen valot kuuluvat sisä- ja ulkovalopakettiin.

          Comment


          • #6
            Jep, s-line puuttuu ainakin ulkoa. En ole täysin perillä vielä mitä kaikkea eri varustelutasoissa tähän kuuluisi, mutta ainakin lisävarusteita on ruksittu huolella. Sinänsä outoa että perus s-line jäänyt puuttumaan. Tuo valopaketti tässä on myös.
            Viimeksi muokannut hvalitalo; 27.3.2025, 07:07.

            Comment


            • #7
              Ensimmäinen vastoinkäyminen. Juuri kääntyessä työpaikan pihaan auto ilmoitti että laturi ei enää lataa. Ajossa ei huomannut mitään. Konepelti ylös ja sieltähän näkyi että apulaitehihna on pompannut kokonaan paikaltaan. Epäilin aluksi kiristintä, mutta syypää olikin murtunut kampiakselin hihnapyörä… sen verran tuore ostos kuitenkin että liikkeen piikkiin hinaus korjaamolle ja remontit. Korjausarvio 650€. Ilmeisesti tyyppivika näissä koneissa. Toivottavasti mitään muuta ei hajonnut, todella lyhyt matka tuli ajettua noin. Moniurahihnakaan ei silmämääräisesti sotkeutunut mihinkään…

              Comment

              Working...