Ihan perinteisen kolkotuksen piti, ainakin siinä vaiheessa kun Teppo rullaili varikolle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Rapsakka
Collapse
X
-
-
Toivotaan nyt että ainakin Motoparkkiin on jo kunnossa, siellä kun olisi suora, jossa pääsisi oikeasti nauttimaan siitä työnnöstä.
Comment
-
Toivotaan motivaation pikaista paranemista. Rapeen näkeminen ja kuuleminen tositoimissa radalla on jo ohjelmanumero sinänsä. Jos sinne varsinaiseen Suomeen ei olis niin pirun pitkä matka, niin voisin vaikka joku ehtoo tulla talkoisiin nostamaan sen koneen pois keulilta.
Comment
-
Tuolta voi tiirailla ja arpoa syitä, kun saa sen laakerin käteen: http://catalog.mahleclevite.com/bearing/
Comment
-
Ruumiinavaus suoritettu. Kampura paskana, veivit paskana, ykkösen mäntä paskana. Kansi ja lohko ehjiä.
Nyt sitten pitäis päättää tehdäkö 92.8 tai 100mm iskulla billet kampuralla, vai hippasen halvemmalla hAEL-kammella...
Vähintään accusump lisätään öljynpainetta turvaamaan. Viimeistään talvella sitten kuivasumppua kehiin.
Comment
-
Toi mäntä on vähän kurja juttu nyt nopeesti kuntoonsaamista ajatellen. Oletan, että se on jostain lätäkön takaa tilattu ja samanlaisen saaminen kestääää.
95.5 kanssa prässit ei muuttuis nykyisestä kauheesti siis vaikka laittais vaan yhden männän uusintaan eikä viittä. Keskisellä oli just myynti-ilmokin kampurasta.
Comment
-
Nuo öljynpaineet olleet itsellä seurannassa, kun omassa kikottimessa (rapea ranskalainen siis) on hiukan heikosti radalla toimineet ja kyseisiä koneita on kilahdellut harvasen ratapäivä. Sen takia vaan itse virittelin öljynpaineen seurantaa varokarttoineen mutta ei nekään auttanut kun imusarja oli paska ja hajotti sen koneen :)
Toki tuli rakennettua katollinen loiskelevyhomma tuon takia myös, ei pääse karkuun tuli Geet mihin suuntaan vaan.
Mutta onneksi Audissa ei ole ollut noita ongelmia, vaan ihan muita :)
Comment
-
-
Shit happens, osanotot raudan johdosta. Pikaisen surffailun aikana en löytänyt mitään korkeaviritteistä turbokonetta noilla iskuilla ja rundeilla (männänopeuksilla), esim 1000hv gtr:t ovat kesympiä. Miksi sitä iskua nyt edelleen pidennettäisiin, eikö samanlaista kampuraa ole saatavilla? Pakettihan oli ilmeisen toimiva, ja ehkä kestäisikin, jos voitelu olisi kunnossa ja/tai kierrosrajoitin 500 rundia alempana. Sillä kyllä ehtisi varsin hyvin niinkin.
Comment
-
92.8 kampi maksaa 1500$ +rahti +tulli +alv
95.5 kampi maksaa 400€ sis. dieselin lohkon.
Tuossa on toista tuhatta syytä iskun pidentämiseen.
Samaa reseptiä käytetty vitosissa ongelmitta jo vuosia, myös korkealle kiertävänä. Tässä tapauksessa luotan enemmän toisten kokemukseen reaalimaailmasta kuin teoreettiseen numeroarvoon paperilla.
Comment
-
Sanokaas, että onko tää pöljä idea.
Jos esimerkiksi RPM yli 2000 rpm ja öljynpaine kyykkää hetkeksikin esimerkiksi 3 bar alle niin pannaan pelit kokonaan seis. Kipinät ja bensat pois ja moottori sammuksiin. Ei siis niin, että pätkäistään vain siksi aikaa kun paineet on alhaalla. Olenko väärässä jos oletan, että moottorijarrulla pyörivä moottori ei pikaisesta öljynpaineettomuudesta hajoa? Tai ei hajoa ainakaan ihan paskaksi. Tuollainen nyt on aika helppo tehdä. Ehkö joku boksi voi tukeakin tuollaista. Tai sitten jokin muu raja, loadi, mappi, maf?
