Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Fromin A7 2016 comp

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Rohkea mies, kun tänne asti kerroit

    Comment


    • #32

      Tässä on viimeiset kaksi vuotta ollut semmoista sontaa näitten vehkeitten kanssa, että tää on pikemminkin ihme nyt kun kaikki pelaa viimisen päälle.

      Comment


      • #33
        Kamux toimitti ahtimen, joka oli tullut heille Professional Motorilta. Siinä oli pultteja löysällä, sekä puuttui pakosarjaan tuleva tiiviste. Sitä metsästettiin kissojen ja koirien kanssa tuloksetta. Sitä saa enää vain uuden ahtimen kanssa Audilta. Vanha tiiviste asennettiin sitten jonkun erikoisaineen kanssa paikoilleen ja se pitäö hyvin.

        Olen kuitenkin jo hetken aikaan ihmetellyt suhinaa, joka konehuoneesta kuuluu.

        Siellä on se akseli väljä, joka menee siiville säätöpuuhiin. Sieltä välistä tulee nokea ja tanko on väljä.

        Kamux ei enää vastaa korjaamon viesteihin ja Professional Motorin mukaan tämän on normaalia jos ahdin vain muuten toimii. Mun mielestä ei oo normaalia, että tanko on väljä ja heinuu reiässä kuin puolukka jossakin. Sen lisäksi suhisee ja sieltä ”ruiskuaa” nokea.

        Nyt tarvii lakimiehen kanssa laatia fiksu reklamaatio. Tulee kalliimmaksi myös Kamuxille tollanen pelaaminen saatika asentaa se uusi ahdin.

        Comment


        • #34
          Sain maahantuojalta tiedon asiaa koskien. Ahtimen toimittajalta peräisin alkujaan. Nokivuoto vnt tangon välistä joissain olosuhteissa on normaalia. Akselin väljyys on normaalia, koska sen toiminta on oltava varmaa reilustikin lämmenneenä, ettei tanko jumiudu.

          Eli kovaa ajoa sitten vaan. Oonko liian tarkka?

          Comment


            #35
            Kyllä mullakin tuo hieman on vuotanut, niin vastikään vaihdossa menneessä prefaceliftissä kuin pihasta löytyvässä compestakin.

            Comment


            • #36
              Okei. No kiva kuulla tämä. Pitää laittaa jäitä hattuun. Ja hiukan rauhoittaa silmiä ja korvia :)

              Alkaa pian kojelaudan irrotuspuuhat. Ei tehoa otsonointi eikä puhdistusaineet. Vetänyt varmaan kenno homeeseen tms. Pitää purkaa kaikki ja pestä. Aika jobi. Tarvii alkaa puuhiin jahka saa tuon Alfa Romeo -projektin kuosiin.

              Comment


              • #37
                Syy hajuun löytyi. Ei onneks tarvi purkaa enempää kun vänkärin puolelta kaikki. Fiksusti suunniteltu tuo kotelo ilmastointilaitteistolle. Saa pois sen niin, että pääsee käsiksi kennolle, sekä kotelo vielä halkeaa keskeltä.

                Kenno puhdas, mutta puhallin haisi todella pahalta ja sen ympärillä oleva muovi. Täynnä mustaa ryönää, pölyä ja semmosta, sekä homerihmastoa.

                Varmaan valunut sinne vettä silloin kun ”akkukaukalon” tulppa oli tukossa. Ne jo aiemmin putsailin.











                Comment


                • #38
                  Edessä elämän muutoksia ja arjen yksinkertaistamista.

                  Tämä menee myyntiin pikapuolin, kuten myös Crafter 2.5TDI ja entisöity Alfa Romeo 156 GTA. Hakusessa kaiken kolmen tilalle ilmastoinnillinen / vakkarillinen Crafter. Saa tarjota.

                  Saa laittaa YV:tä tai soitella O5O 475 neljä tuhatta jos kiinnostaa tällainen täydellisen kuntoinen orggis bi-tdi comp tai joku muu kolmesta.

                  Comment


                  • #39
                    En ikinä tätä sitten julkimyyntiin laittanut. Päätin pitää, koska on niin huikeassa kunnossa. En saa ostettua yhtä hyvää tilalle. Ennemmin maksan vähän korkeampia käyttökustannuksia, kun kärsin auton korjaamisesta ja niistä muodostuvista kustannuksista.

