Olin aina ollut sitä mieltä, että TT on tavallaan ihan hieno auto, mutta ei sellainen, mitä haluaisin omistaa. No, 2022 keväällä hyvä ystäväni TeroPee myrkytti ajatuksen 8N:stä harrasteautona. Myrkytys onnistui yllättävän helposti, kun silloin Nettiautossa oli myynnissä misanonpunainen 1.8Tq. Kolmihenkiselle perheelle TT coupe toimisi tarvittaessa myös ihan käyttöpelinäkin, koska on pieni takapenkki. Punaisesta yksilöstä en päässyt kuitenkaan hinnasta sopuun, tai pikemminkin toinen ostaja maksoi pyyntihinnan. Se tiesi autokuumeen siirtymistä remissioon, autokuume kun yksilöityi vain juuri siihen tiettyyn punaiseen yksilöön, koska olenhan punaisten Audien suuri ystävä.
Syksyn tullen reipashenkinen autokuume alkoi herätä, olihan Nettiautossa myynnissä tuplasti kalliimpi Glutorange-värinen 8J TTS. Eihän sekään tietysti mikään punainen ollut, mutta kyllä en tekisi Huoneistokeskuksen oranssista numeroa vetopaikassa. Oltiin ihan siinä ja tässä, että budjetti olisi räjäytetty perinteisin menoin. No, sitten sekin poistui myynnistä. Omistaja ei vaihtunut, tarkistin senkin asian toki autokuumepäissäni. Annoin asian olla, eikä Nettiautossa edelleenkään ollut minkään valtakunnan hakuvahteja. Ajattelin kuitenkin jonkun ajan päästä taas Nettiauton valikoimasta hakea asioikseni 8J:t. Se kun jotenkin kummitteli, ja eihän hakuun tarvitse rajoituksia laittaa, kun valikoima on pieni ja sitä rataa. Näin fiksuna ajattelin. Siinä hetken aikaa skrollattuani, katsoin, että mikäs se tuommonen 3.2 8N on listalla noiden 8J-koristen seassa, ajettukin vain 103tkm. Kalsarinsininen, sinisillä penkeillä ja tiheäpuolaisilla OE BBS:llä. Eli ei yhtään sellaisia asioita, mitä autolta haluaisin.
Asia jäi jostain syystä kuitenkin hautumaan mieleen, sitten iski allekirjoittaneelle korona. Olin niin kipeä 1,5vko, etten kyennyt muuhun kun päivittämään välillä puhelimen selainta, onko se vielä myynnissä yksityisellä. Koronasta selvisin, ja samalla selvisi myös, että TT poistui myynnistä. Syletti. Oli muistaakseni perjantai. Taas tapani mukaan tarkistus auton tiedoista, kelle se meni. Traficom tiesi kertoa, että se on myyntivarastovakuutuksessa. Hetkinen, sehän on oltava myynnissä jossain. No, Nettiauto taas auki, ja Hämeenlinnassahan se pikkuliikkeen listoilla. Viestiä toveri Styroksille Tampereelle lauantaiaamuna, että kerkeisitkö tekemään ennakkotarkistuksen. Toveri tuumasta toimeen, ja autosta kantautui vihreää valoa lauantai-illaksi. Pari asiaa johti toiseen ja sunnuntaina illalla kohti Hämeenlinnaa hotelliin yöksi. Maanantaina heti aamusta liikkeen ovenripaan kiinni. Lopputulemana TT:n kanssa kotia kohti.
En oikein vieläkään osaa selittää, että miten minulla on 8N TT, vaaleansinisenä, sinisillä nahkapenkeillä ja tiheäpuolaisilla vanteilla. Sitä mietin muutaman kerran kotimatkaa ajellessa. Olen ollut aina sitä mieltä, että mitään noista em. spekseistä en autossa kaipaa, tai ainakaan haluaisi.
Tällä yksilöllä on ollut kaksi aiempaa suomiomistajaa (pl. välissä olevat autoliikkeet). Ensimmäinen on asennuttanut autoon Defa-moottorilämmittimen, ja hankkinut talvirenkaat. Talvella ei ollut ajettu kuin muutama kerta, liikennekäyttöhistoriasta päätellen. Kuuden vuoden omistuksen jälkeen siirtynyt Tampereen Laakkosen myyntirivin kautta minua edeltäneelle pariskunnalle, kenellä ollut kolme vuotta, pelkästään kesäkäytössä.
