Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 Avant -00 projekti tarinaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 S4 Avant -00 projekti tarinaa

    Morjesta audi väki!

    Nyt kun vihdoin sain tunnukset tehtyä ja motivaatiota niin ajattelin että voisi tänne jakaa oman audin tarinaa ja projektin etenemistä. Samalla opetella foorumin käyttöä :D

    Kyseinen autohan minullla on ollut jo vuodesta 2018. Auto oli päivittäisessä ajossa noin vuoden verran kunnes sain itselleni autotallin. Ässä on nyt ollut n.4v remontissa ja loppusuora pikku hiljaa häämöttää (jos vaikka kesäksi ajoon :D). Tästä oon instagramiin jo pidempään päivitelly. Sieltä löytää nimellä _tukeh_.

    Autosta infoa:

    Audi S4 Avant facelift vm.2000, Ebony Black Pearl värillä. Minulle tullessa 162tkm. Nyt mittarissa 197tkm. Olen kolmas omistaja.

    (Entinen) Moottori:

    - AGB lohko, sylinterit hoonattu ja kansi tasot käyty läpi.
    - Vakio kampiakseli, tasapainoitettu ja kaulat kiillottettu.
    - Maxpeedingrods kanget, koneistamolla tarkistettu.
    - Vakio männät uusilla männänrenkailla.
    - 2.8 kannet 2.7bit venttiileillä ja jousilla sekä 2.8 nokilla. Käyty läpi myös koneistamon toimesta.
    - Uudemman mallin imusarja, portattu vastaamaan 2.8 imukanavia.
    - Pakosarjat mallia facelift.
    - RS6 vakio turbot. (modded by okkim)
    - APR intake y-putki kaasuläppään.
    - TFSI puolakonversio
    - coolerit mallia luultavasti kiina.
    - Maxxecu moottorinohjaus
    - 2x Bosch LSU 4.2 laajakaistalambda
    - 2x EGT

    Moottorista laitettu luonnollisesti kaikki laakerit tiivisteet yms samalla. Myös venttiilikopat, imusarja ja satunnaisia osia puhallettu ja maalattu.

    Voimansiirto:

    -Fidanza kevyt vauhtipyörä, rs4 asetelma ja suomalaista käsityötä oleva kytkin. Tasapainoitettu.
    -Vakio 01E 6 vaihteinen manuaali
    -Vakio perä ja vetarit.
    -Perän puslat Stronflex. Takimmaiset keltaiset ja etummainen punainen.
    -Kardaanin nivelet uusittu. Samalla tukilaakeri ja kumi. Tasapainoitettu.

    Polttoainepuoli:

    -Toistaiseksi 1kpl bosch 044 tankissa. Listalla pa puolen päivitys kahteen 044 pumppuun kerääjä säiliöllä.
    - EV14 957cc suuttimet

    Putkisto:

    - XS power 3" downpipes joustolla ja V-bandeilla
    - Loppu putkisto 2,5" XS power kahdella vaimentajalla.
    - Toistaiseksi ilman katteja mutta leimalle tehtävä 2kpl katteja väliin.

    Alusta:

    - KW v3 alusta sarja.
    - H&R jäykemmät vakaajat edessä ja takana.
    - Takana vakaajan tuet asennettuna.
    - Powerflex puslat edessä ja takana.

    Jarrut:

    - Vakio satulat.
    - Teräspunos letkut joka nurkassa
    - Reijitetyt levyt jokanurkassa.

    Kori:

    - Ulkonäkö on yritetty pitää mahd oem.
    - Helmat juuri maalattu.
    - Etulokarit vaihdettu ja maalattu korin väriin.
    - Tuulilasi vaihdettu 2024 keväällä.
    - Jonkun näkönen takaspoikka asennettu. omaan silmään sopiva.
    - Vanteina TT oem 18"x9" joka nurkassa
    - Isot alumiinipeilit molemmin puolin.
    - Rs4 maski.

    Sisusta:

    - Yritetty myös pitää mahdollisimman oem.
    - Recaron mustat nahat sähköillä.
    - Musta katto.
    - Kattoluukku
    - Retrofit RSN-E
    - Alumiini listat.
    - Vakkari
    - Mittariston LCD vaihdettu.
    - Alkuperäinen Bose Sound System.
    - Audi TT Mk5 Flatbottom ratti.


