Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Fromin A7 2016 comp

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Fromin A7 2016 comp

    Pitkästä aikaa taas täällä. Pientä taustaa meikäläisen epäonnistuneista autovalinnoista sitten sen viininpunaisen seiskan.
    • Cupra Formentor 1.4 hybridi VZ 180kw
    • Audi A7 2019 55TFSI MHEV (3.0tfsi)
    Cuprassa oli softavikoja kamalasti eikä niitä saatu korjattua. Muuten tykkäsin. Siitä tuli takkiin 9000€, kun ostin sähköhype aikaan.

    Toi uus korinen Seiska oli meillä viikon, sitten korjauksessa monta viikkoa kun lakkas tutkat toiminasta, osia ei saanut ja muuta. Vuotanut vettä jostain jalkatilaan missä boksi. Se korjattiin ja saatiin auto takaisin. Sitten se alko pitää koneen seutuvilta reipasta kolinaa vedossa. Syynä lootan laakerointi. Tyyppivika, eikä kolmannen osapuolen vakuutus korvannut siksi. Audi ei myöskään korvannut, koska oli kolmannen osapuolen vakuutus. Jes!! Kunnon reklamaatioiden kautta kaupunpurku.

    Sitten ilman henkilöautoa ja ajelin tolla ilmastoinattomalla Crafterilla puolen vuotta, kun se toimii aina!

    Sitten tuli kuvioihin taas A7. Minkäs sille voi kun se miellyttää. Tällä kertaa viimeinen C7 malli, biturbo comp. Hetken ajelin ja meni Nox anturi. Sitten alkoi haisemaan palanut öljy kabiiniin. Autoa tutkittiin ja kone vuosi vähän sieltä täältä. Tehot oli myös hukassa ja jakopää piti ääntä. Ilmeisesti kohonneiden kampikammiopaineiden takia. Huohotus tukossa. 116tkm lasissa. No kone vedettiin atomeiksi ja siitä laitetaan Porin KP Autolla kaikki kuntoon. Mm. Kansiremppa, uudet ahtimet, uudet suuttimet, kaikki uudet tiivisteet, uudet huohotushilut yms. Hinta jossain 15 000€ korvilla. Myyjäliike maksaa.

    Muuten auto aivan helvetin siisti sisältö ja päältä. Auton tiedot tarkistin tutun kautta merkkarilta mm. huollot yms, sekä CarVerticalin kautta. Kilsat ym. Ei sumurajoja, ei roskia maalipinnassa, kiveniskuteipit tallessa yms. Ei kolarihistoriaa merkkiliikkeen / CarVerticalin tiedossa. Ei kulumaa missään jne. Huippulöytö sisänsä. Nyt saa koneenkin minttiin :))

    Tarkoitus olis ainakin pari vuotta ajella. Kunnon neliveto, tippiloota ja reilusti vääntöä. Pidän vakiona, en ohjelmoi. En muutenkaan kummemin tuunaile. Pientä OEM+ puuhastelua ja retrofittejä, jotka helpottaa arkea.

    Huollot:
    • 03/2024 - Kansien plaanaus, venttiilien läppäys, paljon uusia koneen tiivisteitä mm. kampuran etustefa, suuttimien huolto, uusi ahdin, EGR pesu, huohotinkanavien pesu, lohkon keskelle uudet vesihilut, alatukivarret eteen, koiranluut eteen, raidetangon päät
    • 05/2024 - Oikea etupyöränlaakeri, ABS anturi, jarrulevyn ja jarrukilven maalaus





    Viimeksi muokannut Fromi; 10.7.2024, 08:13.

    #2
    Oliko sulla tuo Kamux-turva, vai minkä kautta meni se remppa myyjän kontolle?

    Comment


    • #3
      Kamux turva juurikin. Kuukauden etsivät vaihtokonetta, mutta ei löytynyt sellaista, joka olisi ollut apulaitteineen jotta menis swappaamalla. Halusin myös, että auton oma motti korjataan, koska vaihtokoneista ei tiedä mitä ne on ajettu ja missä kunnossa ne ovat.

      Aikaa on kulunut, mutta auton olen saanut tilalle. Nyt neljäs menossa. 20 vuotinen All Track Passat. Mielestäni asia on mennyt hyvin, vaikka onkin kestänyt kauan. Kallis keissihän tuo on myös heille. Turva taitaa olla oma eriytetty liiketoimintansa, ellen väärin muista.

      Comment


        #4
        Onneksi otit, eli selviät omavastuulla, vai?

        Comment


        • #5
          Joo sen turvan hinta on pieni tässä kohtaa. Omavastuulla selviää. Nyt tulee kyllä viimisen päälle laitos. Tässä ei sentään ole mitään softa / mukavuusanturivikoja mikä oli Cuprassa paljon ja uudemmassa A7:ssakin jonkin verran. Tuo uus korinen seiska oli myös muovisemman oloinen. Laatu laskenut merkittävästi tuotannon siirtyessä pois Saksasta.

