Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rapsakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Clubmanissa pitää olla yli treadwear yli 200, ni on just noi.

    Kimmolla on 048:t. Treadwear 80

    Comment


      Aivan, sekoitin Kimmon kumeihin.

      Comment


        Asentajat olleet reippaita taas. Tuloksena uudet kovat hytikkalinjat hammastangolle, välissä paineenrajoitusventtiili. Linjan välissä luonnollisesti pikaliitin painemittaria varten, saa insinööri tutkia millä paineella tehostus on sopivimmillaan rata-ajeluun ;)

        Jäähyn letkulähdöt käännettiin järkevämpiin asentoihin niin letkut sai kulkemaan napsun verran fiksummin. Samalla vesipumppu löysi sijoituksen akun paikalta. Akku kun vaihtui pienempään ja siirtyy takapenkille.
        Vesiletkut vaihdettiin myös uusiin. Vanhoissa kun oli ihanasti jatkos tehty pelkääjän jalkatilassa kiiltävällä putkella jossa ei mitään karveja päissä letkua pidättelemässä. Suoranainen ihme että se oli matkan varrella vain kerran auennut (tästä kiitos Jarkolle joka lisäsi klemmarien väliin rautalangan niitä toisiinsa sitomaan). Tämän lisäksi takavetari oli toisen letkuista syönyt melkein puhki.

        http://www2.dropbox.com/gallery/3871...utkia?h=b48436

        Comment


        • Ai niin, jossain olis ehkä vieläkin ollu ehjä täysmittainen letku siihen "jatketun" tilalle. Porasin reiän siihen letkuun ja kiireessä paikkasin pätkällä putkea.. Joku nippuside patentti sinne takavetarin nurkille tehtiin kanssa, kun letku oli pudonnut jonkun kiinnikkeen irrottua maa-aines kosketuksesta.
          Jostain kilpa piireistä joku kehui että opelin tehostin pumppuun oli joku seppä tehnyt jotain elektronisia hienoja osia millä sais painetta säädettyä. tosin emmä tiedä onko sillä väliä vaikka vain kuristaakin?

          Comment


            Ohjauksen kannalta sama kuristaako vai säätääkö muuten, mutta kuristin muuttaa tarpeettomasti moottorin tehoa lämmöksi, joten sitä välttäisin mikäli mahdollista. Hienoja hydrauliputkituksia, tulee ihan trukkitehdas mieleen. :) Hauskana kuriositeettina mainittakoon, että hydrauliputkissa toimii hienosti jic-standardin mukainen liitin, kun taas bensaputkissa pitää yleensä olla AN, vaikka ensin mainituissa on äkkiä 40-kertainen paine. :) Toki jic-liittimet on yleensä terästä.

            Comment


              Opelin sähköiseen ohjausakseliin on saatavissa ohjainpurkkia, tuohon hytikkapumppuun tietääkseni ei. Insinööri Kalsi sen elektorniikkaan jo tutustuikin ja totesi että parempi pistää kansi kiinni.

              Tuo paineenrajoitin on paluukierrolla varustettu versio niin toivottavasti aiheuttaa vähemmän lämpöongelmaa.

              Comment


                Trukkitehtaassa on toki sovelluksia, joilla ohjataan portaattomasti pumppumoottoria, mutta ovat vähän raskastekoisia tähän tarkoitukseen. Joku painetakaisinkytkentähomma siinä pitäisi kait olla, mutta käytännön toteutus voi olla toki haastava.

                Comment


                • se kaiketi huijaa jotenkin pumpun omaa painetietoa sehän käy vähän ku joutavaa jos rattia ei veivaa. Mut kun se kerran paluukierrolla toimaa niin ei pitäs ongelmaa olla.

                  Comment


                    Onks noi taivuttelut tehty polvee vasten vai jollain koneella?

                    Voisko tuol kardaanin yläpuolella vetää sumpun putketkin? 3x20mm

                    Comment


                      Äh, niin olihan siinä jo valmiiksi painetakaisinkytkentä. Mutta eikös sitä voisi huijata jollain vastuksella tms? Tai vaihtamalla painekytkimen eri paineessa kytkevään jos se on sen tyyppinen? Vai olenko hakoteillä? Kyllä kai kardaanitunnelissa vois sumpun putketkin vetää. Apparin puolen ylänurkassa kenties.

                      Comment


                        Elektroniikka näytti tältä. Ois pitäny saada pumppu käyntiin ja skooppi kiinni, jotta ois päässy edes vähän juonelle. Jossainhan tuossa on oltava paineanturi, jota voisi huijata. Tässä kohtaa Tepon tekemä ratkaisu on oivallinen.
                        Attached Files

                        Comment


                          Kyllä siinä joku takaisinkytkentä on. Siitä tuskin hirveesti olisi ollut iloa kun käyntitiloja on vain 2, paine tai tyhjäkäynti. Tyhjikselle putoo jos rattiin ei koske 30s aika auton seistessä.

