Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tusinacompen päiväkirja - Sepang Blue A6 C7.5 2016 Avant Competition 3.0BiTDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tusinacompen päiväkirja - Sepang Blue A6 C7.5 2016 Avant Competition 3.0BiTDI

    Pitkästä aikaa edes jotain rustaamisen arvoista kun 6v jälkeen muutaman erheen kautta kulkinerepertuaariin tullut muutoksia.. Vanha A4 lähti yllättäen kiertoon kun "kännissä ja läpällä" tehty ilmo keräs niin runsaasti tarjouksia ja huomiota että pakkohan se oli tarttua, ja vahingossa sitten tuli tuo Compekin tilattua saksanmaalta, vaikka ns. sijaiskulkine olikin jo hommattu muodossa RS Octavia mk2. Sijaisauton virkaa jäi sitten toimittamaan tuo Sokota, päivitellään sen kuulumisia jos jaksellaan samaan topikkiin (todnäk ei), vaikka tähtäimessä 2.autoksi olikin (ja on edelleen) facelift-version RS.

    Mutta joo, Compesta haaveillut monen vuotta siitä lähtien kun ensimmäisen kerran sellaisen työmaalla näin peltiseppien puolella, ja JAP3 n silloinen vastaava ei kyllä hankintakuumeeseen ainakaan laskevasti vaikuttanut. No, nyt se on sitten todellisuutta ja todennäköisesti pitkään oleva riesa ja tähän topicciin ajattelin päivitellä päiväkirjana auton kuulumisia.

    Eli saksasta laivattiin tuollainen 2016 Competition A6, värinä Sepang Blue mikä alunperin ymmärtääkseni oli rajattuna konsonenttimalleihin (S6 varten alunperin julkaistu) compemallien lisäksi, nykysin tilanne taitaa olla toinen, korjatkoon viisaammat. Eli Audi Exclusive-värikartastosta valittu, kuten ainakin lätäkön toisella puolella tykkäävät kutsua näitä erikoisvärejä. Misano Red olisi ollut haaveena, mutta useamman kkn selailulla ei sopivia yksilöitä vaan tahtonut löytyä, tästä yksilöstä sitten löytyikin tarvittavat ja hinnankaan puolesta ei täys konkurssi ollut edessä.

    Kyseisen korimallin muotoilu on omaan silmään aina puhutellut jotenkin erityisesti ja on ikonisesti ajaton kun vrt esim uudempaan C8-korimalliin mistä alamäki on ollut aika tasaista designin osalta IMO, mut mielipidejuttujahan nämäkin on. Samalla tapaa mielestäni ajaton design on B6- sekä B8.5 A4-korilla. Ja kyllä tästä compestakin huokuu myös sekin että on ollut aidosti aikaansa edellä vrt esim Baijerilaisiin kilpaileviin malleihin, Vorsprung durch technik niinkuin mottokin sanoo, vaikka nykypäivänä tuntuukin työn kautta siltä että emoyhtiö VW laahaa auttamattomasti jäljessä teknillisesti ja softallisesti kaikessa verrattuna pahimpiin kilpaihijoihin esim. Polestar/Tesla. Mutta tämän C7.5 korimallin nähtyäni päätin jo sinä päivänä, että "tuon mä vielä omistan" kuten päätin aikoinaan B8.5 nelkunkin kanssa. Lähes 120t yhteistä kilometriä nelosen kanssa ehtikin viettää kunnes lähti seuraavaan (toiv hyvään) kotiin.

