Harrasteautoa ei ole taloudessa pariin vuoteen ollut ja kakkosautona toimineen A3 8V:n ajot oli todella vähissä pääosin rouvan etätyön vuoksi. Aloin tutkimaan mikä voisi olla sopiva kakkos- / harrasteauton yhdistelmä. Kriteereinä että pystyy ajamaan sekä talvella että kesällä, rouvakin uskaltaa ajaa, arvo ei laskisi juuri ajaisipa autolla tai seisottaisi pitempiäkin aikoja. Kilsat arvioituna 5-10tkm vuodessa mitä varmaan kertyy. Eikä tietenkään haitaksi olisi jos vähän tehoakin löytyisi.
RS4 B7 on yhdenlainen haave ollut ja sellaista päässyt pariin otteeseen tyypittämäänkin. Siihen se sitten aivot lukittui. Nettiauto auki ja tarjontaa tutkimaan. 5 ehdokasta oli myynnissä, joista kolmesta soittelin myyjälle. Tämän kyseisen auton kohdalla selvisi, että se oli ollut uudesta saakka samalla omistajalla Helsingissä. Kilsoja on nyt 157tkm. Samaan aikaan on rekisteröity muitakin samoja vehkeitä, rekkarit HLG-545… 549. 547 ei löydy Traficomin tiedoista, kenties vaihdettu erikoiskilpi, myyty ulkomaille tai auto romuttunut. Muut onkin tiedossa ja osan omistajien kanssa vaihdettu kuulumisia.
Lisävarusteita autossa ei juuri ole, tärkeimpänä kuitenkin puolinahka lepakkopenkit ja lisävarusteratti. Auto on vakiokuntoinen alustaa, vanteita ja öljynjäähdytintä lukuun ottamatta. Värinä tässä mikäpä muukaan kuin daytona harmaa.
Jotain korjauksia ja fiksauksia mitä tehty matkan varrella.
80tkm kohdalla uusi imusarja. Seuraavan carbon cleanin yhteydessä ajattelin poistaa läpät kokonaan.
130tkm jakopää uusiksi (kiristin oli jumiutunut), uusi kytkin + asetelma, suuttimet säädetty.
155tkm öljynjäähdytin uusittu
DRC alusta on poistettu ja tilalla KW V3. Edessä Powerflexin puslasetti. Vanteet BBS CH-R 19x9.5” ET25, renkaat 265/30. Talvella OEM 5-puola 18”.
Öljynjäähdyttimen letku oli kostea liittimestä, vaihdoin tilalle hyväksi havaitun Forge Motorsportin jäähdyttimen (Setrab) + letkut.
Sisällä oli perus B6/7 pikkumurheet, hanskalokeron sarana rikki, kyynärnojan lukitussalpa rikki, valokytkin kulunut, ratin logo kulunut. Ne tuossa korjailin. Ratin ja vaihdekepin nupin voisi käyttää jossain kohtaa uudelleen verhoiltavana. Korissa pari kohtaa vaatii huomiota, niitä fiksailla kuntoon. Putkisto on vielä vakio, läpät on pysyvästi auki. Sitä täytyy päivitellä varmaan jossain kohtaa myös. Ajovalojen kuoret vaihdoin uudet ja samalla poistin porkkanavilkut. Maskin kilventaustan vaihdon jenkkiversioon, kilvet on edessä sekä takana kiinni magneeteilla.
Eipä siinä muuta kuin naatiskelua kyydeistä ja pikku hiljaa jotain mitä keksii.
RS4 B7 on yhdenlainen haave ollut ja sellaista päässyt pariin otteeseen tyypittämäänkin. Siihen se sitten aivot lukittui. Nettiauto auki ja tarjontaa tutkimaan. 5 ehdokasta oli myynnissä, joista kolmesta soittelin myyjälle. Tämän kyseisen auton kohdalla selvisi, että se oli ollut uudesta saakka samalla omistajalla Helsingissä. Kilsoja on nyt 157tkm. Samaan aikaan on rekisteröity muitakin samoja vehkeitä, rekkarit HLG-545… 549. 547 ei löydy Traficomin tiedoista, kenties vaihdettu erikoiskilpi, myyty ulkomaille tai auto romuttunut. Muut onkin tiedossa ja osan omistajien kanssa vaihdettu kuulumisia.
Lisävarusteita autossa ei juuri ole, tärkeimpänä kuitenkin puolinahka lepakkopenkit ja lisävarusteratti. Auto on vakiokuntoinen alustaa, vanteita ja öljynjäähdytintä lukuun ottamatta. Värinä tässä mikäpä muukaan kuin daytona harmaa.
Jotain korjauksia ja fiksauksia mitä tehty matkan varrella.
80tkm kohdalla uusi imusarja. Seuraavan carbon cleanin yhteydessä ajattelin poistaa läpät kokonaan.
130tkm jakopää uusiksi (kiristin oli jumiutunut), uusi kytkin + asetelma, suuttimet säädetty.
155tkm öljynjäähdytin uusittu
DRC alusta on poistettu ja tilalla KW V3. Edessä Powerflexin puslasetti. Vanteet BBS CH-R 19x9.5” ET25, renkaat 265/30. Talvella OEM 5-puola 18”.
Öljynjäähdyttimen letku oli kostea liittimestä, vaihdoin tilalle hyväksi havaitun Forge Motorsportin jäähdyttimen (Setrab) + letkut.
Sisällä oli perus B6/7 pikkumurheet, hanskalokeron sarana rikki, kyynärnojan lukitussalpa rikki, valokytkin kulunut, ratin logo kulunut. Ne tuossa korjailin. Ratin ja vaihdekepin nupin voisi käyttää jossain kohtaa uudelleen verhoiltavana. Korissa pari kohtaa vaatii huomiota, niitä fiksailla kuntoon. Putkisto on vielä vakio, läpät on pysyvästi auki. Sitä täytyy päivitellä varmaan jossain kohtaa myös. Ajovalojen kuoret vaihdoin uudet ja samalla poistin porkkanavilkut. Maskin kilventaustan vaihdon jenkkiversioon, kilvet on edessä sekä takana kiinni magneeteilla.
Eipä siinä muuta kuin naatiskelua kyydeistä ja pikku hiljaa jotain mitä keksii.
Comment