                          Comment


                            Voisko siinä olla kuorman mittaus ihan sähkömoottorin virranoton mukaan?

                            Comment


                              vois hyvin ollakin.

                              Anle: ihan käsilesteillä nuo on väännetty.

                              Comment


                                Tunneliin periaatteessa voisi mahtua myös öljyputket, ongelma tulee lähinnä vaihteiston kohdalla sekä down pipen mahdollisessa läheisyydessä. 20mm on vaan ihan toisenlainen väännettävä kuin tuo 10mm.
                                Tehtaan ratkaisumalli öljyputkien viemisessä kynnyskoteloissa on kyllä paras versio.

                                Comment


                                  Joskin kynnyskoteloita kannattaa vahvistaa jollain, nimim. Tahkolla kuskinpuolen kotelo koko matkalta sisään.

                                  Comment


                                    20mm putki vahvistaa kynnyskoteloa...

                                    Comment


                                      Siistit on putkitukset. Joo tuo paloaspekti tuli mieleen, itse en laittaisi ihan pakoputken viereen sitä öljyputkea.

                                      Comment


                                        Jos joskus on vielä tulossa tuo ooppelin sähkötehostin käyttöön, niin siihen saa ruotsalaisilta alle satasella säätöpalikan, mistä saa nupilla säätää tehostuksen määrää.

                                        Jos ei väkisin itse halua käyttää tuotekehitykseen työtunteja.

                                        Comment


                                          Tuo on jo tiedossa. Siksi tuota sähköistä akselia autoon yritettiinkin sovittaa, ei vaan ollut sille tilaa.

                                          Comment


                                            Koneentekijä soitteli tuossa. Tällä kertaa kun konetta ei niputeta fiilispohjalta niin mitattiin todellinen puristussuhde. 10.5 kantilla tilatut männät olivatkin todellisuudessa 9.4:1

                                            Hätä ei kuitenkaan ole tämännäköinen kun mäntä jää 0.5mm alle dekkitason. 1mm pois dekistä niin päästään 0.5mm yli, jolloin paljealueen korkeudeksi jää alle milli. Tällöin päästään 10.8 staattiseen puristukseen, dynaamisena sitten melkoisesti vähemmän kun räyhänenissä on tarpeeks huuhtelua...

                                            Comment


                                              Mistä ja mitkä männät ne on? Aika "kiva" ylläri noin iso virhe puristusshteessa. Itsellähän kävi toisinpäin, mutta onneksi se meni vaan parempaan suuntaan.

                                              Comment


                                                Meinasin sanoa jotain amerikan pertin mäntien tasalaatusuudesta, mutta sitten muistin anlen mittaukset orkkismäntien kanssa ettei olis tehtaan ilmottama 9.3 vaan paremminkin 8.9 :)

                                                Comment


                                                  Rösten noi JE:ltä tilas. Speksasin vain toivotun puristussuhteen, lohokon korkeuden ja männätapin. Virhe on purituskorkeudessa. Mieluummin noin päin niin saa lohkoa madaltamalla kohilleen.

                                                  Comment


                                                    Tuliko virhe toimittajan puolesta, vai tuliko speksattua väärin? Ihmetyttää jos toimittaja tekee virheen, kun ei ole ihan ensimmäinen kerta, ja ne kuitenkin väsää noita joka päivä.

                                                    Hyvä että lohkoa höyläämällä saa sopivan.

                                                    Comment


                                                      Sähköiseen tehostimeen on ihan tässä käsissäni sellainen säätöpotikka ja purnukka. Englantilaisilla makso viiskymppiä.

                                                      Comment


                                                        Sähkötehostimesta tuli mieleeni, miten suhtautuu hydraulitehosteinen hammastanko tuohon? Tarkoitan kestääkö hytikkatanko suoran akseliväännön ilman hydrauliapua, sitähän ei ole siihen rakennettu? Vai pitääkö yhdistelmä aina toteuttaa tehostamattomalla tangolla?

                                                        Comment


                                                          Sähköisen tehostimen kanssa olin laittamassa tehostamatonta tankoa johon Karpiolalla olisin teettänyt nopean välityksen.

                                                          Comment


                                                            Tuo ei vastaa kysymykseeni

                                                            Comment


                                                              Parempaa vastausta ei ole antaa koska en tuota asiaa lähtenyt edes selvittämään kun tuo ABY/ADU:n hammastanko on nopeimpana audilaisena helppo hukattava.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X