    Varustepuolella oli lähtöjäänkin vähän puutteita, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä, täältä retrofittejä lukeneena ja omalla ammattitaidolla kaiken puuttuvan jälkiasentaminen ei pitäisi suurempia päänsärkyjä aiheutella, mutta tärkeimmät oli ruksittu omiin tarpeisiin, muutamia ostopäätökseen vaikuttavia mainittakoon:
    • Voimansiirto Competition-varustelun mukaisesti eli 240kw V6 BiTDI mylly naitettuna ZF:n 8HP Tipin kanssa
    • Panoraama-kattoluukku
    • Erikoisempi ulkoväri (Sepang Blue metallihelmiäinen)
    • Laajempi tech-paketti sis. 8" näytön ja MMI-touchpaneelin ja navigoinnin ym eli MIB2 rauta
    • Hieman harvinaisemmat Bang & Olufsen-hifit
    • Matrix-full led ajovalot
    • Imuovet
    • Audi pre-sense plus-paketti, eli adaptiivinen vakkari, liikennemerkkien tunnistus, kaistavahti, blind spot assist ja mitä näitä nyt on
    • Tehdastummennetut akustiikkalasit
    • Ilmajousitus
    • Sisätilojen lisävalaistus jalkatilojen lisäksi, eli ambient-valaistuspaketti sis. ovien ja kahvojen tunnelmavalaistukset
    • Polttoainekäyttöinen lisälämmitin kaukosäädöllä
    • Kääntyvät, tummentuvat ja lämmitettävät sivupeilit muistilla
    • Peruutustutkat eteen+taakse sekä kameranäkymä taakse ilman 360-näkymää (tämänaikaiset 360-kamerat on laadultaan aivan kuraa joten sitä en todellakaan halunnut riesaksi)
    • Alcantara-katto- ja pilariverhous mustana
    • Hyvä huoltohistoria, mm. öljynvaihdot n. 15tkm välein tehty uudesta alkaen
    • S-line-sporttisähkönahkajakkarat edessä, kuskin muistilla (lepakkoja jäin kaipaamaan mutta minkäs teet)
    • Puhelinboxipaketti
    • Kilometrit alle 150t
    Moottori oli tähän yksilöön uusittu 60tkm takaperin, ilmeisesti kampiakselin runkolaakereiden leikattua kiinni joten uskalsin työntää käteni tähän p*skaan sillä varjolla että ketjuremppaa tuskin tarvitsee heti alkuvuosina suunnitella. Marmorilla luonnollisesti aika niukanlaisesti suostui infoja antamaan tietosuojalain puitteissa, mutta yhtäkaikki merkkarilla tuokin remontti oli tehty. Ja sai tuohon neukattua lisätakuunkin päälle jos nyt tyypilliset vikakohteet ilmentää itseään ennenaikaisesti. Ilmeisesti suuttimien pohjatiivisteet ja v-laakson täystiivisteremontti on melko yleisiä näissä 3-litraisissa mihin kannattaa jo varautua?

    Tarkoituksena olisi jälkiasennuksina ja puuhasteluna ominaisuuksien ja varusteiden listaa laajentaa vähintään näillä sitä myöten kun kukkaron nyörit antaa myöten:
    • Advanced Key - Keyless Entry
    • Vetokoukku mallia OEM taittuva
    • Varashälytin
    • Jarrupäivitys SQ5/S6/RS6 tms
    • Nightvision
    • Erikoismurot moottorille ja vaihteistolle (erikoismoottori.fi?)
    • Ehkä jakkaroiden vaihtoa
    • Auton äänieristys kauttaaltaan
    • Ruostesuojaukset alustaan

    Tässä parin kk:n omistuksen aikana ehtinyt tuon takapuskurin diffun vaihtamaan, tulevaa 150tkm huoltoa ja sen laajuutta suunnitella sekä vaihdoin samantien alle edellisestä autosta jääneet S5-vanteet tuoreilla kitkoilla alle, ei nuo compen vakiovanteet oikein miellytä silmää ja eurokitkat mitkä niissä on päällä osoittautui jo hengenvaarallisiksi. Kesäksi pitää hommata jotkut 20" tai 21" kiekot alle sitten mallia OEM rotorit tms. RS-mallin keulamaski löytyy myös jo valmiiksi, mutta sen asennus odottakoon että saadaan hovimaalarille aikaa puskureiden maalaukseen. Infotainmentin softan päivitin myös naksun verran tuoreempaan että saa android-auton ja carplayn toimintaan, samaan syssyyn myös naviin löin 2025 kartaston ja muut MIB:n toimintaan liittyvät pikkutweakit kuten VIM yms tuli aktivoitua.

    Tälleen jälkiviisaana olisi ollut viisaampaa ostaa 2017-vuosimallinen kampe koska vakiovarusteissa tullut oleellisia muutoksia, mutta turha itkeä kun on paskat housuissa vai miten se meni.. :) Menee ne työreissut tälläkin ihan sujuvasti.

