Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

That red Coupe Quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • That red Coupe Quattro

    Tehdään nyt tästäkin pientä kertomusta jos vaikka joku saisi omaan projektiinsa uutta tietoa tai muuta inspiraatiota.

    Itse olen tämän korimallin coupesta haaveillut jo nuoresta lähtien ja jotkut varmaan muistavatkin ostoilmoitukseni viime talvelta. Pari hyvää vajaavetoista kävinkin katsomassa ja yhden S2-projektin mutta sitten tuli tämä yksilö myyntiin.

    Vaikka osapuutteita olikin paljon niin kori oli sen verran hyvä, että ostopäätös syntyi sen ja nelivedon perusteella.

    Autoon oli siis alettu laittamaan 2.1 turboa (2.3 vaparin tilalle) mutta se ei itseäni puhutellut. Sen on oltava 2.2t tai sitten 1.8t. No 2.2 litrasta ahdettua ei tuntunut budjettiin sopivalla hinnalla löytyä joten ostin b5 quattron tekniikan luovuttajaksi. Eli 1.8t swappi tulossa.

    Katsoin myös viisammaksi ostaa kokonaisen varaosa-auton tuohon rinnalle niin saa puuttuvat penkit yms. siitä.

    Kelkat ja tukivarret on edellinen omistaja ehtinyt maalaamaan ja puslittamaan uusiksi joten ne on onneksi hoidettu. Itselle jää vain pulttijako ja jarrut murheeksi.

    Instan puolella kans jotain sekoilua:
    ​​​https://www.instagram.com/that.red.a...pia2Nnd2lycmh0
    Attached Files

  • #2
    Oliskos kellään eeprom-ohjelmaa jottai saisi k-tagilla ajoneston pois? Löysin pari mutta kun ei tunnu toimivan.

    Toisena vaihtoehtona tietysti jos joku ohjelmoisi tuosta ecusta (me7.5) immon veke siedettävää korvausta vastaan.

    Comment


    • #3
      Epytecin adapteri on kyllä mainio. Meni moottori paikoilleen ilman suurempaa tuskaa, vasen korva on se 8a0199307b, eli onko toi nyt sitten abk koneesta?

      Vaihteisto on 01E ja siihen oli kannakkeet tehty sille 2.1t koneelle joten niihin joutuu hiukan kiinnittämään huomiota.

      Kohta pääsee koneen kimppuun ja katsomaan että mitä se on syönyt.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Vetareita tullut hiukan mietittyä koska tuohon on tulossa 01E laatikko. Suoraan sopivia taitaa olla vaikea löytää mutta 3b 1.8t etuveto pasatissa näyttää olevan 108mm sisälaippa ja sama hammasluku abs-kehällä ja spooreissa, pituutta tarvisi hiukan säätää.

        Toinen vaihtoehto olisi laittaa b5 quattron takaperän tumpit laatikkoon jolloin saisi 100mm lähdöt. Toi b5:sen tumppi näyttää käyvän suoraan laatikkoon. Pituudessa on pieni ero mutta maailmalla ovat näitä käsittääkseni käyttäneet ihan hyvällä menestyksellä. Oikeastaan asia mikä muuttuu niin stefan vastepinnan paikka, ja se ei kyllä käsittääkseni vaikuta mopon ohjaukseen, vetarin pituuteen kylläkin mutta ne mun tarttee muutenkin jostain naarata.
        Attached Files

        Comment


          #5
          NG koneisesessa etuvedossa on 108 sisänivelet ja pienet ulkonivelet, jos sellaisten perässä olet. Löysin keväällä sellaiset tarvikkeena vielä ns uutena saksan ebaysta. Saattavat jäädä jopa jouten, kun pyörien päähän on tuloillaan sen sortin palikkaa itselle, että kaikki menee uusiksi.

          T4 porttereista löytyy myös sopivaa niveltä, joka sopii akseliin t89 pikkunivelien tilalle, mutta on 108.

          Voin myös auttaa ajoneston deletoinnissa.

          Comment


            #6
            Onko se sitten helpompi etsiä nilkat isolla laakerilla?

            Ei välttämättä edullisempi, tai edes pakollinen, mutta niitä kilkkeitä löytyisi ja alkaisi olla osat vaihdettu tehokkaamman vertailumallin käyttämiseksi.
            Tokihan jarrut ja jousitus tulee myös huolehtia sen mukaiseksi, mutta tämä ei lie ongelma.

            Comment


            • #7
              Ehdin tuossa syksyllä pelastamaan peiposelta jaonmuutostolpat pikkunilkoilla että nyt en raaski tätä suunnitelmaa enää muuttaa. Eli noi Porkkiksen vetarit kiinnostaa.

              Purin tänään tuota b5:sen johtosarjaa ja katselin sitä johdorusohjetta joka täältä yhden 1.8t swappi projektin alta löytyy ja jotenkin en nyt saa sitä coupeen istumaan. Eli käyköhän toi se ohje tohon -89 vuosimalliin eli onkohan b3:ssa uudemmat sähköt? Vai enkö nyt vaan tajua jotain?

              Comment


                #8
                Ainakin Cabrio, mahdollisesti myös Coupé, on omaa sukua B3/Typ89, vaikka olisi minkä ikäinen. Sedan ja farmari sai B4 ilmestymisen kohdalla muitakin uutta, kun naaman. Sähköjen sopivuus saattaa siis riippua ohjeen kohteesta ja iästä.

                Comment


                • #9
                  No siis joo, ilmaisin asian hiukan huonosti, samaa sukuahan ne kieltämättä on. Mietin vaan että tapahtuuko sähköissä joku radikaali muutos esim samaan tapaan kuin kakkos golfissa taitaa joskus 90-luvun taitteesa vaihtua.

                  Tuossa vielä hiukan sekoittaa kun toi mun on auto on ollu lähtöjään 5-pyttynen ja ohje on 4-pyttyseen. Pitää nyt vielä tutkia sähkökaavioo lisää.

                  Onko vapari 1.8 (adr) lohkoltaan ja kammeltaan saa kuin aeb? Mulle tarjottiin tuollaista S2:n veiveillä ja wisecon männillä läpikäytyä konetta niin mieitn onko syytä miksi en sitä ostaisi.

                  Comment


                    #10
                    Sama lohko on adr, aeb, ajl.
                    Vanhemmissa adr ja aeb on takokampurat, -97 taisi jo vaihtua valukampuraan.
                    Adr lohkosta puuttuu turbon jäähynesteen paluu letkulähtö lohkoon.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos tiedosta! Tosiaan se jäähyn paluu.. Tuo on nimittäin nyt ahdettuna mutta enpä niin tarkkaan huomannut katsoa onko sinne paluuta tehty jäähylle. Saakohan järkevästi tehtyä jos puuttuu?

                      Comment


                        #12
                        Saa tehtyä samaan kohtaan missä se alunperin on. Voihan siinä olla ahdin missä vain öljyjäähdytys eikä nesteitä kierrä ollenkaan.

                        Comment


                        • #13
                          Totta kyllä ja sellaisen taidan siihen laittaa. Saa toi aeb jäädä varakoneeksi ja jos vanhempi poika haluaa tehä itselleenkin b3/1.8t niin siinäpä sille aihio.

                          Comment

                          Working...
                          X