Pitkästä aikaa edes jotain rustaamisen arvoista kun 6v jälkeen muutaman erheen kautta kulkinerepertuaariin tullut muutoksia.. Vanha A4 lähti yllättäen kiertoon kun "kännissä ja läpällä" tehty ilmo keräs niin runsaasti tarjouksia ja huomiota että pakkohan se oli tarttua, ja vahingossa sitten tuli tuo Compekin tilattua saksanmaalta, vaikka ns. sijaiskulkine olikin jo hommattu muodossa RS Octavia mk2. Sijaisauton virkaa jäi sitten toimittamaan tuo Sokota, päivitellään sen kuulumisia jos jaksellaan samaan topikkiin (todnäk ei), vaikka tähtäimessä 2.autoksi olikin (ja on edelleen) facelift-version RS.
Mutta joo, Compesta haaveillut monen vuotta siitä lähtien kun ensimmäisen kerran sellaisen työmaalla näin peltiseppien puolella, ja JAP3 n silloinen vastaava ei kyllä hankintakuumeeseen ainakaan laskevasti vaikuttanut. No, nyt se on sitten todellisuutta ja todennäköisesti pitkään oleva riesa ja tähän topicciin ajattelin päivitellä päiväkirjana auton kuulumisia.
Eli saksasta laivattiin tuollainen 2016 Competition A6, värinä Sepang Blue mikä alunperin ymmärtääkseni oli rajattuna konsonenttimalleihin (S6 varten alunperin julkaistu) compemallien lisäksi, nykysin tilanne taitaa olla toinen, korjatkoon viisaammat. Eli Audi Exclusive-värikartastosta valittu, kuten ainakin lätäkön toisella puolella tykkäävät kutsua näitä erikoisvärejä. Misano Red olisi ollut haaveena, mutta useamman kkn selailulla ei sopivia yksilöitä vaan tahtonut löytyä, tästä yksilöstä sitten löytyikin tarvittavat ja hinnankaan puolesta ei täys konkurssi ollut edessä.
Kyseisen korimallin muotoilu on omaan silmään aina puhutellut jotenkin erityisesti ja on ikonisesti ajaton kun vrt esim uudempaan C8-korimalliin mistä alamäki on ollut aika tasaista designin osalta IMO, mut mielipidejuttujahan nämäkin on. Samalla tapaa mielestäni ajaton design on B6- sekä B8.5 A4-korilla. Ja kyllä tästä compestakin huokuu myös sekin että on ollut aidosti aikaansa edellä vrt esim Baijerilaisiin kilpaileviin malleihin, Vorsprung durch technik niinkuin mottokin sanoo, vaikka nykypäivänä tuntuukin työn kautta siltä että emoyhtiö VW laahaa auttamattomasti jäljessä teknillisesti ja softallisesti kaikessa verrattuna pahimpiin kilpaihijoihin esim. Polestar/Tesla. Mutta tämän C7.5 korimallin nähtyäni päätin jo sinä päivänä, että "tuon mä vielä omistan" kuten päätin aikoinaan B8.5 nelkunkin kanssa. Lähes 120t yhteistä kilometriä nelosen kanssa ehtikin viettää kunnes lähti seuraavaan (toiv hyvään) kotiin.
Varustepuolella oli lähtöjäänkin vähän puutteita, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä, täältä retrofittejä lukeneena ja omalla ammattitaidolla kaiken puuttuvan jälkiasentaminen ei pitäisi suurempia päänsärkyjä aiheutella, mutta tärkeimmät oli ruksittu omiin tarpeisiin, muutamia ostopäätökseen vaikuttavia mainittakoon:
Tarkoituksena olisi jälkiasennuksina ja puuhasteluna ominaisuuksien ja varusteiden listaa laajentaa vähintään näillä sitä myöten kun kukkaron nyörit antaa myöten:
Tässä parin kk:n omistuksen aikana ehtinyt tuon takapuskurin diffun vaihtamaan, tulevaa 150tkm huoltoa ja sen laajuutta suunnitella sekä vaihdoin samantien alle edellisestä autosta jääneet S5-vanteet tuoreilla kitkoilla alle, ei nuo compen vakiovanteet oikein miellytä silmää ja eurokitkat mitkä niissä on päällä osoittautui jo hengenvaarallisiksi. Kesäksi pitää hommata jotkut 20" tai 21" kiekot alle sitten mallia OEM rotorit tms. RS-mallin keulamaski löytyy myös jo valmiiksi, mutta sen asennus odottakoon että saadaan hovimaalarille aikaa puskureiden maalaukseen. Infotainmentin softan päivitin myös naksun verran tuoreempaan että saa android-auton ja carplayn toimintaan, samaan syssyyn myös naviin löin 2025 kartaston ja muut MIB:n toimintaan liittyvät pikkutweakit kuten VIM yms tuli aktivoitua.
