Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rapsakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sileät putken päät? Eihän se vaan toimi.

    Comment


      Juuei. Sitä varten kaikilla itsensä tosissaan ottavilla harrastajilla on tallissa sikkikone ;)

      Comment


        Ei ole sileet putkenpäät. Ihan orkkis rs4 putki kyseessä. Voi olla että toi mun kone heiluu enemmän kuin pitäis, koska olen orkkismoottorintukimiehiä ja auto heiluu koska olen orkkisvakaajamiehiä. Perheauto nääsnääs

        Pitäs viedä auto lappeenrantaa niin pasi/porkkis akseli sais niihin jonku patenttiratkasun jolla vois ajaa 500 tehoillakin rataa

        Comment


        • Jukan ahtorisa lämpiää, koska systeemin välijäähdyttimen vesikierrossa kiertää moottorin jäähdytysvesi. On sanomattakin selvää, että jos 150-asteista imuilmaa jäähdyttää vaikka 60-asteisella vedellä, ei siitä ihan kylmää tule.

          Inssit päätyivät vuosi sitten tähän ratkaisuun, koska pannuhuoneessa ei yksinkertaisesti ole tilaa isolle vesisäiliölle, ja oletus oli, että pieni vesisäiliö on huonompi ratkaisu kun yllä esitetty. Lisäksi asiakastutkimus osoitti, että asiakkaat olivat valmiit uhraamaan vähän maksimitehoa, jos autoa ei tarvitse leikellä eikä pilkkoa mistään kohtaa, kun kitin asentaa.

          No, sitten tuli S5 paketin suunnittelun aika. S5 korissa on tilaa isolle säiliölle ja viisi kertaa RS4 coolerin pumppua isommalle vesipumpulle. Aiemmin tossa talvella äijät sit päätti kokeilla, miten S5 pikkuriikkinen "paisari" (noin 2dl) riittää risassa. Ja riittihän se, vastoin ennakko-odotuksia imulämmöt tippu sen verran, että retrofit coolerikitti vaatii uuden softan. Teho nousi melkein 50hv.

          Jukalle on ko. setti tilattu. Valitettavasti jostakin syystä tuota ei vieläkään ole virallisesti julkaistu, joten sitä ei ole vielä tänne saatu.

          Mulla jäi nyt vähän auki, että miten se siellä radalla meni? Oliko joku sitä mieltä, että ei se edes vakiota karkuun pääse?

          Comment


            Mulle jäi mieleen Jukan oma kommentti, jotenkin näin: "Jumalauta että on lyöntiä, huh huh!" :)

            Täytynee ensi kerralla ottaa Mäntsälän romuvarastolta t-pulttiklemmarivarasto mukaan.

            Comment


              Hyvä selvitys asiasta. Parempi jäähdytys auttaa, mutta ei se sitä fysikaalista ilmiötä (korkea männännopeus & korkea tehollinen keskipaine) poista. Eli koneen eliniän kannalta yläkierrokset korkeilla ahdoilla ovat varmasti merkityksellisiä.

              Tais olla ne LMS:n vakiorisat varustettu cuppirenkain? Eli ei olisi pitänyt päästä karkuun lainkaan mutkaosuuksilla. Suorat tuolla ovat lyhyitä, ja varikolta laskettuna pääsuoralla vedätettiin vielä hetki nelosellakin, vakiorisa ei tainnut ehtiä kolmosvaihteelta pois?

              Vertailun vuoksi, R8 V10:llä meni puoli kierrosta ohittaa Lupo. Tuon radan osalta teho ei ole kovin ratkaisevaa, ja vaikea päätellä auton suoranopeutta sitä rakoa tarkkailemalla.

              Comment


                Kivaa oli ja vehkeet toimi, kuten nyt tällä erää saattoi toimiakin. Ja kuten harrastustoimintaan kuuluu, paljon on tehtävää ennen seuraavaa karkeloa :). Jukan RieSa työnsi todellakin mahtavasti; harmi kun ei Rapeen(tm) kyytiin ehtinyt fiilistelemään.

