Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT 8n 3.2 "Yellow speed"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    TT 8n 3.2 "Yellow speed"

    Aloitetaampas nyt tästä varmastikin jonkinlaista huomiota herättäneestä "yellow(ish) speed" TT:stä projekti kertomus, kun tänään sattui olemaan sopiva päivä kelien puolesta auton pesulle.

    Aloitetaan vähän taustoista. Aikoinaan omistin Mk4 Golffin 2.8 VR6 koneella ja rakastuin koneen luonteeseen ja etenkin äänimaailmaan täysin. Jonkusen vuoden sillä ajeltua jouduin siitä luopumaan ja yhden mutkan kautta päädyin 8n TT:n omistajaksi (TT-90). Aikoinaan siitäkin oli täällä kertomus.

    No muutaman perus tylsän vag konsernin auton ja yhden opc opelin jälkeen alkoi tekemään taas mieli VR6 koneista. Tuli katseltua 2.8 golffia, 3c passattia, A3:sta ja R32 golffeja mutta mikään ei oikein napannut, tai hinnat oli liian kovia (Mk4 R32). Eräs päivä se heureka hetki sitten koitti, kun nettiautossa tuli vastaan 3.2 8n. Siitä yksilöstä ei päästy kauppoihin, kuten ei monesta muustakaan, kunnes löytyi tämä yksilö.

    Kyseessä siis vm 2003 3.2 dsg ja ainakin tehtaalta lähtiessä ollut Imola yellow ja mustalla nahkasisustalla.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20230829_163800.jpg Views:	0 Size:	161,1 Kt ID:	1960626Click image for larger version  Name:	IMG_20230829_163739.jpg Views:	0 Size:	137,0 Kt ID:	1960627

    Kuvissa näyttää kovinkin siistiltä, niin teki myös myyntikuvissa mutta todellisuudessa on ainakin kolmea, ehkä neljää eri keltaista, välittyy vaan kuvissa huonosti. Kuskin ovi/taka lokari maalattu aikoinaan kuulemma ilkivallan takia yli ja sävy ei ole sinne päinkään. Tänään myös huomasin, että puuttuu lakka kokonaan, joten ihan vain kiillotuksella saisi jo paremman mutta vaatinee ylimaalauksen parin pienen ruostepaikan takia (kuskin takalokasuoja). Takapuskuri muistuttaa enemmän vegas yellow väriä, joten sekin pitäisi samaan syssyyn maalata.

    Click image for larger version  Name:	IMG-20230829-WA0008.jpeg Views:	0 Size:	173,5 Kt ID:	1960628

    Vielä ei ole keretty tekemään muuta, kuin paikkaamaan vuotava pakoputki, jonka jälkeen Hopsis ystävällisesti lukaisi ja nollasi vikakoodit ja poistamaan RS logo kontista ja koitettu putsata vuosien paskakertymät niin ulkoa, sisältä ja konehuoneesta. Klubin kilvenalunen tuli tilattua ja muokattua myös paikoilleen.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20230827_203206.jpg Views:	0 Size:	167,1 Kt ID:	1960630

    Click image for larger version  Name:	IMG_20230829_181835.jpg Views:	0 Size:	299,0 Kt ID:	1960629

    Seuraavina hommina olisi lienee tilata kasa huolto osia (etummaiset lambdat, suodattimia edestä taakse jne), poistaa loput tingentangelit, etsiä sisustan puuttuvia osia, korjata putki kunnolla tai rakentaa uusi rosterista, purkaa mittaristo irti ja lähettää korjattavaksi paikkaan x (pikseli vika ja bensa mittari näyttää ihan höpöjä) ja sitten olisikin isoimmat ongelmat selätetty. Kojelauta tarvinnee myös vaihtaa, tai keksiä millä peittää vanha puhelintelineen reikä. Moottori ja laatikko tuntuvat toimivan oikeinkin mukavasti, etenkin jos vertaa erääseen Lempäälässä olleeseen vähemmän ajettuun hopeiseen yksilöön.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20230829_163912.jpg Views:	0 Size:	58,1 Kt ID:	1960631

    Jos joku oikeasti tietää että onko tuo yellow speed limited edition oikeasti joku juttu, niin olisi kiva kuulla.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20230829_163823.jpg Views:	0 Size:	61,1 Kt ID:	1960632
    Viimeksi muokannut TomVi; 29.8.2023, 22:05. Perustelu: Lisäys

    #2
    Mukavan pirteä väri. Kieltämättä takapuskurin sävy on niin vahvasti pielessä että se hohkaa ajaessakin takaraivoon. Uskomattoman laiskoja monet kolarikorjaamot ovat edes yrittämään saada sävyjä kohilleen.

