S6 Plus Avant vm 1997, kilometrejä kertynyt 284tkm
4.2l V8 AHK + 6v-manuaali
Mingblau perleffekt ulkovärinä
Musta nahka-alcantara sisusta höystettynä jalopuulistoilla
Tämän auton ostattelu alkoi jo noin kaksi vuotta sitten akuutin autontarpeen iskettyä erään epäonnisen vaihteenvaihdon myötä. Hyvä tovi asiaa ja autoa tulikin puitua viestien välityksellä, mutta päädyin kuitenkin hankkimaan allmighty 1.8t C5:n sijaisautoksi.
Päästäänkin kaikkien kommellusten kautta tämän vuoden huhtikuuhun ja melko vahvaksi äityneeseen V8-kuumeeseen, kun tämä yksilö ilmestyi foorumille myyntiin. Olin, jos nyt en aivan täysin, niin melko tehokkaasti unotanut ko auton olemassa olon, joten hetkellisestä hapenpuutteesta ylipäästyäni laitoinkin Mikolle viestiä millä sadetansseilla päästään kaupantekoon asti. Melko nopealla aikataululla saatiin sovittua kauppapäivä, muut nyanssit ja nouto Sastamalasta. Täytyy myöntää niiden muutamien päivien töissä, siinä odotellessa vierähtäneen mitähän tuli tehtyä-fiiliksissä. Mutta onhan noita autoja ennenkin ostettu näkemättä, nopealla aikataulla. Jotkuthan jopa sanoo nopeiden liikkeiden olevan niitä näyttävimpiä - tiedä tuosta, antaa ajan näyttää.
Autohan on siis vallan projekti, isolla P:llä ja to do-lista tuntuu vain kasvavan joka kerta, kun autolle on alkanut jotain tekemään. Seuraavaksi pieni listaus mitä kaikkea tuleman pitää.
- Jakopään vaihto - osat on
- Öljynvaihto - osat on
- Tulppien vaihto - done
- Sytkävahvareiden vaihto - osat on
- Puolien vaihto
- Jarruletkujen sekä -nesteiden uusinta
- Pakoputken uusinta
- Ohjaustehostimen letku.
- Öljynhuohotinputket koneen edessä että takana - etummainen uusittu, takimmainen pitää metsästää, kun auditraditionkin myy tyhjää.
- Suoja- ja tukikumeja sinne tänne
- Perän puslat - osat tilattu
- Alustan läpikäynti ja kulmien tsekkaus
- Etu- ja sivuvilkut
- Mittariston korjaus
- Sisutan entrausta, ainakin kuskin penkin uudelleenverhoilu sekä sisäkaton verhoilun läpikäynti roikkumisen takia. Myöskin ratin ja vaihdekepinnupin nahkat tarvitsee muutakin huomiota, kuin nahanhoitoainetta.
- Ovien alalistojen vaihto - tilapäisesti hoidettu tarvikeosilla.
- Ylimaalaus - lokareiden alaosat ja konepellin apparin puoleinen sivu ruosteessa. Lakkavikaa kuskinpuolen D-pilarissa ja kontin päällä oleva lippa parhaat päivänsä nähnyt. Etupuskuri maalin osalta halkeillut ja täynnä kiveniskemää.
- Takapuskurin vaihto - Uusi tuli mukana
- Humppalaitteiston päivitys ja/tai alkuperäsöinti - mankka löytyi Kallen tallista
- Sarjat orggisvanteita - kahdet erilaiset Bolerot on hommattuna
- Ajovalojen heikon toiminnan syyn selvitys ja ongelman korjaaminen - toiset umpiot tuli auton mukana
- Jälkiasenne Webaston purkaminen konehuoneesta, jotta saadaan alkuperäinen ilmanputsarikotelo ja muut koneen muovit sovitettua takaisin konehuoneeseen
Lisäksi on tullut hommattua kylkiin uudet pyöreät Audi-logot sekä perään ja keulaan paremmassa hapessa olevat S6 Plus merkit.
Sisustaa on tullut putsailtua jo jonkin verran, vielä jos märkäpesuria näyttäisi koko komeudelle jollain aikaa.
