Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90q B3 2.3 20v takaisin liikenteeseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 90q B3 2.3 20v takaisin liikenteeseen

    Aloitellaanpas uutta topiccia jo valmiiksi.

    Elikkä ostin tämmöisen 2.3 20v ysikymppisen kaverin kuolinpesältä.
    Viimeksi leimalla ollut 2016.
    Akku kiinni, uutta bensaa tankkiin vähän ja avaimesta ekalla käymään.

    Käyntihäiriötä meinaa vähän olla, todennäköisesti ainakin maf pas-kana..
    Turbo_henkisenä miehenä ajatuksissa on käynyt jos heittäis hyllyyn/vesilintua vakio sähköillä ja tekis ecumasterin tai maxxecun tilalle.

    Mitään 800hv settiä ei ole tarkoitus taikoa vaan lähinnä 5-pyttyä ja turbo niin riittää pelkkä äänimaailma:3
    (turbon imusarjaa saa tarjota)

    ​​​​​​Jos löytyy jotain kivaa ja tärkeetä osaa tämmöseen niin tarjotkaa ihmeessä!

    Aikoinaan ollut auto jollain clubin jäsenelläkin club-member tarrasta päätellen, saatan olla yhteydessä kunhan yhytän ;)

    Kirjotellaan ainakun tulee mieleen jotain!

    #2
    On nämä sämpylät maukkaita. Iso peukku!

    Comment


      #3
      Kyllähän tämmönen menee seurantaan, ei muuta kuin juttua tekemään

      Comment


        #4
        Ai, että. Olisko ISV vaan jumissa jos seissyt noin kauan?

        Comment


        • #5
          quattro20v Yritän imeä tietoa kuin pesusieni. Kerro lisää ISV:stä :D

          Comment


            #6
            Tyhjäkäyntiventtiiili ;)

            Comment


            • #7
              joo testasin tuota jumal googlea ja sinne päin se viittasikin :-D pitääpä lähteä saman tien putsailemaan! =]

              Comment


                #8
                Haulla:
                https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...nintasaaja-isv
                https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...%C3%A4?t=56771

                Comment


                • #9
                  Oon niin nuori, että nämä foorumihommat on vähän hakusessa, anteeksi siitä :D

                  Tosiaan auto käy paksulla ja kaasua painaessa "booaa"

                  ISV putsaus ei vaikutusta.
                  Kaasuläpän potikalta oli liitin irti (?) laitoin kiinni, ei vaikutusta.
                  maffia nypläämällä saa ehkä vaikutusta käyntiin..

                  Lambdaa ei taida olla ollenkaan, pelkkä paskaGaugen (autogaugen) "laajakaista" lie voi toimia edes ilman sitä ilman jotain varakarttaa :__/

                  Askel askeleelta tuntuu varmaan halvimmalle ja helpoimmallekkin jopa rueta miettimään sitä maxxecua tai ecumasteria :-)
                  Tuossa pientä riävytysvideoo teille.
                  Ei tuossa tee sitä rötinää ja pauketta mutta mustan tulon näkee :D

                  https://youtube.com/shorts/dJm4dfHMR74?feature=share
                  Viimeksi muokannut Killeri; 6.12.2022, 15:39. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                  Comment


                    #10
                    Kannattaa koittaa lukea vikakoodit joko vagcomilla tai sitten lediä käyttäen tuohon tapaan
                    http://20v.infinityfreeapp.com/fault.htm

                    Comment


                    • #11
                      Huuhtasin jorman, kyllähän se vähän eri autolle näyttää =)

                      Comment


                      • #12
                        Kaveri olikin tähän näköjään laittanut jo turbollisen öljypohjan (?) ja öljyjalan ( kaksi suodatinta).

                        Comment


                          #13
                          Vikakoodinluku on ihan hyvä paikka alottaa. Sen lambdan asennus nyt on tietty aika pakollinen, jos meinaa saada pelaamaan oikein omalla eculla. En tiedä, miten paljon 7A eroaa 3B:stä moottorinohjauksen osalta, mutta molemmat tarvii lambda-signaalin, että pelaa oikein.

                          Maffin johtoa voi koittaa irti myös, josko se vaikuttaisi käyntiin. Jos kone on seissyt pitkään, suuttimet saattaa olla jumissa. Onhan noita mahdollisia vikapaikkoja.

                          Comment


                          • #14
                            Joo, täytyypä yrittää lukea.. vag comia itsellä ei olekkaan vaan obd-eleven..
                            Maffin johdon irroittamalla sammuu, eli maf toimii..( :D )

                            Suuttimet kaikki säklättää kun kuuntelin köyhänmiehen tyyliin meisselillä ne läpi ja jokaista liitintä kun käytti auki niin käynti muuttui..

