Ei noista uudemmista ecuista mikään oo kauheen hankala. Haltech, maxxecu, ecumaster jne.. Itse säätelen mielummin ecumasteria ja sen käytön jälkeen toi Maxxecun käyttöliittymä tuntuu jotenkin kankealta ja hankalammin hahmotettavalta. Tykkään Ecumasterin "tyhjästä taulusta", johon voi itse poimia kaiken tarvittavan graafisesti näkymään. Mut nää on ihan puhtaasti makuasioita ja kaikilla noilla uusilla pärjää oikein mainiosti. Maxxecun kohdalla parasta on se, ettei sitä tarvii ostaa Sporttiautosta. En mä kyllä tosin omaa ecumasteriakaan sieltä ostanut. Puolalaiset ovat myös auttaneet oikein mukavasti ongelmien kanssa, että sitä ei tarvii jännittää jos enkku sujuu. Jos pinkka kestää, niin ehdottomasti hankkisin nyt semmosen vehkeen, missä on PMU samassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 -91
Collapse
X
-
Harkitsin pitkään Haltech vs. Maxxecu kun hahmottelin tuota 1.8T projektia kun molemmat on tosi päteviä purkkeja, loppujen lopuksi Maxxecu kokonaisuutena vei voiton ja hinta oli myös halvempi mun konfiguraatiolla.
Yhtenä vaatimuksena oli Egt anturit kaikille pytyille + yks varalle siten että kaikki anturit menee suoraan Eculle, koska purkki tulee vakio paikalle ja tila on kortilla niin ei ole varaa laittaa ylimääräisiä purkkeja ja lisäboxeja yms. Tuohon Maxxecu Race saa suoraan 6kpl antureita ilman mitään vahvistinpurkkia, Haltechin kanssa sitä on käytettävä. Toki tuokin on pieni detaili mutta ehkä sitten seuraavaksi kokeilee jotain muuta kun Maxxecua
Comment
-
Jep, kunhan pitää järjen mukana niin saat varmasti itse säädöt siihen kuntoon että voi kadulla ajella normaalisti. Penkissä sitten sytytys ja bensakartat kohdalleen ja ahtojen nostoa yms.
Kannattaa tutustua HpAcademy, niillä on hyviä kursseja säätämisestä. Itse olen ostanut aika monta kurssia alennusmyyntien aikaan ja on mielestäni hyvä sijoitus jos haluaa ottaa läppärin käteen ja olla vähemmän riippuvainen penkkisäätäjistä. Se, että pystyy itse tekemään muutokset ja säätämään softaa muutoksien jälkeen on ajan ja kätevyyden kannalta aika iso valttikortti, kun ei tarvi odotella viikkoja tai kuukausia että saa säätäjälle ajan.
Tästä voi katsoa ilmaisia webinaareja: https://www.hpacademy.com/previous-webinars/
Comment
-
Itse oon sytkän säädellyt aina niin, et niin kauan kun pienillä muutoksilla tulee selkeää eroa vetoon, ollaan turvallisella alueella. Sit jos muutosten jälkeen jäi semmonen fiilis, että vaikuttikohan tää nyt enää juurikaan, niin siitä sitten vähän takaspäin. Ne 4500-7500 alueet alkaa olla vähän haastavia kadulla... Kyllä nekin on saatu silleen tontille, että on jo kiva vetää suupielet korvissa, mut joku kolmosen veto alkaa olla semonen, että asioita tapahtuu vähän turhan paljon pienessä ajassa. Sit siihen touhuun liittyy muutakin hankaluutta, mikä saattaa vaikuttaa jo työssäkäyntiinkin... Mulla ei oo onneks semmosta nakuherkkää vehjettä ollu koskaan, sellanen saattais olla hankala.
Comment
-
Kiitokset vinkeistä! Nämä kirjoitukset vaan vahvistaa ajatusta ottaa aikalisä moottorinohjauksen kanssa.
Harmittaa tämän projektin kannalta kun työt hankaloittaa harrastuksia. Tavoitteena on ensi viikolla saada auto kasattua, sen jälkeen penkkiin niin saan katsastuskartan. Kiirettä riittää töiden puolesta sen verran, ettei nyt ole kapasiteettia alkaa harjoittelemaan kartan tekoa. Joskushan sitä pitäis päästä ajamaankin.