    Täytyy kyllä todeta, että on tähän asti ollut mukavin auto ajaa ylivoimaisesti! Vakkarilla ei enää tarvitse pelätä että jää jalkoihin kun antaa automatiikan hoitaa kiihdytykset ja auton hiljaisuus on aivan omaa luokkaansa kun vertaa edelliseen A4:seen tai jopa uusiin Sotkiin mitä työmaalla pääsee ajelemaan, samoin audiopuoli on kyllä mielettömän hyvä tehdasromuiksi. Eli varsinaista ostokrapulaa ei ole tarvinnut potea ainakaan toistaiseksi.

    Tuosta vielä muutamat räpsyt mitä ehti huoltsikalla käydessä räppäseen, tuli kyllä todettua että ihan mahtava väri livenä mutta on kyllä haasteellinen saada kuvissa näyttämään yhtä hyvältä :D
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jaeger; 21.2.2025, 15:08.

    #2
    Komea yksilö! Kori on muodoiltaan ajaton ja edelleen miellyttää silmää. Samanlaista tulikin katseltua noin 4 vuotta omassa pihassa.

    Noita moottoririkkoja näissä Compeissa näyttää olevan useassa. Tämä on jo viides mikä on tullut vastaan.
    Viimeksi muokannut välkky; 19.2.2025, 13:41. Perustelu: 3 vuotta korjattu 4

    Comment


    • #3
      Joo vähän ihmeissäni oonkin facebookista lueskellut noista moottoririkoista, ilmeisesti ainakin briteissä on yks jos toinenkin motti uusittu juurikin näiden voiteluongelmien vuoksi. Juurisyytä voi vaan arvuutella jälkikäteen, CRT-koneissahan tuo alhainen joutokäynnin öljynpaine on laajemmaltikin noussut kartalle viime vuosina ja siitä ohjelmointipajat on tehneet muualla euroopassa ainakin lähes ikuisen lypsylehmän, videoita katsoin vähän varauksella että tiedetäänköhän nyt oikeasti mistä puhutaan.. Mutta voisi nuo oman mielenrauhan vuoksi mittailla ihan kunnon mittarilla mitä näyttää ja sen mukaan suunnitella ehkäiseviä toimenpiteitä. Ilmeisesti jokin ohjelmistopäivityskamppis on noita paineita nostellut joissain konemalleissa mitä on ympäriinsä tullut lueskeltua.
      t
      Ja kyllä ehdottomasti ajaton kori, koska tästähän alkoi sekä bemarilla että audilla se keulamaskien muotoiluilla ääliöinti, eli viimeinen ns. vanhan mallin yhtenäisellä keskimaskilla oleva näyttämättä joltain avaruussämpylältä. :D

      Comment


        #4
        Tutun kuuloinen polku jaegerilla, B8.5 Avantin kautta 4G Competitioniin. CVUB:n moottorimurheiden määrä on tullut itsellekin hieman yllätyksenä. Tällainen on hieno peli kyllä, vajaan 100tkm ja vajaa 5v tuli vastaavalla itsekin ajeltua. Heittämällä paras auto ajaa matkaa (ja oikeastaan melkein mitä vaan muutakin), mitä allekirjoittaneella on ollut.

        Sepangblau ei ole sinällään 4G Compessa mikään erikoisväri, vaan ihan standardivärejä. Compen värejä on Mythosschwarz, Gletscherweiss (se kalliimpi Santanderin valkoinen), Daytonagrau, Sepangblau, Florettsilber, Misanorot ja Nardograu (Nardo on 4G A6:ssa ns. listavärinä vain Compessa, pl. Exclusive-värikartta). Luettelin värit järjestykseen mututuntumalla yleisyyden mukaan. Ei perustu mihinkään oikeaan faktaan, vaan koettuun esiintymistiheyteen mobile.de:ssä armon vuonna 2019, kun Compea etsin itselleni.

        Tuo lisävalaistus on nimeltään sisä- ja ulkovalopaketti. Siihen on ollut sitten vielä olemassa lisäyksenä laajennettu sisävalopaketti, missä on kattovalot ledeillä, aurinkolasikotelo(!), valaistut kynnyslistat ja keskikonsolin nahkatoppaukset. Saattoi olla värien vaihtokin (tämä hieman epävarmaa, oli yksi niitä harvoja varusteita, mitä omastani jäi uupumaan).

        Suunnitellut retrofitit kuulostavat kyllä asiallisilta. 360-kameroita on ollut itselläni ikävä, vaikka ne ns. perunaresoluutiota ovatkin nykymittapuulla.

