exit alas, molemmissa takasivulaseissa nacat joista lähtee yhteensä 4kpl 3" letkuja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Rapsakka
Collapse
X
-
OK. Vähän mietityttää, josko se virtaus riittää ääritilanteessa, eli helteisellä ratapäivällä pitkässä ylämäessä noiden letkujen kautta.
[pohdiskelua]
Siihenhän vaikuttaa paine-ero otto ja exit-paikan välillä, flektillä voi sitä vauhdittaa toki, mutta ei niilläkään kannattaisi paine-eroa vastaan tapella, vaan vauhdittaa luonnostaan toimivaa virtausta. Flektien tehoon vaikuttaa siellä takana auton alla vallitseva paine ajotilanteessa. Jos siellä olisi alipainetta, niin se helppaisi, mutta tyypillisesti katuautoissa on lähinnä nostetta kovassa vauhdissa.
Takaikkuna kun ei ole mikään korkean paineen alue siinä korin pinnassa, vaan on osittain peilin jättämässä turbulentissa ilmavirrassa. B-ryhmän Lancia delta-tyylisillä hörökorvakaappareilla siinä takaikkunalla voisi saada hondamiesten tuntemaa ram-efektiä, jos tuo sitten muodostuu ongelmaksi. [/pohdiskelua]
Comment
-
Se tosiaan jää nähtäväksi että riittääkö ja miten pitkälle.
Takasivuikkuna pitäsi olla hyvä paikka, tai testaukset narun ja ja ajoviiman kanssa paikka Pitäis olla varsin hyvä.
Jos se ei toimi se korjataan toimivaksi.
Virtaus auton alla on myös vähän kysymysmerkillä vielä. se joko on alipaine kennon alla imemässä "ulos" tai sitte jotain aivan muuta..
Niihin pieniin takasivu ikkunoihin jätetään optio parille lisäletkulle, kera ram-air kauhojen. Jos ei muuten riitä..
Myös ihan oikeasti tehokkaammat flektit löytyy hyllystä, toi ko. volvon flektipaketti oli vaan liian helppo asentaa..
Yksi pointti on myös siinä että toi jäähdytinkenno on ihan oikeasti "melko" raju.
Comment
-
Ilmeisesti vähän isompaa letkua tulossa, näyttää ihan hyvältä. Optimivirtauksen saisi, jos askartelisi sen kanavan kuttaperkasta, että olisi sisäpinnaltaan sileä. Parempi varmaan ensin testata letkuilla, josko virtaus riittää.
Comment
-
Kuvista päätellen..... Se on nyt varmaan niin, että on jotain "huolestuttavaa" tekeillä, kun Teppo preppaa jäähdytystä ja "lukittaa" akseleita? - Voiman ja väännön lisäystäkö tiedossa eli pahat mielessä ?
Comment
-
Hieno homma että saadaan tosielämän tuloksia teorian päälle. Hankkikaa halpa dwyer gauge (manometri) niin löytyy faktaa noista paine-eroista ja optimaalisista otto ja poisto kohdista.
Aikoinaan pistin muijan tuijottaan DIY vesimanometriä kun optimoin berlingon imuputkistoa, huoh. Olis ollu pikkasen helpompaa muutaman kympin mittarilla. Lähen heti kimppaostoon jos otat useamman tommosen eri paine-alueille. Korin pinnoille oma ja koneen paineille oma.
Comment
-
Sami on totuuden jäljillä. Varsin pitkälti on menty tuolla linjalla. Niimpä kaikenlaista korjattavaa on matkan varrella piisannut. Se on vähän niinku jääradalla, täysii sisään ja katsotaan tukeeko rata valittua ajolinjaa...
Eiköhän tuohon vähän voimaakin siunaantune. Oleellisimmat muutokset:
-korkee lohko
-kampura 92,8mm iskulla
-10:1 prässit
-HX40 super 18 pesällä
-RE85 tankkiin
Comment
-
Hauska kuulla taas projektista, pitäähän sitä harrastaa, vaikkei se kai voimaa lisää tarvinnutkaan.
Tuleeko isompi polttoainetankki? RE85:ttä saa olla muuten tankkamassa vähän väliä.
Comment
-
No etuvetoakselit pois vaan, niin tavoite on saavutettu. 80 litraa E85:ttä kuulostaa jo ihan riittoisalta. 60-litraisella tulisi äiteetä ikävä.
Comment
-
-
-
Tarvis varmaan jotain ilmaaohjaavaa tötteröä tyyliin dragster, mutta konepaieton sijaan noihin sivulaseihin.
Pitäs laitttaa kuvatusta omista syksyn aikaansaannoksista tuohonn ilmanohjailuun, mutta nykyisissä harrastetiloissa ei mahdu edes auton ympärillä käveleen niin pitää odottaa kevättä ja lämpimimpiä kelejä.
Comment
-
Itse pelkään tuon kanavan vastusta, vaikka tötterön laittaisikin. Eli se ruttupinta on huono virtauksen kannalta. Laminoimalla kuidusta sileäpintaiset kanavat ja tötterön kera olisi ainakin paremmat mahdollisuudet saada se toimimaan.
Comment
-
käytäntö tulee aikanaan näyttämään toimiiko vai ei.
Teppo kokeilee ja Otso tekee lopulta hyvän. Arvostan rohkeutta ja myöhemmin kopioin toimivan ratkaisun.
Comment
Comment