Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Cq V6 -> V8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi Cq V6 -> V8

    ​Kirjoitellaas tänne tarinaa meikäläisen "ensiautosta" ja muutoksista, mitä siihen on kohta kymmenen vuoden omistuksen aikana tehty.

    Kyseessä on siis vuoden 1992 Audi Coupe quattro 2.8 aah moottorilla, joka tosin nyt on korvattu s8 napatulla 4.2 akh veekasilla.


    Varusteita tässä yksilössä on uutena ruksittu yllättävän hyvin:
    - ilmastointi
    - vakionopeudensäädin
    - ajotietokone ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ ​​​​​​​​​​​​​​​​​​
    - musta nahkasisusta
    - tehdas sävylasit takana
    - aurinkokennokattoluukku
    - sähkölasit ja peilit

    Autohan tuli keulakolaroituna ja elämää noin 300tkm nähneenä.

    Click image for larger version  Name:	IMG_0733.JPG Views:	0 Size:	116,4 Kt ID:	1974715
    Keula korjattiin ja auto ylimaalattiin, jonka jälkeen se toimi muutaman vuoden käyttiksenä.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20170513_192151.jpg Views:	0 Size:	502,3 Kt ID:	1974709
    Pienien vikojen saattelemana ja käyttöauton hankinnan johdosta tämän sai luvan siirryttyä harrasteautoksi.

    Ensimmäinen muutos joka tehtiin jo aiemmin valmiiksi hyllyyn odottamaan, oli pulttijaon muuttaminen 5pulttiseksi. c4 quattro 100 takanavoista sorvataan noin 5mm pois jolloin ne sopivat eteen. Taakse tuli b5q navat, näillä toki raideleveys kasvaa hieman takana.
    ​​​
    Click image for larger version  Name:	IMG_20170516_185543.jpg Views:	0 Size:	288,9 Kt ID:	1974710
    Auto talliin ja aloitettiin purkamaan. Ensimmmäisenä listalla oli korjata viat, joiden takia auto jäi seisomaan. Eli lämppärin kennon vaihto ja jälkiasennus varashälyttimen poisto.​

    Click image for larger version  Name:	IMG_20190507.jpg Views:	0 Size:	205,0 Kt ID:	1974713 Click image for larger version  Name:	IMG_20190514_204731..jpg Views:	0 Size:	154,5 Kt ID:	1974711 Click image for larger version  Name:	IMG_20190528_191528..jpg Views:	0 Size:	177,7 Kt ID:	1974714
    Attached Files

    #2
    Kun viat oli saatu korjattua ja auto ajettavaan kuntoon, oli aika aloittaa purkaminen maalausta ja alustan läpi käymistä varten. Ensimmäisellä kerralla autoon tehtiin pohjatyöt pienessä tallissa, jossa mahtui juuri seisomaan vieressä, kun ajoi toisen kyljen seinää vasten. Tästä syystä ja auton ajoon saamiseksi yhden talven aikana, ovien välit ja konehuone jäivät maalaamatta.
    Räikkä auki suuntaan ja tekniikka pois kolostaan.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20200115_193500..jpg
Views:	1448
Size:	114,9 Kt
ID:	1974723 Click image for larger version

Name:	IMG_20200115_195214..jpg
Views:	1451
Size:	188,4 Kt
ID:	1974728

    Tämän jälkeen vuosikymmenten öljymönjien pesu pois.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20200923_192411..jpg
Views:	1464
Size:	237,1 Kt
ID:	1974726

    Tympein, mutta tärkein ja tarkin vaihe eli pohjien teko, samalla myös pohjasta putsattiin kaikki alkavat ruostepilkut ja tehtiin pieni paikka takaluukunpohjaan.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20201102_202415..jpg
Views:	1455
Size:	178,3 Kt
ID:	1974721 Click image for larger version

Name:	IMG_20201203_201851..jpg
Views:	1442
Size:	152,2 Kt
ID:	1974720 Click image for larger version

Name:	IMG_20210125_210002..jpg
Views:	1454
Size:	205,7 Kt
ID:	1974727

    Olka-akselit ja etujarrusatulat entisöitiin.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20210318_190241.jpg
Views:	1455
Size:	161,6 Kt
ID:	1974722

    Perä ja vetarit putsattiin ja maalattiin.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20200325_185544..jpg
Views:	1452
Size:	203,0 Kt
ID:	1974719 Click image for larger version

Name:	IMG_20200415_181404..jpg
Views:	1450
Size:	102,2 Kt
ID:	1974717
    Attached Files

    Comment


      #3
      Talven pohjatöiden jälkeen, pääsiäisen pitkinä pyhinä auto maalattiin. Peittelyt ja väri niskaan. Auton alkuperäinen värihän oli tylsä peruspunainen eli tornado rot, mutta jo aiemmin ensimmäisellä maalaus kerralla väriksi valikoitui misano rot.