                            Comment


                              #15
                              Tuo suodatinjalka on taitaa olla jostain 10venttiilisestä Quattrosta?
                              Click image for larger version

Name:	tuplasuodatin.png
Views:	1049
Size:	87,8 Kt
ID:	1950244

                              B4/C4 aikakauden tuotoksissa on käytetty tuon näkoistä suodatinjalkaa

                              Click image for larger version

Name:	ljynsuodaatin.jpg
Views:	1063
Size:	83,0 Kt
ID:	1950245
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Eikä tarvitse olla quattrokaan, 200 turbossa oli tuollainen KG-koneen yhteydessä. Kuvittelin, että on varhaisten ahdettujen koneiden ominaisuus, eli turbolle johdettavan öljyn puhtautta varjellaan erityisesti.

                                Comment


                                • #17
                                  Jahas :-) Pittääpä kahtoo jos löytys entisistä suotimista jotain mallimerkkiä nii osaa ostaa oikeet sitten tilalle :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sain jo pari kuvaa entisiltä omistajilta, vielä odottellen rakentajan ottamia kuvia jos löytyy :)

                                    Selvisi että tämä on ollut ahdettunakin tuossa 2010 paikkeilla. Vakio 2.0 20v tekniikalla :o

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Vilikii Näytä viesti
                                      Jahas :-) Pittääpä kahtoo jos löytys entisistä suotimista jotain mallimerkkiä nii osaa ostaa oikeet sitten tilalle :D
                                      Samat suodattimet siihen menee kuin muihinkin saman aikakauden vitosmoottoreihin. Oli yhdellä tai kahdella suodattimella. Ja taitaa olla nelosissakin sama.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tässä fiilistelly auton laittoa ja mietiskellyt asioita.

                                        Maxxecu tulee tämän hetkisen suunitelman mukaan ja ensin vaparina ajoon (vuonna ______?)

                                        Mitä näistä 2.3 20v on otettu vaparina voimaa ulos?

                                        Konekkin varmaan katsoa ennenkuin ottaa aikanaan ajuille että on kaikki kunnossa alakerrassa ja kannessa ennenkaikkea.

                                        Märkäluukilla kuva teidän mieliksenne, niin näyttää paremmalta kuin onkaan :D

                                        Harrastus instagram: rwdb5official

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Vilikii Näytä viesti

                                          Mitä näistä 2.3 20v on otettu vaparina voimaa ulos?
                                          Luultavasti 170hv. Todella harva Audia harrastava virittää vaparia koska moni Audiin päätynyt viritystä harrastava on päätynyt merkkiin turbotekniikoiden ja nelivedon vuoksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla oli aikoinaan 90q B2 2,2 10v, ja tykkäsin tosi paljon sen moottorin luonteesta (alavääntö), mukava vetää esim. talvella. Meinaan että voi se vapari olla mieluisa ajettava myös.Toi 20v vapari on kyllä korkeiden saundien moottori, joka huutaa jotain mutkaa kupeeseen!!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Juu kyllähän tuo pakko on ahtaa sitten kun aika koittaa. ensimmäinen vuosi tulee vaan varmasti vaparina ajeltua fiilistelyä :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Jos meinaat ahtaa, niin hommaa suoraan AAN-moottori ja myy tuo 7A-pata mulle... ;)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mikä ongelma tuon 7A koneen ahtamisessa on? Ihan vaan sillä kyselen, että itseäkin kiinnostaisi saman ikäkauden coupe, jonka vois sitten ahtaa. Jos tommoseen vaihtelee kanget ja männät, niin kai tommosesta moniventtiilivitosesta aina se 400hv tulee sopivalla turbolla?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Foorumilta varmaan löytyy valmiiksi vastaus, mutta näin tukan juuresta en nyt muista yhtäläisyyksiä tarkkaan.

                                                    Olikohan niin, että perusmoottori on nokkia ja mäntiä vaille sama kuin turbo, lie 3B? Imu- ja pakosarjat luonnollisesti erilaiset.

                                                    Edit.
                                                    ​​No tuosta:

                                                    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ien-erot-7a-3b

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                                                      Mikä ongelma tuon 7A koneen ahtamisessa on? Ihan vaan sillä kyselen, että itseäkin kiinnostaisi saman ikäkauden coupe, jonka vois sitten ahtaa. Jos tommoseen vaihtelee kanget ja männät, niin kai tommosesta moniventtiilivitosesta aina se 400hv tulee sopivalla turbolla?
                                                      Ei kai siinä muuta ongelmaa ole kuin valumännät ja harmillisesti poraus on isompi kuin turbokoneissa, joten hyväksi havaittuja turbokoneen mäntiä ei voi käyttää.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        No juu, tuo on pieni ongelma. Wisecollakin oli vain 8.5 ja 10.5 rutulla olevia mäntiä tuohon. 9:5 tuosta välistä olis aika passeli, mut menee sitten ihan customiksi.
                                                        Viimeksi muokannut JM; 29.4.2023, 12:51.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Joo mäntäkaupassa käynnillä siitä selviää. Eikä 7a kannet ole yleensä halki, toisin kuin turbokoneiden kannet

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Nykyään tuo custom mäntä hommakin on melko helppoa eikä maksa edes sisäelimiä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X