Konehuone tuli putsattua astetta perusteellisemmin - kolmella eri aineella, neljään kertaan erinäisiä tiskiharjoja ja brusheja hyödyntäen. Saatiin selville ylenpalttisen käryämisen ja hajun johtuvan vuotavasta ohjaustehostimen letkusta suoraan pakoputken päälle sekä lohkon takana sijaitsevan toisen öljynhuohotinputken halkeama.
Itsellä kun ei näitä oman syntymävuosikymmenen autoja ole tätä ennen ollut, niin osien saatavuus on tietyllä tapaa päässyt yllättämään. Audi Tradition onkin ollut erittäin kovalla käytöllä ja sieltä on paljon osia löytynytkin, mutta kaikkia ei tahdo löytyä edes sieltä. Pitänee tietyiltä osin turvautua korvikkeisiin, vaikkei se omaan pirtaan varsin hyvin passaakaan. Tarkoituksena on siis tehdä as original as possible niissä puitteissa, kun vain mahdollista. Tämä kun on tullut talouteen kuitenkin enemmän pitoautoksi kuin pikavoitolla maailmalle peliksi, myönnän kyllä toki katsoneeni Saksan tarjonnan hintojen kera ihan vain hypoteettisessä mielessä.
Tulipalokiirettä ei siis ole ja joidenkin töiden kanssa on kuitenkin mentävä sen mukaan miten muiden aikataulut antaa myöten, esim maalaus venynee mitä todennäköisimmin ensi kesään. Sisustan suhteen meinasin käyttää Ticabon palveluita, se kun sijaitsee tuossa naapurissa ja oletettavasti heilläkin on jonkin verran jonoa. Mittaristo menee Akille, kunhan on saanut lomansa lusittua ja ja.. Jotain on jo varmaan unohtunutkin tarinoida, mutta lisäillään tarpeen vaatiessa.
Tekemistä ja vittuillun säestämiä iltoja hallilla tulee piisaamaan, mutta hyvä kait se on miehellä olla harrastuksia. Ja mikä mukavinta saa harrastaa kavereiden kanssa, erityiskiitos siis jo tässä vaiheessa Jonille, joka jaksaa näitä erinäisiä projekteja allekirjoittaneelta. Mikä lie perversio silläkin.. :D
Jos sitä muutaman kuvan vielä lisäilee viimeistään seuraavaan postaukseen tämän hetken meiningeistä.
4.2l V8 AHK + 6v-manuaali
Mingblau perleffekt ulkovärinä
Musta nahka-alcantara sisusta höystettynä jalopuulistoilla
Tämän auton ostattelu alkoi jo noin kaksi vuotta sitten akuutin autontarpeen iskettyä erään epäonnisen vaihteenvaihdon myötä. Hyvä tovi asiaa ja autoa tulikin puitua viestien välityksellä, mutta päädyin kuitenkin hankkimaan allmighty 1.8t C5:n sijaisautoksi.
Päästäänkin kaikkien kommellusten kautta tämän vuoden huhtikuuhun ja melko vahvaksi äityneeseen V8-kuumeeseen, kun tämä yksilö ilmestyi foorumille myyntiin. Olin, jos nyt en aivan täysin, niin melko tehokkaasti unotanut ko auton olemassa olon, joten hetkellisestä hapenpuutteesta ylipäästyäni laitoinkin Mikolle viestiä millä sadetansseilla päästään kaupantekoon asti. Melko nopealla aikataululla saatiin sovittua kauppapäivä, muut nyanssit ja nouto Sastamalasta. Täytyy myöntää niiden muutamien päivien töissä, siinä odotellessa vierähtäneen mitähän tuli tehtyä-fiiliksissä. Mutta onhan noita autoja ennenkin ostettu näkemättä, nopealla aikataulla. Jotkuthan jopa sanoo nopeiden liikkeiden olevan niitä näyttävimpiä - tiedä tuosta, antaa ajan näyttää.
Autohan on siis vallan projekti, isolla P:llä ja to do-lista tuntuu vain kasvavan joka kerta, kun autolle on alkanut jotain tekemään. Seuraavaksi pieni listaus mitä kaikkea tuleman pitää.
- Jakopään vaihto - osat on
- Öljynvaihto - osat on
- Tulppien vaihto - done
- Sytkävahvareiden vaihto - osat on
- Puolien vaihto
- Jarruletkujen sekä -nesteiden uusinta
- Pakoputken uusinta
- Ohjaustehostimen letku.