                Comment


                • Mulla jäi nyt vähän auki, että miten se siellä radalla meni? Oliko joku sitä mieltä, että ei se edes vakiota karkuun pääse?
                  Se menee ihan pkeleesti! Hiukan toki harmitti nuo lämmöt koska montaa nopeeta ei voinut peräkkäin ajaa koska oli jäähdyteltävä. 140 kävi korkeimmillaan. Siellä on Castrolin Long Lifet ollut ihmeissään ;)

                  Se oli vakiorisalla ajaneen kommentteja että suoralla ei menty karkuun, ainoastaan mutkissa. Aika totaalista paskapuhetta sanon minä vaikka olihan ne ajolinjat ihan mitä sattui kun sieltä mutkasta tultiin ulos ;) Kahden kierroksen aikana menin pakoon noin pääsuoran verran sitä vakiota mutta se oli kuulemma johtuvaista siitä että mulla on parempi alusta... ja onhan se hyvä. Jotkut semislicksit vaan tarvis saada alle niin pystyis paremmin hyödyntämään uuden alustan ja samalla vois pari napsua myös jäykentää sitä, taisi olla parhaillaan KW:n suosittelemissa "Nyrre" säädöissä joten ei ihan toimi näillä suomalaisilla syheröillä.

                  Todella hienosti se Jyrki toimii ja vielä kun saadaan siitä jollain keinolla öljynlämmöt kuriin niin avot!
                  Viimeksi muokannut jukkan; 16.5.2011, 13:04.

                  Comment


                    Liukkaalla varsinkin piti hidatelu aloittaa puolesta suorasta jotta kalsaripyykin vältettyä.
                    Tuo johtunee pääsääntöisesti Hankookin renkaista. Ne on aivan perseestä kylmällä vesikelillä. Viimevuoden kokemusten mukaan kakkis on tuollaisessa kelissä Toyoilla lähes 5 sec / kierros nopeampi.

                    Hankookilla ei saa tuollaisessa kelissä minkäänlaista tuntumaan mihinkään.

                    Kuivallahan ne toimii ihan hyvin.

                    Comment


                      Maanantai meni mukavasti dynolla. Tällä kertaa matkan tarkoitus ei kuitenkaan ollut tehon vaan vian etsintä. Ongelmana oli epämääräinen rötä-ongelma ja yläpään kiertämättömyys. Rötä tuli yleensä pahiten vastaan keskirekisterissä, paineiden nostovaiheessa, ei siis max kuormalla.

                      Parilla skoopilla lähdettiin haamuvirtoja etsimään. Ensin löytyi ecun 5V linjasta useemman voltin häröaaltoa joka tarkemmissa tutkimuksissa todettiin osuvan puolan latauksen kanssa samaan aikaan.
                      Seuraavaksi vastaava härö löytyi puolien +12V linjasta, pahimmillaan +/- 14V aaltoa.

                      Tämän löydöksen jälkeen siirrettiin puolien virransyöttöä ja ongelma lähes poistui.

                      Seuraavaksi vedettiin foliopipo syvemmälle päähän. Tässä vaiheessa folioon piti jo tehdä silmien kohdalle reiät ettei ihan sokkona olis tarvinnut vetää.

                      Lykättiin sitten tulpannarut maadoitetun metalliputken läpi niin avot, ei enää rötää. Yläpään kiertämättömyys jäi edelleen vaivaamaan mutta sen todettiin johtuvan kipinän riittämättömyydestä. Tämän hetkisen näkemyksen mukaan vaivan syyllinen on paskat tulpanjohdot.

                      Narut tehty US-partsin Accel-merkkisestä sahapukin rekennussarjasta johon ympätty kunnolliset tulpanhatut. Todettakoon että tämä sarja oli jo helvetisti vähemmän huono mitä 034:n myymä valmis johtosarja. Pöydällä odottaa kieppi Finjectorin toimittamaan kaapelia ja kunnolliset puolien liittimet. Samalla puolat siirretään vesikaukalosta imppasarjan kylkeen.

                      Lopuksi testattiin ennakosäädön vaikutusta. Kolme vetoa 30, 35 ja 40 asteen ennakoilla. Koneessa ~10 puristukset, RE85 ja 1,5bar painetta. 35 astetta antoin parhaan tehon 470hv @ 5850 (450 renkaalla). 40 asteella teho tippui 10hv, nakua ei ollut havaittavissa.

                      Kunhan saadaan kone kiertämään reilu 2k ylemmäksi niin eiköhän sieltä vähän voimaakin olis tarjolla.
                      Attached Files

                      Comment


                        motorsporttii, motorsporttii... Hyvä, että alkaa vikaa löytyä, eikä tule ajamalla pihalle. Jätä vielä nuo 2k kierroslisäykset pois ennen nyrree, kai noillakin tehoilla tuolla kerkeää...

                        Comment


                          Joo pyörittelin kanssa noita samoja uspartsin naruja mutta jäi ostamatta. Kasasin erään varaosapuljun irtopiuhoista johdot (kaikki kun on saman mittaiset ja samat päät molemmissa päissä).

                          Kivoja ennakoita lähtee :) onhan varmasti perusennakon 0-kohta oikeassa kohdassa ?

