Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A2 1.4 TDI s-line

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A2 1.4 TDI s-line

    Termos tännekin puollelle. Tänään tuli tämmöinen kampe vahvuuteen.
    Audi A2 1.4 TDI täydellä s-line varustelulla. Moottoria kevyesti piristetty joten olisiko 100-110hp - mukavasti liikkuu kyllä liikenteen mukana.
    Mailimittari näyttää 275tkm eli voiko sanoa että on sisäänajettu?

    Tuli nyt käyttöautoksi GR Yariksen rinnalle joka jää enemmän harraste- ja hupiajoon.

    Autoon tehtiin normaali öljynvaihtohuolto ja jakopää + vesipumppu ennen luovutusta.
    2023 uusittu pyöränlaakerit ja iskareiden yläpäät. Iskarit uusittu kertaalleen ja takajouset myös.

    Katto jumissa mutta eipä tuo nyt ajoa haittaa.

    Ajatus ehkäpä lisätä BT-yhteys mankkaan ja mahdollisesti kunnostuttaa vanteet talven aikana kun on tullut vähän kantteri-ihottumaa.

    Oman autohistorian toinen Audi ja toinen dieseli.

    Click image for larger version  Name:	IMG_4884.jpeg Views:	0 Size:	150,1 Kt ID:	1975526
    Viimeksi muokannut mattipuh; 25.7.2024, 23:04.

  • #2
    Kävin autolla reissussa Tampereella - meno pikkuteitä ja paluu motaria. Keskik 4.6ltr/100km. Kohtuu pienellä siis kulkee.

    muuten etenee ihan hyvin mutta ohjaus ravistelee ajoittain. auton oikean puolen vanteet on kolkkastu kanttariin joten ravistelu voi johtua siitä.
    Joskin ravistelu häviää aika ajoin joten voiko olla muualtakin johtuvaa? pahenee kuitenkin vauhdin myötä joten vanteisiin vahva epäilys.

    Onko muilla vastaavan auton omistajilla alustan suhteen mitään ehdotuksia mitä kannattaa tarkastaa puslien jne osalta?

    Comment


      #3
      Vetonivel. Meillä 1.4 bensa kakkonen ravisteli välillä. Etenkin kun moottorijarrutti niin jäi hetkeksi tutisemaan ajossa. Sitten eräällä pidemmällä reissulla kuului aika ajoin auton pohjasta kopsaus kuin kivi olisi linkoutunut renkaasta pohjaan. Viisi kertaa kopsahti ja kuudennen kohdalla loppui kulku.
      Viimeksi muokannut Lipponen; 27.7.2024, 17:08.

      Comment


      • #4
        Kiitos vinkistä. välillä kolahtaa jos renkaat on käännetty tappiin joten vois hyvinkin olla vetari.
        Katsoin että täällä oli jonkinlaiset ohjeet vetarin irroitukseen. mahtaakohan tuo tulla paikaltaan ilman että irroitaa palloniveltä tukivarresta. WSM:n ohjeissa puhutaan että pitäisi alapallo irroittaa.

        https://www.a2oc.net/community/index...ft-easy.48246/
        Viimeksi muokannut Killeri; 14.8.2024, 07:56. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment


          #5
          Alapallon minä muistaakseni päästin itse irti kun aihetta temusin.
          ​​

          Comment


          • #6
            ajelin 1tkm roadtripin eteläsuomessa. tärinä tuntui pahenevan ja käytin auton rengasliikkeessä tasapainotuksessa. vaiva vähän parani mutta ei poistunut.
            Löysin onneksi edullisen setin 15'' pepperpotteja ja koeajon jälkeen tärinät hävisi eli johtui puhtaasti kieroista vanteista.

            ohjaus ei ole korkealla renkaalla niin tarkka mutta tuollapa ei ole niin väliä.

            Jos jollain on edullisesti nurkissa 15'' pepperpotteja niin olen kiinnostunut toisestakin sarjasta.

            Click image for larger version

Name:	IMG_5158.jpeg
Views:	1030
Size:	110,0 Kt
ID:	1975896

            Comment


            • #7
              mittailin hupina 4. kiihtyvyyksiä. 8.06s racebox 10Hz, ylikoon renkaat. ihan ok tuo kulkee näköjään jos tehdas ilmoittanut 10.8s.
              kierrokset nyt 100kmh vauhdissa karvan yli 2200rpm ja 88kmh vauhdissa vähän alle 2000rpm.