    Comment


      #3
      Joo ei voi ymmärtää, että kuinka jotkut liikkeet tekee mitään vakuutusyhtiöille, kun työn jälki on niin huonoa.

      Comment


        #4
        Erään huhun mukaan kotimaisessa korjaamoketjussa pitää tulla tietty määrä reklamaatioita, muuten tehdään liian hyvää. Täsmää kyllä hyvin siihen mitä kadulla näkee.

        Comment


          #5
          Hienoa että tämä pääsi arvostavaan kotiin. Ei ole liikaa junakoneisia 8N:iä eikä liikaa keltaisia. Eikä varsinkaan niiden yhdistelmiä.

          Mittariston korjaukseen vahva suositus foorumilaiselle amalin. Tulee varmuudella kuntoon.

          Comment


            #6
            Juu kyllä tuo väri kruunasi kokonaisuuden. Ei puutu kuin manuaali loota mutta ne on yksisarvisesta melkein seuraavia. Kiitokset vinkkauksesta mittariston suhteen!

            Comment


              #7
              Eilen perjantaina kävin näyttämässä autoa konttorilla ideana hakea kk ajoaikaa, kun leima oli loppumassa mutta sehän meni puhtain paperein läpi ja taas saa vuoden ajaa. Purkaamolta löytyi puuttuvat/rikkinäiset sisustan pisteosat ja ne saa ensiviikolla, niin pääsee taas turaamaan.

              Tänään amalin korjasi mittariston viat, pakko kehua loistavaa palvelua. Nyt on se v*ttumaisin vika fiksattu ja mittarit näyttää kuten kuuluu ja ajotietokoneesta saa selvää.

              Comment


                #8
                Taas on TT:tä entisöity, jos tätä nyt entisöinniksi voi sanoa.

                Matkahuolto toi romarilta kasan sisustan osia puuttuvien/rikkinäisten tilalle, joista tärkeimpänä uusi kattovalo. Auton palaminen joskus ollut lienee aika lähellä.

                Click image for larger version

Name:	IMG_20230906_173259.jpg
Views:	2114
Size:	135,2 Kt
ID:	1960942

                Polvituet/pehmusteet tms mitkä ikinä onkaan oli jossain kohdin auton elämää kadonneet ja korvattu hiilikuitu look teipillä. Samaa teippiä oli viljelty autoon sisälle vähän sinne sun tänne, jopa penkkeihin. Lähtivät onneksi helposti irti mutta ovien sisäkahvoissa ne vielä on. Tiedä sitten mikä olisi fiksuin keino koittaa poistaa ne, kun kahvoissa on se ns kumipinnoite.

                Click image for larger version

Name:	IMG_20230906_174138.jpg
Views:	2121
Size:	161,1 Kt
ID:	1960943

                Nyt sisusta alkaa koelautaa lukuun ottamatta näyttämään siltä miltä kuuluukin. Keltaiset turvavyöt voisi eteen tilata muutoin niin tummaa sisustaa piristämään. Tai mustat vyöt keltaisin reunoin. Katsotaan mitä keksitään.

                Click image for larger version

Name:	IMG_20230906_192905.jpg
Views:	2122
Size:	119,0 Kt
ID:	1960944

                Myös tuo vaihdekepin edessä oleva lokero tuli vaihdettua kokonaan, sillä vanhasta oli kannen mekanismi rikki ja kansikin kadonnut ajan saatossa. Vielä ulkoa pitäisi poistaa kahvoissa olevat kromi kuoret, niin alkaisi olemaan ylimääräiset tingentangelit poistettu.

                Armas avopuoliso on käyttänyt siivousintoilijana nyt auton putsaukseen (sisusta, luukkujen välit jne) noin 5 tuntia ja vielä olisi penkit käsittelemättä. Oli melkoisen paksun jönkin peitossa aikalailla kaikki mahdollinen. Esimerkiksi vakkarin merkinnöistä ei meinannut saada mitään selvää, kun koko viiksi oli niin paksun lian peitossa.

                Auton mukana tulleet talvivanteet oli sen verta rujossa kunnossa, että oli pakko hankkia uudet ja sopivat 17" TT:n orkkis vanteet löytyikin likimain uusilla nastoilla.

                Click image for larger version

Name:	IMG-20230901-WA0002.jpg
Views:	2109
Size:	212,6 Kt
ID:	1960945

                Kuten kuvasta näkee oli renkaat myös loppu, vaikka pintaa niissä olikin. Paistoleima taisi olla vuodelta -09...

                Vkl kunnon pesu ja ensimmäistä kertaa elämässäni ajattelin yrittää myllyttämistä. Katsotaan saadaanko kuskin kyljestä yhtään paremman näköistä, isoa vahinkoa ei tapahdu, jos jotain pieleen menee, sillä se pitää parin ruostepaikan takia maalata joka tapauksessa yli.