          Comment


            #6
            Eikös kamux turvassa ole jotkut max.summat per remontti?Mutta hyvä jos korvaa.

            Comment


            • #7
              Kai niitäkin on erilaisia. Tämä meni ainakin Kamuxin piikkiin.

              Comment


              • #8
                Aikamoinen tarina/tragedia eri autonvaihtojen välillä, huh. Mutta pääasia, että nyt alkaa selviämään ja ennen kaikkea tervetuloa takaisin A7 -maailmaan :)

                Varusteita näyttää olevan hyvin; Bose, ACC, Lane assist jne.


                Mielenkiinnosta, mitä retrofittejä on suunnitteilla?

                Comment


                • #9
                  Ensimmäisenä listalla on alkuperäinen Eber / Webasto. Vähän tarpeen mukaan. Park Assistant on kanssa mielessä, sekä ennen kaikkea himmenevät sivupeilit. Nyt himmentyy vain taustapeili, enkä tajua mikä logiikka siinä on. Kyllä mä koen, että niiden kaikkien olis hyvä himmentyä.

                  Onko Audi tosiaan tehnyt tuollaista komboa, vai onko alkuperäiset himmentyvät sivupeilit alkaneet hapettumaan ja korvattu tavallisilla?

                  Pitänee vain löydää edukkaasti orggispeilit. Uudet on aika suolaisia.

                  Comment


                    #10
                    Ihan ne on perinteisesti olleet erillisiä varusteita, siis on joko pelkästään himmenevä taustapeili, tai himmenevä taustapeili ja sivupeilit molemmat.

                    Comment


                    • #11
                      Onko kellään tietoa mistä saisi ahtimen ja Y-haaran välisen kolmipulttisen liitoksen tiivisteen? Audilla ei ole osanumeroa tälle ja toimitetaan ahtimen mukana. Uuden ahtimen mukana ei nyt tullut tiivistettä ja metsästys käynnissä. CVUB moottorikoodi.

                      Comment


                        #12
                        Onkohan tuossa sarjassa tuo kaipaamasi tiiviste:
                        https://spareto.fi/tuotteet?utf8=%E2...words=KT111020

                        Comment


                        • #13
                          Tuota myös vinkattiin toisesta topicista kun kyselin. Tuossa näyttää olevan symmetrisellä jaolla nuo reiät kun taas ahtimessa epäsymmetrisesti. Ellei Finturbolta löydy irtonaisena niin pitää kysellä tuosta sarjasta reikien välit. Kiitos!

                          Comment


                          • #14
                            Kävin ruokatauolla poikkeemassa korjaamolla. Saadaan pistää pakettia paikoilleen jahka se turbon tiiviste saadaan.







                            Siinä se valmistuu. Pistin alatukivarret, pallonivelen, koiranluut ja raidetangonpäät samalla uusiksi kun välissä joku paikka edestä kolahteli. Yläpää tukevaa vielä.

                            Comment


                              #15
                              Onneksi ei mene kaikki omasta pussista. Oliko nuo öljyvuodot ja muut ongelmat siis tukkeutuneen huohottimen syytä vai onko tässä sattunut vaan maanantaikappale? Kiikarissa yksi a7 compe 150tkm ajettuna eikä himottaisi niin arvokkaasta kamppeesta heti tiputella tekniikkaa lattialle pariksi kuukaudeksi.

                              Tuossahan näkyy kuormalavan reunalla yksi pussillinen FA1 tiivisteitä, näyttää vähän ahtimen tiivisteiltä :)
                              Tässä(kin) näkyy starttimoottori lymyilevän ihanasti oikean moottoritukikorvakkeen alla, vaihto vaatii koneen irrotuksen. Ei toivottavasti tule eteen sinun omistusaikanasi, mutta ei ole tainnut kukaan bitdi:llä ajaa niin paljoa että olisi tullut edes eteenkään startin vaihto.

                              Comment


                              • #16
                                Mietein kans tota starttia, mutta en ole kuullut että niitä
                                menis ni uskalsin ottaa tietoisen riskin. Ei ollu pussissa sopivaa tiivistettä. Mun vanha 245hp Seiska oli ajeltu jotain 330tkm ja oli helvetin hyvä peli. Mä luulen, että tää on ollu maanantaikappale. Huohotuskanavat auki.

                                Comment


                                • #17
                                  Tiivistesarja tilattiin, mutta ahtimen tiivistettä ei ollut mukana. Tiedustelun jälkeen ilmeni, että tuotekuvissa tuo näkyy, mutta sitä ei enää mukana toimiteta. Firma, joka tuon ahtimen toimitti saa tehtyä tiivisteen. Ahdin lähtee postilla heille ja he tekevät uuden tiivisteen. Tulee varmaan joskus ensiviikolla. Jos sitten joskus maaliskuun lopulla sais auton ajoon. Ei muuten tullut uusilla kitkarenkailla ajoa oikeastaan ollenkaan :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tällä viikolla tulee ahdin tiivistettynä takaisin ja ensviikolle on varattu asentajan kalenteriin aika pistää loput hilut mottiin kiinni ja pata paikalleen.