              Comment


              • #8
                Autossa on alkup navi mutta näkyy olevan keskieuroopan kartat. onnistuiskohan tuohon jotenkin helposti päivittää Suomen / skandinaavian kartasto?
                Lisäksi pitäis telkkuun päivittää digiviritin kun analogikanavia ei enää näe. mahtaakohan tuohon olla jotain palikkaa millä digikanavat saa näkymään?

                Askartelin eilen hupina moottorisuojan. ei tullut mitään näyttelykamaa mutta vaimentaa mukavasti diselein natinoita ja näkyy kestävän paikallaan.
                mottori on täysin äänetön tasaisella nopeudella, ja tyhjäkäynnilläkin kalisee väehmmän eli siihen nähden hyvä päivitys. Täytyy katsoa josko löytäisi järkevään hintaan alkuperäisen suojan mutta ei noita taida kovin helposti olla saatavilla.
                Viimeksi muokannut Killeri; 14.8.2024, 07:59. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                Comment


                  #9
                  Jos RNS-E, maailmalta löytyy karttalevyjä. Tuoreimmat päivitykset on toki vuodelta '20, eli hyöty on vähän kyseenalainen.
                  Kai niitä löytyy RNS-D:henkin, mutta tuskin ovat yhtään tuoreempia.

                  Itse panostaisin puhelintelineeseen ja menisin sen navilla. Vaihtoehtoisesti joku Android Auto/Carplay kyvykäs aftermarket laite orkkiksen tilalle.

                  Comment


                    #10
                    Tässä on ainakin vanhan Nettiautoilmoituksen perusteella RNS-D navi. Siihen käy ns. "DX-kartat" ja tuorein Suomen sisältävä paketti on muistaakseni luokkaa 2015 eli alkaahan sillä ikää olla. Onhan noissa orkkisnaveissa aina se oma fiiliksensä, vaikka rehellisyyden nimissä onhan se kankeuttaan aika vanha peli. Jotta tuoreimmat kartat toimii niin kannattaa katsoa, että laitteessa on uusin firmware eli syyskuun 2003 versio :). Täällä omia kokemuksia aiheesta.
                    Viimeksi muokannut juuhok; 8.8.2024, 21:30.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                      Jos RNS-E, maailmalta löytyy karttalevyjä. Tuoreimmat päivitykset on toki vuodelta '20, eli hyöty on vähän kyseenalainen.
                      Kai niitä löytyy RNS-D:henkin, mutta tuskin ovat yhtään tuoreempia.

                      Itse panostaisin puhelintelineeseen ja menisin sen navilla. Vaihtoehtoisesti joku Android Auto/Carplay kyvykäs aftermarket laite orkkiksen tilalle.
                      jep ehkäpä on järkevämpää laittaa padi autoon ja navigoida siitä jos ei puhelin riitä.
                      Hommailin nyt BT adapterin niin saa äänet autoon. uskoisin että sillä ja puhelimen navilla pääsee jo melko pitkälle.

                      Comment


                        #12
                        Meillä on BAD kakkosessa 1Din soitin ja mittaristoon "pikkunavin". Itseä kiinnostaisi löytää edes joku Suomen sisältävä karttalevy siihen jotta saisi matopeli pyörimään mittariston näyttöön. Ei sillä niin väliä opastaako se oikein

                        Comment


                        • #13
                          jotain pitkää matkaahan noilla vanhoilla naveillakin voi hyvin ajaa, mutta kaupungeissa taitavat olla vähän huonoja.

                          ABS antureista näkyy välillä jättävän vikavalon päälle käynnistyksen jälkeen. häviää kun auton käynnistää uudelleen.
                          Autoon vaihdettu aikanaan abs piuhat. pitäisi varmaan lukea testerillä mikä koodi jää. eikös näissä tuota virhekoodia voi aiheuttaa muutkin anturit eli ei välttämäti ole mikään ABS-vika.
                          Viimeksi muokannut Killeri; 14.8.2024, 08:37. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                          Comment


                          • #14
                            A2 sai ensimmäisen RVS käsittelyn. pitää tehdä toinen 400km jälkeen.
                            ABS häiriöitä ei enää ole tullut, oisko hävinnyt joku anturivika jon myötä?

                            Tänään BT palikan asentelua mankkaan.

                            Comment


                            • #15
                              BT mokkulan asennus oli aika helppo ja on kyllä hyvä lisävaruste - toimii mainiosti BOSE-äänentoiston kanssa!
                              asensin 43€ kitin Saksan Ebaysta jossa myös HF ja äänenlaatu on kyllä tosi hyvä.

