No kerrotko edes sen verran, että missä tai kuka tämän maalasi? ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 sedan
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Se on maalattu Mikkelissä Eskon autopellissä, sama firma missä Risa maalattiin. Erittäin hyvää palvelua! https://www.eskonautopelti.fi/
- 1 like
Comment
-
Jos luulitte että projekti ei etene, niin luulitte väärin. Olen koonnut autoa ja kori on takaluukun paria osaa vaille valmis. Osia odottaessa vaihdoin jakopään ja nokkien väliset ketjut sekä liu'ut. Se oli kyllä periaatteessa aivan turhaa, koska ketjut eivät olleet ottaneet mihinkään kiinni, ja liu'ut oli vielä täysin ehjät ja joustavat. Oli kyllä yllätys koska luulin että ne olisi aivan kovat ja katkeavat heti kun niihin koskee. Niiden takia rempan aloitinkin. Laitoin silti uudet tilalle. Ja myös nokkien kunto vähän arvelutti koska koneella on ajettu yli 420 tkm, mutta huoli oli aivan turha! Nokat on erittäin hyvässä kunnossa. Huomaa että autolla on ajettu pitkää matkaa, se oli 10 vuotta yhdellä omistajalla joka säilytti autoa lämpimässä ja ajeli sillä pitkiä työmatkoja.
Yksi vesiletku oli menossa rikki, joten tein siihen "patentin". En olisi muuten tehnyt jatkoa, mutta vesiputkessa on pidike joka syö letkun puhki, joten laitoin siihen sopivan jatkon joka ei mene puhki. Letku oli muuten vielä hyväkuntoinen, joka on ihme koska kone on vuotanut öljyä oikein olan takaa. Yleensä nuo letkut turpoaa ja hajoaa öljyn takia. Ei tuolla enää kauaa olisi tarvinut ajaa ennen kuin se olisi mennyt puhki.
Huohotinputkisto oli aivan tukossa, joten otin sen nyt irti. "yllättäen" se on aivan hauras, ja se katkesi F-letkun takaiskun kohdalta. Teen siihen uuden putken mutta parannan sitä samalla ettei se takaisku ole siellä kaasuläpän vieressä hankalassa paikassa.
- 4 tykkäystä
Comment
-
Juurikin noin. Öljynpaineet on satasen vauhdissa (noin 2000 kierrosta tai vähän päälle) noin 3 bar, mikä lienee täysin riittävä. Ja pitkän matkan ajossa tulee vähemmän kylmäkäynnistyksiä, kone on pidempään käyntilämpötilassa. Ja lisäksi tuo veden haihtuminen öljystä on hyvä pointti.
Comment
-
Kyllä se on monesti huomattu että paljon ajetut ja ajallaan huolletut, on yleensä mekaanisesti parempia kuin ne vähemmän ajetut ja tallissa pitkään seisoneet. Maalipinta saattaa olla parempi mutta yleensä kaikki tiivisteet ja kumi + muoviosat on sitten ihan näkkäriä. Iskarit alkaa mehimään heti kun aletaan enempi ajamaan ja puslat repeilemään jne.
- 1 like
Comment
-
Vaihdoin tänään downpipet koska alkuperäisten joustot oli entiset. Ne sentään ei kestä ikuisuuksia, mutta hiton hyvin kuitenkin kun ajattelee että auto on noin 22 vuotta vanha! Melkein jopa nauratti niiden vaihdon helppous koska MIKÄÄN pultti taikka mutteri ei ollut jumissa. Ei muuta kuin avain kiinni ja naks auki. Tuossa hommassa meni noin neljä tuntia. Tilalle meni XS-powerin DP:t. Muuten ne istuu hyvin, mutta lootan kannakkeisiin kiinnittyvät korvakkeet ei ole koskaan ihan kohdillaan ja lambdojen paikat/asennot ei ole ihan optimit. Ne ei kuitenkaan ole niin huonot kuin Zinramin DP:t.
Comment
-
Enpä ole, kun on loppunut saldot tililtä :)
Hiton Spareto kun se toimi niin nopeasti etten ehtinyt täydentämään tilausta. Tilasin eilen kasan osia, ja tänään tajusin että tuossa ässässähän on -98 vuoden lambdat vielä kiinni. Olisin laittanut ne vielä tilaukseen mukaan, mutta paketti lähti jo tänään! Täytyy vaihtaa ne sitten joskus myöhemmin, onneksi se on biturbossa helppo homma.
Pari päivää sitten otin toisen puolen takaiskarin irti kun vaihdan tässä samalla BC Racing BR alustan alle. Siellä puolella oli melkein sama homma, eli iskarikotelo oli laho.
