A4 B6 -juttuja täällä foorumilla riittää kovasti, mutta ajattelin vielä yhden lisätä joukkoon. Tässä on kyse enemmänkin entrausprojektista kuin tuunaushommista, tosin ehkä hyvin vähän sitäkin seassa.
Auton tarina meidän taloudessa alkaa niin, että etsin satunnaisesti sopivaa B6/7 sedania ajo-opetusautoksi pojalle ja sitä myötä hänelle ensimmäiseksi autoksi. Oma autohistoria saattoi vaikuttaa asiaan ja sain ilmeisesti pojallekin mallin pohjustelua haluttavaksi. Tätä kyseistä yksilöä katsoin jo aiemminkin nettiautosta, lokaatio oli samalla paikkakunnalla ja speksit miellytti. Sitten se hieman unohtui, kunnes vuoden vaihteen jälkeen saunan raikkaana avasin nettiauton jälleen. Ja kas, se oli vielä myynnissä ja hintakin tippunut prosentuaalisesti reilusti. Ei muutakuin seuraavana aamuna linjat auki myyjään ja katsomaan. Koeajon ja tutkimisen perusteella auto vaikutti sopivalta, tekemistä hieman oli lähinnä korissa mutta tekniikka vaikutti olevan kunnossa.
Autohan on siis:
A4 B6 sedan
vm. 2003
1.8T BFB quattro
6v manuaali
S line ulko- ja sisäpaketit
Ajettu 240tkm
Väri LZ5C Mauritius blau
Suomessa uutena myyty auto, merkkarin huoltohistora lähes koko menneisyydestä.
Erittäin positiivinen asia oli, että auto oli miltei tehdaskunnossa. Ei tuunauksia, 2x alkuperäiset vanteet mukana jne. Moottorilämmitin ja koukku lienee ainoat jälkiasenteiset seikat. Tekniikka pelaa kuten pitää, ei vuotoja, ei vikakoodeja.
To do -listalla ainakin seuraavia asioita joita hiljakseen tehdään ja tänne päivittelen. Autosta ei ole tarkoitus näyttelypeliä tehdä, vaan perus siisti toimiva laite arkiajoihin.
Auton tarina meidän taloudessa alkaa niin, että etsin satunnaisesti sopivaa B6/7 sedania ajo-opetusautoksi pojalle ja sitä myötä hänelle ensimmäiseksi autoksi. Oma autohistoria saattoi vaikuttaa asiaan ja sain ilmeisesti pojallekin mallin pohjustelua haluttavaksi. Tätä kyseistä yksilöä katsoin jo aiemminkin nettiautosta, lokaatio oli samalla paikkakunnalla ja speksit miellytti. Sitten se hieman unohtui, kunnes vuoden vaihteen jälkeen saunan raikkaana avasin nettiauton jälleen. Ja kas, se oli vielä myynnissä ja hintakin tippunut prosentuaalisesti reilusti. Ei muutakuin seuraavana aamuna linjat auki myyjään ja katsomaan. Koeajon ja tutkimisen perusteella auto vaikutti sopivalta, tekemistä hieman oli lähinnä korissa mutta tekniikka vaikutti olevan kunnossa.
Autohan on siis:
A4 B6 sedan
vm. 2003
1.8T BFB quattro
6v manuaali
S line ulko- ja sisäpaketit
Ajettu 240tkm
Väri LZ5C Mauritius blau
Suomessa uutena myyty auto, merkkarin huoltohistora lähes koko menneisyydestä.
Erittäin positiivinen asia oli, että auto oli miltei tehdaskunnossa. Ei tuunauksia, 2x alkuperäiset vanteet mukana jne. Moottorilämmitin ja koukku lienee ainoat jälkiasenteiset seikat. Tekniikka pelaa kuten pitää, ei vuotoja, ei vikakoodeja.
To do -listalla ainakin seuraavia asioita joita hiljakseen tehdään ja tänne päivittelen. Autosta ei ole tarkoitus näyttelypeliä tehdä, vaan perus siisti toimiva laite arkiajoihin.
- Etulokareiden vaihto ja takakontin elvytys. (Tässä ne rostihommat)
- Opetuspolkimen asennus
- Vetokoukun poisto ja peruutustutkien asennus
- Renkaat ovat aika huonot molemmissa OE 16”, molemmat setit menee uusiksi hieman isommalla tuumalla.
- B5 jousilautaset eteen. S line alusta hyvä tähän tarkoitukseen, lautasilla saa keulimisen pois.
- Paikkamaalaukset ja kiillotus + vahaus
- Vaihteiston ja perän öljyjen vaihto + muuta kupi-hommaa
Comment