Tälleen jälkiviisaana olisi ollut viisaampaa ostaa 2017-vuosimallinen kampe koska vakiovarusteissa tullut oleellisia muutoksia, mutta turha itkeä kun on paskat housuissa vai miten se meni.. :) Menee ne työreissut tälläkin ihan sujuvasti.
Täytyy kyllä todeta, että on tähän asti ollut mukavin auto ajaa ylivoimaisesti! Vakkarilla ei enää tarvitse pelätä että jää jalkoihin kun antaa automatiikan hoitaa kiihdytykset ja auton hiljaisuus on aivan omaa luokkaansa kun vertaa edelliseen A4:seen tai jopa uusiin Sotkiin mitä työmaalla pääsee ajelemaan, samoin audiopuoli on kyllä mielettömän hyvä tehdasromuiksi. Eli varsinaista ostokrapulaa ei ole tarvinnut potea ainakaan toistaiseksi.
Tuosta vielä muutamat räpsyt mitä ehti huoltsikalla käydessä räppäseen, tuli kyllä todettua että ihan mahtava väri livenä mutta on kyllä haasteellinen saada kuvissa näyttämään yhtä hyvältä :D
Mutta joo, Compesta haaveillut monen vuotta siitä lähtien kun ensimmäisen kerran sellaisen työmaalla näin peltiseppien puolella, ja JAP3 n silloinen vastaava ei kyllä hankintakuumeeseen ainakaan laskevasti vaikuttanut. No, nyt se on sitten todellisuutta ja todennäköisesti pitkään oleva riesa ja tähän topicciin ajattelin päivitellä päiväkirjana auton kuulumisia.
Eli saksasta laivattiin tuollainen 2016 Competition A6, värinä Sepang Blue mikä alunperin ymmärtääkseni oli rajattuna konsonenttimalleihin (S6 varten alunperin julkaistu) compemallien lisäksi, nykysin tilanne taitaa olla toinen, korjatkoon viisaammat. Eli Audi Exclusive-värikartastosta valittu, kuten ainakin lätäkön toisella puolella tykkäävät kutsua näitä erikoisvärejä. Misano Red olisi ollut haaveena, mutta useamman kkn selailulla ei sopivia yksilöitä vaan tahtonut löytyä, tästä yksilöstä sitten löytyikin tarvittavat ja hinnankaan puolesta ei täys konkurssi ollut edessä.
Kyseisen korimallin muotoilu on omaan silmään aina puhutellut jotenkin erityisesti ja on ikonisesti ajaton kun vrt esim uudempaan C8-korimalliin mistä alamäki on ollut aika tasaista designin osalta IMO, mut mielipidejuttujahan nämäkin on. Samalla tapaa mielestäni ajaton design on B6- sekä B8.5 A4-korilla. Ja kyllä tästä compestakin huokuu myös sekin että on ollut aidosti aikaansa edellä vrt esim Baijerilaisiin kilpaileviin malleihin, Vorsprung durch technik niinkuin mottokin sanoo, vaikka nykypäivänä tuntuukin työn kautta siltä että emoyhtiö VW laahaa auttamattomasti jäljessä teknillisesti ja softallisesti kaikessa verrattuna pahimpiin kilpaihijoihin esim. Polestar/Tesla. Mutta tämän C7.5 korimallin nähtyäni päätin jo sinä päivänä, että "tuon mä vielä omistan" kuten päätin aikoinaan B8.5 nelkunkin kanssa. Lähes 120t yhteistä kilometriä nelosen kanssa ehtikin viettää kunnes lähti seuraavaan (toiv hyvään) kotiin.