- Öljynhuohotinputket koneen edessä että takana - etummainen uusittu, takimmainen pitää metsästää, kun auditraditionkin myy tyhjää.
- Suoja- ja tukikumeja sinne tänne
- Perän puslat - osat tilattu
- Alustan läpikäynti ja kulmien tsekkaus
- Etu- ja sivuvilkut
- Mittariston korjaus
- Sisutan entrausta, ainakin kuskin penkin uudelleenverhoilu sekä sisäkaton verhoilun läpikäynti roikkumisen takia. Myöskin ratin ja vaihdekepinnupin nahkat tarvitsee muutakin huomiota, kuin nahanhoitoainetta.
- Ovien alalistojen vaihto - tilapäisesti hoidettu tarvikeosilla.
- Ylimaalaus - lokareiden alaosat ja konepellin apparin puoleinen sivu ruosteessa. Lakkavikaa kuskinpuolen D-pilarissa ja kontin päällä oleva lippa parhaat päivänsä nähnyt. Etupuskuri maalin osalta halkeillut ja täynnä kiveniskemää.
- Takapuskurin vaihto - Uusi tuli mukana
- Humppalaitteiston päivitys ja/tai alkuperäsöinti - mankka löytyi Kallen tallista
- Sarjat orggisvanteita - kahdet erilaiset Bolerot on hommattuna
- Ajovalojen heikon toiminnan syyn selvitys ja ongelman korjaaminen - toiset umpiot tuli auton mukana
- Jälkiasenne Webaston purkaminen konehuoneesta, jotta saadaan alkuperäinen ilmanputsarikotelo ja muut koneen muovit sovitettua takaisin konehuoneeseen
Lisäksi on tullut hommattua kylkiin uudet pyöreät Audi-logot sekä perään ja keulaan paremmassa hapessa olevat S6 Plus merkit.
Sisustaa on tullut putsailtua jo jonkin verran, vielä jos märkäpesuria näyttäisi koko komeudelle jollain aikaa.
Konehuone tuli putsattua astetta perusteellisemmin - kolmella eri aineella, neljään kertaan erinäisiä tiskiharjoja ja brusheja hyödyntäen. Saatiin selville ylenpalttisen käryämisen ja hajun johtuvan vuotavasta ohjaustehostimen letkusta suoraan pakoputken päälle sekä lohkon takana sijaitsevan toisen öljynhuohotinputken halkeama.
Itsellä kun ei näitä oman syntymävuosikymmenen autoja ole tätä ennen ollut, niin osien saatavuus on tietyllä tapaa päässyt yllättämään. Audi Tradition onkin ollut erittäin kovalla käytöllä ja sieltä on paljon osia löytynytkin, mutta kaikkia ei tahdo löytyä edes sieltä. Pitänee tietyiltä osin turvautua korvikkeisiin, vaikkei se omaan pirtaan varsin hyvin passaakaan. Tarkoituksena on siis tehdä as original as possible niissä puitteissa, kun vain mahdollista. Tämä kun on tullut talouteen kuitenkin enemmän pitoautoksi kuin pikavoitolla maailmalle peliksi, myönnän kyllä toki katsoneeni Saksan tarjonnan hintojen kera ihan vain hypoteettisessä mielessä.
Tulipalokiirettä ei siis ole ja joidenkin töiden kanssa on kuitenkin mentävä sen mukaan miten muiden aikataulut antaa myöten, esim maalaus venynee mitä todennäköisimmin ensi kesään. Sisustan suhteen meinasin käyttää Ticabon palveluita, se kun sijaitsee tuossa naapurissa ja oletettavasti heilläkin on jonkin verran jonoa. Mittaristo menee Akille, kunhan on saanut lomansa lusittua ja ja.. Jotain on jo varmaan unohtunutkin tarinoida, mutta lisäillään tarpeen vaatiessa.
Tekemistä ja vittuillun säestämiä iltoja hallilla tulee piisaamaan, mutta hyvä kait se on miehellä olla harrastuksia. Ja mikä mukavinta saa harrastaa kavereiden kanssa, erityiskiitos siis jo tässä vaiheessa Jonille, joka jaksaa näitä erinäisiä projekteja allekirjoittaneelta. Mikä lie perversio silläkin.. :D
Jos sitä muutaman kuvan vielä lisäilee viimeistään seuraavaan postaukseen tämän hetken meiningeistä.
Comment