Morjesta audi väki!
Nyt kun vihdoin sain tunnukset tehtyä ja motivaatiota niin ajattelin että voisi tänne jakaa oman audin tarinaa ja projektin etenemistä. Samalla opetella foorumin käyttöä :D
Kyseinen autohan minullla on ollut jo vuodesta 2018. Auto oli päivittäisessä ajossa noin vuoden verran kunnes sain itselleni autotallin. Ässä on nyt ollut n.4v remontissa ja loppusuora pikku hiljaa häämöttää (jos vaikka kesäksi ajoon :D). Tästä oon instagramiin jo pidempään päivitelly. Sieltä löytää nimellä _tukeh_.
Autosta infoa:
Audi S4 Avant facelift vm.2000, Ebony Black Pearl värillä. Minulle tullessa 162tkm. Nyt mittarissa 197tkm. Olen kolmas omistaja.
(Entinen) Moottori:
- AGB lohko, sylinterit hoonattu ja kansi tasot käyty läpi.
- Vakio kampiakseli, tasapainoitettu ja kaulat kiillottettu.
- Maxpeedingrods kanget, koneistamolla tarkistettu.
- Vakio männät uusilla männänrenkailla.
- 2.8 kannet 2.7bit venttiileillä ja jousilla sekä 2.8 nokilla. Käyty läpi myös koneistamon toimesta.
- Uudemman mallin imusarja, portattu vastaamaan 2.8 imukanavia.
- Pakosarjat mallia facelift.
- RS6 vakio turbot. (modded by okkim)
- APR intake y-putki kaasuläppään.
- TFSI puolakonversio
- coolerit mallia luultavasti kiina.
- Maxxecu moottorinohjaus
- 2x Bosch LSU 4.2 laajakaistalambda
- 2x EGT
Moottorista laitettu luonnollisesti kaikki laakerit tiivisteet yms samalla. Myös venttiilikopat, imusarja ja satunnaisia osia puhallettu ja maalattu.
Voimansiirto:
-Fidanza kevyt vauhtipyörä, rs4 asetelma ja suomalaista käsityötä oleva kytkin. Tasapainoitettu.
-Vakio 01E 6 vaihteinen manuaali
-Vakio perä ja vetarit.
-Perän puslat Stronflex. Takimmaiset keltaiset ja etummainen punainen.
-Kardaanin nivelet uusittu. Samalla tukilaakeri ja kumi. Tasapainoitettu.
Polttoainepuoli:
-Toistaiseksi 1kpl bosch 044 tankissa. Listalla pa puolen päivitys kahteen 044 pumppuun kerääjä säiliöllä.
- EV14 957cc suuttimet
Putkisto:
- XS power 3" downpipes joustolla ja V-bandeilla
- Loppu putkisto 2,5" XS power kahdella vaimentajalla.
- Toistaiseksi ilman katteja mutta leimalle tehtävä 2kpl katteja väliin.
Alusta:
- KW v3 alusta sarja.
- H&R jäykemmät vakaajat edessä ja takana.
- Takana vakaajan tuet asennettuna.
- Powerflex puslat edessä ja takana.
Jarrut:
- Vakio satulat.
- Teräspunos letkut joka nurkassa
- Reijitetyt levyt jokanurkassa.
Kori:
- Ulkonäkö on yritetty pitää mahd oem.
- Helmat juuri maalattu.
- Etulokarit vaihdettu ja maalattu korin väriin.
- Tuulilasi vaihdettu 2024 keväällä.
- Jonkun näkönen takaspoikka asennettu. omaan silmään sopiva.
- Vanteina TT oem 18"x9" joka nurkassa
- Isot alumiinipeilit molemmin puolin.
- Rs4 maski.
Sisusta:
- Yritetty myös pitää mahdollisimman oem.
- Recaron mustat nahat sähköillä.
- Musta katto.
- Kattoluukku
- Retrofit RSN-E
- Alumiini listat.
- Vakkari
- Mittariston LCD vaihdettu.
- Alkuperäinen Bose Sound System.
- Audi TT Mk5 Flatbottom ratti.