    Kirjoittelen tänne sitten kun projekti jatkuu. Saa keskustella ja kysellä :)
    Viimeksi muokannut tukeh; 23.10.2024, 02:55.

    #2
    Aika maltilliset kilsat. Plussaa tyylistä.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia!
      Viimeksi muokannut Killeri; 7.2.2023, 14:13. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


        #4
        On kyllä nätti peli.

        Comment


          #5
          Siisti peli kyllä. Tuota Fidanzaa en hirveästi kyllä suosittele. Se kestää aikansa, ja sitten voi käydä näin.
          Click image for larger version

Name:	xdvchJPIZwpSi6TIFX3-mAYZWyUs5KBfZq1DgW68YVJjDDK7I2KPJWh6VuWvay5PDYzSyv9pK_OYjGkSMUO-ii81ayOwNq52YSueUJcmqZo-2GKI2CE-Yz70LVA9KDivuRBJrDEnsr4oZKDgYR4YTl2ObL0kGotHRgXnDh6N7WNHqXZyJB-vF2R6IBAtN4IPgy7TjPKbCz1Tb7XNf68y_Od4PNlQHmH9Lgh9H3Z4K2k9Fz6VpLe8vV_BIiKASVh
Views:	3628
Size:	31,2 Kt
ID:	1952701
          Minulla olisi tällainen tilalle :)
          Click image for larger version

Name:	AMWts8Arj-k2r__YoKaBgzsoFiBzA481E8GflLmmhlKKbdrm79G3KrXqTpLCtaKGNXG6gley6qjnjN81Uy9sdVj_7QgXfdtmaTlGO-wVHDTQ-34VUrMjxfwrXunqeZgqsLtOvMqhqX8k0qXSFppzdPfU_kku60zhcPlGtasH9gRdzotHcllW3BtecoOGNZMM6pOl65drde_cKGNBi3INw04Cx9XxHlcD1CiB6NdJeTAb-r_x7rxiL6A_YssNOOW
Views:	3428
Size:	25,4 Kt
ID:	1952702
          Tuohon käy RCS 200 kytkin.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia okkim ja kalsket!

            Vauhtipyörä ja kytkin jäi päivittämättä järeempiin budjetti syistä ja kovista ajo himoista johtuen. Päivitellään jos hajoaa tai seuraavassa moottori jumpassa. Karun näköiseksi tuo vauhtis kyllä menny ? Onko triggeri pyörä pettänyt vai osunutko johonkin?

            Comment


              #7
              Ei se ole osunut mihinkään, se triggerikehä vaan antoi periksi. Tuo ei ole ainoa vauhtis jossa on käynyt noin, mutta toivotaan ettei sinulle satu sama :)

              Comment


              • #8
                Karun näköne kyllä, toivotaan että tuo nyt kestäisi ainakin tulevan kesän.

                Comment


                • #9
                  Noniin, kevät on täällä ja projektia pääsee taas jatkamaan. Tänä viikonloppuna tuli väkerreltyä tfsi puola konversiota. Selkään otti niin paljon että piti tehä puoli kerrallaan joten kaksi päivää sai tehdä :D
                  Puolat aidot NGK. Liittimet ja pinnit tuli ostettua foorumilta. Venttiilikoppa adapterit tuli kaverilta 3d tulostimen läpi, tehty ABS muovista joten saa nähä rupeeko halkeilemaan.

                  Foorumilta löytykin hyvät ohjeet johdotusten tekemiseen joten ei tarvinnut arpoa!

                  Huomasin muuten että toinen venttiilikoppa tihkuttaa öljyä pakosarjan päälle vaikka uusi. Koppa momentissa joten liekkö kiero. Täytyy kertaalleen se vielä vaihtaa.

                  Seuraavaksi työnalle tuleekin suuttimien ja maffin vaihto ja sitten voikin ruveta varaamaan aika softalle! Hyvä siitä tullee.
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Olen huomannut että ne venakopan mutterit löystyy vaikka ne on aluksi kiristetty momenttiin. Olenkin vähän ylikiristänyt niitä niin ne on alkaneet pysymään kiinni.