                          Comment


                            Kivoja ennakoita lähtee :) onhan varmasti perusennakon 0-kohta oikeassa kohdassa ?
                            Viina on kivaa autoissa ja juotaessa...

                            Comment


                            • mulla ei o ongelmaa 034-naruilla. Pituus 21cm...

                              Comment


                                Juu toki, tuli vaan mieleen kun oman ennakon tarkistin ja oli laskennallinen 0-ennakko 5 pykälää pielessä => korjauskerroin YKK-anturille.

                                Comment


                                  0-kohta on tarkistettu kyllä. Veikkaan että kunnollisilla naruilla saa ennakkoa vähentää useemman asteen.

                                  Comment


                                    Onks orkkisjohdoissa joku muu vika kuin hinta? Eikös ne oo monasti osoittaneet hyvyyntensä?

                                    Comment


                                    • pituuden puolesta ei käy.

                                      Comment


                                        Orig. narut tosiaan liian lyhyet yltääkseen tuonne vesikaukaloon. Toki tuohon imppasarjan kylkeen piisaisivat.
                                        Berun hatut on jo hallussa niin turha toista settiä kaapeleiden kanssa hankkia, varsinkaan kun puolien liittimet kuitenkin menee uusiks.

                                        Comment


                                          Tämä raato sai viikonloppuna tuoreen pipon lohkon päälle. On se jännä miten tuntuis vetoja olevan paremmin kun venttiilit ei vuoda...

                                          Nyt myös kiertää 8k asti. Uudet tulpanjohdot ja puolien virrat duunattu vähän toisin.

                                          Termari ja vesipumpun siivet jätettiin asentamon pöydälle. Lämpenee ihan kohtuullisesti edelleen, sähköpumppu kun käynnistyy vasta 80C nurkalla. Jostain syystä puski edelleen paisarista nesteitä pihalle. Tallissa kun pumppua käytti ilman että kone käy niin kuulee kuinka vetää ilmaa sekaan. 1,5h testailujen jälkeen vaikuttais siltä että imi ilmat etupaisarin pikkuletkusta, joka kytketty vesiharavaan banjolla. Ko. letkun kun tukki niin poistui ilmat kierrosta.

                                          Huomenna sitten vähän lisää testailua ja illalla kärryn päällä Mietoisiin.

                                          Comment


                                            No se on hyvä, että vehkeet on kunnolla testattu ennen nyrreä :) Mikäs siinä oli jujuna, että sähköpumpuun piti mennä? Eikös lämmöt pysyneet kurissa ennenkin?

                                            Comment


                                              Tepolla on kato 'nur wasser' versio (tämä kuultu livenä) jollon siivet jumii ilmeisesti korroosioon.

                                              Vehkeet laitetaan aina vikana yönä kuntoon muuten tulee orpo olo ja taikuus murtuu?

                                              Comment


                                                Sähköpumppu on tuolla ollut jo pitkään, laitettiin samalla kun syylari siirty takapaksiin.
                                                Kaksi kantta kun näyttäis kuolleen lämpöshokkiin niin poistettiin pari muuttujaa yhtälöstä.

                                                Comment


                                                • mä kyl vähän epäilen et toi toinen on saanu turpaansa jostain muusta syystä. josain välissä ku autoon mahtuu niin kattellaan taas paven kanssa onko siitä kaluksi enää.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja opinions Näytä viesti
                                                    josain välissä ku autoon mahtuu niin kattellaan taas paven kanssa onko siitä kaluksi enää.
                                                    Olisko dietin paikka?

                                                    Comment


                                                      Aamulla kävin vetoa suljetulla testialueella vetämässä. Kyllä se ihan kivasti tuntuis kipittävän.

                                                      Comment


                                                        Jatkotestaus suoritettu vesisateessa. Tuntuis vedet pysyvän järjestelmässä ja kone kiertää ylös asti.
                                                        Pyyhkijät vaan eivät oikein jaksa tehtävänsä tasalla 150+ nopeudessa.
                                                        Vaimenninläppäkin pysyy auki ilman nippusiteitä niin ei tarvii melurajoista niin jännittää.

                                                        Comment


                                                          Oliko tuossa vielä ne sivuputket, mistä viimeksi kiukuttelivat myös ?

                                                          Comment


                                                            Sivuputki on edelleen juu, äänen määrä kuitenkin hallussa. Hanskalokerossa myös rekisteriote viime viikolta...

                                                            Comment


                                                              Joo muistelin vaan siinä Nyrren kopilla silloin viimeksi kun inssi eväsi sulta ajon, puhui noista sivuputkista myös jotain.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X