Pitkästä aikaa taas täällä. Pientä taustaa meikäläisen epäonnistuneista autovalinnoista sitten sen viininpunaisen seiskan.
Toi uus korinen Seiska oli meillä viikon, sitten korjauksessa monta viikkoa kun lakkas tutkat toiminasta, osia ei saanut ja muuta. Vuotanut vettä jostain jalkatilaan missä boksi. Se korjattiin ja saatiin auto takaisin. Sitten se alko pitää koneen seutuvilta reipasta kolinaa vedossa. Syynä lootan laakerointi. Tyyppivika, eikä kolmannen osapuolen vakuutus korvannut siksi. Audi ei myöskään korvannut, koska oli kolmannen osapuolen vakuutus. Jes!! Kunnon reklamaatioiden kautta kaupunpurku.
Sitten ilman henkilöautoa ja ajelin tolla ilmastoinattomalla Crafterilla puolen vuotta, kun se toimii aina!
Sitten tuli kuvioihin taas A7. Minkäs sille voi kun se miellyttää. Tällä kertaa viimeinen C7 malli, biturbo comp. Hetken ajelin ja meni Nox anturi. Sitten alkoi haisemaan palanut öljy kabiiniin. Autoa tutkittiin ja kone vuosi vähän sieltä täältä. Tehot oli myös hukassa ja jakopää piti ääntä. Ilmeisesti kohonneiden kampikammiopaineiden takia. Huohotus tukossa. 116tkm lasissa. No kone vedettiin atomeiksi ja siitä laitetaan Porin KP Autolla kaikki kuntoon. Mm. Kansiremppa, uudet ahtimet, uudet suuttimet, kaikki uudet tiivisteet, uudet huohotushilut yms. Hinta jossain 15 000€ korvilla. Myyjäliike maksaa.
Muuten auto aivan helvetin siisti sisältö ja päältä. Auton tiedot tarkistin tutun kautta merkkarilta mm. huollot yms, sekä CarVerticalin kautta. Kilsat ym. Ei sumurajoja, ei roskia maalipinnassa, kiveniskuteipit tallessa yms. Ei kolarihistoriaa merkkiliikkeen / CarVerticalin tiedossa. Ei kulumaa missään jne. Huippulöytö sisänsä. Nyt saa koneenkin minttiin :))
Tarkoitus olis ainakin pari vuotta ajella. Kunnon neliveto, tippiloota ja reilusti vääntöä. Pidän vakiona, en ohjelmoi. En muutenkaan kummemin tuunaile. Pientä OEM+ puuhastelua ja retrofittejä, jotka helpottaa arkea.
Huollot:
- Cupra Formentor 1.4 hybridi VZ 180kw
- Audi A7 2019 55TFSI MHEV (3.0tfsi)
Toi uus korinen Seiska oli meillä viikon, sitten korjauksessa monta viikkoa kun lakkas tutkat toiminasta, osia ei saanut ja muuta. Vuotanut vettä jostain jalkatilaan missä boksi. Se korjattiin ja saatiin auto takaisin. Sitten se alko pitää koneen seutuvilta reipasta kolinaa vedossa. Syynä lootan laakerointi. Tyyppivika, eikä kolmannen osapuolen vakuutus korvannut siksi. Audi ei myöskään korvannut, koska oli kolmannen osapuolen vakuutus. Jes!! Kunnon reklamaatioiden kautta kaupunpurku.
Sitten ilman henkilöautoa ja ajelin tolla ilmastoinattomalla Crafterilla puolen vuotta, kun se toimii aina!
Sitten tuli kuvioihin taas A7. Minkäs sille voi kun se miellyttää. Tällä kertaa viimeinen C7 malli, biturbo comp. Hetken ajelin ja meni Nox anturi. Sitten alkoi haisemaan palanut öljy kabiiniin. Autoa tutkittiin ja kone vuosi vähän sieltä täältä. Tehot oli myös hukassa ja jakopää piti ääntä. Ilmeisesti kohonneiden kampikammiopaineiden takia. Huohotus tukossa. 116tkm lasissa. No kone vedettiin atomeiksi ja siitä laitetaan Porin KP Autolla kaikki kuntoon. Mm. Kansiremppa, uudet ahtimet, uudet suuttimet, kaikki uudet tiivisteet, uudet huohotushilut yms. Hinta jossain 15 000€ korvilla. Myyjäliike maksaa.
Muuten auto aivan helvetin siisti sisältö ja päältä. Auton tiedot tarkistin tutun kautta merkkarilta mm. huollot yms, sekä CarVerticalin kautta. Kilsat ym. Ei sumurajoja, ei roskia maalipinnassa, kiveniskuteipit tallessa yms. Ei kolarihistoriaa merkkiliikkeen / CarVerticalin tiedossa. Ei kulumaa missään jne. Huippulöytö sisänsä. Nyt saa koneenkin minttiin :))
Tarkoitus olis ainakin pari vuotta ajella. Kunnon neliveto, tippiloota ja reilusti vääntöä. Pidän vakiona, en ohjelmoi. En muutenkaan kummemin tuunaile. Pientä OEM+ puuhastelua ja retrofittejä, jotka helpottaa arkea.
Huollot:
- 03/2024 - Kansien plaanaus, venttiilien läppäys, paljon uusia koneen tiivisteitä mm. kampuran etustefa, suuttimien huolto, uusi ahdin, EGR pesu, huohotinkanavien pesu, lohkon keskelle uudet vesihilut, alatukivarret eteen, koiranluut eteen, raidetangon päät
- 05/2024 - Oikea etupyöränlaakeri, ABS anturi, jarrulevyn ja jarrukilven maalaus
Comment