                                    Just ostin uudet talvirenkaat ja nyt tarvis ostaa kesäkumit myös. Orggis kesävanteet on 20”, mutta ajattelin josko ostaisi mustat 21” leveet ”concavet”. Sopivalla ET:llä 10.5x21” istuis nätisti eikä jäis rumasti sisään. Katsotaan mitä kumikorjaamolla vierailu tuo tullessaan.

                                    Kevään tullessa sitten kunnon mylläys ja pinnoitus, sekä penkit helvettiin ja sisäpesua. Kuskin penkin istuinosa tarvis myös viedä verhoilijalle, kun haluaisin oven puoleisen sivutuen napakammaksi. Nyt löystynyt. Design Eugenin kanssa tuosta juttelin ja hän lähettä pari nahka / lankamallia ja toinen natsas sävyiltään täysin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä se joskus vastustaa. Mutta mukava seurata miten matka etenee tämän kanssa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Lounaalla kävin vilaisemassa korjaamolla autoa kun kuulin, että ahtimeen oli saatu tiiviste ja kasauspuuhat aloitettu. Asentaja sanoi että menee ensiviikon alkuun, että on valmis.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Löysi motti tiensä takas paikalleenkin vielä tänään.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on Audi saatu kotiin ja kone käy nyt erittäin siististi. Kaikinpuolin. Eikä vuotele mitään.

                                            Comment


                                              #23
                                              Meneekö suoraan myyntiin?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei tosiaan. Tällaisen rempan jälkeen, huomioiden kuinka siisti auto on sisältä ja päältä, niin jää itselle.

                                                Laitettiin kaikki viimisen päälle nyt. Uskoisin olevan autoa pitkäksi aikaa.

                                                En edes jaksaisi vaihtaa kun paskoja tulee vastaan enemmän mitä hyviä :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pitää pestä korjaamon hajut pois saman tien. On muuten aika karmeen hajunen ollut. Kyl ne hajut vaan tossa ajassa tarttuu. Ellei pesu riitä pistän otsonaattorin pöhisemään muutamaksi tunniksi. En vaan pidä siitä hajusta minkä se jättää jälkeensä.

                                                  Huomasin samalla, että jalkatilan matot on melko karmeeseen kuntoon edestä menneet. Alkuperäiset varmaan ovat. Pitänee hakea uudet matot eteen ja peräkonttiin Audin oma kumikaukalo suojaamaan. Tosin en silti siellä mitään oikein kuljeta niin ehkä on turha kuluerä.

                                                  Vaihdekepin nuppi tarvis myös ostaa. Sellanen pyöreä. Kiiltävän mustalla ”rungolla” ja reikäsellä
                                                  nahalla. S-Line logo varmaan lähimpänä oikeaa. Sellainen lukee kuitenkin ratissa ja penkeissä. Toi keppi ei oikein istu mun käteen.

                                                  Sit tarvis kuljettajan istuinosa verhouttaa uudelleen Design Eugenilla. Samalla jos verhoiluttais kojelaudan alaosan. Penkistä pitäis fixailla sivutukea vasemmalta reunasta. Myös tikkaukset ovat tummuneet, eivätkä pesemällä kirkastu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Laakerikin alkoi pitämään meteliä. Kun sain auki niin valui kermanvalkosta soosia. Oli vähän päässyt vettä joukkoon. Vaihdoin heti, kun ei noista tiedä miten kauan ne kestää.

                                                    Tietysti samalla piti maalailla jarrulevyn reunat ja keskiö, sekä jarrukilpi niin näyttää siistiltä.

                                                    Kiinni meni SKF:n laakeri ja Boschin ABS anturi. Vaihdoin sen myös, koska noi on aika ilkeesti myös hapettuneet.

                                                    Ostin vasemmalle puolelle kans valmiiksi hyllyyn samanlaisen sarjan. Ei tie koska se kilahtaa. Audin logo oli vanhoissa laakereissa. Joko alkuperäiset tai sitten alkuperäisosilla korjatut.
                                                    Viimeksi muokannut Fromi; 25.4.2024, 15:02.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Raikkarijumppaa tänään. Oli vähän koivunsiementä sun muuta. Ja pölyä! Purin sen verran paikkoja mitä osia nyt irti sai ja peseskelin.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Otit ne tuutit kokonaan pois, vai leikasit ne avarammaksi?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jätin tollaseks. Ajattelin, että
                                                          vaan silloin tällöin ottaa lehdet pois. Toi kuitenkin kerää sen moskan, eikä kaikki roina mee johonkin koneen / laatikon päälle.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tällä vehkeellä on nyt vaan ajeltu. Kerrankin niin :) Kaikki toimii upeasti.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X