Kirjoittelen tänne sitten kun projekti jatkuu. Saa keskustella ja kysellä :)
Nyt kun vihdoin sain tunnukset tehtyä ja motivaatiota niin ajattelin että voisi tänne jakaa oman audin tarinaa ja projektin etenemistä. Samalla opetella foorumin käyttöä :D
Kyseinen autohan minullla on ollut jo vuodesta 2018. Auto oli päivittäisessä ajossa noin vuoden verran kunnes sain itselleni autotallin. Ässä on nyt ollut n.4v remontissa ja loppusuora pikku hiljaa häämöttää (jos vaikka kesäksi ajoon :D). Tästä oon instagramiin jo pidempään päivitelly. Sieltä löytää nimellä _tukeh_.
Autosta infoa:
Audi S4 Avant facelift vm.2000, Ebony Black Pearl värillä. Minulle tullessa 162tkm. Nyt mittarissa 197tkm. Olen kolmas omistaja.
(Entinen) Moottori:
- AGB lohko, sylinterit hoonattu ja kansi tasot käyty läpi.
- Vakio kampiakseli, tasapainoitettu ja kaulat kiillottettu.
- Maxpeedingrods kanget, koneistamolla tarkistettu.
- Vakio männät uusilla männänrenkailla.
- 2.8 kannet 2.7bit venttiileillä ja jousilla sekä 2.8 nokilla. Käyty läpi myös koneistamon toimesta.
- Uudemman mallin imusarja, portattu vastaamaan 2.8 imukanavia.
- Pakosarjat mallia facelift.
- RS6 vakio turbot. (modded by okkim)
- APR intake y-putki kaasuläppään.
- TFSI puolakonversio
- coolerit mallia luultavasti kiina.
- Maxxecu moottorinohjaus
- 2x Bosch LSU 4.2 laajakaistalambda
- 2x EGT
Moottorista laitettu luonnollisesti kaikki laakerit tiivisteet yms samalla. Myös venttiilikopat, imusarja ja satunnaisia osia puhallettu ja maalattu.
Voimansiirto:
-Fidanza kevyt vauhtipyörä, rs4 asetelma ja suomalaista käsityötä oleva kytkin. Tasapainoitettu.
-Vakio 01E 6 vaihteinen manuaali
-Vakio perä ja vetarit.
-Perän puslat Stronflex. Takimmaiset keltaiset ja etummainen punainen.
-Kardaanin nivelet uusittu. Samalla tukilaakeri ja kumi. Tasapainoitettu.
Polttoainepuoli:
-Toistaiseksi 1kpl bosch 044 tankissa. Listalla pa puolen päivitys kahteen 044 pumppuun kerääjä säiliöllä.
- EV14 957cc suuttimet
Putkisto:
- XS power 3" downpipes joustolla ja V-bandeilla
- Loppu putkisto 2,5" XS power kahdella vaimentajalla.
- Toistaiseksi ilman katteja mutta leimalle tehtävä 2kpl katteja väliin.
Alusta:
- KW v3 alusta sarja.
- H&R jäykemmät vakaajat edessä ja takana.
- Takana vakaajan tuet asennettuna.
- Powerflex puslat edessä ja takana.
Jarrut:
- Vakio satulat.
- Teräspunos letkut joka nurkassa
- Reijitetyt levyt jokanurkassa.
Kori:
- Ulkonäkö on yritetty pitää mahd oem.
- Helmat juuri maalattu.
- Etulokarit vaihdettu ja maalattu korin väriin.
- Tuulilasi vaihdettu 2024 keväällä.
- Jonkun näkönen takaspoikka asennettu. omaan silmään sopiva.
- Vanteina TT oem 18"x9" joka nurkassa
- Isot alumiinipeilit molemmin puolin.
- Rs4 maski.
Sisusta:
- Yritetty myös pitää mahdollisimman oem.
- Recaron mustat nahat sähköillä.
- Musta katto.
- Kattoluukku
- Retrofit RSN-E
- Alumiini listat.
- Vakkari
- Mittariston LCD vaihdettu.
- Alkuperäinen Bose Sound System.
- Audi TT Mk5 Flatbottom ratti.
Kirjoittelen tänne sitten kun projekti jatkuu. Saa keskustella ja kysellä :)
Comment