Kaikenlaisia kulkineita on tullut omistettua vuosien varrella. Jossain vaiheessa alla oli TT 8n coupe versiona ja se jäi positiivisesti mieleen. Viime syksynä sitten tuli polte saada TT uudestaan avona harrasteautoksi. Jonkun kk satunnaisen nettiauton selailun jälkeen vastaan tuli pari sopivaa vaihtoehtoa.
Toinen ehti mennä kaupan, mutta jutun yksilö löytyi liikkeestä Tampereen suunnilta. Nykyautokauppa kun on tehty helpoksi niin soittoa ja esittely videon välityksellä. Niin kovat kehut tuotteesta, että ei muuta kun toimitus omaan pihaan. Hetken tarkastelun/ajon jälkeen pieniä fiksikohteita sitten alkoi löytymään vaikka priimaa piti olla. Syksyä kun elettiin niin hinnasta päästiin kuitenkin sopuun ja TT jäi pihaan.
Tältähän se sitten näytti:
Auto on vm. 2000 TT 1.8t quattro, värinä hopea ja sisällä mustat nahat. 6-lovinen manuuali ja 225hv versio 1.8t:stä Yleisilmeeltään/koriltaan auto on siistissä kunnossa ja huoltohistoria on hyvä.
Muutama huomio mitä tuli tehtyä testajolla tekniikasta oli rutina tiukkaan kääntäessä murroksesta. Jarrut puoltivat tolkuttomasti. Edessä paloi myös sumuvalot koko ajan valokytkimen asennosta huolimatta. Tuulilasissa on pyyhkijän metallien jättämät jäljet. Tästäpä sai siis heti harrastettavaa.
Ensimmäisenä tuli aloitettua helpoilla ja perästä poistettua ei alkuperäiset TTS tekstit.
Sitten ihmettelemään, että miksi sumuvalot ei sammu. Syy löytyi rikkinäisestä valokytkimestä. Kytkimen vaihto ja valot alkoi pelaamaan.
Jonkun kerran syksystä pääsi vielä fiilistelemään katto alhaalla ennen lumien tuloa:
Talvella on tullut sitten aloitettua harrastaminen etupään remontin muodossa. Vetoakselit näihin on sen verran edullisia, että vaihtoon meni koko akselit eteen. Samalla pääsi katsomaan mikä jarruja vaivaa. Toisen puolen etusatulan mäntä oli niin jumissa että hetken sai pöydällä herkistellä ennen kuin tuli ulos paineilmalla. Kun satulat oli pöydällä niin ne tuli maalailtua ja vaihdeltua uudet levyt/palat/liut/männät/tiivistesarja.
Auto näytti sen verran korkealta niin coiloverit löysi tien alle remontin yhteydessä. Eteen uusittu samalla yläpäät ja kääntölaakerit.
Monesti toimivaksi todettu cupran lippa asennettu myös keulalle.
Suunnitteilla seuraavaksi takapäätä, vannehommia ja pientä siistimistä.
Toinen ehti mennä kaupan, mutta jutun yksilö löytyi liikkeestä Tampereen suunnilta. Nykyautokauppa kun on tehty helpoksi niin soittoa ja esittely videon välityksellä. Niin kovat kehut tuotteesta, että ei muuta kun toimitus omaan pihaan. Hetken tarkastelun/ajon jälkeen pieniä fiksikohteita sitten alkoi löytymään vaikka priimaa piti olla. Syksyä kun elettiin niin hinnasta päästiin kuitenkin sopuun ja TT jäi pihaan.
Tältähän se sitten näytti:
Auto on vm. 2000 TT 1.8t quattro, värinä hopea ja sisällä mustat nahat. 6-lovinen manuuali ja 225hv versio 1.8t:stä Yleisilmeeltään/koriltaan auto on siistissä kunnossa ja huoltohistoria on hyvä.
Muutama huomio mitä tuli tehtyä testajolla tekniikasta oli rutina tiukkaan kääntäessä murroksesta. Jarrut puoltivat tolkuttomasti. Edessä paloi myös sumuvalot koko ajan valokytkimen asennosta huolimatta. Tuulilasissa on pyyhkijän metallien jättämät jäljet. Tästäpä sai siis heti harrastettavaa.
Ensimmäisenä tuli aloitettua helpoilla ja perästä poistettua ei alkuperäiset TTS tekstit.
Sitten ihmettelemään, että miksi sumuvalot ei sammu. Syy löytyi rikkinäisestä valokytkimestä. Kytkimen vaihto ja valot alkoi pelaamaan.
Jonkun kerran syksystä pääsi vielä fiilistelemään katto alhaalla ennen lumien tuloa:
Talvella on tullut sitten aloitettua harrastaminen etupään remontin muodossa. Vetoakselit näihin on sen verran edullisia, että vaihtoon meni koko akselit eteen. Samalla pääsi katsomaan mikä jarruja vaivaa. Toisen puolen etusatulan mäntä oli niin jumissa että hetken sai pöydällä herkistellä ennen kuin tuli ulos paineilmalla. Kun satulat oli pöydällä niin ne tuli maalailtua ja vaihdeltua uudet levyt/palat/liut/männät/tiivistesarja.
Auto näytti sen verran korkealta niin coiloverit löysi tien alle remontin yhteydessä. Eteen uusittu samalla yläpäät ja kääntölaakerit.
Monesti toimivaksi todettu cupran lippa asennettu myös keulalle.
Suunnitteilla seuraavaksi takapäätä, vannehommia ja pientä siistimistä.
Comment