Ps. Kyllä se jo pikkuhiljaa on alkanut näyttämään autolta
- 1 like
Comment
-
Jos et välttämättä halua harrastaa moottorinohjausta itse niin tehtaan suorasytkäboksista voi tehdä maffittoman jne. Ei ole käytännössä mitään tehorajaa. Tarjoan ko. tehdasboksien säätöpalvelua ja nykymaailmassa en paljon muuta uskallakaan kuin näitä vanhoja tyyppihyväksymättömiä viritellä. Tämän lähestymisen hyötynä on se, että tavallisesti tarvittavat anturit ja johtosarjat ja hommelit on jo valmiina. Ei vältämättä tässä tapauksessa. Lisäksi on esim tehtaan paapan juuri tähän moottoriin kalibroima nakutustunnistus joka on sangen kyvykäs. Paljon tietysti myös puuttuu nykyajan herkkuja, mutta tämä on usein se edullisin reitti silti.
Maxx on omasta mielestäni ruiskujen holsetti. Tekee minkä lupaa ja aika halvalla. Se ei tarkoita silti sitä että se olisi jotenkin erityisen erinomainen ja muita parempi valinta. Jokainen tietty tekee omat valintansa ja harrastaa iten haluaa, mutta pidän erikoisena tätä uskontoa lähestyvää suhtautumista asiaan. Lienen kirjoittanut vastaavan foorumille joskus ennenkin. Sori siitä.
Mikä tahansa jälkiasennusruisku tulee kalliiksi, jos sitä ei harrastele itse vaan hankkii ostopalveluna asennukset ja säädöt. Siinä kohdassa ei enää joku viissatanen tai tonni ecun hinnassa ole mullistava raha. Kannattaa ajatella avoimin mielin.
Saattaisi löytyä jotain coupen sisustan verhouksia, jos vielä tarve. Penkkejä ei ole, mutta ovi- ja takapahvit voisi löytyä jonkinlaiset. Cabriosta ei käy kuin b-pilariin asti jutut.
- 1 like
Comment
-
Eilen ajelin leimalle, lopputulokseksena huomautukset äänimerkistä ja öljyvuodosta. Öljyvuoto johtunee liian heikosta moottorin huohotuksesta, sen parannus on seuraavana listalla. Hirveästi olisi saanut olla tehoa, lain puitteissa 284kW saa olla. Jätettiin kuitenkin hieman alitehoiseksi 250,4kW.
Boksi edelleen mietityttää, että miten paljon karttoja tulisi itse edes ruuvaitua, tämä selvinnee ajan kanssa. Toinen asia, mulla on nyt katillinen putki kiinni ja mietin josko sitä laittaisi toiseen putkeen kisakatin niin jäisi putken vaihtaminen leimalle pelkästään kertaluontoiseksi. Onko muilla kokemuksia kisakateista?
- 1 like
Comment
-
Mulla on 200 cell racekatit, joilla ei mene katsastuksesta läpi. Ovat melkoista sattuman kauppaa, että riittääkö puhdistusteho, ainakin järkevän hintaisissa, kalliit merkkituotteet toiminevat varmemmin.
Eikö tätä saa katsastettua katittomaksi jos tuntuu että putkisto ahdistaa? Eikös se kattivaatimus nykyään koske 1.1.1992 jälkeen valmistettuja.