                    Comment


                    • #11
                      Joo itseasiassa koitinkin tuossa ylikiristää niitä mutta silti tiputtaa tippoja pakosarjan päälle. Kävin hakemassa oem laatuisen tiivisteen ja vaihdan sen huomenna. jos nyt oikein näin niin vuoto kohta on nokkaakselien välissä siinä missä on se "kolmio" tiivisteessä.

                      Tänään huomasin myös että jostain tiputtaa vihreää öljyä vasemmasta etukulmasta. Vihreää kun on niin ohjaustehostimen nesteelle ääni ja ei muutakun tutkimaan. Pohjamuovi pois ja siellähän sitä oli. En nähnyt mistä sitä tiputti niin eikun keula huoltoasentoon ja tutkailemaan. Äkkiä puskurin pois otettua ensimmäinen vuoto paljastuikin ohjaustehostimen "jäähdyttimen" liitoksiin. Ei muutakun uudet klemmarit ja sen vuoto korjattu. Toinen vuotokohta oli ohjaustehostimen säiliöltä lähtevän letkun liitos pumpulle menevään putkeen. Siinä oli jäänyt klemmari löysälle joten siihen riitti kiristys.

                      Onneksi tuo keulan purkaminen tulee jo rutiinista :D

                      Vielä tuo venakopan vuoto kuriin huomenna niin voi laittaa kasaan lopullisesti. Kop kop :D
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Tänään tuli uusittua kuskin puolellekkin venakopan tiiviste. Jännä että molemmat tiivisteet oli samasta kohdasta mutrulla kuvan kaltaisella tavalla. Noh paikalle meni molemmin puolin alkuperäislaatuiset eikä vuoda enää. Opimpahan laittamaan oem laatuista tavaraa tarvikkeen sijasta.

                        Samoiten tuli vaihdettua tankkipumpun kannen tiiviste kun se oli päässyt aika karuun kuntoon. Ajoittainen bensan käry loppu siihen myöskin.

                        Onko porukalla vinkkejä rs4 maffin istuttamiseen? ilmeisesti vakio putsariin saa menemään pienellä työllä. Haitariakaan ei tietääkseni tarvi vaihtaa.

                        Kohta myös kuukauden ootellut että löytys paikalliselta pajalta aikoja softan tekemiseen :D täytyy varmaan suosiolla lähteä tekemään reissua lappeenrantaan mikäli sieltä löytys aikoja helpommin...
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...y-putkien-erot
                          Tuolla on juttua Risan maffin asennuksesta.

                          Comment


                          • #14
                            Päivitelläämpä tätäkin välillä.

                            Kesä tulee kovaa vauhtia ja ajohimot ässällä rupee kasvamaan. Autosta kuitenkin softa edelleen puuttuu.

                            Maxxecu laitettu tilaukseen laajakaista lambdojen ja EGT anturien kanssa. Kun ne saapuu pääsee ruuvailemaan ne kiinni ja harjoittelemaan säätöä käytännössä nollista. Saa nähdä tuleeko siitä mitään vai viekö vaan suosiolla säädettäväksi jollekkin osaavalle taholle.

                            Comment


                              #15
                              Hyvä valinta, siitä peukku.

                              Comment


                                #16
                                Meinasikko plugin-kitin vai suoraan vaihtaa liittimet?

                                Comment


                                • #17
                                  Joo plugari paketti lähti tilaukseen. Itselle helpoin ratkasu.

                                  Mites muut muuten tehnyt maffin suhteen maxxecun kanssa? pois vaan suosiolla?
                                  Viimeksi muokannut tukeh; 9.2.2024, 21:59.

                                  Comment


                                    #18
                                    Maxxecun kanssa ei tarvi MAFfia, eli pois vaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Itse oon jättäny maffin piuhat paikalle johtosarjaan ihan siltä varalta jos tulee jossain vaiheessa otettua se jollain tasolla käyttöön.