        Comment


        • #5
          Todella upea yksilö, onnittelut! Olen ehkä jäävi sanomaan, mutta sininen (ja ehkäpä nimenomaan Sepang Blue) on mielestäni hienoin väri C7.5 koriin.

          Varusteita näyttää olevan valmiiksi hyvin ja vielä harvinainen B&O mukana. Jään mielenkiinnolla seuraamaan jälkiasennuksia. Ja ainakin Nightvision -projektiin liittyen minulta löytyy lisätietoa ja kuvia, jos tulee tarvetta! Taitaa peräti löytyä NV-kamerakannakekin hyllystä :)

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
            Sepangblau ei ole sinällään 4G Compessa mikään erikoisväri, vaan ihan standardivärejä. Compen värejä on Mythosschwarz, Gletscherweiss (se kalliimpi Santanderin valkoinen), Daytonagrau, Sepangblau, Florettsilber, Misanorot ja Nardograu (Nardo on 4G A6:ssa ns. listavärinä vain Compessa, pl. Exclusive-värikartta). Luettelin värit järjestykseen mututuntumalla yleisyyden mukaan. Ei perustu mihinkään oikeaan faktaan, vaan koettuun esiintymistiheyteen mobile.de:ssä armon vuonna 2019, kun Compea etsin itselleni.
            Faktoja liitetiedostossa.

            Edit: ainakin mustaa valkoisella vs. jenkkifoorumi-tietämys
            Attached Files
            Viimeksi muokannut andre_; 20.2.2025, 20:35.

            Comment


              #7
              Niin siis sen verran oisin toki voinu tarkentaa, että luetellut värit oli kyllä faktoja, mutta niiden yleisyys perustui vaan kokemukseen.

              Comment


                #8
                Sepang on kyllä ehkä paras väri tähän koteloon, loistava valinta. Yhden vinkin annan, jätä se RS-maski hyllyyn, sopii tähän kuin norsulle kumpparit. Compen muhkea ulospäin pullistuva maski on miljoona kertaa hienompi kuin se sisään lyödyn näköinen RS-maski minkä minäkin erehdyspäissäni menin ensin Compeen laittamaan. Virheen korjasin kyllä pian jenkkimaskilla. Käy kattoo kuvia mun autosta jtmedia.fi niin huomaat mitä tarkoitan RS-maskilla. Toki jokainen tekee tavallaan ja itselleen.

                Vähän samaa munkin polussa kuin Harjulalla, vaikkakin vähän eri. B8:lla 2014 ja C7 bittiin 2015, Compe tuli mullekin 2019 ja nautin siitä sen 5,5 vuotta, 74tkm, mutta mulle tuli B85.5 vasta Compen jälkeen ja olen tykännyt.



                Comment


                • #9
                  Mistä ihmeestä andre sait taiottua tuollasen myyntipamfletin? Kiva että löyty vähän euroopankin osalta faktaa pöytään! Jokunen viikko takaperin selailin tuntitolkulla ja koitin etsiä myynti-esitteitä mistä löytyisi info vakiovarusteista mitä Compeen on ollut ja erityisesti tota värikartastotietoa, ja hyvin niukasti löytyi enää sen aikaisia pdf:iä. Jenkkilän versioita löytyi parhaiten, mutta nehän nyt ei täysin vertailukelposia ole Saksan vermeisiin kun on ihan omanlaisensa varustelutasot sinne nikkaroitu, Compea kun ei myyty ilmeisesti kuin euroopassa, varustetasolta lähinnä tainnut olla tuo ns. "Black Edition" mitä sinne on ollut tilattavissa. Sumujen saarien pumaskasta lähinnä löysin tuon konsonanttimallitiedon ja forumeilla sit ihan mutuilua lukenut vaan.

                  Kyllä se Misanopunainen oli päällimmäisenä mielikuvissa alusta alkaen, jotenkin aina tykännyt siitä, mutta mitä enemmän tätä kotteroa hinkuttaa niin kyllä alkaa tuo sininen miellyttämään enemmän ja enemmän. Aina ollut vähän autisti auton puhtauden kanssa niin ihan passeli valita sit tällainen väri mikä edellyttää puhdasta pintaa ollakseen parhaimmillaan. Oli tuossa kyllä yksi Ipanema Brown-värillä oleva yksilö tarjolla, mikä olis ollut oikein passeli (ihan vaan koska löytyy jo samanvärinen sähköskuutti, hah) mutta siinä olis hinta pompannut liiaksi että olis kilpiin asti saanut joten tää oli ihan hyvä kompromissiratkaisu.