      Click image for larger version

Name:	IMG_20210402_124141.jpg
Views:	1447
Size:	198,5 Kt
ID:	1974733 Click image for larger version

Name:	IMG_20210403_152235.jpg
Views:	1450
Size:	209,8 Kt
ID:	1974732 Click image for larger version

Name:	IMG_20210404_121230.jpg
Views:	1452
Size:	184,4 Kt
ID:	1974730 Click image for larger version

Name:	IMG_20210405_133123.jpg
Views:	1453
Size:	219,9 Kt
ID:	1974731

      Auto takaisin talliin ja pohjan uudelleen massaus ja akseleiden kunnostus.

      Click image for larger version

Name:	IMG_20210412_202544.jpg
Views:	1463
Size:	228,9 Kt
ID:	1974735 Click image for larger version

Name:	IMG_20210419_185530.jpg
Views:	1459
Size:	192,4 Kt
ID:	1974734

      Autoon olin joskus bongannut ehjän hyväkuntoisen taka-apurungon jo aikaisemmin paikatun mädän tilalle. Tämä käytettiin kuumasinkityksessä, jonka jälkeen päälle uutta maalia. Kaikki puslat vaihdettiin uretaanisiin samalla kertaa.

      Click image for larger version

Name:	IMG_20210415_172758.jpg
Views:	1445
Size:	202,5 Kt
ID:	1974736 Click image for larger version

Name:	IMG_20210419_194829.jpg
Views:	1441
Size:	226,0 Kt
ID:	1974737

      Jouset ja iskarit myös maalattiin, vaikkakin näiden tarkoitus oli olla ainoastaan paikallaan siihen asti, kunnes alustasarjan saisi hankittua ja asennettua.

      Click image for larger version

Name:	IMG_20210422_192223.jpg
Views:	1453
Size:	300,9 Kt
ID:	1974738

      Comment


        #4
        Tuota tehdessä ei ole ollut ongelmaa siitä mihin vapaa-aikansa käyttäisi.

        Comment


          #5
          Juu. Ja hieman alkoi hymyilyttämään tämä pieteetillä asiaan suhtautuminen silloin kun ”melkein” ei riitä: ”Kun viat oli saatu korjattua ja auto ajettavaan kuntoon, oli aika aloittaa purkaminen…”

          Comment


            #6
            Kysymys eteen tulevista navoista, ovat ilmeisesti 82mm laakerilla? Vaikuttaa hyvältä tekemiseltä!

            Comment


              #7
              On paljon hyvää tässä. Kerrohan lisää kasin lusikoimisesta ja voimalinjasta ja muutoskatsastuksesta.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja MH96 Näytä viesti
                Kysymys eteen tulevista navoista, ovat ilmeisesti 82mm laakerilla? Vaikuttaa hyvältä tekemiseltä!
                Kyllä joo v6 mallissa on isommat 82mm laakerit edessä. Tätähän on tehty noin viiden vuoden ajan, pari kertaa viikossa muutama tunti illassa, joten ei eteneminen mitään nopeaa ole ollut.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen ajatus oli kunnostaa ja tilkitä öljy vuodot aah moottorista. Ajatukset lähtivät harhailemaan tekniikan vaihdon suuntaan, koska olihan kone huone nyt tyhjä ja ”samalla vaivalla” sinne laittaisi jotain muuta. Moottori vaihtoehtoja mietin useita, tavoitteena oli noin 300 hepan moottori. Ajatuksena kävi 2.8 30v remmiahtimella sekä 2.7 bitti. Vitoskoneet rajautuivat pois jo pelkästään hankinta hinnan takia, ja s2 kloonin tekeminen ei kiinnostanut. 1.8t olisi ollut kohtuu edullinen tehdä, mutta neloskoneen äänet eivät omaan korvaan sovi. Myös erilaisuus kiehtoi. Uuden tekniikan valinta helpottui uusien rakentelumääräyksien myötä, joten valinta päätyi 32v v8 moottoriin. Näitähän on Amerikan Joet ja Puolan pojat laittanut pikkukorisiin Audeihin jonkin verran, joten myös infoa löytyi swapista. Tämähän oli itselle ensimmäinen tekniikan vaihdos, joten helpoimmasta päästä ei aloitettu. Moottori kun oli valittu enää, jäi jäljelle sen hankinta. Helpoiten löytyisi abz moottoria d2 a8sista, mutta tämä vaatisi muutoksia moottorin ohjaimeen, sillä manuaalina sitä ei ole valmistettu. Joten katse siirtyi s8 malliin, jota on manuaalina tehty, myöskään 40 lisä hevosvoimaa ei haitannut. Sattumalta löytyi lähistöltä purkuraato s8, josta oli jakohihna katkennut. Soitto myyjälle, rahat kouraan ja auto kyytiin.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20210506_175226.jpg
Views:	1181
Size:	425,6 Kt
ID:	1974984 Click image for larger version