                                      itse lähdin tuohon johtosarjan muutokseen kun sattu tuleen käytetty ecu vastaan ja totesin että sama yrittää. Onhan se kohtalaisen iso työmaa tehdä muutos mutta ennakkoon kun tutki mahdollisimman paljon kytkentöjä niin sit se oli lähinnä vain suorittavaa työtä joka otti aikaa. Tuohon on olemassa valmiit kytkentäkaaviot joka helpottaa tuon kytkemisen.


                                      se mikä on tuossa liittimen vaihdossa etu niin ecun saa omaan koteloon sopimaan ilman muokkaamista sekä saa ylimääräiset johdot pois johtosarjasta

                                      Comment


                                        #20
                                        MAF piuhat on parhautta säilyttää ihan sen takia, että niille voi keksiä uuden käyttötarkoituksen, ja niillä on aika paljon pituutta ;)

                                        Enkä ole kyllä keksinyt MAFlle mitään käyttötarkoitusta muuta kuin auton tehtaalta säätäneen pääinsinöörin mielipiteen.

                                        Henkilöautoja on kanssa tehty ilman ja kanssa ilmamäärän tai -massan mittausjärjestelmää maailman sivu, ja mikään päästöluokka ei ole pakottanut käyttämään jotain tiettyä anturia.
                                        Viimeksi muokannut gedu; 15.2.2024, 21:05.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kiitos vastauksista. Maf jää siis pois. Jatketaan kun paketti saapuu ja pääsee ropaileen!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kevät lähenee vaikka ei uskois kun pihalle katsoo.

                                            Maxxecu asenneltu ja ensimmäiset säädötkin tehty jo. Bensalle ensin kartat valmiiksi ja sitten viinalle. Vetoja löytyy jo bensallakin ihan kivasti :D

                                            Rupeaa pikkuhiljaa oleen ajokunnossa. Muutamia pikkujuttuja pitäis vielä tehdä. Keksiä esim mihin työnnän öljynkerääjä säiliön huohottimelle, kun ei ihan hirveästi tilaa tuolla konehuoneessa ole muoveineen :D
                                            Sitten ois vielä ECU kotelon modaus niin saa senkin vesitiiviiksi.

                                            Muutamia ajoja jo ajeltua rupes myös ärsyttämään takaa kuuluva klonksahdus vaihdetta vaihtaessa rajummin. Diffussa on väljää ja sen kyllä tuntee, käymättä auton alla tarkistamassa niin perstuntumalla kardaani pyörähtää ainakin puolikierrosta ennenku vetarit rupee vetämään. Täytyy se tutkia ja laittaa kuntoon ennenku ottaa auton kokonaan ajoon.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • #23
                                              Etenee etenee.

                                              Maxxecuhan ei plug and play adapterin kanssa vakio ecu koteloon mahdu joten sitä joutuu vähän muokkailemaan isommaksi. Kahdesta ecu kotelosta leikkaa liimaa tyylillä saa sopivan. Nyt on tiivis ja siististi piilossa.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                Päivitelläänpäs taas!

                                                Kesä on täällä ja autokin rupee valmistuu! Maxxecu saatu säädettyä viinalle ja se puoli olis paketissa toistaiseksi. Viinalla otettiin kaikki mitä pystyi ja 2.1bar jälkeen turbot ei tuottanu enempää vaikka pyynti oli 2.2bar. Tuo taitaa RS6 kirous olla. Lisäksi imulämmöt huiteli jo 70 asteessa joten imuilman jäähdytystä pitäis ruveta suunnittelemaan! Lisäksi pitäs dynossa käydä jotta saatais jotain lappua ees esson baariin.

                                                Maksalaatikon näytöksi löytyi kaapin pohjilta galaxy A50 ja se sopi aivan tuurilla täydellisesti keskikonsolin kahden puhaltimen ritilän paikalle. Siitä tuli omasta mielestä aika tyylikäs.

                                                Vaihdetta vaihtaessa perässä/kardaanissa ärsyttävä välys ja kolahdus ja sitäkin tutkittu jonkun verran mutta perä irrallaan on niin minimaalinen että laitoin sen kasaan uusilla öljyillä ja tilasin uudet nivelet ja tukilaakerin sille. Ne täytyis käydä viemässä vaan vaihdettavaks ja samalla sais kardaanin tasapainoitettuakin.