Varustepuolella oli lähtöjäänkin vähän puutteita, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä, täältä retrofittejä lukeneena ja omalla ammattitaidolla kaiken puuttuvan jälkiasentaminen ei pitäisi suurempia päänsärkyjä aiheutella, mutta tärkeimmät oli ruksittu omiin tarpeisiin, muutamia ostopäätökseen vaikuttavia mainittakoon:
- Voimansiirto Competition-varustelun mukaisesti eli 240kw V6 BiTDI mylly naitettuna ZF:n 8HP Tipin kanssa
- Panoraama-kattoluukku
- Erikoisempi ulkoväri (Sepang Blue metallihelmiäinen)
- Laajempi tech-paketti sis. 8" näytön ja MMI-touchpaneelin ja navigoinnin ym eli MIB2 rauta
- Hieman harvinaisemmat Bang & Olufsen-hifit
- Matrix-full led ajovalot
- Imuovet
- Audi pre-sense plus-paketti, eli adaptiivinen vakkari, liikennemerkkien tunnistus, kaistavahti, blind spot assist ja mitä näitä nyt on
- Tehdastummennetut akustiikkalasit
- Ilmajousitus
- Sisätilojen lisävalaistus jalkatilojen lisäksi, eli ambient-valaistuspaketti sis. ovien ja kahvojen tunnelmavalaistukset
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin kaukosäädöllä
- Kääntyvät, tummentuvat ja lämmitettävät sivupeilit muistilla
- Peruutustutkat eteen+taakse sekä kameranäkymä taakse ilman 360-näkymää (tämänaikaiset 360-kamerat on laadultaan aivan kuraa joten sitä en todellakaan halunnut riesaksi)
- Alcantara-katto- ja pilariverhous mustana
- Hyvä huoltohistoria, mm. öljynvaihdot n. 15tkm välein tehty uudesta alkaen
- S-line-sporttisähkönahkajakkarat edessä, kuskin muistilla (lepakkoja jäin kaipaamaan mutta minkäs teet)
- Puhelinboxipaketti
- Kilometrit alle 150t
Tarkoituksena olisi jälkiasennuksina ja puuhasteluna ominaisuuksien ja varusteiden listaa laajentaa vähintään näillä sitä myöten kun kukkaron nyörit antaa myöten:
- Advanced Key - Keyless Entry
- Vetokoukku mallia OEM taittuva
- Varashälytin
- Jarrupäivitys SQ5/S6/RS6 tms
- Nightvision
- Erikoismurot moottorille ja vaihteistolle (erikoismoottori.fi?)
- Ehkä jakkaroiden vaihtoa
- Auton äänieristys kauttaaltaan
- Ruostesuojaukset alustaan
Tässä parin kk:n omistuksen aikana ehtinyt tuon takapuskurin diffun vaihtamaan, tulevaa 150tkm huoltoa ja sen laajuutta suunnitella sekä vaihdoin samantien alle edellisestä autosta jääneet S5-vanteet tuoreilla kitkoilla alle, ei nuo compen vakiovanteet oikein miellytä silmää ja eurokitkat mitkä niissä on päällä osoittautui jo hengenvaarallisiksi. Kesäksi pitää hommata jotkut 20" tai 21" kiekot alle sitten mallia OEM rotorit tms. RS-mallin keulamaski löytyy myös jo valmiiksi, mutta sen asennus odottakoon että saadaan hovimaalarille aikaa puskureiden maalaukseen. Infotainmentin softan päivitin myös naksun verran tuoreempaan että saa android-auton ja carplayn toimintaan, samaan syssyyn myös naviin löin 2025 kartaston ja muut MIB:n toimintaan liittyvät pikkutweakit kuten VIM yms tuli aktivoitua.
Tälleen jälkiviisaana olisi ollut viisaampaa ostaa 2017-vuosimallinen kampe koska vakiovarusteissa tullut oleellisia muutoksia, mutta turha itkeä kun on paskat housuissa vai miten se meni.. :) Menee ne työreissut tälläkin ihan sujuvasti.
Täytyy kyllä todeta, että on tähän asti ollut mukavin auto ajaa ylivoimaisesti! Vakkarilla ei enää tarvitse pelätä että jää jalkoihin kun antaa automatiikan hoitaa kiihdytykset ja auton hiljaisuus on aivan omaa luokkaansa kun vertaa edelliseen A4:seen tai jopa uusiin Sotkiin mitä työmaalla pääsee ajelemaan, samoin audiopuoli on kyllä mielettömän hyvä tehdasromuiksi. Eli varsinaista ostokrapulaa ei ole tarvinnut potea ainakaan toistaiseksi.
Tuosta vielä muutamat räpsyt mitä ehti huoltsikalla käydessä räppäseen, tuli kyllä todettua että ihan mahtava väri livenä mutta on kyllä haasteellinen saada kuvissa näyttämään yhtä hyvältä :D
Comment