Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rapsakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kemorassa tuli lauantaina vitun kuumassa kelissä pöristettyä, hauskaa oli. 1.24,6 jäi parhaaks ajaks, tuosta vielä helppo parantaa kun säheltää vähemmän. Positiivisin ylläri oli alustan yllättävänkin mukava toiminta. Hyvin epäaudimaisesti ei puske juurikaan. Kaarteessa jos nostaa niin vähän tarjoo persettä mutta vain juuri sen verran että kääntyy. Vaikka hölmöileekin niin ei menee vaan kylki eellä eikä lähde pyörähtämään.

    Jarrut ovat hienosti tehtävänsä tasalla eikä pienintäkään viitettä häipymisestä ollut havaittavissa.

    Laite kuulemma myös kuulosti kivalta

    Kotiläksyjäkin tuli. Jäähdytystä pakko parantaa vielä lisää. Vesi 101°C ja öljy 127°C kun oli 5 kiekkaa vetänyt. Lisäksi tehostimen pumppu nähtävästi sanoi sopparin irti.

    Otsolla kuukausi aikaa ruuvata... ;)

    Comment


    • viittusaatana..

      Yks pumppu aihio olis jo löytyny, pitää kattoa miten tollaseen vielä sähköjä syötetään.

      Comment


        Rapee näytti menevän hienosti radalla, ja varikolta katsoen näytti tehoaluekin sopivalta, jaksoi työntää pääsuorallekin tullessa heti, eikä vasta lähtöviivalla kuten jotkin isoturopelit. Vähän huvitti Petterin ensikommentti, ei vissiin pakopesän koko miellyttänyt.

        Teppokin kuulemma ajoi 1.33-ajan, kuten minäkin. Omat nopeimmat syntyi Tepon boxiin, 1.34 ja osia ja perään 1.33.6 tai 1.33.4, en muista kumpi. Otin sen nopean muistaakseni muistikortillekin, jos Teppo viitsii filen siitä mailata.

        Mutta on tuo Alastaro vaan tylsä rata, allekirjoittaneelle ei tule kiksejä sitten missään kohdassa siellä. Ilmeisesti liian hidasta ja turvallista.

        Comment


          Kivaa oli kyllä koko rahalla. Tehoalueen suhteen ei ollut mitään valittamista.
          Olli oli kyllä jostain syystä Las Palmasissa ykköstä tapaillut, itse en kyllä tiedä mihin sitä siellä lie tarvinnut.

          1:33.2 tosiaan tuli Jarkko kyydissä ajettua, vaikka linjoista ei ole hajuakaan. Lähes silkkaa yrmäyttelyä.

          Radan viihteellisyydestä olen kyllä Janin kanssa hyvinkin samaa mieltä, Kemora ainakin oli paljon viihdyttävämpi.

          Petterin kommentti viittas kyllä pakoputken hengittävyyteen. Ko. koulukunnan mukaan ahdas putki kuulostaa kaasuturbiinilta. Väinölän pelihän kuulostaa juurikin siltä.

          Kyydissä olleiden ylistävät kommentit kyllä lämmittivät todella kivasti.

          Comment


            Heititkö kakkosen lähtösuoran mutkaan ja palmasiin? Itte vetelen ne kolmosella joka tuntuis niihin sopivalta omalla pelillä kun toi vaihtaminen on pikkasen ongelmallista eikä todellakaan voi kantapäällä antaa välikaasua vakio polkimilla.

            Comment


              Hyvin se sysää ja alusta on melko vakuuttava kyytiläisen persfiiliksellä.

              Comment


                Kakkosella juurikin nuo paikat. Kevyesti kun alkaa apexista läppää availemaan niin saa voiman annosteltua sopivan loivasti ilman suurempia klimppejä. Täytyy toki muistaa että vetoalue tuolla pelillä 4-4,5k ylöspäin. Pikkuvaihteilla kun vetää vähän max tehon (6,5k) yli (7,5k) niin seuraavalla pykälällä on kivasti alueella.

                Comment


                  Ja edelleen Tepon sekventiaalilaatikko on uskomaton... :)

                  Comment


                    Istuin Tepon kyydissä viisi-kuusi nopeaa kierrosta ja hämmästelin auton pitoa kaarteissa. Pienen täristyskokeen jälkeen Teppo tarjosi mahdollisuutta koestaa ja pitihän se kokeilla "mennään sitten varovasti, ajan vaan mutkia". Ohjaustuntuma oli heti kättelyssä hieno. Mutkaan kääntäessä auto tuotti kuljettajan asettaman pyynnön hyvin nöyrästi ilman korimallille tyypillistä venkoilua ja käärmeilyä. Kaarteesta poistuessa etenkin lemminkäisen jälkeisellä syheröllä tahtoi perä olla kevyt kaasua avatessa ja joissain tilantessa sutikin. Availlessa pitää olla tarkkana, sillä voimaa on tarjolla - poljinta voi ja pitää käyttää täysin portaattomasti.

                    Amatöörimäisen analyysini päätteeksi pitää kuitenki keksiä jotain parannettavaa. Perään kokeilisin vielä pehmeäpää jousta. Ehkä se piirun vielä paranisi - jos alkaa puskea vaihtaa takaisin. Jarrutasapainossa voi olla tarkastamisen varaa, vasen etupyörä lukittui helpohkosti. Toisaalta ongelma voi olla nurkkapainoissakin.