                                                Takavakaajana mulla H&R jäykempi vakaaja ja se ollu jo jonkun aikaa ilman apurungon tukia. Sain yhdeltä harrastajalta hänen tuet lainaan malliksi ja tein itselle niistä samanlaiset. Samalla muutaman tukivarren ja koiranluiden vaihto uusiin. Nyt pyöränkulmien säätöön kiva viedä kun pultitkin herkistetty.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ton välyksen metsästämine voi olla synkkää hommaa. Omassa B5:ssä vaihdoin kaiken kuviteltavan( tukilaakerin, murrokset, kardaanin vakionopeusnivelet ja ties mitä muuta), eikä se siltikään hävinnyt minnekään. Oli luultavasti itse torsen yksikössä tai perän sisällä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Välystä voi löytyä myös vetoakselien ja kardaanin booreista. Perämurikan etukärsän sisällä on booriholkki mikä saattaa myös olla väljä.
                                                    Kaikki välykset kun summaa yhteen niin onhan sitä...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Perä irrallaan ja purettuna perästä ei löytynyt oikein mitään. Kardaanistakaan ei käsin tunnu mitään mut sen osat menee vaihtoon. Toinen minkä huomasin perää irrottaessa oli että perän puslat on tosi väljiä. Se varmaan osaltaan ainakin vaikuttaa jos se pääsee paljon liikkumaan. Siihen pitää silikoni puslat myös tilata. Jos niillä ja kardaanin kunnostamisella ei parane niin sitten seuraavana laatikko syyniin.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kuullostaa todella tutulta. Ei vaikuttanut puslienvaihto mitenkään ainakaan itsellä. Ehkä jopa pahensi sitä. Mä laittelin aikanaan sinne semmosen ECS:n etupuslan ja muut puslat orkkista. Onks sulla väljää vetonivelien sisemmissä tumpeissa? Jos niitä heiluttelee, niin löytyykö klappia?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Noniin onkin ollut pieni tauko kirjoittelusta. Kesä ohi ja ollaankin pitkällä syksyssä. Paljon on tapahtunut ja nyt saakin talven sit askarrella ja että miksi selviää tämän tekstin lopussa :D

                                                          Tosiaan säädöt saatiin purkkiin alkukesästä ja tuli omasta mielestä todella hyvä softasta, sitä hiposteltiin vielä alku syksystä kohilleen ja tästä kiitokset säätäjälle!! Launch ja RLC myös säädetty ja nämä testattu ja on oikein leikkisät lisä ominaisuudet! Tykkäsin.

                                                          Säätöjen jälkeen olikin aika miettiä katsastusta. Ennen katsastusta pitikin saada päästöt kohilleen mutta niitten kanssa saikin tapella sitten viikon ajan. HC oli aivan liian korkealla jatkuvasti. Lopulta sitten sai kun saikin läpi päästö laput. Tämän jälkeen kulmien säätöön niin sai ratinkin hiposteltua suoraksi. Ennen säätöä vaihtelin vielä taakse tukivarret, camber pultit, koiranluut, huolsin jarrusylinterit, asensin takavakaajan "tuet" (itse tehdyt mallikappaleista), Perän molemmat taka puslat mallia jäykät keltaiset, perän etupuslan ja kannakkeen mallia myös jäykkä punainen.

                                                          Yllä olevien jälkeen katsastukseen ja läpihän se meni! Oi sitä iloa 4 vuoden jälkeen! Katsastuksen jälkeen olikin renkaiden vaihto aika ja tassuiksi tuli nankangin semislicksit, lähinnä näön vuoksi :D

                                                          aikaisemmin etsittyä välystä metsästänyt edelleen ja nyt kun perästä pois suljettu välykset ni oli aika siirtyä kardaanin kimppuun. Tilasin siihen uudet nivelet päihin ja keskelle tukilaakerin. vaihdoin nämä kardaaniin itse ja sen jälkeen vein tasapainotukseen ( suositukset tasapainotukseen Ko-Met Oy). Ei muutakun kardaani kiinni ja kas kummaa kolahtelu ja välys vaihteenvaihdoissa lähes tulkoon hävisi! Hyvä juttu, rupes keinot loppua kesken jo pikkuhiljaa :D

                                                          Kytkimen kanssa oli ongelmia säädön aikana ja jälkeen kun tuntui että luistaa aina silloin tällöin kovilla ahdoilla. Siihen paljastuikin syyksi hieman jäähäriä vuotava jälkijäähy pumppu joka ilmeisesti paikoillaan valui suoraan kytkimen päälle ja sitten aiheutti luistamisen.
                                                          Vuotava jälkijäähy pois ja tilalle suora letku. Vuoto loppui ja niin loppui kytkimen luistaminenkin!

