Sileät putken päät? Eihän se vaan toimi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Rapsakka
Collapse
X
-
Ei ole sileet putkenpäät. Ihan orkkis rs4 putki kyseessä. Voi olla että toi mun kone heiluu enemmän kuin pitäis, koska olen orkkismoottorintukimiehiä ja auto heiluu koska olen orkkisvakaajamiehiä. Perheauto nääsnääs
Pitäs viedä auto lappeenrantaa niin pasi/porkkis akseli sais niihin jonku patenttiratkasun jolla vois ajaa 500 tehoillakin rataa
Comment
-
Jukan ahtorisa lämpiää, koska systeemin välijäähdyttimen vesikierrossa kiertää moottorin jäähdytysvesi. On sanomattakin selvää, että jos 150-asteista imuilmaa jäähdyttää vaikka 60-asteisella vedellä, ei siitä ihan kylmää tule.
Inssit päätyivät vuosi sitten tähän ratkaisuun, koska pannuhuoneessa ei yksinkertaisesti ole tilaa isolle vesisäiliölle, ja oletus oli, että pieni vesisäiliö on huonompi ratkaisu kun yllä esitetty. Lisäksi asiakastutkimus osoitti, että asiakkaat olivat valmiit uhraamaan vähän maksimitehoa, jos autoa ei tarvitse leikellä eikä pilkkoa mistään kohtaa, kun kitin asentaa.
No, sitten tuli S5 paketin suunnittelun aika. S5 korissa on tilaa isolle säiliölle ja viisi kertaa RS4 coolerin pumppua isommalle vesipumpulle. Aiemmin tossa talvella äijät sit päätti kokeilla, miten S5 pikkuriikkinen "paisari" (noin 2dl) riittää risassa. Ja riittihän se, vastoin ennakko-odotuksia imulämmöt tippu sen verran, että retrofit coolerikitti vaatii uuden softan. Teho nousi melkein 50hv.
Jukalle on ko. setti tilattu. Valitettavasti jostakin syystä tuota ei vieläkään ole virallisesti julkaistu, joten sitä ei ole vielä tänne saatu.
Mulla jäi nyt vähän auki, että miten se siellä radalla meni? Oliko joku sitä mieltä, että ei se edes vakiota karkuun pääse?
Comment
-
Mulle jäi mieleen Jukan oma kommentti, jotenkin näin: "Jumalauta että on lyöntiä, huh huh!" :)
Täytynee ensi kerralla ottaa Mäntsälän romuvarastolta t-pulttiklemmarivarasto mukaan.
Comment
-
Hyvä selvitys asiasta. Parempi jäähdytys auttaa, mutta ei se sitä fysikaalista ilmiötä (korkea männännopeus & korkea tehollinen keskipaine) poista. Eli koneen eliniän kannalta yläkierrokset korkeilla ahdoilla ovat varmasti merkityksellisiä.
Tais olla ne LMS:n vakiorisat varustettu cuppirenkain? Eli ei olisi pitänyt päästä karkuun lainkaan mutkaosuuksilla. Suorat tuolla ovat lyhyitä, ja varikolta laskettuna pääsuoralla vedätettiin vielä hetki nelosellakin, vakiorisa ei tainnut ehtiä kolmosvaihteelta pois?
Vertailun vuoksi, R8 V10:llä meni puoli kierrosta ohittaa Lupo. Tuon radan osalta teho ei ole kovin ratkaisevaa, ja vaikea päätellä auton suoranopeutta sitä rakoa tarkkailemalla.
Comment
-
Kivaa oli ja vehkeet toimi, kuten nyt tällä erää saattoi toimiakin. Ja kuten harrastustoimintaan kuuluu, paljon on tehtävää ennen seuraavaa karkeloa :). Jukan RieSa työnsi todellakin mahtavasti; harmi kun ei Rapeen(tm) kyytiin ehtinyt fiilistelemään.
Comment
-
Mulla jäi nyt vähän auki, että miten se siellä radalla meni? Oliko joku sitä mieltä, että ei se edes vakiota karkuun pääse?
Se oli vakiorisalla ajaneen kommentteja että suoralla ei menty karkuun, ainoastaan mutkissa. Aika totaalista paskapuhetta sanon minä vaikka olihan ne ajolinjat ihan mitä sattui kun sieltä mutkasta tultiin ulos ;) Kahden kierroksen aikana menin pakoon noin pääsuoran verran sitä vakiota mutta se oli kuulemma johtuvaista siitä että mulla on parempi alusta... ja onhan se hyvä. Jotkut semislicksit vaan tarvis saada alle niin pystyis paremmin hyödyntämään uuden alustan ja samalla vois pari napsua myös jäykentää sitä, taisi olla parhaillaan KW:n suosittelemissa "Nyrre" säädöissä joten ei ihan toimi näillä suomalaisilla syheröillä.
