Aloitetaampas nyt tästä varmastikin jonkinlaista huomiota herättäneestä "yellow(ish) speed" TT:stä projekti kertomus, kun tänään sattui olemaan sopiva päivä kelien puolesta auton pesulle.
Aloitetaan vähän taustoista. Aikoinaan omistin Mk4 Golffin 2.8 VR6 koneella ja rakastuin koneen luonteeseen ja etenkin äänimaailmaan täysin. Jonkusen vuoden sillä ajeltua jouduin siitä luopumaan ja yhden mutkan kautta päädyin 8n TT:n omistajaksi (TT-90). Aikoinaan siitäkin oli täällä kertomus.
No muutaman perus tylsän vag konsernin auton ja yhden opc opelin jälkeen alkoi tekemään taas mieli VR6 koneista. Tuli katseltua 2.8 golffia, 3c passattia, A3:sta ja R32 golffeja mutta mikään ei oikein napannut, tai hinnat oli liian kovia (Mk4 R32). Eräs päivä se heureka hetki sitten koitti, kun nettiautossa tuli vastaan 3.2 8n. Siitä yksilöstä ei päästy kauppoihin, kuten ei monesta muustakaan, kunnes löytyi tämä yksilö.
Kyseessä siis vm 2003 3.2 dsg ja ainakin tehtaalta lähtiessä ollut Imola yellow ja mustalla nahkasisustalla.
Kuvissa näyttää kovinkin siistiltä, niin teki myös myyntikuvissa mutta todellisuudessa on ainakin kolmea, ehkä neljää eri keltaista, välittyy vaan kuvissa huonosti. Kuskin ovi/taka lokari maalattu aikoinaan kuulemma ilkivallan takia yli ja sävy ei ole sinne päinkään. Tänään myös huomasin, että puuttuu lakka kokonaan, joten ihan vain kiillotuksella saisi jo paremman mutta vaatinee ylimaalauksen parin pienen ruostepaikan takia (kuskin takalokasuoja). Takapuskuri muistuttaa enemmän vegas yellow väriä, joten sekin pitäisi samaan syssyyn maalata.
Vielä ei ole keretty tekemään muuta, kuin paikkaamaan vuotava pakoputki, jonka jälkeen Hopsis ystävällisesti lukaisi ja nollasi vikakoodit ja poistamaan RS logo kontista ja koitettu putsata vuosien paskakertymät niin ulkoa, sisältä ja konehuoneesta. Klubin kilvenalunen tuli tilattua ja muokattua myös paikoilleen.
Seuraavina hommina olisi lienee tilata kasa huolto osia (etummaiset lambdat, suodattimia edestä taakse jne), poistaa loput tingentangelit, etsiä sisustan puuttuvia osia, korjata putki kunnolla tai rakentaa uusi rosterista, purkaa mittaristo irti ja lähettää korjattavaksi paikkaan x (pikseli vika ja bensa mittari näyttää ihan höpöjä) ja sitten olisikin isoimmat ongelmat selätetty. Kojelauta tarvinnee myös vaihtaa, tai keksiä millä peittää vanha puhelintelineen reikä. Moottori ja laatikko tuntuvat toimivan oikeinkin mukavasti, etenkin jos vertaa erääseen Lempäälässä olleeseen vähemmän ajettuun hopeiseen yksilöön.
Jos joku oikeasti tietää että onko tuo yellow speed limited edition oikeasti joku juttu, niin olisi kiva kuulla.
Aloitetaan vähän taustoista. Aikoinaan omistin Mk4 Golffin 2.8 VR6 koneella ja rakastuin koneen luonteeseen ja etenkin äänimaailmaan täysin. Jonkusen vuoden sillä ajeltua jouduin siitä luopumaan ja yhden mutkan kautta päädyin 8n TT:n omistajaksi (TT-90). Aikoinaan siitäkin oli täällä kertomus.
No muutaman perus tylsän vag konsernin auton ja yhden opc opelin jälkeen alkoi tekemään taas mieli VR6 koneista. Tuli katseltua 2.8 golffia, 3c passattia, A3:sta ja R32 golffeja mutta mikään ei oikein napannut, tai hinnat oli liian kovia (Mk4 R32). Eräs päivä se heureka hetki sitten koitti, kun nettiautossa tuli vastaan 3.2 8n. Siitä yksilöstä ei päästy kauppoihin, kuten ei monesta muustakaan, kunnes löytyi tämä yksilö.
Kyseessä siis vm 2003 3.2 dsg ja ainakin tehtaalta lähtiessä ollut Imola yellow ja mustalla nahkasisustalla.
Kuvissa näyttää kovinkin siistiltä, niin teki myös myyntikuvissa mutta todellisuudessa on ainakin kolmea, ehkä neljää eri keltaista, välittyy vaan kuvissa huonosti. Kuskin ovi/taka lokari maalattu aikoinaan kuulemma ilkivallan takia yli ja sävy ei ole sinne päinkään. Tänään myös huomasin, että puuttuu lakka kokonaan, joten ihan vain kiillotuksella saisi jo paremman mutta vaatinee ylimaalauksen parin pienen ruostepaikan takia (kuskin takalokasuoja). Takapuskuri muistuttaa enemmän vegas yellow väriä, joten sekin pitäisi samaan syssyyn maalata.
Vielä ei ole keretty tekemään muuta, kuin paikkaamaan vuotava pakoputki, jonka jälkeen Hopsis ystävällisesti lukaisi ja nollasi vikakoodit ja poistamaan RS logo kontista ja koitettu putsata vuosien paskakertymät niin ulkoa, sisältä ja konehuoneesta. Klubin kilvenalunen tuli tilattua ja muokattua myös paikoilleen.
Seuraavina hommina olisi lienee tilata kasa huolto osia (etummaiset lambdat, suodattimia edestä taakse jne), poistaa loput tingentangelit, etsiä sisustan puuttuvia osia, korjata putki kunnolla tai rakentaa uusi rosterista, purkaa mittaristo irti ja lähettää korjattavaksi paikkaan x (pikseli vika ja bensa mittari näyttää ihan höpöjä) ja sitten olisikin isoimmat ongelmat selätetty. Kojelauta tarvinnee myös vaihtaa, tai keksiä millä peittää vanha puhelintelineen reikä. Moottori ja laatikko tuntuvat toimivan oikeinkin mukavasti, etenkin jos vertaa erääseen Lempäälässä olleeseen vähemmän ajettuun hopeiseen yksilöön.
Jos joku oikeasti tietää että onko tuo yellow speed limited edition oikeasti joku juttu, niin olisi kiva kuulla.
Comment