                  Harjulan mainitsemasta valaistuspakettivaihtoehdoista ei mun tietääkseni ole kuin 2 vaihtoehtoa mitä on ollut ruksattavissa lisänä vakiosisävalojen kylkeen ja tässä on tosiaan kaikki nuo mitä mainitsit (onneks), ote UK pamfletista:
                  Click image for larger version  Name:	Näyttökuva 2025-02-21 140520.jpg Views:	0 Size:	45,3 Kt ID:	1982832
                  Väriä ei ikävä kyllä C7-korisessa vielä voi vaihtaa ledeille, tuli vasta C8-koriin kyseinen optio, ainoastaan kirkkaudensäätö löytyy MMI:stä. Mutta tähänkin ajattelin jossain vaiheessa jonkun oem-tyylisen ratkaisun keksiä.

                  Japen kuvagaltsuja tässä onkin vuosien mittaan aina välillä tullut selailtua siitä lähtien kun B8 aikoinaan oli sulla ajossa, enemmän vielä siitä kun tuo harmaa bitti sulle tuli, ja taas enemmän Compen myötä. :D Maskin suhteen oon kyllä käynyt hirveetä painimatsia pään sisällä S6 vs RS6 tyylien kanssa, tuli tuo RS-versio sit tilailtua kun sattu eteen harvinaisempi versio siitä missä tuo kennosto on mallia tiheämpi ja hintakaan ei hullumpi ollut. Suurimmassa osassahan noista aftermarket-maskeissa se kennokoko on ihan hirveen iso että mahtuu pikkulinnutkin lentelemään sukkana läpi, mut sulla tais olla myös juurikin samanlainen tiheäkuvioisempi versio tuosta maskista. Voipi olla että se vaan on todettava itsekin pidemmän kaavan kautta että miten se omaan silmään lopulta istuu. On tuo jenkkimaski kyllä kliinimpi ja huomattavasti mukavampi pitää siistin näköisenä!
                  Ja oikeen mielenkiinnolla seurailen tuota sun uusinta alluprojektia, hyvin on lähtenyt alulleen, peukut siitä! :)

                  Itsellähän tuo polku on melko lineaarisesti ja loogisesti mennyt alkaen männävuosien ekasta A3:sta tähän pisteeseen, väliin mahtunut 8L/8P kolmosia, B5/B6 nelosia useammankin kappaletta ja oli pienen hetken verran b6 ässäkin jopa mikä sit vaihtukin äkkiä B8.5:seen. Ehdottomasti kyl onnistuneimpia malleja tuo B8.5:kin, en muuta pahaa sanottavaa keksi oman otannan perusteella muutakuin infotainmentin kankeus/vanhanaikaisuus, noin muuten todella huoletonta ja mukavaa ajoa oli sillä.

                  Mikä teillä sit sai luopumaan Compeista? Käyttökustannuksethan toki näissä on taas naksun verran kallliimmat tänä päivänä, vakuutusten kilpailutuskierroksella tuli juteltua edustajien kanssa melkosen laajasti ja kaikki tiesi kertoa näiden tehovehkeiden (myös sähkövatkaimien) maksujen nousseen viimesen 1,5v aikana ihan hurjasti ylöspäin, premium-merkkien kohdalla erityisesti. Liekö sit syynä patterivehkeiden suuret korjauskustannukset vauriotapauksissa vai mikä, voi vaan arvailla. Mutta kyllä koen että saan rahoilleni vastinetta kun tuolla matkaa taittaa, hauskuuskerroin on melkosesti korkeammalla joka päivä kuin mitä se edellisellä nelosella koskaan oli varsinkin näin guttarokeleillä.