                    En tässä hädässä jaksa alkaa haalimaan oem lämmittimen hiluja retrofifttausta varten vaan asentelen väliaikaislämppärin täksi talveksi.

                    Onko foorumilaisilla kokemuksia TT-Thermo XC -lämmittimistä? Nää uudet pitäisi olla ihan hyviä. Vanhemmissa meni nesteet sähköpuolelle. Ajattelin jos ostais 1000w Thermon ja sen rinnalle Defan Termini sisätilalämppäri. Sais kotioloissa ainakin lämpöjä koneeseen ja koppaan.

                    Comment


                      #40
                      Hyvän päätöksen teit kun pidit tämän.
                      Useampaan eri autoon tt-thermo xc:n asentaneena voin kyllä suositella sitä, kestää paremmin kuin vanha malli. 3litraiseen koneeseen laittaisin kyllä tehokkaamman 1500wattisen.

                      Comment


                      • #41
                        Meillä on vain 10A sulakkeet autokatoksessa, vaikka 2.5mm2 MMI:llä on linjat vedetty kaapilta rasiaan.

                        Laskennallinen kuormankesto on 2300w. Jos laitan 1500w Thermo XC:n niin sisätilan lämppärille ei paljon jää. Siksi tyydyttävä 1kw malliin ja vaan pidennettävä lämmitysaikaa. Muuten kyllä ottaisin tuon vahvemman. Tosin sulakkeen vois vaihtaa 16A, mutta näin taloyhtiössä se vaatisi selvityshommien ostamista yms. Mulla ei lupia ole, koulutus kyllä mutta se ei tässä auta. Niin ja sitten hallituksen kokouskin järjestettävä asiasta. Ei kiitos :D

                        Comment


                        • #42
                          Laita 1500w ja "Webasto kytkentä", et tarvitse sisätilan lämmitintä erikseen.

                          Comment


                            #43
                            Itselläni 1500w lämmitin TT:ssä, ei se nyt webersprecheriä vastaa ja olisi penkit lämpöisinä kun töihin lähden. Kuitenkin heti käynnistyksestä rupeaa pukkaamaan lämmintä sisään niin en valita.

                            Comment


                              #44
                              C7.5 ilman tehdas-eeberiä on sisäilmalle PTC-lämmitysvastus tehtaalta? Rupeaa silläkin puhaltamaan lämmintä kohtuu nopeasti?

                              Comment


                              • #45
                                1500w on kyllä aika pieni määrä, jos sillä alkais lämmittää sekä mottia, että sisäilmaa.

                                Löytyy tuo esivastus. Avaa ikkunat, mutta aika surkea on teholtaan.

                                Tänään oli laakeri ja vetarijumppa. Laakeri piti pientä ääntä ja se piti jo aikoja sitten vaihtaa. Nyt alkoi vetari ääntämään myös. Oli päässyt vettä sisään ilmeisesti. Se vaseliini oli kuin öljyä, joka lorisi ulos.

                                SKF laakeri + vetari ja Boschin ABS anturi. Siistein olka-akselin samalla ja irrotin jumiutuneen pultin, porasin reiän puhtaaksi ja pistin rasvalla takas. Pitää hakea se uudenmallin ohennettu pultti Käyttöautolta. Ylätukivarret oli vielä jähmeät ja tiukat. Ilmeisesti alkuperäiset. Audin logoilla olivat.

                                Samalla katselin, kuinka hienot sellaset Z18 Brembot olis :)









                                Sit maalasin jarrukilven ja levyn sisä/ulkopuolen. Kuten aiemmin tein oikeallekin puolelle.

                                Comment


                                • #46
                                  Autoremonttia on riittänyt. Kaikista menee kulutusosia samaan aikaan. Crafteriin tänään peräpään kaikki uudet jarruhilut. Levyt, palat, satulat, käsijarruvaijeri, jarrukengät ja niiden mekanismit, sekä jarrukilvet.
                                  Viimeksi muokannut Fromi; 20.10.2024, 21:05.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Vielä tehtiin Audiin DPF:n pesu ja uusittiin yksi anturi putkesta. Ei toiminut regenerointi anturivian takia ja oli kerännyt karmeesti nokea.

                                    Nyt alkaa olemaan aika mintissä.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X