Ja tietty kun pyöränkotelo oli esillä, sinne tulleet ruosteet piti hinkata ja hapottaa pois. Tämä oli jo kolmas auto mihin olen tehnyt saman jumpan. Alkaa jo käymään työstä. Maalasin sitten kotelon sinkkimaalilla (huomaa hyvin penssellissä miten palnavaa se maali on), ja sitten päälle Temacoatin RM40. Ja vielä tuon päälle Sikaflexin 221 massaa kiveniskusuojaksi avoimeksi jäävälle alueelle, ja saumoihin.
Maalauksesta unohtui ottaa kuvat. Noissa hapotuskuvissa metallin päällä on paperi, niin happo pysyy paremmin paikoillaan eikä kuivu.
Viimeksi muokannut okkim; 12.8.2022, 21:59.
- 1 like
Comment
-
Noihin ruosteen sulkemisiin oon itse käytellyt tätä ja aika hyvin on toiminut. https://www.fertan.co.uk/ Toi ottaa hyvin kii ja vaikutuksen huomaa heti. Ei oo myrkyllistä ja neutralontia ei tarvii tehdä.
- 1 like
Comment
-
Konehuone on nyt perus siistissä kunnossa. Vaihdoin uuden paisuntasäiliön kun entinen oli vähän kellastunut. Ja vaihdoin myös uudet tulpat, joilla hävisi tyhjäkäynnillä ollut misfire.
BC Racingin alustasarja on nyt asennettu. Jännä nähdä miltä se tuntuu ajaa KW3:een verrattuna.
Nyt on sisustan kokoaminen ja puhdistus menossa. Sittenpä auto olisi valmis (jos en keksi mitään puunattavaa).
Comment
-
Ollaanpa sitä tarkkana. Kyllä hohtaa :)
Unohtui vielä sanoa että laitoin alle priiman alkuperäisen pohjapanssarin joka on ollut hyllyssä reilusti yli 10 vuotta, ja coolerien ilmanohjaimet, joita niitäkin on vajaa jätesäkillinen :) Tuumasin tuossa vähän aikaa sitten että minulla alkaa olemaan kaikkien hyllyssä olevien osien ikä yli 10 vuotta. Poislukien normaalit kulutusosat.
Comment
-
Tuliko noihin takaoven listan reikiin nyt ollenkaan hitsausta? Isompiin reikiin tuli ne sun tekemät lätkät liimalla ja entäs ne pienemmän reiät? Tuliko ison reiän peitteeksi muutakun kittiä ulkopuolelle? Tarkotus olis omaakin autoo maalata ja olis kiva poistaa ne listat. Ja hitsaus ei lukeudu omiin vahvuuksiin
Comment
-
Ei hitsattu. Ne pienetkin reiät on peitetty takaa metallilätkällä. Ne on liimattu koriliimalla, eli kittiä ei ainakaan periaatteessa tarvi ollenkaan jos ne reiät on täytetty kunnolla. Tuossa on yksi kuva mistä näkee vähän. Kunhan saan auton ulos ja pestyä, niin otan ovista kunnon kuvat.
Lisätään vielä tänne muistiin, että molemmista valojen korkeustantureista tuli herjaa. Edessä anturi olikin rikki (ensimmäisen kerran törmään siihen B5:ssä), ja takana penkin alla oli hapettunut liitos. Purin samalla anturien tangot ja rasvasin pallonivelet. Monissa ne pallot "turpoaa" ruosteesta eikä ne liiku ilman väkivaltaa.Viimeksi muokannut okkim; 23.8.2022, 14:57.
Comment
-
Tämähän olisi "valmis". Nuo leveämmät lokarit sopii kyllä tuohon hyvin, ei pistä yhtään silmään. Värikin on omaan silmään loistava. Videosta näkyy miten aurinko osuu kiteisiin.
Listojen poisto tekee mukavan ilmeen, ja helmat näyttää vähän leveämmiltä. Minusta tosi hyvä pikku modaus. Alusta tuntuu hyvältä, mutta ei ole niin jäykkä kuin Risassa. Vaikka autolla on ajettu paljon, niin ai että se on hyvä ajaa! Jos mittariston kilometrit peittäisi, niin kukaan ei uskoisi miten paljon sillä on ajettu. Loota toimii erittäin hyvin, ja kone käy kuin kello.
Sisustaa pitää vielä hifistellä pikkuhiljaa, mutta muuten tuo on aikalailla valmis.
- 6 tykkäystä
Comment
Comment