Name:	IMG_20210506_190713.jpg
Views:	1193
Size:	371,9 Kt
ID:	1974983
                  S8 tekniikka pois ja itselle kaikki turhat osat myyntiin ja kori paaliin. Moottori otettiin pois, johtosarjoineen, joka leikattiin poikki reilusti auton puolelta, jotta alkuperäiset liittimet jäivät käyttökelpoisiksi.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20210507_170515.jpg
Views:	1191
Size:	280,0 Kt
ID:	1974985
                  Tehtiin myös samalla todennäköisesti suomen ensimmäinen extra long wheelbase s8 jäykällä etuakselilla.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20210508_144656.jpg
Views:	1192
Size:	276,6 Kt
ID:	1974986
                  Koneesta kannet pois ja pesu, niin on mukavampi käsitelllä.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20210520_193956.jpg
Views:	1192
Size:	275,6 Kt
ID:	1974987 Click image for larger version

Name:	IMG_20210520_194001.jpg
Views:	1190
Size:	304,6 Kt
ID:	1974988
                  Ensimmäinen muutos oli öljypohjan muokkaus, jotta apurunko mahtuisi. Ilmeisesti manuaalin öljypohja on hieman eri muotoinen ja sopisi paremmin johtuen laatikon eri lailla tulevista pulteista.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20210527_173007.jpg
Views:	1194
Size:	144,2 Kt
ID:	1974989 Click image for larger version

Name:	IMG_20210527_173936.jpg
Views:	1188
Size:	139,8 Kt
ID:	1974990

                  Comment


                    #10
                    Vanhasta moottorista tehtiin jigi, sillä valmiita moottorin kannakkeita tähän swappiin ei ole tiedossa.
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20210527_182534.jpg
Views:	1182
Size:	146,2 Kt
ID:	1974993
                    Kannakkeiden kehitys versio numero 1.
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20210527_203643.jpg
Views:	1180
Size:	126,9 Kt
ID:	1974998 Click image for larger version

Name:	IMG_20210531_193019.jpg
Views:	1190
Size:	152,5 Kt
ID:	1975001
                    Lopulliset versiot kannakkeista. nämä vielä boxattiin ennen maalausta.
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20210705_185939.jpg
Views:	1177
Size:	178,0 Kt
ID:	1974995 Click image for larger version

Name:	IMG_20210705_185953.jpg
Views:	1176
Size:	166,2 Kt
ID:	1974997
                    Näyttää sopivan, myös kansien kanssa.
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20210603_193813.jpg
Views:	1198
Size:	268,5 Kt
ID:	1975000
                    Laturin kannake on yhtä puuta öljynsuodatin jalan kanssa, mutta johtuen tilan ahtaudesta leikattiin suodatin jalka pois, josta jäi jäljelle ainoastaan laturin korva.
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20210610_195724.jpg
Views:	1226
Size:	287,0 Kt
ID:	1975002
                    Pakosarjojakin joutui hieman muokkaamaan. S8 downpipet menevät vetarien yli ja coupesta alapuolelta.
                    Click image for larger version

Name:	IMG_20210607_180704.jpg
Views:	1201
Size:	257,2 Kt
ID:	1974996 Click image for larger version

Name:	IMG_20210607_202225.jpg
Views:	1240
Size:	276,6 Kt
ID:	1975004

                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Ei taida ihan helpolla kunnolliset peltisarjat mahtua runkoaisojen väliin. Oikein mitoitetuilla sarjoilla ja putkistolla moottorin luonne muuttuisi tuossakin aika paljon.

