Pitkän harkinnan jälkeen laitetaan oma projektikin esille. Hankinnan taustalla oli edellisen projektin myyminen ja into päästä harrastamaan jotain myös talvisin kun nykyistä kesäautoa ei turhan paapomisen myötä viitsi suolassa uittaa. Spekseinä lähtötilanteessa oli lähinnä neliveto, bensaturbo + manuaali ja hetken harkinnan jälkeen valinta kääntyi 2.7bit-koneisiin. Muutamasta S4 B5 soittelin, yksi ehtikin mennä, useammassa jokin tökki ja sitten tuli tämä vastaan: 2002 A6 2.7bit quattro, manuaali, kilometrejä 208tkm ja samassa perheessä ollut alusta saakka (isällä ja parilla pojalla). Pikkuvikaa, vähän ruostetta mm. loksussa ja jakopää erässä, mutta tuo ei haitannut kun hinta kohdillaan.
Ensimmäinen Audi itselle, joten paljon uutta moneltakin saralta. Kommentteja, ideoita ja ehdotuksia otetaankin mielellään vastaan! Foorumilta onneksi tietoa löytyy mukavasti ja sen myötä myös kiva jos foorumi pysyisi aktiivisena eikä kaikki tieto huku Faceen.
Alunperin tarkoituksena oli vain pitää tämä pääasiassa talviharrasteena, käydä jääradalla ja huoltaa mitä pitää, mutta eihän harrastaminen ikinä niin mene. Jakopäätä tehdessä ja autoon tutustuessa selvisi, että öljyvuotoja vähän siellä täällä ja molemmissa välijäähyissä mukavasti öljyä. Tästä ei kauaa mennyt kun työlistalle laitettiin mosan irrotus ja sitä kautta lähti myös ostoslistaa kertymään. Porkkiksellekin ehdin soitella kertaalleen tämän jälkeen ja sieltä tuli hyviä vinkkejä, toki homma livennyt lapasesta vielä hiukan siitä. Tähän mennessä haalittu sieltä täältä:
Moottori
- RS6 ahtimet + tehdasuudet CHRA:t
- FCP H-veivit
- Wagner Gen2 IC:t
- RS4 MAF
- Laakerit, männänrenkaat, tiivisteitä, stefoja jne, mitä nyt koneen avaamisessa tarvitsee. Männät pysyy vakiona ja luultavimmin myös vakiokansilla + venoilla mennään.
Voimansiirto
- Epytec kova vauhtis + SRE asetelma + massalevy
- Coolerworxin shifteri
- Hammulta vaihteistonkannakkeet
Alusta ja jarrut
- Bilstein B12 setti eli B8 iskarit + Eibachin jouset
- Strongflexin iso kitti sis. apurungot
- Etujarrut: Q5 4-mäntäiset etusatulat + ATE Powerdisc
- Takajarrut: 256mm jäähdytetyt Passatista
Ahtimien modauksen, imupuolen ja DP:n + loppuputkiston teen pääsääntöisesti itse jahka niin pitkälle päästään. Pohdinnassa vielä ainakin bensapuoli, sytkäpuoli (vakio vai TFSI-modit), koneen + vaihdelaatikon tuet, shifter linkage (OEM korjaus vai JHM) ja kaikkea muuta mitä ei tähän hätään keksi.
Mitään konkreettista tehotavoitetta ei ole, mutta voisin kuvitella tällä paketilla saavutettavan jotain vitosella alkavaa. ALL IN ei ole kuitenkaan tavoitteena vaan siististi toimiva paketti. Tällä hetkellä tekniikka on irroitettu autosta, alakerta pukissa ja kannet purettu + pesty odottamassa kansisepän palaamista lomilta.
Ensimmäinen Audi itselle, joten paljon uutta moneltakin saralta. Kommentteja, ideoita ja ehdotuksia otetaankin mielellään vastaan! Foorumilta onneksi tietoa löytyy mukavasti ja sen myötä myös kiva jos foorumi pysyisi aktiivisena eikä kaikki tieto huku Faceen.
Alunperin tarkoituksena oli vain pitää tämä pääasiassa talviharrasteena, käydä jääradalla ja huoltaa mitä pitää, mutta eihän harrastaminen ikinä niin mene. Jakopäätä tehdessä ja autoon tutustuessa selvisi, että öljyvuotoja vähän siellä täällä ja molemmissa välijäähyissä mukavasti öljyä. Tästä ei kauaa mennyt kun työlistalle laitettiin mosan irrotus ja sitä kautta lähti myös ostoslistaa kertymään. Porkkiksellekin ehdin soitella kertaalleen tämän jälkeen ja sieltä tuli hyviä vinkkejä, toki homma livennyt lapasesta vielä hiukan siitä. Tähän mennessä haalittu sieltä täältä:
Moottori
- RS6 ahtimet + tehdasuudet CHRA:t
- FCP H-veivit
- Wagner Gen2 IC:t
- RS4 MAF
- Laakerit, männänrenkaat, tiivisteitä, stefoja jne, mitä nyt koneen avaamisessa tarvitsee. Männät pysyy vakiona ja luultavimmin myös vakiokansilla + venoilla mennään.
Voimansiirto
- Epytec kova vauhtis + SRE asetelma + massalevy
- Coolerworxin shifteri
- Hammulta vaihteistonkannakkeet
Alusta ja jarrut
- Bilstein B12 setti eli B8 iskarit + Eibachin jouset
- Strongflexin iso kitti sis. apurungot
- Etujarrut: Q5 4-mäntäiset etusatulat + ATE Powerdisc
- Takajarrut: 256mm jäähdytetyt Passatista
Ahtimien modauksen, imupuolen ja DP:n + loppuputkiston teen pääsääntöisesti itse jahka niin pitkälle päästään. Pohdinnassa vielä ainakin bensapuoli, sytkäpuoli (vakio vai TFSI-modit), koneen + vaihdelaatikon tuet, shifter linkage (OEM korjaus vai JHM) ja kaikkea muuta mitä ei tähän hätään keksi.
Mitään konkreettista tehotavoitetta ei ole, mutta voisin kuvitella tällä paketilla saavutettavan jotain vitosella alkavaa. ALL IN ei ole kuitenkaan tavoitteena vaan siististi toimiva paketti. Tällä hetkellä tekniikka on irroitettu autosta, alakerta pukissa ja kannet purettu + pesty odottamassa kansisepän palaamista lomilta.
Comment