                                                          Kesäkuussa tuli hyttiin päivitystä uuden ratin muodossa myös kun kyllästyin orkkikseen! Löysin torista edukkaasti Audi TT MK5 Flat bottomin, bagiä ei ollut joten se täytyy vielä metsästellä erikseen.

                                                          Sitten päästääkin nykyhetkeen. Auto oli jo puoliksi talviteloilla kunnes tuli mahdollisuus päästä Automanian videolle haastamaan B9 S5 varttimailille lentäviin lähtöihin ja paikaltaan. Ei muutakun kamat kasaan ja ajelemaan kohteeseen.
                                                          Kohteena oli yksityinen lentokenttä. Siinä parituntia menikin seisoskellessa kun kuvailtiin autoja pelkästään ja alkuspiikkejä/haastatteluja. Ei kyllä itteltä tuu luonnostaan olla kameran edessä mutta kai se ihan hyvin meni :D
                                                          Sitten päästiinkin kisailemaan, alkuun kävin ajamassa muutamat harjotteluvedot ja auto toimi kuin rasvattu. Kylmä keli niin imulämmötkin pysy kurissa, aika itsevarmoin fiiliksin kisaamaan. Ei muutakun kamerat päälle ja odoteltiin lähtölupia. Lähtölupa hetkenpäästä saatu ja sitten lähettiinkin ottamaan 50kmh alkuvauhtia. Itse käytin RLC ja lähtöviivalta ampaisikin oma auto heti kärkeen ja siinä pysyttiinkin maaliviivalle asti! Viivalla olin vaihtamassa vielä vaihdetta nilkkasuorana 3 -> 4 mutta tapahtui perinteinen manishift ja sisään menikin 2 vaihde. Senhän jokainen tietää mitä semmoisissa vauhdeissa käy kun kytkimen nostaa :D välittömästi ö-paine valot tauluu muiden varotuksien kanssa ja auto sammukin itsestään. Ei muutakun auto seis ja tutkimaan, kone pyörii hädintuskin ja selkeästi ilman puristuksia. Peli oli poikki sitten kerrasta. Lähdettiin ainakin voittajana jos ei muuta :D

                                                          Sen verran vitutti että en enempää jaksanut edes tutkia siinä vaiheessa. Auto työnnettiin sivuun ja odottaa kirjoitushetkelläkin vielä noutoa. Tutkitaan enemmän kun auto saadaan kotiin. Noh eipä voi minkään oma moka! Saapahan harrastella lisää. Tästä varmasti juttua talvella kun rupean autoa purkamaan. Videokin tapahtuneesta pitäisi tulla ulos joulukuussa 24.

                                                          Uusi tekniikka harkinnassa ja palataan siihen sittenkun se varmistuu!
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Auto saatu kotiin ja sen verran kerkesin tutkia että logi tuli käytyä läpi. Tosiaan vauhtia oli 178kmh ja kolmoselta kakkonen sisään kaasupohjassa. Kierrokset 9500RPM ja koneen laitto seis oil pressure cut. Kolinoita tai yms ei käynyt joten tuho ei kovin iso voi olla.
                                                            Startilla kone pyörii mutta ns ilman puristuksia.

                                                            Tulpat otin pois ja kaikki oli ehjiä. Tulpanreijistä ei tuhoja tai mäntäosumia näy joten seuraavana jakopää auki ja sen tarkistus.

                                                            Edit: koneen laittoi seis nokkien synccauksen häviäminen, ei oil pressure cut.
                                                            Viimeksi muokannut tukeh; 30.10.2024, 06:17.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X