                      Comment


                        #12
                        Joo ei mahdu ja myös ajatus konehuoneen ulkonäön muuttumisesta sellaiseksi, että tavan tallaaja huomaa muutoksen oli ehdoton ei. Tarkoitus oli saada konehuone näyttämään siltä kuin se olisi tehtaalta tällaisena aikanaan tullut. Kadulla fiilistely ajeluihin moottorin vakio luonne on ihan riittävä ja mukava ajettava.


                        Moottorin sovituksen jälkeen, purettiin moottori täysin ja kiikutettiin koneistamolle tarkistukseen ja tasopintojen oikaisuun. Kuin sattuman kaupalla yksikään venttiili ei ollut vääntynyt jakohihnan poikkeamisesta. muutenkin kone oli kunnossa, eikä kulumaa juurikaan löytynyt tarkasteluissa.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20210913_195419.jpg
Views:	951
Size:	175,2 Kt
ID:	1975419
                        Kannet kasattiin uusilla nostajilla ja ventiilinvarren kumeilla.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20211123_190509.jpg
Views:	933
Size:	148,3 Kt
ID:	1975420
                        Hieman harmaita hiuksia tuotti runkopukkien pultit, sillä kasausvaiheessa yksi venähti. Tähän moottoriin ei ole suoraan saatavilla uusia, mutta onneksi rs6 moottorin pultit ovat samat. Laakerit jätettiin vanhat, koska koneistamon mielestä niissä ei näkynyt kulumaa ja menevät vakio moottorissa vielä toiset 300tkm. Moottori maalattiin pois lukien kansia siistin yleisilmeen saamiseksi.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20211202_202331.jpg
Views:	919
Size:	195,0 Kt
ID:	1975424 Click image for larger version

Name:	IMG_20211209_201449.jpg
Views:	938
Size:	175,8 Kt
ID:	1975422
                        Vauhtipyörä on 32v moottorissa 10 pultilla. Tähän ei ollut vaihtoehtoina kuin metsästää manuaali s8 alkuperäinen käytetty vauhtis, joista pyydettiin tuplaten se, mitä ttv racing:llä maksoi uusi hieman kevyempi. Joten valinta helppo. Kytkimeksi valikoitui sachsin valikoimasta s2 levy ja asetelma.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20210807_134800.jpg
Views:	942
Size:	198,3 Kt
ID:	1975425 Click image for larger version

Name:	IMG_20220328_175405.jpg
Views:	941
Size:	151,7 Kt
ID:	1975426
                        Vaihteistona pysyi vakio 01a. Tehon puolesta en nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa 01e:tä, joten pesu, maalaus ja öljyjen vaihto.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20211026_195920.jpg
Views:	952
Size:	212,7 Kt
ID:	1975423
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Jatketaas kirjoittelua. Moottori kasaan ja takaisin paikalleen.
                          Click image for larger version

Name:	IMG_20211202_202331.jpg
Views:	711
Size:	195,0 Kt
ID:	1976634 Click image for larger version

Name:	IMG_20220207_202733.jpg
Views:	725
Size:	260,3 Kt
ID:	1976635
                          Samalla abs yksikkö putsattiin.
                          Click image for larger version

Name:	IMG_20210826_175324.jpg
Views:	720
Size:	111,6 Kt
ID:	1976637 Click image for larger version

Name:	IMG_20210826_202051.jpg
Views:	732
Size:	125,5 Kt
ID:	1976636
                          Moottorin johtosarja oli tarkoitus hyödyntää kokonaisuudessaan s8sista. Purku autosta otettiin talteen aah johtosarja, josta tehtiin liitännät siten, että auton päässä ei tarvitse mitään alkuperäisiä johtoja silputa tai muuttaa.
                          Click image for larger version

Name:	IMG_20220212_143814.jpg
Views:	729
Size:	283,3 Kt
ID:	1976638
                          Jäähdytin valikoitui 2.0 16v mallista. Se on muutoin sama kuin v6, mutta letku lähdöt ovat molemmat kuljettajan puolella. V8 molemmat vesiletkut menevät oikealle puolen, joten myös vesiletkut piti tehdä uusiksi. Alkuperäiselle ilmansuodatin kotelolle tehtiin imuputki alumiinista, johon tehtiin paikka maffille.
                          Click image for larger version