                Comment


                  #9
                  Ne on kyllä eri kuskeja ne, jotka ajaa vanteet tuohon kuntoon. :D

                  Comment


                    #10
                    Joo melko rujossa kunnossa olevia vanteita on tullut nähtyä mutta tämä on kyllä pahin ei rikkinäinen tähän asti.

                    Comment


                      #11
                      Nuo ovien sisäkahvat voi olla aika rujon näköiset hiilariteipin alta, että kannattaa miettiä vielä alkaako sitä repimään pois. Tai miettiä, että mitä niille tekee jos ei silmä kestä katsella. Se pinta kun on sitä helposti kuoriutuvaa Audin tuotetta vuosituhannen alusta, tavattu mm. erityisesti alkupään B6:n ilmastointipaneelien ja valokytkimien pinnoista. Epäilen vähän, että sen takia teippiä on kietaistu kahvoihin. Sitten kun et keksi enää muuta entisöitävää tästä, niin moottoritilan muoveista puuttunee parit muoviruuvit, ja paisarin muovissa taitaa olla vääränlainen kiinnityspultti paikallaan. Noita molempia saa vielä uutena Audilta, mutta kilohinta on aika kova erityisesti paisarimuovin ruuveissa. Ai mistäkö tiedän?

                      Mukava nähdä, että muutkin ovat hairahtuneet näihin tuotteisiin. Jospa sitä itsekin vielä innostuisi kirjoittelemaan oman parturiauton tarinaa tänne foorumille.
                      P.S. Jos jostain syystä meinaat joskus hävittää nuo 18" 9-puolaiset kesävanteet ja ne on orkkikset, niin voit tyrkyttää niitä suoraan allekirjoittaneelle.

                      Comment


                        #12
                        Joo voipi olla, että ne teipit jää sisäkahvoihin, kun se pinta kuoriutuu aivan varmasti mukana. Onneksi ei ole kauhean häiritsevät.

                        Olen kanssa kuullut, että ovat melko arvokkaita muovi nippeleitä, paisarin muovi on kiinni torx kantaisella pultilla, mikähän siinä kuuluisi olla?

                        Ehdottomasti teet omastasikin, olisi mukava nähdä näistä enemmänkin juttua. Kyllä tässä eri vanne valintoja on ensi kesälle pohdittu mutta ainakin toistaiseksi mennään noilla, toki ne tarvii ehostaa talven aikana mutta pidetään mielessä :)

                        Comment


                          #13
                          Siinä paisarimuovissa pitäs olla samanlainen jättikantainen ruuvi, kuin "akun" suojamuovissakin, osanumero 8N0103531. Umpioiden jne päällä olevan muovin kiinnikkeiden osanumero on taasen 8N0863788.

                          Comment


                            #14
                            Olin joo kuullut, että ovat arvokkaita mutta onneksi istuin, kun katsoin ebaysta noiden hintoja. Kilohinta kohdillaan, onneksi on paljon muutakin tehtävää, ennenkuin noihin pitää perehtyä :D

                            Comment


                              #15
                              Muistaakseni mainitsin jotain niistä muoviruuvien hinnoista... ;)

                              Mulla puuttuu Cayennen konehuoneesta niitä jokunen, toki ovat sen mittaisia että ei voi käyttää esmes Audin tai VW varaosaa. Ei riitä että istuu alas, on syytä mennä makuulle kun kysyy niille hintaa.

                              Comment


                                #16
                                Alkaa 3D-tulostin maksaa itseänsä takaisin kun noita alkaa painamaan

                                Comment


                                  #17
                                  Kuskin kylki kiillottui ihan kivasti, eihän se toki sävyeroa korjannut mutta eipähän ole matta. Samalla lähti kromiset kahvojen kuoret, joten nyt olisi poistettu kaikki epämääräiset viritykset. Tulevana vkl pitäisi suorittaa vähän huoltoa mutta paljonkohan tuo syö moottori öljyä suodattimen kanssa? Jossain mainitaan 4,5l kun taas toisaalla puhutaan 5,5l... Entäs mitä öljyä? 0w40 kertoo interweb mutta mitäs muut olette mieltä/olette käyttäneet näissä? Castrolilla ajattelin mennä, toiminut itsellä parhaiten vag laitteissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mä joskus huvikseni googlasin, mitä valvolinen max life on syönyt sisään ja sehän oli ihan kelpo tavaraa, varsinkin kun sitä saa vaikka puuilosta aika sopivaan hintaan. Kesäbemariin oon tuota kympin välein vaihdellut ja hyvin on pelannut. Saattaisi jopa pehmentää vähän vanhoja tiivisteitäkin. Coopperiin kaatelin saman merkin syn-poweria.

