Saarinen lupaili että ens viikolla olis kansi nipussa. Ens kevääksi pitäisi tämä saada taas nippuun ja ajoon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Rapsakka
Collapse
X
-
-
Helvetin painava toi on kyl alulohkoks silti. Se tehtaan kisalohko ei varmasti paina 36kg. Eipä siinä toki oo rautaputkiakaan.
Comment
-
Joo, jos muistelen oikein läksyjä, niin vw:n 16V kansi oli tuotanto-optimoitu versio Oettingerin 16V kannesta ja 20V sitten vain pelkkä jatko 16V:selle. 20-venttiilisestä olen nähnyt vain rakeisia valokuvia.
Kun Hondan moottoripyörämoottoreiden valua on katsonut, niin se työnjälki lähentelee taidetta.
Comment
-
Muisti saattaa pettää, aika monta vuotta kun tuli hypisteltyä. Oltiin vissiin Anlen kanssa siellä heinolan jyrsijällä käymässä missä sitä hypisteltiin? Mutta se jäi elävästi minullekin mieleen että lähes massaton ollakseen lohko.
Comment
-
Kannen vois kopsata kyllä Audin maailmasta, kun tuollanen 5.2 kansi tuottaa kaikkien saastelaitteiden kanssa pumppubensalla sen 320hv 2.6l alakerralla. Harmi kun 5.2 pyttyjako on lähtökohtasesti väärällä pulttijaolla, niin ei pääse rautalohkon kanssa edes protoilemaan.
Gallardon 5.0 kansi sen sijaan käy kyllä pulttijaon puolesta rautavitosen päälle, testattu. Se vaan on siitä onneton, että ei pystyne 2.5 alakerran kanssa ihan 300hv tehoihinkaan ilman isoja modauksia. Toki onhan sekin jotain enemmän ku AAN oma hattu.Viimeksi muokannut Repo/promo; 23.1.2019, 19:33.
Comment
-
Muutama vuosi piti tämän kanssa odotella motivaatiota. Viime vuoden syyskuun alussa tuli käytyä bit S4:lla Pärnun rataa kiertämässä. Reissu muistutti hyvin siitä kuinka kivaa ko. homma on ja siitä kuinka huonosti siviiliauto modaamatta siihen soveltuu. Sen seurauksena kaverin kanssa kaivettiin rapsakka tallin nurkasta häpeämästä. Kansi oli jo aiemmin saanut uudet imuvenat ja tarkoitus oli vaan laittaa se vanhan lohkon päälle. Hommaa aloitellessa huomio kiinnittyi 4-pyttyyn johon oli alhaalla olevan männän päälle purkauessa jäänyt vettä. Ei muuta kuin lohko pöydälle ja koneistukseen. Hoonilla yritettiin pärjätä mutta lopulta kuitenkin tehtiin uusi alakerta, onneksi Anlella oli dieselin puolimoottori hyllyssä. Kun oman osaamisen rajallisuus on tiedossa niin koneen niputtaminen koneistuksineen ja tarkistuksineen ulkoistettiin Imsa Sipoolle, siellä kun on kymmenien koneiden kokemus ja oikeat kontaktit. Aika monta juttua sieltä löytyikin jotka itseltä olisi jäänyt huomaamatta/tajuamatta.
Matkan varrella ollut muutakin tekemistä kuin notkua tallilla niin asennus venyi ja venyi. Lopulta heinäkuun loppupuolella saatiin asennus valmiiksi. Samalla nokan Hall siirtyi jakajan tumpista nokkapyörän taakse. Ahdin kävi Fin-turbolla tarkistuksessa (kaikki ok) ja suuttimet Finjectorilla huollossa.
Nyt laite Saarisen pihalla odottamassa säätöä, tämän viikon aikana lupa odottaa valmista.
Comment
-
-
Kirjoitetaan vaikka tähän mitä kaikkea tuo pitää sisällään.
AEL lohko ja kampura, vakiolaakerit (Sputter)
Rosten veivit
JE männtä 10.5 puristuksilla
Kenax öljypohja
ATI fluidamper
AAN kansi kairattuna
Cat Cams nokat kovilla nostajilla (in 1002446 ex 1002447)
Tilton 5,25" 2-levyinen kytkin
01E vaihteisto, S2:n perä ja vetonivelet, Karpiolan akselit takana.
Autoverdi 5-lohkoinen kuivasumppupumppu
Fin-Turbon kasaama GTX-pohjainen KT-hybridi
Promon tuubisarja
TIAL portti
4" DP rintapellistä läpi, 3,5" loppuputki. Yksi vaimennin.
Iso jäähdytin takakontissa, sähköinen vesipumppu. Volvon iso flektipaketti
Garrett:n kennosta tehty IC keulalla
VHT Racing käännetty 2-kammioinen imusarja
AAN kaasuläppä
1200 cc EV14 suuttimet
1 Pierburg pumppu siirtää tankista välisäiliöön, siitä eteenpäin 2x 044 ahtopaineen mukaan vaiheittain ohjattuna
ADU/ABY nopea hammastanko, Opelin sähköinen hydaulipumppu
Motec M84 ecu, AIM dash
E85 tankissa
KW motorsport tolpat, uniball yläpäät.
OE taotut tukivarret edessä, takana 034:n CrMo-varret. Raidetankojen sisäpäät edessä siiretty ylemmäs. Alapalloissa jatkopalat (Terhon Paja). Takana 034 taidetangot uniball-päillä.
Edessä Performance Friction Nascar satulat, Alcon 340x32 levyt kelluvina alumiinikeskiöissä.
Takana Porche 996 turbon takasatulat ja 305x28 laikat (Ibiza cupra R etuakselilta)
OBP pedalbox, ei jarrutehostinta.
Varmaan paljon muutakin mitä ei nyt tule mieleen.
Comment
-
Tulipa vaihteeksi panostettua laitteiden rikkomiseen. Perjantaina sain oikean takavetarin ulomman nivelen poikki. Uusi nivel onneksi löytyi nopeasti ja se saatiin eilen aamupäivällä vaihdettua. Pulttien kiristelyä joka puolelta ja illalla Alastarolle testaamaan. Siellä tuli todettua että ykkökurvin sisälinja on liukas myös uudella asfaltilla. Tämän seurauksena pari kertaa hiekalle, joista toinen kaverin toimesta kylki edellä. Ilmeisesti tuossa yhteydessä oikea etupyörä sai iskun ulospäin sen verran vahvasti että rikkoi alapallon kiinnityksen nilkasta. Onneksi pallo irtosi nilkasta varikolla kurvaillessa eikä radalla niin seuraunnaisvaikutuksilta vältyttiin. Off track ajelussa rikkoutui myös auton alla ollut syylarin ilmanohjainkauha, tämän jälkeen muutaman kierroksen rata-ajolla vedenlämmöt 95.
Onneksi pari viikkoa aikaa korjata vehkeet ennen Pärnua. Uudet renkaatkin olisi hyvä hankkia kun Bridgestonet 5 vuodessa kovettuneet aika hyvin.
Comment
Comment