                    Nyt jäi itselle tyhjä paikka. Tehdäkkö coupesta hyvä vai etsiäkö joku parempi aihio. Sen verran pirun hienosti tuo tottelee ohjausta!

                    Comment


                      Kyllähän se tosiaan melkoisen näpäkästi menee, mitä nyt puoli kierrosta ehdin olla, kunnes bensa loppui. Reilu 3 s on vissiin sitten aika pitkä aika radalla (itsellä paras 6 kierroksesta 1.36.9, kun racechronoa käytin), koska oma tuntui vaan puskevan eikä voimaakaan ollut, kun Tepolla taas selvästi oli selkänojalle tarvetta ja mutkaankin meni ihan kivasti. Jotenkin se pienempi paino oli aistittavissa ja auto tuntui tottelevan ohjausta aika vihaisesti.

                      Ei tuosta ysikympistä kyllä todellista ratahauskuutinta saa tekemälläkään, pitänee varmaan jossain vaiheessa alkaa miettiä ratapeliä, jolla saa vetää täysiä ja talvella jääradalla puskureita paskaks ilman suurta tuskaa...

                      Comment


                        Ratakinnerin tuskasta puhuen...istuin kahden vierasmerkkisen kikottimen kyydissä, M3 ja GT3, ja täytyy sanoa, että 911 on lumoava laite. Vittu kun se on vaan kallis, eikä ole nappilaatikkoa. Samalla kylläkin myös kiinnostus jo jossain vaiheessa hylättyä Lepo speedsteriä kohtaan taas kasvoi.

                        Comment


                          Tehdään kaikki Tepon reseptillä Rapeet ja Otso korjaa kaikkien kinnerit :)

                          Comment


                          • Kyllä mää vittuilua kestän, mutta nyt on vähän herkällä..

                            Comment


                              Sami, olen messissä, mutta vasta sitten, kun joku saa ripustettua sen vitosen mittansa verran taakse, ja taottua kanttikopan vaikkapa 911 näköiseksi :)

                              Ja Tepon rapee on hieno, elkää ymmärtäkö väärin.

                              Comment


                                Otso, Sami on vain kateellinen :D

                                Itseänikään ei harmittaisi yhtään jos rapeessa olisi kone etuakselin takapuolella.

                                Comment


                                • Lämmittäisihän se.
                                  Etuveto, kuus vaihedetta pakkia ja yks hidas eteen..

                                  Comment


                                    Portaaliakselit vain, jotta saa käännettyä pyörimissuunnan ja taas elämä hymyilee 40 cm maavaran kera.

                                    Comment


                                      Kävin kaveria motarilla kyyditsemässä. Lenkin jälkeen risteyksestä ei toinen takafillari halunnut enää jatkaa pyörimistään.

                                      Lenkille lähtiessä tykkäs kakkosella hieman sutia, liekkö siinä sitten ruuvista hammas poistunut.

                                      Lienee siis aika nostaa peli pukeille ja aloittaa talviserviisi kerrankin ns. ajoissa.

                                      Comment


                                        kopt kopt kopt kopt - kyllä se on helikopteri, käyttö-huoltosuhde on 1:1

                                        Comment


                                          eipä tuosta mitään parempaa ole odotettukaan

                                          Comment


                                            Mutta sehän on helvetin hyvä! Vois olla 1:2.

                                            Comment


                                              Joo, ja tuli siitä parempaa - ajettavuus ylitti kaikki odotukset.
                                              Toivottavasti alkuravistelujen jälkeen myös luotettavuus saataisiin tasolle.

                                              Comment


                                              • Oliks lukko päällä? jos oli, niin veikkaisin, että lukkokehä halki ja palaset jossakin liian pienessä välissä.

                                                Comment


                                                  Ei ollu lukko kii.

                                                  Comment


                                                  • Tai ei ainakaan pitäis olla kiinni..

                                                    Comment


                                                      Jotain pientä edistystä raportoitu Auran suunnalta
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Eikös tuohon saisi vähän enempi luonnollista virtausta kennon läpi jos syylari imisi ilmaa auton pohjasta ja työntäisi ulos vaikkapa jostain kohtaa perää esim puskurin "takaa"? Samalla saisi marginaalisen imuefektin aikaiseksi kun auton alta häviäsi osa ilmasta auton perään.

                                                        Tuolla ratkaisulla voisi tietysti saada syylarin a)tukkoon paskasta aika äkkiä b) puhki pikkukivistä. Oliko sittenkään kovin hyvä idea?

                                                        Comment


                                                          Tuotakin vaihtoehtoa tuli mietittyä. Suurin syy sen hylkäämiseen oli haluttomuus pilhoa peräpeiliä. Jos valittu menetelmä ei toimi niin sitten pitää kehittää jotain muuta.

                                                          Comment


                                                            Ite toivon, että auton alla ilmanottoaukon verkot pitää pikkukivet loitolla, mutta toi syylärin paskaantuminen voi olla ongelma, siitä selvinnee kun välillä huuhtoo syyläriä.

                                                            Comment


                                                              Jos tulkkaan kuvia oikein, imu tulee takakontista tai tuosta letkusta, ja exitti alas?

                                                              Siisti ratkaisu, jos riittää läpivirtaus ja syyläri on sen verran vinollaan, että sen ilmaus toimii. Onko takaluukussa tai muualla korissa jokin naca-duct tai muu ilman ohjain, jolla syylarille saadaan virtausta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X