Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Red dream, 07k (5cyl) + B8 A4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Auto siirtyi uuteen talliin tässä viikko takaperin. Siirto tehtiin kärryllä. Pajoitus jatkunee kun saan puitteet kuntoon tekemistä varten, kuvan tilanteen jälkeen nimittäin tuli irtaimisto kuorma ja nyt on täysi sekamelska tilassa.
    Attached Files

    Comment


      #62
      Byrokratia on sana mikä on viime aikojen keskusteluista noussut vahvasti esille. Leimasedät ovat lähes heti nostaneet kädet ylös, kun olen alustavasti keskustellut muutoskatsastuksesta ja heidän mahdollisesta tulkinnastaan. Keskustelua aiheesta ei haluta käytännössä käydä, johtuen erinäisistä trafiin kytköksissä olevista asianhaaroista. Ilmapiiri on kuluvan vuoden aikana kääntynyt haastavaksi.

      Olinpas sitten suoraan trafiin yhteydessä ja pääsin sähköpostitse keskustelemaan poikkeusluvan mahdollisuudesta, jonka lopputuloksena todettiin, ettei poikkeusluvalle todennäköisesti ole myöntämisperusteita, kun moottorimuutokset pitäisi lähtökohtaisesti tehdä rakentelusäännöksen mukaisesti.

      Eli konttrori sysää trafin suuntaan ja trafi konttorille, mutta onneksi tästä maasta löytyy vielä lisää konttoreita. Odotellaan ensin, että muutama paljon muutoksia urallaan leimanneita katsastushenkilöitä palailee lomilta sorvin ääreen.

      Eipä tässä ole oikein kerennyt autollekkaan tekemään mitään uutta tuon byrokratian selvittelyn ohella.

      Comment


        #63
        Olitko selvittänyt tuota etukäteen että swapin pitäisi onnistua? Tuollainen byrokratia on kyllä hanurista.

        Comment


          #64
          okkim 2023 keväällä asiasta keskusteltiin yhden aseman päällikön kanssa ja silloin vastaus oli jotakuinkin näin: ”Joo, swappaa vaan. Penkkilappu tehopainosuhteen rajoissa ja päästöt konttorilla nii leimataan.” Ei vaan myönnä muistavansa ko keskustelua… että juu, selvitettiin etukäteen.

          Comment


            #65
            Nyt on alettava ryhdistäytymään, jotta on vapuksi käynnissä niin kuin piti, taitaa kyllä mennä eri vuodelle mutta kuitenkin.

            Tilailin hieman sähköjohtoa vag liittimillä varustettuna ja niistä toivon mukaan lähiaikoina lisää. Näiden pitäisi ratkaista muutama iso ongelma.

            Cooleripuoli on ollut hankittuna pitkään ja siitä voisi parisanaa kirjoittaa. Vakio rs3 coolerista löytyi kuvanmukaiset tiedot unitronicin sivuilta. Rs3 cooleri 8.34L. Projektiin valikoitunut oem tuote on tilavuudeltaan puolestaan 9.06L ja menee oem kiinnityksiin naps ja kops. Pitäisi riittää naksun reiluun 350hp. Saa toimittaa virkaa alkuun.

            Leimasetiä on jututeltu kovasti ja tässä voisi nyt jopa olla mahdollista, että konttori on löytynyt. Tämän vahvistaa aika. Pähkäiltiin asiaa ja todettiin että penkkilappuun maksimissaan 20% lisää tehoa niin ei tarvi vertailulappuja kinuta audilta.

            Ultimaattisena takaporttina pidetään siirtokilvillä esittelemistä. :)

            Comment


              #66
              Etenee.

              Ylä- ja alavesiletku jatkoliittimiä vaille valmiit. Mielestäni huomioin myös kaikki muut alueelle tulevat letkut ja niidenkin pitäisi mahtua. Ahdasta tulee kuitenkin olemaan. Huomenna ajattelin leipoa loput öljylinjat jäähdytintä varten, kytkeä bensalinjan ja ihmetellä huohotusletkuja. Näiden jälkeen, ehkä coolerin ja ahtoletkujen, sekä putkien mallailua.

              Toivon mukaan saan kaikki tarvittavat mitat ja tilauksen sisään ennen viikoksi työreissuun lähtöä, jolloin olisi loput tarvittavat palat odottelemassa kun tulen takaisin. Aika paljon sai alkuun muistella mihin jäi, kun ollut tämä useamman kuukauden tauko, onneksi jotain tuli kirjoiteltua muistiin ennen tallin muuttoa ja kaikkea muuta sekamelskaa. Osiakin saa hieman etsiä, kun aika moni laatikko näyttää samalta, eikä muistikuvaa ole mihin pahvilaatikkoon mitäkin pakkasi.

              Comment


                #67
                Eipä ollut taas ihan naps ja kops heitellä letkuja paikalleen. Ensin haasteita aiheutti valojen alle tulevan kehyksen asennus ja sitten ajovaloja asentaessa törmättiin pieneen päällekkäisyyteen, mutta siitä selvittiin kenttäkoneistuksella, jonka jälkeen päästiin katsomaan öljylinjoille sopiva väli. Asettuivat kivasti, joskin hieman isomman kulman omaavan nipan omistamisella olisi saanut paremmin asettuvan lähdön. Ahtolinjaan ja huohotukseen sain mittailtua tarvittavat osat ja kohta posti tms kuskailee pakettia kohti suomea toivon mukaan.

                Öljylinjojen asennuksen jälkeen pyörittelin konetta startilla ja öljyt vaikuttaisivat pysyvän sisällä ilman vuotoja, eikä auton alle ole ilmestynyt tippoja kesän aikana. Seurataan kuitenkin tilannetta.

                Välijäähdytin on isoin oem tuote mikä menee suoraan paikalleen. Maailmalta saa isompia toki, mutta ne menvät törmäyspalkin takaa ylemmäs ja tässä sellainen ei sovi olemaan. Mielestäni hyvä budjetti tekninen ratkaisu, joka soveltuu myös 2.0tfsi/tdi ja 3.0tdi maailmaan suoraan.
                Attached Files

                Comment


                  #68
                  Tänään potkin renkaita ohimennessä tallia siivoillessa. Mitään uutta ei ole tapahtunut, mutta ensiviikonlopulle kalenteroin aikaa tälle vesiletkujen ja huohotuksen asennusta varten.
                  Sähköjuttuja on pohdiskeltu ja luulisin, että oem mittaristosta saa lähes kaiken toimimaan kuten kuuluu tai ainakin suurimman osan. Kierrosluku vaikuttaa haasteellisimmalta toteuttaa tällä hetkellä. Sähkösarjan joutuu tekemään luultavasti jossain kohden uusiksi osittan. On tullut ahaa elämyksiä toteutusten ja järjestelmien yhdistämisen suhteen. Suunnittelu olisi ollut helpompaa, jos olisi heti alkuun tiennyt kaiken mitä nyt tietää.

                  Comment

                  Working...
                  X