Auton hankinnasta alkaa olemaan jo 7 vuotta niin voisin sen kunniaksi vääntää jonkunlaista tarinaa. Eli 2015 ostin ässän ja taisi olla täällä foorumillakin silloin myynnissä. Auto toimitti käyttöauton virkaa 5 vuotta ja 60t km. Mitään isompia murheita ei tuona aikana ilmennyt ja ajamalla päästiin aina kotiin. Tekniikassa ei ilmennyt oikeastaan mitään mutta nosturilla auto oli usein jonkun pikkuvaivan takia, mutta kun ne tuli korjattua nopeasti ei päässyt isompaa kertymään. Tämän viiden vuoden aikana mitään isompaa remonttia en tehnyt lukuun ottamatta perushuoltoja ja kulutus osien vaihtoja. Ulkonäköpuoli muuttui sen verran että tuli hommattua oem valot eteen ja taakse sekä oem etupuskuri, joka oli vaihdettu rs-look malliseen. Vuosien varrella autolla on tullut tehtyä pitkiä ja lyhyitä reissuja mutta kokemukset ovat enimmäkseen postiivisia. Radallakkin autoa on päässyt kokeilemaan pariin otteeseen ja muutama yökin siinä on tullut nukutta.
Tekniikkaa autoon oli päivitetty, kun auto minulle tuli perus rs4 paketti eli turbot, välijäähyt, suuttimet ja ohjelma yms. Tällä hetkellä auto on tallissa ilman moottoria koska vuoden seisonnan jälkeen lohkon päälle tulevan vesihaaran O-rengas päästi jäähdytysnesteet pihalle ja satunnaiset harrasteajot loppuivat siihen. Tekniikan päivitys osia aloin keräämään joskus 2017 puolivälissä kun tuli foorumilta ostettua AZR lohko ja kannet sekä muuta mukavaa. Nämä osat kerkesi pölyttymään hyllyssä melko kauan ennen kuin löytyi lisää rahaa ja motivaatio ostaa muita komponentteja. Niitä on nyt tullut sitten haalittua enimmäkseen käytettynä aina kun sopivaa tavaraa sattunut löytymään ja tällä hetkellä pitäisi olla melkein kaikki tarvittava kasassa uuden koneen rakentamiseen. Koneen rakennus oli tarkoitus aloittaa joo viimekesänä mutta, kun aloitin kasausta homma jäi alkuunsa, kun huomasin että moottorin mukana tulleet kiertokanget eivät soveltuneetkaan tähän kokoonpanoon. Tämä tietenkin tuli esille vasta kun olin käyttänyt osat tasapainotuksessa. Tänä kesänä sitten uusi yritys toisilla kiertokangilla ja osat nyt uudelleen tasapainotettuna olisi tarkoitus saada moottori kasaan. Tekniikan ohella tarkoitus olisi myös käydä läpi alusta ja vaihtaa uretaani puslat kaikkialle sekä kunnostaa apurungot ja tukivarret.
Tekniikan lisäksi autoon päivitetty eibach pro street alusta, neuspeed jäykempi takavakaaja, eteen brembo 4 mäntäiset jarrut sekä teräspunosletkut eteen ja taakse. Takana oli myös b7 s4 jarrulevyt mutta ne eivät mahtuneet nykyisien vanteiden kanssa.
Uuteen moottoriin ei vanhasta tule juuri muuta kuin vesioksat ja johtosarja. Tekniikka jonka kasausta nyt olen aloittamassa koostuu:
AZR lohko porattu 83mm, 2.8 kannet,2.4 nokilla ja muut rs imupuolen osat
ASN 3l kampiakseli ja fluidampr
Bar-tek motorsport I-beam kanget ja JE männät
RS6 turbot uudelleen rakennettuna 7+7 siivillä ja Er- välijäähyt
Wagner tuning valu pakosarjat ja 3" downpipet
1200cc suuttimet ja walbro hellcat pumppu
Rcs200 kytkin 2 levyllä
Ecumaster Emu Black moottorin ohjaus
Muutama kuva vuosien varrelta
Tekniikkaa autoon oli päivitetty, kun auto minulle tuli perus rs4 paketti eli turbot, välijäähyt, suuttimet ja ohjelma yms. Tällä hetkellä auto on tallissa ilman moottoria koska vuoden seisonnan jälkeen lohkon päälle tulevan vesihaaran O-rengas päästi jäähdytysnesteet pihalle ja satunnaiset harrasteajot loppuivat siihen. Tekniikan päivitys osia aloin keräämään joskus 2017 puolivälissä kun tuli foorumilta ostettua AZR lohko ja kannet sekä muuta mukavaa. Nämä osat kerkesi pölyttymään hyllyssä melko kauan ennen kuin löytyi lisää rahaa ja motivaatio ostaa muita komponentteja. Niitä on nyt tullut sitten haalittua enimmäkseen käytettynä aina kun sopivaa tavaraa sattunut löytymään ja tällä hetkellä pitäisi olla melkein kaikki tarvittava kasassa uuden koneen rakentamiseen. Koneen rakennus oli tarkoitus aloittaa joo viimekesänä mutta, kun aloitin kasausta homma jäi alkuunsa, kun huomasin että moottorin mukana tulleet kiertokanget eivät soveltuneetkaan tähän kokoonpanoon. Tämä tietenkin tuli esille vasta kun olin käyttänyt osat tasapainotuksessa. Tänä kesänä sitten uusi yritys toisilla kiertokangilla ja osat nyt uudelleen tasapainotettuna olisi tarkoitus saada moottori kasaan. Tekniikan ohella tarkoitus olisi myös käydä läpi alusta ja vaihtaa uretaani puslat kaikkialle sekä kunnostaa apurungot ja tukivarret.
Tekniikan lisäksi autoon päivitetty eibach pro street alusta, neuspeed jäykempi takavakaaja, eteen brembo 4 mäntäiset jarrut sekä teräspunosletkut eteen ja taakse. Takana oli myös b7 s4 jarrulevyt mutta ne eivät mahtuneet nykyisien vanteiden kanssa.
Uuteen moottoriin ei vanhasta tule juuri muuta kuin vesioksat ja johtosarja. Tekniikka jonka kasausta nyt olen aloittamassa koostuu:
AZR lohko porattu 83mm, 2.8 kannet,2.4 nokilla ja muut rs imupuolen osat
ASN 3l kampiakseli ja fluidampr
Bar-tek motorsport I-beam kanget ja JE männät
RS6 turbot uudelleen rakennettuna 7+7 siivillä ja Er- välijäähyt
Wagner tuning valu pakosarjat ja 3" downpipet
1200cc suuttimet ja walbro hellcat pumppu
Rcs200 kytkin 2 levyllä
Ecumaster Emu Black moottorin ohjaus
Muutama kuva vuosien varrelta
Comment