Ideana siis se, että paineraja on riittävän ylhäällä eikä missään alle 1 barissa. Niin, että sen paineen alle ei normaalissa käytössä koskaan mennä, mutta sen verran painetta riittää kuitenkin pitämään voitelun joka paikassa. Jos on liian herkkä niin sitten säätöä. Parempi käyttää jokunen ratakierros tuon säätämiseen siihen rajaan, että se toimii heti, mutta ei pätkäise, kuin hajottaa moottori. Kun kyseessä on kuitenkin harraste, niin ei varmaan haittaa ihan mahdottomasti, jos joskus tapahtuu pätkäisy ja pitää suojausta trimmata. Ei kuitenkaan olla ajamassa MM-pisteistä.
Comment
-
Tuo homma on kytenyt takaraivossa siitä asti, kun Lindströmillä(?) hajos putkirunkohärveli Motoparkissa ACF:n näytösajossa monta vuotta sitten. Pumpun hihna lensi pois päältä (olikohan kiristin yhdellä ruuvilla) ja irrotti lentäessään öljynpainevalon johdon. Kilinä oli seurauksena. Kuitenkin loppujen lopuksi tuollaisten "automaattisten" suojaominaisuuksien käyttö voisi pelastaa monta tilannetta. Apuja varmasti löytyy vaikka minkälaisten härvelien rakenteluun ja hinta on yleensä melkoisen halpa.
Comment
-
Palaan vielä vähän tuohon männännopeuteen.
Kun kerran on todettu 86,4 iskulla vehkeiden kestävän yli 9k rundia (>26m/s) niin miksi odottaisin ongelmia 8k rundeilla 95,5 iskulla (<25,5m/s). Varsinkaan kun termisessä kuormassa näiden kahden välillä on melkoinen ero.
Comment
-
googlaa Jani hakusanoilla Bekkeli, Kay Roger Bakken, krb, general lee audi, stertman audi, jonus racing, vs motor. Löytyy tusinoittain yli 7.5k kiertäviä audi pikäiskukoneita. Kaupan hyllyltä ei ehkä löydy, mut muuten kyllä.
Audimaailmasta irrallaan, Paljonko 9000 kiertävissä nascar koneissa in männän nopeus?
Pasi, tuon konerikin jälkeen on ollu täälläpäin joka vehkeessä öljypainekatkasija sytkävirralla.
Comment
-
Wayne, millanen on alhaisen öljynpaineen varokartta?
Laite kun pystyy reagoimaan luokkaa 30 asteen kampuran pyörähdykseen tappikierroksilla niin eiköhän sillä melko nopean reagoinin saa.
Comment
-
Audimaailmasta irrallaan, Paljonko 9000 kiertävissä nascar koneissa in männän nopeus?
Mitä se sit kertoo meille? Työntötankosahapukki kaasareilla ja amerikan visecot sisässä?
Comment
-
Sellainen offtopikki tähän väliin, että aloin miettiä omalle kohalle tuota öljyn riittävyyshommaa. Tuli Tepolta kotiutettua noi 888-renkaat, niin niillähän pääsee taas vähän kovempaa mutkaan ja sivuttaiskiihtyvyydet kasvaa. Olisiko viisasta jo tässä vaiheessa ottaa öljypohja alas, ja asentaa sinne ylimääräisiä loiskelevyjä ettei pääse pumppu haukkaamaan ilmaa? Mulla toki on hyvinkin rajalliset reservit koneessa, että pitkittäistä kiihtyvyyttä sillä ei onneksi saa kovin merkittävää aikaiseksi. Jarrutuksessahan öljy tulee sihdin luo, joten se ei liene ongelma.
Comment
Comment