Auton tarkemmat speksit:
- Käyttöönotto 11/2003, mallivuosi 2004
- Ostohetkellä mittarissa 103tkm
- Tuotu Suomeen 2013
- 3.2 VR6, moottorikoodi BHE, 184kW/250hv
- Haldex-neliveto
- DSG-vaihteisto
Ulkoväri: Gletscherblau helmiäissininen (LZ7K)
Sisusta: Sininen (Seeblau) nahkaverhoilu, kumi- ja kangasmatot, tumma sisäkatto
Kesärenkaat&vanteet:
- Pirelli P Zero 225/40R18
- 8N TT OE 3.2 lisävarustevanne BBS RS803 8x18" ET33
Talvirenkaat&vanteet
- Bridgestone Noranza 001 225/40R18
- 8N TT OE 3.2 lisävarustevanne "7-Speichen" 7.5x18" ET32
Tehdaslisävarusteet:
- Radio/CD Concert
- 6CD-vaihtaja
- BNS 4.1 navi
- Bose Sound System
- Xenonit
- FIS
Syksyn tullen reipashenkinen autokuume alkoi herätä, olihan Nettiautossa myynnissä tuplasti kalliimpi Glutorange-värinen 8J TTS. Eihän sekään tietysti mikään punainen ollut, mutta kyllä en tekisi Huoneistokeskuksen oranssista numeroa vetopaikassa. Oltiin ihan siinä ja tässä, että budjetti olisi räjäytetty perinteisin menoin. No, sitten sekin poistui myynnistä. Omistaja ei vaihtunut, tarkistin senkin asian toki autokuumepäissäni. Annoin asian olla, eikä Nettiautossa edelleenkään ollut minkään valtakunnan hakuvahteja. Ajattelin kuitenkin jonkun ajan päästä taas Nettiauton valikoimasta hakea asioikseni 8J:t. Se kun jotenkin kummitteli, ja eihän hakuun tarvitse rajoituksia laittaa, kun valikoima on pieni ja sitä rataa. Näin fiksuna ajattelin. Siinä hetken aikaa skrollattuani, katsoin, että mikäs se tuommonen 3.2 8N on listalla noiden 8J-koristen seassa, ajettukin vain 103tkm. Kalsarinsininen, sinisillä penkeillä ja tiheäpuolaisilla OE BBS:llä. Eli ei yhtään sellaisia asioita, mitä autolta haluaisin.
Asia jäi jostain syystä kuitenkin hautumaan mieleen, sitten iski allekirjoittaneelle korona. Olin niin kipeä 1,5vko, etten kyennyt muuhun kun päivittämään välillä puhelimen selainta, onko se vielä myynnissä yksityisellä. Koronasta selvisin, ja samalla selvisi myös, että TT poistui myynnistä. Syletti. Oli muistaakseni perjantai. Taas tapani mukaan tarkistus auton tiedoista, kelle se meni. Traficom tiesi kertoa, että se on myyntivarastovakuutuksessa. Hetkinen, sehän on oltava myynnissä jossain. No, Nettiauto taas auki, ja Hämeenlinnassahan se pikkuliikkeen listoilla. Viestiä toveri Styroksille Tampereelle lauantaiaamuna, että kerkeisitkö tekemään ennakkotarkistuksen. Toveri tuumasta toimeen, ja autosta kantautui vihreää valoa lauantai-illaksi. Pari asiaa johti toiseen ja sunnuntaina illalla kohti Hämeenlinnaa hotelliin yöksi. Maanantaina heti aamusta liikkeen ovenripaan kiinni. Lopputulemana TT:n kanssa kotia kohti.
En oikein vieläkään osaa selittää, että miten minulla on 8N TT, vaaleansinisenä, sinisillä nahkapenkeillä ja tiheäpuolaisilla vanteilla. Sitä mietin muutaman kerran kotimatkaa ajellessa. Olen ollut aina sitä mieltä, että mitään noista em. spekseistä en autossa kaipaa, tai ainakaan haluaisi.
Tällä yksilöllä on ollut kaksi aiempaa suomiomistajaa (pl. välissä olevat autoliikkeet). Ensimmäinen on asennuttanut autoon Defa-moottorilämmittimen, ja hankkinut talvirenkaat. Talvella ei ollut ajettu kuin muutama kerta, liikennekäyttöhistoriasta päätellen. Kuuden vuoden omistuksen jälkeen siirtynyt Tampereen Laakkosen myyntirivin kautta minua edeltäneelle pariskunnalle, kenellä ollut kolme vuotta, pelkästään kesäkäytössä.
Auton tarkemmat speksit:
- Käyttöönotto 11/2003, mallivuosi 2004
- Ostohetkellä mittarissa 103tkm
- Tuotu Suomeen 2013
- 3.2 VR6, moottorikoodi BHE, 184kW/250hv
- Haldex-neliveto
- DSG-vaihteisto
Ulkoväri: Gletscherblau helmiäissininen (LZ7K)
Sisusta: Sininen (Seeblau) nahkaverhoilu, kumi- ja kangasmatot, tumma sisäkatto
Kesärenkaat&vanteet:
- Pirelli P Zero 225/40R18
- 8N TT OE 3.2 lisävarustevanne BBS RS803 8x18" ET33
Talvirenkaat&vanteet
- Bridgestone Noranza 001 225/40R18
- 8N TT OE 3.2 lisävarustevanne "7-Speichen" 7.5x18" ET32
Tehdaslisävarusteet:
- Radio/CD Concert
- 6CD-vaihtaja
- BNS 4.1 navi
- Bose Sound System
- Xenonit
- FIS
Comment