                  Tässä nyt viimesimpänä tuli sitten auto kiilloteltua 2-stepillä ja päälle laittelin kokeilumielessä Nanolexin Si-Shieldin starter-tason kestopinnoitteen kun sattui olemaan hyllyssä avaamaton purnukka, 20tkm/1-2v lupailevat tuolle kestoa niin testaillaan miten aktiivihinkuttajan käytössä kestää. Jarrusatuloille tehtiin myös perusteellinen puhdistus ja niihin laitoin jämät Gtechniq EXO V3-purnukasta mikä on lojunut tyhjänpanttina ties kuinka kauan, kun oli tuo Crystal Serumin purkki hajonnut niin tällä boosteriaineella sit vaan kokeiluksi ajattelin kattoa kestääkö mitenkään. Kätevää oli että työmaalla on tuo autohinkkaajan pahin vihollinen, eli lamppu millä nuo bläkkärit peilaa pinnan epätasaisuuksia kun naputtelevat lommoja pois, näkee kyllä ihan kaikki virheet pinnassa kun osaa katsoa.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut jaeger; 21.2.2025, 15:05.

                  Comment


                  • #10
                    Samaan syssyyn sitten repäsin sisälokarit irti ja tarkastelin miten paljon ruostehommia joutuu tekemään, tyypilliset hankaumakohdat oli tiedossa ja niistähän tuo olikin vain alkanut kukkimaan kiitos Audin älyvapaiden kiinnikeratkaisujen. Takahuovat pääsee elämään niin paljon surkeiden kiinnikkeiden takia että hankaavat pinnat puhki, joten ne pitää hioa pellille asti. Viikonloppupuhteina menee hyvin kun ei mitään isompaa löytynyt. Muovihelmat pitää myös repiä irti jossain välissä, mutta en usko sieltäkään suurempia löytyvän, tehdään se sitten keväämmällä ja samalla uutta väriä helmoille + kiveniskuteippisuojaukset päälle. Jotkut roiskeläpät vois olla ihan järkevä asennella myös ainakin eteen, OEM:ää onneksi kuulemma löytyy niin pitää tilailla tai käydä tiskiltä hakemassa.

                    Takalasin naarmutin sai lähteä myös, koska kerrankin on lähes naarmuton lasi niin pidetäänkin se semmoisena. Tilalle akryylitulppa netin syövereistä, länttäsin ihan tuulilasiliimalla kun ei mukana tullut mitään liimoja, teipillä ja valolla peilaamalla sai hyvin samaan tasoon lasin kanssa. Siinä sit meni samoilla puhteilla rekkarivalojen reikien suojaukset, Skodapuolelta tuttu ongelma ja valmistajan ohjeistama korjaustapa todettu toimivaksi ettei pääse lyhdyt hankaamaan pintaa puhki, eli kiveniskuteipistä vaan leikkelin sopivat palat. Pesuriletkun ym liittimet tulppasin huolella ja teippasin vaahtomuovien sisälle muuhun johtosarjaan kiinni ettei pääse resonoimaan.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      VCDS:llä sit pieniä tweakkeja tuli myös tehtyä:
                      - Takalasinpesuri/pyyhin kokonaan pois
                      - Etulyhtyjen pesurit pois käytöstä
                      - Needle sweep
                      - Moottoriöljyn lämpötila + track timer näkyville
                      - Moottorin sammutus ovea avatessa sekä summerin piipittelyt pois käytöstä
                      - Kuskin turvavyöhälyt pois
                      - Start & stop-toimintoa rukkailin että muistaa edellisen ajon asetuksen ja merkkivalo toimii käänteisenä eli nyt oletuksena koko ajan pois käytöstä ja merkkivalo sammuksissa
                      - ACC:n aloitusasetukset ajoprofiileihin MMI-valikkoon, eli voi esiasettaa halutun acc-etäisyyden kullekin drive selectin profiilille millä kytkeytyy päälle
                      - Autoholdin vapautus vaikka ovi auki/vyö ei kiinni
                      - Lisälämmittimen koodaus lämmittämään myös moottoria

                      Automaattisen käsijarrun kytkeytymisen koodauksen kanssa törmäsin seinään, ruksasin kyllä kyseisen option päälle että pitäisi kytkeytyä heti päälle kun vaihtaa P-asentoon, mutta silti ei toimi. Kytkee kyllä kun oven P-asento silmässä laittaa sytkävirran pois/avaa oven, mutta tahto olisi että samantien kun P-asento laitetaan päälle niin menisi myös käsijarru päälle. Vinkkejä otetaan vastaan jos joku tietää enempi tästä?
                      ​​​​​​
                      Viimeksi muokannut jaeger; 21.2.2025, 15:33. Perustelu: Lisäys koodauksien listaan

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja jaeger Näytä viesti
                        Mistä ihmeestä andre sait taiottua tuollasen myyntipamfletin?
                        Omalta tietokoneelta löytyi arkistosta (2020) jossa matskua liittyen CVUA ja CVUB eroihin.
                        Viimeksi muokannut andre_; 21.2.2025, 22:03.

