Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi B6 1.8t Bex käyttis

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja MikaSS Näytä viesti
    Siis miksi ihmeessä ei paineensäädintä tulisi kytkeä juuri niin kuin se kuuluu kytkeä?
    B6:ssa vakiona suutintukissa ei ole paineensäädintä, vaan käsittääkseni paineen pitää staattisena pa suodatin, jonka kautta paluukierto on toteutettu. Luulisi seosten menevän solmuun jos liittää uuden paineensäätimen imusarjaan, ellei softaa puukota? Toki jos softaan kosketaan jokatapauksessa niin säädön yhteydessä liittäisin säätimen imusarjaan, riittää tuolloin suuttimetkin pidemmälle.

    Comment


      #32
      Polttoainelinjat saatiin koestettua ja huohottimet kytkettyä imupuolelle. Oli siinä vähän murheitakin kun ei meinattu bensan painetta saada ylös. Vian syyksi ilmaantui että pumpussahan on kaksi lähtöä joista toinen on nyt tukittu ?

      Autolle saatiin sovittua säätöaika torstaille joten tuli kiire saada auto pakettiin. Keskiviikkona onnistuis siis ehtoolla vielä pyöränkulmien suuntaus. ( Kiitokset Talvitien Samille Plus autohuoltoon).

      Sami käski herkistellä pultit valmiiksi, noh muuthan lähti hyvin auki lukuunottamatta takapään ylätukivarren pulttia. Pusla rikki ja varsi pois ja prässiin. Passitin emännän hakemaan uuden osan sillä aikaa kun purin ja prässäilin vanhat pois.

      Perinteinen motonetin tarve kahdelle mut meillä ei oo ku yks pusla. Sama ku hakee 4 sylinteriseen moottoriin tulppia ja loppui puolet kesken.. Tuntuu että hakkaa päätä seinään kun yrittää hakea sieltä osia.

      Lopulta saatiin vehkeet nippuun ja ekalle testilenkille muutoksien kanssa kohti turkua.
      Click image for larger version

Name:	20230510_173135338_iOS.jpg
Views:	719
Size:	107,0 Kt
ID:	1956846

      ​​​​​​​
      Attached Files

      Comment


        #33
        Torstaina päästiin säätöön Mehuli motorsportille, joka siis toimii jälleenmyyjänä erikoismoottorille.

        Vanha softa lähetettiin lappeenrantaan, ja alettiin vaihtamaan osia.

        Vaihdettiin suuttimet 550cc, 3 barin mappi, ja ilmamassamittari. Tän jälkeen päästiin testailemaan ja ottamaan logia.

        Yks vuotava n75 letku löytyi, ja irronnut bybassin letku loppu vaiheen vedoilla. Tosi pienillä harmeilla.

        Maanantaina hierottin vähän lisää vielä softaa ja saatiin se hyväksi. Auto on todella mukava käytökseltään. Ahdin syttyy 3500rpm täyteen vetoon ja jaksaa lykätä rajottajaan asti. Ei mee tukkoon.ni

        Viiminen testiveto kun otettiin niin coolerista lensi pääty irti. Jäi ihme kyllä ehjäksi..

        Kynnet millä coolerin pääty on kiinni ilmeisesti antoivat periksi ja pääty lensi irti.

        Ei siellä ollu painettakaan kun 1.8 bar, mut täytyy varmaan tehdä talvella alumiinipäädyillä olevat coolerit tilalle. Näkyi mahtuvan 20mm paksummatkin suoraan orkkisten tilalle.

        Click image for larger version

Name:	20230516_172706821_iOS.jpg
Views:	729
Size:	89,4 Kt
ID:	1956851 Click image for larger version

Name:	20230516_181607976_iOS.jpg
Views:	732
Size:	138,0 Kt
ID:	1956850

        Tuli sovitettua alkuperäinen moottorin muovikin paikalle, vähän joutui kalvamaan että polttoainelinja mahtuu kääntymään mutta kokonaisuudessaan tuli ihan siisti.

        Vielä täytyy väsätä lämpöpelti ahtimen ja ilmansuodattimen väliin, ja tilata pysyvät huohotuksen imuletkut kun mitat on tiedossa.

        Click image for larger version

Name:	20230514_164050845_iOS.jpg
Views:	724
Size:	132,9 Kt
ID:	1956853 Click image for larger version

Name:	20230514_164044942_iOS.jpg
Views:	740
Size:	357,3 Kt
ID:	1956854

        Attached Files

        Comment


        • #34
          Millainen käppyrä siellä piirtyi? Laita Privana jos et tänne halua.

          Comment


            #35
            Laitan ku saan pyöräytettyä rullilla. Tällä tai ensiviikolla.

            Muuten auto tuntuu pelaavan.
            Viimeksi muokannut Killeri; 23.5.2023, 00:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


              #36
              Oliko tässä vielä vakiot turbon nokka-akselit?

              Comment


                #37
                ​​Vakiot nokat tässä on.

                Penkissä käyty, sen verran tuli kiire lähtö kun töitten välissä kävin rullauttamassa että lokitukset jäi vallan tekemättä... Noh, silti viisastuneena. Coolereille ei saatu tarpeeks ilmaa läpi, tuntu että 50hv ois puuttunu sieltä. Huomas lämpimällä kelilläkin hyvin.

                Myös ilmansuodattimen välilevy puuttui joten nyt väsäilty niitä. Myös orkkis ilmanohjain väsätty paikalle.

                Katotaan muutamat pikkujutut kuntoon vielä ja käydään rullaamassa uudestaan. Jos sit saatais plus 300 tulos sieltä.

                Liitteenä käyrät.



                Click image for larger version

Name:	20230524_170745236_iOS.jpg
Views:	364
Size:	355,6 Kt
ID:	1957190
                ​​​
                Click image for larger version

Name:	20230529_171436957_iOS.jpg
Views:	324
Size:	134,5 Kt
ID:	1957189
                Attached Files

                Comment

                Working...
                X