2018 vm. Suomeen maahantuojan esittelyautoksi tilaama yksilö. Ensimmmäinen omistaja nauttinut maantiestä autolla keskiarvolla 75t km/vuosi ja toinen omistaja pitänyt kaupassa käyntiä varten. Nyt siis kolmannella omistajalla ja yhdessä on vietetty kohta kuukausi.
Olin hakemassa 4Ln tilalle autoa jossa olisi veto- ja suorituskykyä, sekä toimisi koiran kanssa matkustaessa. Tietenkin saisi olla "järkihankinta" ja kestää aikaa (enemmän kuin 2v omistuksen). Listalla oli toki 4L V8 TDI facelift mallilla (yhden prefl omistin hetken), 4M alustalla 3.0tdi ja 4G fl compe ja e-tron.
koska e-tron oli jo budjetin yläkantissa, niin samaan budjettiin pienellä ylityksellä osunut SQ7 sai niin monta rastia listalta ruksittua ettei voinut kuin skipata ostohousujen jalkaan veto ja kätellä kaupat autosta.
Varusteita ei ole ruksittu mitenkään suoralla viivalla, vaan vakiona on jo tullut paljon kaikkea. Tämän kokemuksen myötä kyllä jos hakusessa on hyvin varusteltu Q7 4M, niin suosittelen katseen kääntämistä SQ7 malliin. Toki tämä ei ole hybrid ja tykkää dinoista. Vaan 4.8sek 0-100km/h ja 900Nm vääntö välittömästi. Iso auto todella tuntuu pieneltä ja näppärältä nelipyöräohjauksen johdosta.
Ohjelmassa on pientä ulkonäön parantelua maskin ja helman osalta. Edellinen on tainnut asentaa maxtonin lipan etupuskuriin ja se saa nyt toistaiseksi jäädä paikoilleen.
Lisävalot autossa on ollut ja johtosarja löytyy valmiina. Asennuksesta ei näy jälkiä ja valot varmaankin ollut maskin takana. Matrix valot ovat hyvät mutta kolme ja neljä numeroisilla teillä kaipaa kuitenkin enemmän valoa vähän joka suuntaan. Eli hankintalistalla maskiin uppoavat tai taakse asettuvat.
Reilu 1500km takana ja liikkeeseen vietä vielä takaisin muutamien ongelmien takia. Selvityksessä on liian kylmänä käyvä kone ja öljymäärän lisääntyminen. Ilmeisesti päästökikkailusta johtuva ongelma, johon softaa uusittava.
Autohan ei itselle ole semmoinen että nyt tulisi katsottua taakse kun autolta kävelee pois. Sillä se myös hukkuu massaan ja ei herätä ärsytystä siinämäärin kuin esim. 4L korimalli teki ihmisissä. Kuitenkin tämä on sen verran hauska ja mukava ajaa, että keksii tekosyitä ajaa sen pidemmän reitin kautta.
Katsotaan mitä kaikkea saan tässä ajansaatossa kerrottua autosta ja miten tämä projekti etenee, mutta tarkoitus olisi pitää autoa tosiaan useamman vuoden ajan. Tavoitteena olla perheen seuraava 4F (jos oikein laskin, niin 4F mallin autoja ollut nyt melkein 8 vuotta).
Olin hakemassa 4Ln tilalle autoa jossa olisi veto- ja suorituskykyä, sekä toimisi koiran kanssa matkustaessa. Tietenkin saisi olla "järkihankinta" ja kestää aikaa (enemmän kuin 2v omistuksen). Listalla oli toki 4L V8 TDI facelift mallilla (yhden prefl omistin hetken), 4M alustalla 3.0tdi ja 4G fl compe ja e-tron.
koska e-tron oli jo budjetin yläkantissa, niin samaan budjettiin pienellä ylityksellä osunut SQ7 sai niin monta rastia listalta ruksittua ettei voinut kuin skipata ostohousujen jalkaan veto ja kätellä kaupat autosta.
Varusteita ei ole ruksittu mitenkään suoralla viivalla, vaan vakiona on jo tullut paljon kaikkea. Tämän kokemuksen myötä kyllä jos hakusessa on hyvin varusteltu Q7 4M, niin suosittelen katseen kääntämistä SQ7 malliin. Toki tämä ei ole hybrid ja tykkää dinoista. Vaan 4.8sek 0-100km/h ja 900Nm vääntö välittömästi. Iso auto todella tuntuu pieneltä ja näppärältä nelipyöräohjauksen johdosta.
Ohjelmassa on pientä ulkonäön parantelua maskin ja helman osalta. Edellinen on tainnut asentaa maxtonin lipan etupuskuriin ja se saa nyt toistaiseksi jäädä paikoilleen.
Lisävalot autossa on ollut ja johtosarja löytyy valmiina. Asennuksesta ei näy jälkiä ja valot varmaankin ollut maskin takana. Matrix valot ovat hyvät mutta kolme ja neljä numeroisilla teillä kaipaa kuitenkin enemmän valoa vähän joka suuntaan. Eli hankintalistalla maskiin uppoavat tai taakse asettuvat.
Reilu 1500km takana ja liikkeeseen vietä vielä takaisin muutamien ongelmien takia. Selvityksessä on liian kylmänä käyvä kone ja öljymäärän lisääntyminen. Ilmeisesti päästökikkailusta johtuva ongelma, johon softaa uusittava.
Autohan ei itselle ole semmoinen että nyt tulisi katsottua taakse kun autolta kävelee pois. Sillä se myös hukkuu massaan ja ei herätä ärsytystä siinämäärin kuin esim. 4L korimalli teki ihmisissä. Kuitenkin tämä on sen verran hauska ja mukava ajaa, että keksii tekosyitä ajaa sen pidemmän reitin kautta.
Katsotaan mitä kaikkea saan tässä ajansaatossa kerrottua autosta ja miten tämä projekti etenee, mutta tarkoitus olisi pitää autoa tosiaan useamman vuoden ajan. Tavoitteena olla perheen seuraava 4F (jos oikein laskin, niin 4F mallin autoja ollut nyt melkein 8 vuotta).
Comment