                        Comment


                        • #13
                          Viikonlopun askartelun kohteena tällä kertaa olikin sitten enemmän tuo punanen paholainen Sokota, hammastanko sökönä sisäisesti niin päätin kokeilla miten onnistuu gen2 tangon korvaaminen uudemmalla gen3 tangolla, Ovokosta käytettynä pikkurahaan kun sattu saamaan tangon tehostinmoottoreineen ja johtosarjoineen (vaikkakin leikattuna), johtosarjan revin auki ja väyläpiuhat rakentelin uusiksi koko matkalta, tehostimen virtapiuhat oli eristyksiltään hyvässä hapessa niin mitä turhia niitä vaihtelemaan. Pienen päänraapimisen jälkeen sain koodaukset ja sopeutuksetkin maaliin niin että härövalot sammuivat ja kaikki pelittää ok, eli hyvin näköjään onnistuu päivittäminen uudempaan. Kiinnitys on näiden välillä poikkeava, mutta ei onneks isosti, muutama väliprikka toisen päädyn pultin alle ja 1 heitetään olan yli, vanhempi kun on 4 pultilla apurungossa kiinni ja uusi 3:lla.

                          Rinkelibussiin ehdin ottaa työn alle nuo tyypilliset jumiutuvat akseleiden tasoanturit ja niiden nivelet, umpiruosteessahan ne olivat joka nurkassa jonka takia ilmajousituksen tasonsäätö ei ihan pelannut kunnolla. Hyvin sai elvytettyä, sattui olemaan tuollaisia superpieniä metallilankalaikkoja mitkä oli aivan täydellisiä nivelkuppien puhdistamiseen. Ei ollut ruoste ehtinyt syömään vielä väljäksi noita kuppeja niin puhdistelin nuo metalliset alaosan kuulanivelet ja maalasin sinkkimaalilla uuteen väriin, kupit täyteen jarrukumivaseliinia ja päähänpistosta tollanen kovakalvosta tehty patenttikokeilu, josko pitäis vähän sitä hiekkamuhjua poissa tuolta nivelestä ja rasvat pesässään. Auto töpselinnokkaan ja kalibrointi pusseille, nyt kaikki rokkaa just niinkuin pitääkin.

                          Samalla asentelin AK-racingin ASC-boksin paikalleen, ja tulipahan testattua miten tonttiin menee ilman VCDS-madalluksia tai madalluslinkkejä kun iskee showmoden maksimiarvoille. Hyvinhän tuo sukelsi tällä vannesetupilla, luulen että riittää omiin tarpeisiin oikein hyvin tämä toistaiseksi. kattellaan miten käy kun saa isompaa kiekkoa alle. :) Perunalla kuvattu joten pahoittelut kuvanlaadusta, ei ikinä ole nuo kunnon kamerat mukana kun pitäisi..
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Allekirjoittaneella Compen poisvaihtoon ajoi lähinnä auton vähäinen käyttötarve, viimeisinä vuosina siihen tuli n. 10tkm/v mittariin, ja se saattoi olla kerrallaan vaikka kuukauden pari poissa liikennekäytöstä. Tuota käsijarrun automaattikytkeytymistä aikoinaan kokeilin yhden illan koodata VCDS:llä, mutta ainakaan silloin ei mikään prefaceliftissa toiminut ohje purenut faceliftiin. En koskaan aiheeseen sittemmin palannut, kun ei ollut itselle niin tärkeä ominaisuus.

                            Comment


                              #15
                              Siisti peli kertakaikkiaan, millaiset kesävannesetti tulossa? Onko tuo takalasin pyyhkimen poisto sellainen ettei se katsastuksessa vaikuta? Mulla on boorit rikki/väljäksi mennyt jo -13 B8.5 niin ajattelin kanssa ottaa pois. Laitahan sisustakuvaakin,

                              Comment

                              Working...
                              X