Comment
-
Kattien teho menee aika lailla käsi kädessä hinnan kanssa. Halpa kiinapaska on sitä itseään. Vibrant ja magnaflow kateilla autot menneet heittämällä läpi. Sit yhdet 100cell metallikatit tarvikemotista oli nogo. Niillä ekoissa päästöissä 630i meni läpi ihan heittämällä, sit vuoden päästä saikin lämmittää oikein huolella. Kintsut olivat käsitelleet metallikennot jollain keraamisella matskulla, joka jo asennusvaiheessa vähän varisi pöydälle. Semmosta keltaista hienoa jauhetta tuli ulos, kun niitä vähän koputteli. Jos myytävät metallikatit ovat vähänkään kellertävän sävyiset uutena, jättäsin kauppaan... Minissä tällä hetkellä joku noname metallikenno ja sillä meni viimeks läpi, kun lämmitti huolella. Omalta kohdalta voin sanoa, että ei mee enää yhtään merkitöntä kennoa mun autoihin. Ja sit on vielä se paukkuongelma. 1.8T tykkäs ampua vähän putkeen, jos pääsi osumaan rajoittajaan. Ei montaa paukkua tarvinnut, kun magnaflow meni tämmöseksi https://www.instagram.com/p/B-U9SqeldpB/?img_index=1
Edit:
Katsastajakaveri sanoi ettei enää saisi katsastettua kattia pois
Comment
-
Näin olen kanssa käsittänyt ettei saisi enää kattia pois, toki tuo putken vaihtokaan ei ole mikään iso homma, mutta itseäni kieltämättä kiihottaa ajatus kääntää kiertokytkimestä katsastuskartta ja ajella vaan leimalle. Nyt kun kävin ajelemassa katsastuskartan ja kuuntelin myyntipuheet uudesta hestecin purkista niin lähdin kallistumaan siihen suuntaan. Pyysin tarjouksen uudesta purkista, tfsi:n puolista asennuksineen ja laajakaista lambdasta, kovasti odottelen jo kustannusarviota tästä.
Comment
-
Kait toimiva ja kunnossa oleva, kunnolla säädetty menee leimasta läpi ilman mitään eri karttoja ja kiertokytkimiä?
Ainakin mitä kyseisen hestec pajan tekeleitä tullut vastaan niin olevinaan voimasoftaa ajetaan tosi rikkaalla seoksella.
Ei varmasti mene päästöistä läpi ja öljytkin haisee aivan polttoaineelle.
- 1 like
Comment
-
Tuota samaa on sanottu Hestecistä että käy rikkaalla, tyhkäkäynnillä seokset ~0.93 lambda ja muutama aste ennakkoa yhdessä 1.8T, joka ei oikein tee järkeä kun niiden pitäisi toimia ihan hyvin yli vaikka 1.03 lambdalla. Ei tyhjäkäynti tarvitse olla rikkaalla.
Ostaisin itse vaan tuon Maxxecun tai Ecumasterin koska niille löytyy varmasti säätäjiä, Hestecin kanssa joudut menemään sitten samaan paikkaan
92vm urs4 meni läpi leimasta Bilteman 3" metallikenno katilla ja 98:lla. Käy varmasti hyvin muihinkin ja jos tuntuu että arvot ei ole kohdallaan niin laittaa hieman E85 tankkiin ennen leimaa
- 1 like
Comment
-
Pari vuotta sitten ostettua Bilteman 3" metallikennokattia kokeilin competitioniin ja ei sen kanssa konttorille kannata mennä. HC:t menee riittävän alas mutta CO on ongelma. Sama moottori alkuperäisellä 30v vanhalla keraamikatilla puhaltaa lähes nollapäästöt. Ei oikein voi varauksetta suositella ruotsalaistenkaan katteja.
Comment
-
Aika jännä, itsellä oli päinvastoin että Co oli todella alhainen mutta HC meni just rajan alle, toisaalta oli silloin vanhat tulpat paikallaan ja puhtaasti 98 tankissa. Itsellä ei ole vakioputkea tuohon niin vaikea sanoa mitkä olis arvot vakiokateilla
Comment
-
Kuulostaa niin arpapeliltä kattien kanssa että taitaa olla helpompi jumppailla putken kanssa. Eipähän ole iso asia vaihdella kun pääsee helposti auton alle.
Tosiaan, ollut vähän hiljaisempaa tämän kanssa, syykin on erittäin positiivinen, olen tyytyväisenä ajellut tuhannen kilsaa. Nyt on kovasti yksityiskohdat työnalla, mm. Kuuluisat ovien alalistat, traditionilta löytyi osittain. Näyttää kuitenkin siltä, että joudun palaamaan alkuperäiseen suunnitelmaan listojen kanssa ja tulostaa puuttuva pätkä. Myös sisätilojen suhteen asiat etenee pikku hiljaa, penkkien verhoilija on tiedossa, apparin penkki löytyi ja ovipahvien kaiuttimien reikien poistoon on suunnitelma.
Ensi viikolla auto menee maalarille myllytykseen ja takakontin luukun maalaukseen. Pakittelin velipojan pihassa roskiksen kumoon, ihme kyllä, muualle ei jälkiä tullut kuin takaluukkuun.
- 3 tykkäystä
Comment
Comment