                              Autoon tehty 2. RVS käsittely. samalla vaihtelin öljyt ja ilmansuodattimen.
                              Tänään vaihdoin hehkutulpat. vielä on pa-suodin vaihtamatta, teen sen varmaan tuossa viikonloppuna - ei näytä olevan mikään mahdoton urakka.
                              Audilta sain uuden huoltokirjan. Huoltoneuvoja ei ymmärtänyt kysymystä kun kysyin eikö huoltokirjaa saa autoon yksilöitynä. No, tulostelin vanhasta huoltokirjasta VINlapun uuteen, ehkäpä tuo välttää.

                              Tänään oikastu konepeiton klommo Olarin Autoklinikalla, tekivät kyllä hienoa työtä! Ke tulee uudet renkaat alle ja to uus tuulilasi. sitten auto on ajamista vaille valmis.
                              Keula välillä kolisee ja vika lienee koiranluut tai tukivarret. tukivarsia ei oo vielä vaihdettu joten ne on varmaan jossain kohtaa vaihtokunnossa joskin ulkoa päin näyttävät melko siisteiltä.


                              Click image for larger version  Name:	IMG_5373.jpeg Views:	0 Size:	167,4 Kt ID:	1976472
                              Click image for larger version  Name:	IMG_5374.jpeg Views:	0 Size:	149,9 Kt ID:	1976473

                              Click image for larger version  Name:	IMG_5388.jpeg Views:	0 Size:	159,3 Kt ID:	1976475
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut mattipuh; 19.8.2024, 19:54. Perustelu: kuvien lisäys

                              Comment


                                #16
                                Tuliko hehkutulpista vikakoodia? vai miksi menivät vaihtoon? Voi olla että vanhat kunnossa olevat merkkitulpat kestää paremmin kuin Ridex-merkkiset.

                                Comment


                                • #17
                                  Ootko nähnyt sellaista autossa kun huoltokirja ja huolto-ohjelma?
                                  Voi olla joo että kestää. saahan noita Boschilaisia näköjään vaikka Motonetistä.
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 20.8.2024, 09:20. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Polttoainesuodattimen kun vaihdat niin saattaa olla se muovinen tyhjennysproppu patentoitu jotenkin kiinni. Uusia ei saa mistään, ostin saksan a2 foorumilta metallisen tilalle. Olettaen että sulla samanlainen systeemi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ok hyvä tietää mikäs tyhjennysproppu on kyseessä - tankin? katoin sitä suodattimen vaihtoa WSM:stä ja siinä ei ollut mitään kummempaa tai mainittu proppua.
                                      https://workshop-manuals.com/audi/a2...g_fuel_filter/
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 21.8.2024, 07:30. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Audi sai uudet renkaat alle. Ajo parani kummasti, aiemmat oli Nokian Eco tjsp vuodelta 2017.
                                        Vähän kapeamman näköinen kuin Nokian mutta sepä ei haittaa.
                                        Click image for larger version

Name:	IMG_5406.jpeg
Views:	385
Size:	161,1 Kt
ID:	1976516

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja mattipuh Näytä viesti
                                          ok hyvä tietää mikäs tyhjennysproppu on kyseessä - tankin? katoin sitä suodattimen vaihtoa WSM:stä ja siinä ei ollut mitään kummempaa tai mainittu proppua.
                                          https://workshop-manuals.com/audi/a2...g_fuel_filter/
                                          Tuossa on peltinen versio. Itsellä on siis muovinen kotelo mihin vaihdetaan patruuna. Googlettelemalla selviää mitä tarkoitan. https://www.a2oc.net/community/index...-thread.38983/

                                          Comment


                                          • #22
                                            täytyypä tuota tutkia, kiitos anselmi123 kommentista.

                                            Vaihdoin eilen vaihteistonöljyt (Comma MVMTF Plus 75W) ja laitettu RVS T3 vaihteistokäsittely.
                                            Lyhyellä sisäänajolenkillä tuntui että jonkin verran parani vaihdot mutta jää vielä nähtäväksi.

                                            Molemmissa vetareissa on pieni välys ja nuo varmaan pitää vaihdella tässä joku ilta jahka saa kerättyä rohkeutta projektiin. Vetarit löytyykin jo tallista.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onkohan vetareiden vaihdossa iloa mistään ulosvetäjästä ettei tarvitsisi näyttää vasaraa irroitukseen?

                                              Comment


                                                #24
                                                Lähteekö näissä murros irti vetarin pulttia kirimällä täysin kiinni irronaiseen akseliin?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Bensa koneellisissa on meillä ollut mutteri eikä pulttia. Vetovasaralla olen purkanut nivelen

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X