Aiemman D2-koppaisen S8:n korvaajaksi löytyi mieluinen yksilö, eli lähes tappiinsa varusteltu S8 D3 vuosimallia 2008. Auto on luovutettu Saksassa, mutta mennyt jo lähes uutena Riikaan, jossa se eli vuoteen 2017 ennen tuloaan Suomeen 106 tkm. ajettuna. Latvian historia, keraamiset jarrut ja venäjänkielinen myyjä lienee jarruttaneet myyntiä, sillä auto roikkui Nettiautossa varmaan vuoden päivät ennen kuin omat hermot sen suhteen pettivät. Toki hintakin tippui tuona aikana noin 6000 euroa. Lähemmässä tarkastelussa en löytänyt autosta mitään epäilyttävää, tai juuri mitään sellaista mistä myyjä ei olisi maininnut. Maalinpaksuudet mittasin alkuperäisiksi, ja kun Audi Centerin kuntoarviossa levytkin oli kuulemma lähes uudenveroiset, niin ei ollut enää mitään hyvää syytä peruuttaa kaupoista. Kunto on varsin siisti, mutta toki on yhtä sun toista pientä laitettavaa ja korjattavaa. Posiitiivisena puolena on se, että moottorissa ei pitäisi olla mitään öljyvuotoja.
Ynnäilin huvikseni S8:n Suomi-hinnastosta auton varusteet ja tein liitteenä olevan listan. Speksit näkee siis siitä, mutta tärkeimpinä varusteina siis keraamiset jarrut, B&O, RSE plus sekä exclusive/quattro GmbH-varusteet sisustuksessa. Hinnastosta ei löytynyt laajinta nahkapakettia custom-väreillä, mutta niiden kanssa arvelisin hinnaksi tulleen lähemmäs 290 k€ (Suomessa). Järin hyvä sijoitus tällainen auto ei siis ole ollut, kun katselee näiden hintoja tänä päivänä. Epäilen auton olleen jonkin sortin näyttelykäytössä, sillä varustelistasta löytyy koodeja "YG5 Motor show" "S3R Presentation vehicle with extra cabling for inside illumination".
Tällä hetkellä mittarissa seisoo 190 tkm. Tarkoitus olisi tehdä hieman huoltoa ennen talvea, kirjoittelen niistä sitten tänne. VCDS on hommattu, korjausohjeita ja SSP:itä tankattu, varaosia ja työkaluja tilattu. Itselläni ei ole ollut aikasemmin näin uutta tai monimutkaista autoa, joten harrastuksenkin kannalta on opettavaisia aikoja luvassa!
Ynnäilin huvikseni S8:n Suomi-hinnastosta auton varusteet ja tein liitteenä olevan listan. Speksit näkee siis siitä, mutta tärkeimpinä varusteina siis keraamiset jarrut, B&O, RSE plus sekä exclusive/quattro GmbH-varusteet sisustuksessa. Hinnastosta ei löytynyt laajinta nahkapakettia custom-väreillä, mutta niiden kanssa arvelisin hinnaksi tulleen lähemmäs 290 k€ (Suomessa). Järin hyvä sijoitus tällainen auto ei siis ole ollut, kun katselee näiden hintoja tänä päivänä. Epäilen auton olleen jonkin sortin näyttelykäytössä, sillä varustelistasta löytyy koodeja "YG5 Motor show" "S3R Presentation vehicle with extra cabling for inside illumination".
Tällä hetkellä mittarissa seisoo 190 tkm. Tarkoitus olisi tehdä hieman huoltoa ennen talvea, kirjoittelen niistä sitten tänne. VCDS on hommattu, korjausohjeita ja SSP:itä tankattu, varaosia ja työkaluja tilattu. Itselläni ei ole ollut aikasemmin näin uutta tai monimutkaista autoa, joten harrastuksenkin kannalta on opettavaisia aikoja luvassa!
Comment