Tämä projekti alkoi vähän varkain. Ainoa kokemus oli vuosien takaa kaverin VW rantakirpusta. Mitään kokemusta avoista ei ollut, mutta sellainen vain oli saatava. Elettiin siis syksyä 2022, jolloin ajankohta ehkä suosi avokuumeessa olevan lompakkoa. Speksatessa neljäpaikkaisia, ei kyseissä hintaluokassa ollut käytännössä vaihtoehtoja kuin 8H-koppaiset (B6 tai B7 mallin A4:t) tai vanhempi Cabriolet (B4).
Kyseinen yksilö erottui hintansa lisäksi sopivista varusteista, mm. S-line ulko & sisä, musta sisusta nahkaisilla sport-penkeillä, tutkat, servotronic. Kilometrejä kohtuullisesti, vähän yli 200tkm.
Moottorina 2.0TFSI, jonka jatkeena leppoisaan avoiluun mielestäni sopivasti automaatti. Kyseisestä moottorista on jo jonkin verran kokemusta, joten siihen liittyvät ominaisuudetkin on suht hyvin tiedossa. (mm. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...424-compe-tfsi).
Suuntasimme siis kohti Kirkkonummea autoa katsomaan.
Ulkoisesti auto oli jo myyntikuvistakin päätellen melkon rujossa kunnossa. Käytännössä yhtään virheetöntä peltiä tai muovia ei tästä löytynyt. Mitään yllättävää halki olevaa tuulilasia ja sen yläreunasta puuttuvaa listaa lukuunottamatta ei tullut vastaan. Sisältä auto on kuitenkin todella siistissä kunnossa ja katon toiminnassa ei ilmennyt mitään erikoista.
Kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuului melko pahaa vikinää ja apulaitehihnan kiristin tuntui nykivän melkoisesti. Silloinen omistaja oli ostanut tämän konevikaisena ja vaihtanut kannen. Syynä nokkien välisen ketjun katkeaminen.
Näiden en siis antanut häiritä ostokuumetta. Kaupat tehtiin 10.9.2022, jolloin sattui olemaan myös Audiclubin ajoharjoittelupäivä.
Kauppojen jälkeen suuntasimmekin siis vaimon kanssa suoraan Ahvenistolle kahden auton voimin. Kelit vielä sattuivat suosimaan katto auki ajeluakin.
Kotona tutustuin tarkemmin auton historiaan, auto on Espoon Audicenterin entinen esittelyauto.
Tästä varustekoodi: S9T = Special vehicle for market launch
Vararenkaan alta löytyi myös esittelyauton aikainen hintalappu
Ensimmäisellä omistajalla auto oli ollut vuoteen 2021 saakka, olen siis kolmas omistaja.
Alkutalvesta -23 vaihdoin mäntien öljyruiskut, joilla saattoi olla jotain tekemistä ketjun katkeamisen kanssa. Samalla tarkastin myös alakerran laakerit. Kaikki näytti olevan kunnossa, joten pistin ne vanhoilla takaisin kasaan. Uusilla pulteilla toki. Vikinät ja apulaitehihnan tärinät lähti uusilla rullilla ja laturin vapaapyörän vaihdolla.
Talven aikana peitin myös nopeasti pahimpia ruostekohtia, lähinnä etukaarien alareunasta, jotta eivät pistä niin pahasti silmään. Ehjät kaaret tuli tilattua tuulilasin alumiinikehysten yhteydessä. Kehyksessä kun on kiinteästi aiemmin mainitsemani puuttuva tuulilasin lista. Vaihtuivat näppärästi tuulilasin vaihdossa, ne kun on irroitettava sen yhteydessä.
Samoihin aikoihin kävin hakemassa samaisella moottorilla varustetun avantin, jonka avulla saadaan muutama tilausvaiheessa ruksimatta jäänyt optio lisättyä tähän.
Keväällä rengastus vaihtui 18" Ronaleista 19" BBS LM repsuihin
Jatkoa tulee, kun ehtii taas dokumentoimaan :)
Kyseinen yksilö erottui hintansa lisäksi sopivista varusteista, mm. S-line ulko & sisä, musta sisusta nahkaisilla sport-penkeillä, tutkat, servotronic. Kilometrejä kohtuullisesti, vähän yli 200tkm.
Moottorina 2.0TFSI, jonka jatkeena leppoisaan avoiluun mielestäni sopivasti automaatti. Kyseisestä moottorista on jo jonkin verran kokemusta, joten siihen liittyvät ominaisuudetkin on suht hyvin tiedossa. (mm. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...424-compe-tfsi).
Suuntasimme siis kohti Kirkkonummea autoa katsomaan.
Ulkoisesti auto oli jo myyntikuvistakin päätellen melkon rujossa kunnossa. Käytännössä yhtään virheetöntä peltiä tai muovia ei tästä löytynyt. Mitään yllättävää halki olevaa tuulilasia ja sen yläreunasta puuttuvaa listaa lukuunottamatta ei tullut vastaan. Sisältä auto on kuitenkin todella siistissä kunnossa ja katon toiminnassa ei ilmennyt mitään erikoista.
Kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuului melko pahaa vikinää ja apulaitehihnan kiristin tuntui nykivän melkoisesti. Silloinen omistaja oli ostanut tämän konevikaisena ja vaihtanut kannen. Syynä nokkien välisen ketjun katkeaminen.
Näiden en siis antanut häiritä ostokuumetta. Kaupat tehtiin 10.9.2022, jolloin sattui olemaan myös Audiclubin ajoharjoittelupäivä.
Kauppojen jälkeen suuntasimmekin siis vaimon kanssa suoraan Ahvenistolle kahden auton voimin. Kelit vielä sattuivat suosimaan katto auki ajeluakin.
Kotona tutustuin tarkemmin auton historiaan, auto on Espoon Audicenterin entinen esittelyauto.
Tästä varustekoodi: S9T = Special vehicle for market launch
Vararenkaan alta löytyi myös esittelyauton aikainen hintalappu
Ensimmäisellä omistajalla auto oli ollut vuoteen 2021 saakka, olen siis kolmas omistaja.
Alkutalvesta -23 vaihdoin mäntien öljyruiskut, joilla saattoi olla jotain tekemistä ketjun katkeamisen kanssa. Samalla tarkastin myös alakerran laakerit. Kaikki näytti olevan kunnossa, joten pistin ne vanhoilla takaisin kasaan. Uusilla pulteilla toki. Vikinät ja apulaitehihnan tärinät lähti uusilla rullilla ja laturin vapaapyörän vaihdolla.
Talven aikana peitin myös nopeasti pahimpia ruostekohtia, lähinnä etukaarien alareunasta, jotta eivät pistä niin pahasti silmään. Ehjät kaaret tuli tilattua tuulilasin alumiinikehysten yhteydessä. Kehyksessä kun on kiinteästi aiemmin mainitsemani puuttuva tuulilasin lista. Vaihtuivat näppärästi tuulilasin vaihdossa, ne kun on irroitettava sen yhteydessä.
Samoihin aikoihin kävin hakemassa samaisella moottorilla varustetun avantin, jonka avulla saadaan muutama tilausvaiheessa ruksimatta jäänyt optio lisättyä tähän.
Keväällä rengastus vaihtui 18" Ronaleista 19" BBS LM repsuihin
Jatkoa tulee, kun ehtii taas dokumentoimaan :)
Comment