                                    https://bobistheoilguy.com/forums/th...40-voa.266540/

                                    Comment


                                      #19
                                      Ai nämä nippelit on nykyään kalliita? Noita löytyy yhtä paljon uutena ja käytettynä.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #20
                                        Talvirenkaat vaihdettu alle ja siinä samassa uusi vartan 74 ampeerinen silveri, kun 3 vuotta vanha exide kyykkäs. Click image for larger version  Name:	IMG_20231027_144013.jpg Views:	0 Size:	136,2 Kt ID:	1963200
                                        Ei ehkä se paras vannemalli mutta ajaa asiansa. Kunnostusta nuokin kaipaa.

                                        Hieman alkanut kutkuttamaan isompien etu satuloiden vaihto, Porsche 996 4mäntä brembot lienee varma valinta, vai onko muita ehdotuksia?

                                        RST putkiston teko pitäisi aloitella, onko antaa suosituksia mistä ostaa esimerkiksi katit?
                                        Viimeksi muokannut TomVi; 27.10.2023, 17:36.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jos ei muuta viritystä ole tarkoitus tehdä, niin orkkiskatit varmaan ajavat asiansa. En usko, että sieltä mitään hyötyä saa. Siitä taaksepäin seppäilee sitten putkiston.

                                          Comment


                                            #22
                                            Joo ei siitä varsinaista hyötyä saa mutta eipähän happanis niin pahasti. Toki kaukaisena haaveena on laittaa remmiahdin mutta se vaatii niin monta harraste yksikköä ja moni muu asia pitää hoitaa ensin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Taas on jotain saatu aikaiseksi.

                                              Orkkis kesävanteet oli kokeneet vähän kovia vuosien saatossa, joten ne piti fiksata. Ei mitään pahoja kolhuja, vähän maali hilseili ja jokunen kanttari jälki.

                                              Click image for larger version  Name:	IMG_20240114_090535.jpg Views:	0 Size:	89,7 Kt ID:	1965709

                                              Väriksi tuli ihan perus ral9006, eli hopean harmaa. Päälle useampi kerros lakkaa ja avot. Vielä jos keväämmällä jaksaisi tehdä kevyen vesihionnan ja kiillotuksen, niin tekijä huomioon ottaen pitäisi tulla ihan hyvät.

                                              Click image for larger version  Name:	IMG_20231225_143039.jpg Views:	0 Size:	123,9 Kt ID:	1965710

                                              Facebookin kautta löysin purkaamolta rst catback putkiston 200€ hintaan ja olihan se pakko ostaa. Iloinen yllätys sitä putsaillessa oli, että taitaa olla APR:n tekele, uutena lienee ollut melkoisen arvokas.

                                              Ikävänä ongelmana nyt toki se, että pitää aivan hirveää ääntä kierrosalueella 1800-3000rpm. 3" ränni, auttaisikohan jos välivaimentimen vaihtaisi 2,5" läpivirtaavaan, vai millä sen korvia särkevän taajuuden saisi leikattua pois?


                                              Click image for larger version

Name:	IMG_20240113_130238.jpg
Views:	1100
Size:	62,1 Kt
ID:	1965711
                                              Viimeksi muokannut TomVi; 14.1.2024, 09:43.

                                              Comment


                                                #24
                                                Toimiskohan tää:
                                                https://www.youtube.com/watch?v=l9CrmkIxDQU

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Todennäköisesti auttaisi mutta ei ole tilaa moiselle, ellei tuo vaimentimen alle, jolloin se on reilusti alin kohta. Mahtaisiko ei rosterinen vaimennin toimia?

                                                  Esimerkiksi orkkis putkisto palasiksi ja siitä välivaimennin rosterisen tilalle. Toki se on myös sen puoli tuumaa pienempi.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei siinä auta mikään muu kun ahtaa se moottori.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      No tää :D Kannattaa myös tutkia, onko siellä välivaimentimessa enää edes villaa sisällä.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ahdin olisi ideaali, toki remmi vetoisena. Villaa vaikutti olevan, toki onko sitä niin paljoa kuin pitäisi.

                                                        Ensi hätään täytyy koittaa vaimentaa kontti ja takapenkin alunen bitumi matolla, kun se oli tarkoitus tehdä jokatapauksessa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Remmiahdin ei tietysti pakoääntä syö pois. Tuommoinen videon keksintö kyllä toimii. Itselläni oli vastaava ongelma. Just maantienopeuksissa. Tein tuollaisen ja möly loppui siihen. Eikö se mahtuisi tuohon takapöntön etupuolelle jos se on vakiopönttöä pienempi. Vastaavaa kokoluokkaa kuin kuvan putkistossa.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tuolle seudulle voisi mahtuakin mutta voiko se olla tuolla, vai pitäisikö se olla ennen välivaimenninta?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X