Name:	IMG_20220815_185214.jpg
Views:	743
Size:	286,4 Kt
ID:	1976639
                          Moniurahihnan reitityskin vaatii muokkaamista tilan ahtauden takia. Alkuperäinen flekti ei mahdu olemaan keulalla ja sen poistamisen takia joutuu kiristimen muuttamaan manuaaliseksi hihnan mennessä alkuperäista kiristyssuuntaa vastaan.
                          Click image for larger version

Name:	IMG_20230515_193022.jpg
Views:	754
Size:	278,3 Kt
ID:	1976641 Click image for larger version

Name:	IMG_20230515_193029.jpg
Views:	735
Size:	226,0 Kt
ID:	1976640
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Ei kyllä tässä(kään) ylimääräistä tilaa edessä ole. Hienoa seurata tekemistä, tykkään oe-lookissa pitäytymisessä.

                            Comment


                              #15
                              Jatkellaas kirjoituksia taas välillä, kun ajokausi on saatu tällä pakettiin.

                              Hommat jatkui lasien paikalleen laitolla ja keulan osien maalailuilla.
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20230131_203428.jpg
Views:	504
Size:	205,4 Kt
ID:	1978100 Click image for larger version

Name:	IMG_20230318_115052.jpg
Views:	503
Size:	95,9 Kt
ID:	1978101
                              Autossa oli alkuperäinen ja harvinainen aurinkokennokattoluukku, mutta aikanaan siitä on lasi rikkoutunut ja se oli kitattu yli. Pitkän etsinnän jälkeen ei ehjää kyseistä luukkua löytynyt, joten joutui turvautumaan vaihtoehtoon b. eli lasiluukkuun. Nämä ovat tunnettuja mätänemään rungoistaan, joten luukku purettiin, puhallettiin ja maalattiin. Tiivisteen asettuminen kunnolla kulmista oli haastavaa, koska luukun rungon liimaminen lasiin vaikuttaa tiivisteen uraan. Kolmanella kerralla kuitenkin tiiviste saatiin istumaan lähes täydellisesti.
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20230126_202826.jpg
Views:	509
Size:	206,5 Kt
ID:	1978103 Click image for larger version

Name:	IMG_20221107_200738.jpg
Views:	505
Size:	155,4 Kt
ID:	1978102
                              Autossa oli alun perin harmaa kattoverhous. Purkuautosta, josta kattoluukku otettiin, oli beige verhous. S8:ssa oli musta mikrokuituinen paremmin alcantarana tunnettu kattoverhous, josta idea kopioida coupeen samantyylinen verhous. TiCaBolta haettiin materiaalit ja hieman konsultointi apua homman tekemiseen. Mustat muoviosat hiottiin, putsattiin huolellisesti ja maalattiin struktuurimaalilla. Myös turvavyöt huollettiin ja väri vaihdettiin keltaiseksi tuomaan kontrastia tummaan sisustaan.

                              Click image for larger version

Name:	IMG_20221107_191647.jpg
Views:	506
Size:	226,6 Kt
ID:	1978106 Click image for larger version

Name:	IMG_20221201_203149.jpg
Views:	520
Size:	116,5 Kt
ID:	1978104 Click image for larger version

Name:	IMG_20221117_175707.jpg
Views:	520
Size:	103,8 Kt
ID:	1978105 Click image for larger version

Name:	IMG_20221124_190344.jpg
Views:	516
Size:	136,0 Kt
ID:	1978107 Click image for larger version

Name:	IMG_20230321_191611.jpg
Views:	515
Size:	135,1 Kt
ID:	1978108

                              Comment


                                #16
                                Uusi tuulilasi paikalleen ja takavalot lakattiin.
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20230318_095432.jpg
Views:	507
Size:	229,8 Kt
ID:	1978110 Click image for larger version

Name:	IMG_20230318_111904.jpg
Views:	523
Size:	196,1 Kt
ID:	1978111
                                Alkuperäiset peilit vaihtuivat kopio rs2 peileihin.
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20230801_203723.jpg
Views:	513
Size:	213,5 Kt
ID:	1978113
                                Alustasarjaksi valikoitu bc racing osien saatavuuden ja mahdollisuuden tulevaisuudessa päivittää ilma-alustaan.
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20230323_181949.jpg
Views:	502
Size:	97,6 Kt
ID:	1978114
                                Vanteiksi valikoitui aikakausi korrektit BBS lemmarit 18:sina. Purku, keskiöiden kääntö, lippojen kiillotus ja kannujen maalaus. Kiillotusta varten piti myös rakentaa pyöritys kone. lipat hiottiin 180p -> 2500p vesihiomalla ja lopuksi kiillotus lumpuilla.
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20230907_201558.jpg
Views:	550
Size:	236,4 Kt
ID:	1978115 Click image for larger version

