Viime syksynä tuli ostettua ex ässä takaisin, joka minulla oli joskus 2017 tienoilla. Aiemmin auto on ollut 10 vuotta yhdellä omistajalla, joka on ajanut sillä pitkää matkaa ja pitänyt sitä lämpöisessä tallissa. Minulle ensimmäistä kertaa tullessaan se oli kohtuu siisti, vain takakontin lakat olivat irroneet. Nyt se sitten tuli ostettua takaisin pienen "lainan" jälkeen, mutta suunnilleen jokaisessa pinnassa oli nyt sanomista. Etupuskuri oli halki, oikea puoli oli saanut naarmuja koko matkalle, konepellissä lommo jne. Eli maalipinta oli korjauksen tarpeessa.
Kyselin tuota jo aiemmin, mutta silloin ex omistaja ei vielä halunnut luopua siitä. Sitten kun siitä alkoi ohjausvaihde vuotamaan ja viimeisenä lämmityslaitteen kennon letkuliitokset hajosi, niin kamelin selkä katkesi ja sain ostettua auton pois. Lisäksi koeajolla huomasin että jarrut olivat melkein olemattomat. Enpä taas arvannut että tekemistä olisi ollut niin paljon, ja että mopo lähtee taas kerran käsistä.
Videosta näkee vähän kuntoa missä auto oli minulle tullessaan. Nämä kuvat on vuodelta 2017.
Ihan ensimmäisenä lähdin lämmityslaiteen kennon kimppuun. Se ei ole niitä hauskimpia hommia näissä vehkeissä. Helpoin tapa on purkaa kojelauta kokonaisena irti, niin kuin se tehtaallakin asennetaan. Kauheasti remonttikuvia siitä ei tullut otettua. Kennon letkulähdö oli aivan hapertuneet. Tuossa meni noin 4 tuntia että kojelauta oli irroitettu ja kiinnitetty.
Kyselin tuota jo aiemmin, mutta silloin ex omistaja ei vielä halunnut luopua siitä. Sitten kun siitä alkoi ohjausvaihde vuotamaan ja viimeisenä lämmityslaitteen kennon letkuliitokset hajosi, niin kamelin selkä katkesi ja sain ostettua auton pois. Lisäksi koeajolla huomasin että jarrut olivat melkein olemattomat. Enpä taas arvannut että tekemistä olisi ollut niin paljon, ja että mopo lähtee taas kerran käsistä.
Videosta näkee vähän kuntoa missä auto oli minulle tullessaan. Nämä kuvat on vuodelta 2017.
Ihan ensimmäisenä lähdin lämmityslaiteen kennon kimppuun. Se ei ole niitä hauskimpia hommia näissä vehkeissä. Helpoin tapa on purkaa kojelauta kokonaisena irti, niin kuin se tehtaallakin asennetaan. Kauheasti remonttikuvia siitä ei tullut otettua. Kennon letkulähdö oli aivan hapertuneet. Tuossa meni noin 4 tuntia että kojelauta oli irroitettu ja kiinnitetty.
Comment