Todella hienosti se Jyrki toimii ja vielä kun saadaan siitä jollain keinolla öljynlämmöt kuriin niin avot!Viimeksi muokannut jukkan; 16.5.2011, 13:04.
Comment
-
Liukkaalla varsinkin piti hidatelu aloittaa puolesta suorasta jotta kalsaripyykin vältettyä.
Hankookilla ei saa tuollaisessa kelissä minkäänlaista tuntumaan mihinkään.
Kuivallahan ne toimii ihan hyvin.
Comment
-
Maanantai meni mukavasti dynolla. Tällä kertaa matkan tarkoitus ei kuitenkaan ollut tehon vaan vian etsintä. Ongelmana oli epämääräinen rötä-ongelma ja yläpään kiertämättömyys. Rötä tuli yleensä pahiten vastaan keskirekisterissä, paineiden nostovaiheessa, ei siis max kuormalla.
Parilla skoopilla lähdettiin haamuvirtoja etsimään. Ensin löytyi ecun 5V linjasta useemman voltin häröaaltoa joka tarkemmissa tutkimuksissa todettiin osuvan puolan latauksen kanssa samaan aikaan.
Seuraavaksi vastaava härö löytyi puolien +12V linjasta, pahimmillaan +/- 14V aaltoa.
Tämän löydöksen jälkeen siirrettiin puolien virransyöttöä ja ongelma lähes poistui.
Seuraavaksi vedettiin foliopipo syvemmälle päähän. Tässä vaiheessa folioon piti jo tehdä silmien kohdalle reiät ettei ihan sokkona olis tarvinnut vetää.
Lykättiin sitten tulpannarut maadoitetun metalliputken läpi niin avot, ei enää rötää. Yläpään kiertämättömyys jäi edelleen vaivaamaan mutta sen todettiin johtuvan kipinän riittämättömyydestä. Tämän hetkisen näkemyksen mukaan vaivan syyllinen on paskat tulpanjohdot.
Narut tehty US-partsin Accel-merkkisestä sahapukin rekennussarjasta johon ympätty kunnolliset tulpanhatut. Todettakoon että tämä sarja oli jo helvetisti vähemmän huono mitä 034:n myymä valmis johtosarja. Pöydällä odottaa kieppi Finjectorin toimittamaan kaapelia ja kunnolliset puolien liittimet. Samalla puolat siirretään vesikaukalosta imppasarjan kylkeen.
Lopuksi testattiin ennakosäädön vaikutusta. Kolme vetoa 30, 35 ja 40 asteen ennakoilla. Koneessa ~10 puristukset, RE85 ja 1,5bar painetta. 35 astetta antoin parhaan tehon 470hv @ 5850 (450 renkaalla). 40 asteella teho tippui 10hv, nakua ei ollut havaittavissa.
Kunhan saadaan kone kiertämään reilu 2k ylemmäksi niin eiköhän sieltä vähän voimaakin olis tarjolla.Attached Files
Comment
-
Joo pyörittelin kanssa noita samoja uspartsin naruja mutta jäi ostamatta. Kasasin erään varaosapuljun irtopiuhoista johdot (kaikki kun on saman mittaiset ja samat päät molemmissa päissä).
Kivoja ennakoita lähtee :) onhan varmasti perusennakon 0-kohta oikeassa kohdassa ?
Comment
-
Comment
-
Tämä raato sai viikonloppuna tuoreen pipon lohkon päälle. On se jännä miten tuntuis vetoja olevan paremmin kun venttiilit ei vuoda...
Nyt myös kiertää 8k asti. Uudet tulpanjohdot ja puolien virrat duunattu vähän toisin.
Termari ja vesipumpun siivet jätettiin asentamon pöydälle. Lämpenee ihan kohtuullisesti edelleen, sähköpumppu kun käynnistyy vasta 80C nurkalla. Jostain syystä puski edelleen paisarista nesteitä pihalle. Tallissa kun pumppua käytti ilman että kone käy niin kuulee kuinka vetää ilmaa sekaan. 1,5h testailujen jälkeen vaikuttais siltä että imi ilmat etupaisarin pikkuletkusta, joka kytketty vesiharavaan banjolla. Ko. letkun kun tukki niin poistui ilmat kierrosta.
Huomenna sitten vähän lisää testailua ja illalla kärryn päällä Mietoisiin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja opinions Näytä viestijosain välissä ku autoon mahtuu niin kattellaan taas paven kanssa onko siitä kaluksi enää.
Comment
-
Jatkotestaus suoritettu vesisateessa. Tuntuis vedet pysyvän järjestelmässä ja kone kiertää ylös asti.
Pyyhkijät vaan eivät oikein jaksa tehtävänsä tasalla 150+ nopeudessa.
Vaimenninläppäkin pysyy auki ilman nippusiteitä niin ei tarvii melurajoista niin jännittää.
Comment
Comment