Name:	IMG_20240206_201534.jpg
Views:	531
Size:	132,6 Kt
ID:	1978112
                                Sisustan kasaus ja leima aikaa varaamaan. Muutoskatsastusta varten piti tehdä osaluettelo, vertailulappu v6 vs. s2 ja tulostella räjäytys kuvat eriävistä osista. Isoin ongelma oli löytää pääkaupunki seudulta konttori, joka suostuu isoja muutoksia leimaamaan. Lopulta katsastuspaikan löydyttyä, leimaus oli muutaman tunnin juttu. Autosta katsottiin päästöt, akselimassat, ja muutosten vaikuttamat asiat. Myös alusta ja vanteet leimattiin, sekä sivuvilkkujen pakottomuus ajoneuvossa. Papereiden läpi käynti ja katsastusmiehen kehuilla muutokset otteelle.
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20240616_151705.jpg
Views:	640
Size:	249,9 Kt
ID:	1978116 Click image for larger version

Name:	IMG_20240530_195813.jpg
Views:	646
Size:	463,5 Kt
ID:	1978117
                                Autolla on ajettu koko kesän (noin 5000km) kesälomareissusta ja työmatkoista lähtien ilman ongelmia. Nyt tallikauden alettua on hyvä toteuttaa kesken jääneitä asioita autosta mm. maalipinnan kiillotukset ja penkkien verhoilujen entrailut. Myös jarrupäivitykset on mielessä aikakausi korrektisti ja ulkonäkön kohentamisena isojen vanteiden taakse.

                                Comment


                                  #17
                                  Vitsi tää on hieno!

                                  Comment


                                    #18
                                    Hyvältä näyttää!

                                    Comment


                                      #19
                                      Mukava kuulla, että muitakin miellyttää tällainen ”vakio” kesäfiilistelylaite, vaikka tässä ei olekaan mitään hirmu tehoja, saati nykymuodin mukaista isoa ahdinta ja kiloheppaa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei se aina oo se teho, mut V8 on aina V8. Tykkään.

                                        Comment


                                          #21
                                          Minusta suuri osa näistä nykymuodin kilohepan vehkeistä on vain onnistuneesti pilattu. Todella harva niistä soveltuu mihinkään muuhun kuin kuminpolttoon ja yksittäisiin kiihdytyksiin motarilla. Kaikkeen muuhun ovat jokseenkin ajokelvottomia. (Anteeksi asenteeni)

                                          Comment


                                            #22
                                            Tässä on kyllä kokonaisuutena todella paljon hyvää ja tekemisen taso on ihan maailmanluokkaa. Eikä tarvi yhtään hävetä vakio V8:lla ajamista, en paljon mukavampaa moottoria keksi äkkiseltään. Yksi parhaista Audin kattiloista käytökseltään tuo korkeampiruttuinen 32v kasi.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ai, että............

                                              Comment


                                                #24
                                                On kyllä nätti ku sika pienenä.. btw tolle cabille sama käsittely, mutta suoremmilla putkilla? olis fiilikset kohdillaan ku ajaa katto auki :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Avoauto V8 -moottorilla olis kyllä kiva. Nimimerkillä omanikin on kaunis.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Noh tekemisen tasosta voi olla montaa mieltä. Tähän on pääasiassa kaikki itse tehty ja opeteltu maalauksia myöten isän avustamana. Ensimmäiseksi isoksi projektiautoksi toteutus on ihan riittävä.
                                                    On se cabinkin kasituskin käynyt mielessä (nimimerkillä yksi ahc jemmassa), toki vitosen vaihtaminen pois olisi ehkä hieman pyhäinhäväistys. Puhumattakaan nelivetokonversion tuomasta pakoputken tilanahtauden tekemästä ongelmasta, eli ajokorkeuden nostamisesta :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Yhdyn kehuviin mielipiteisiin. On kyllä hyvin tehty, ja ulkokuori jatkaa samaa kliiniä linjaa.

                                                      Ei kai cabia mikään pakko olisi nelikoksi muuttaa? Tehopainosuhde voi olla vähän siinä ja siinä voiko kasia keulille heittää, mutta kyllä tommoseen kesäkruisailuvehkeeseen ihan etuvetokin riittäis...

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X