Taas kuunnellut torvisoittoa..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Rapsakka
Collapse
X
-
Jotain pientä taas näperrelty. Tällä kertaa syylarin asennus uusiksi. Ilman syöttö auton alta. Tuossa muutama kuva viime viikolta:
https://www.dropbox.com/sh/gvogiv0hzdgpew3/3vMXkvbf_X
Comment
-
Muuten hyvä, mutta pelkään että syylärin ylempi kolmannes ei merkittävästi osallistu jäähdytykseen, koska kotelon muoto on noin jyrkkä + syyläri suht pystyssä.
http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/pi...arivirtaus.mpg
Itse pyrkisin loiventamaan.
Comment
-
Terhon mainitsemaa ilmiötä voisi helpoiten varmaan estää laittamalla syylärin enemmän kallelleen, kuvaa pikaisesti katsoen se pitäisi olla tehtävissä. Itse mietin, että saako riittävästi korkeapaineista ilmaa, auton alla on aika pyörteinen ilmamassa. Varmaan siinä on kaappari tai nacaduct tms, jolla varmistetaan, että sinne tulee riittävästi ilmaa.
Tosin ratkeaisi se silläkin, jos sinne pistetään yläpuolelle syylärin flektit imemään koko ajan, niin sittenhän saadaan kunnon maaefektiauto a la Brabham :)
Comment
-
Tietty jos niistä pikkuikkunoiden skoopeista johtaisi tuohon syylärin yläosalle ilmaa? Tosin sitten ehkä kannattaisi tuo kotelo osastoida niin, että auton alta tuleva ja skoopeista tuleva ilma ovat eri puolilla seinää. Syystä että skoopeista työnnettävä ilma ei aiheuttaisi niin suurta ylipainetta syylärin etupuolelle ettei auton alta tuleva ilma enää mahdu sekaan tai pahimmassa tapauksessa virtaus poistu ala-aukosta ns. väärään suuntaan.
Comment
-
Samaan kansioon lisätty kuvia
https://www.dropbox.com/sh/gvogiv0hzdgpew3/3vMXkvbf_X
Yksi ohjain lisättiin vielä myös tulopuolelle.
Comment
-
Nyt olisi taas vähän jotain päiviteltävää. Kansi alkaa kuulemma Kosusen käsistä pikkuhiljaa valmistumaan, vastahan sen viime vuonna sinne toimitin.
Uusi öljypumppu saapui viime viikolla. Yksi kävi jo aiemmin (vahingossa) Saksassa kääntymässä josta palautui jenkkeihin ja posti oli sen jossain välissä tuohonnut. Ilmeisesti jäänyt trukin alle tai jotain. Onneksi seuraava pumppu olikin edellistä halvempi.
Tänään vein Japille kaksi 01E-lootaa yhdisteltäväksi. Vanhasta jää tietysti kuoret ja lukot, uudesta sinne siirretään tiheemmät vällärit ja suorakytkyromut. Jos vaikka tulis jotain kivaa....
Comment
-
-
Onko tietoo Holsetin A/R luvuista? Teppo tais vaihtaa jo holsetista pois mutta muistelen että sullakin oli isoin mahdollinen pakopesä omassas kun mullekin possuun suositeltiin isointa mitä löytyy. Löysin tällaisen taulukon josta vois poimia noi isommat, mutta ei kai noi voi olla verrannollisia garretin A/R lukuihin? Toi oma heräilee himpun hitaasti (kolmosella 3000-4000), mutta eipä toi pakosarjakaan ole ihan twin scroll optimi. Siitä pitäis hukkaportin lähtö saada pankeilta portille asti kun nyt on laipassa yhteinen lähtö josta pulssit karkaa. Kalle vois sen fiksaa mutta voipi kestää pitkäänkin ja mieluummin ajelee.
16 cm2 = 1.21 A/R
18 cm2 = 1.37 A/R
21 cm2 = 1.61 A/R
((CM x 8) - 7) / 100 = a/r ratio
some conversions below.
6 cm2 = 0.41 A/R
7 cm2 = 0.49 A/R
8 cm2 = 0.57 A/R
9 cm2 = 0.65 A/R
10 cm2 = 0.73 A/R
11 cm2 = 0.81 A/R
12 cm2 = 0.89 A/R
14 cm2 = 1.05 A/R
16 cm2 = 1.21 A/R
18 cm2 = 1.37 A/R
21 cm2 = 1.61 A/R
Comment
-
Oon skeptinen noitten ar lukujen kanssa, holsetin pesä on matala ja leveä kun ainakin vanhat karretit on korkeita ja kapeita, ar luku voi olla sama, mutta tehollinen siiven pinta-ala ihan eri, kuin myös halkaisija ja mitä näitä kaikkia on. Muuhun en käyttäisi, kuin siihen että jos on todettu että pesä liian pieni/iso niin osaa seuraavan kokeiltavan valita.
Comment
-
-
Comment
Comment