Tehdäämpäs tälle yksilölle oma topicci kun tämä nyt tietysti projektiksi alkoi vajuta, vaikkakin aluksi haaveilin että olisi mentykkin pussihousulinjaa tämän kanssa. Mutta eipä se onnistu kun harrastaja luonne olen.
Auto on siis Audi RS4 B5 2.7 Bit 2000vm, Misanon punainen ja hitec kangas/mustanahka sisutalla varustettuna, kattoluukku jne. Orkkis soitin on hukattu joskus ja tilalla Sonyn 2din yksikkö. Minulle tullessa oli tehty putkisto Milltek catback, alustaksi Vogtland ja vanteina 19x9" B9 RS:n vanteet.
Tarina tämän yksilön kohdalla aikaisemmissa omistajuuksissa vähän auki. Mutta olen ilmeisemmin 5 omistaja Suomessa. Ensimmäinen Suomalais omistaja oli vaihdattanut koneen 100tkm vähempi ajettuun koska alkuperäisessä koneessa oli matalaöljynpaine -ongelma. Tuo 2 Suomalais omistaja ei itselläni tiedossa, joten saa avata tarinaa jos jollain on hänen omistusvaiheista tietoa. 3 omistaja on forumillakin vaikuttava henkilö, hänelle kiitos historian avaamisesta. Hänellä auto oli ilmeisemmin ollut käyttöautona Kiteellä ja sitten vuonna 2012 auto oli jätetty latoon seisomaan koska olisi pitänyt tehdä jakopäätä, paikata öljyvuotoja ja pientä sipistelyä sieltä täältä. Sitten 2020 elokuussa Hirvosen Mikko kävi tämän pelastamasta sieltä ladosta ja alkoi entraamaan kuntoon seuraavan talven aikana. Moni asia johti toiseen ja keväällä 2021 Hirvonen poti kevyttä autokuumetta ja uhkasi myydä RS:n. Tilanne eskaloitua vakavan ja pitkän harkinnan jälkeen (alle 2 vuorokautta meni kun tein ostopäätöksen enkä ollut autoa edes nähnyt livenä) sovittiin että tulen Kiteellä käymään kahvilla ja katsellaan autoa ja mietitään kauppoja. Mutta kyllähän sieltä piti Misanolla kotia päästä lähtemään, koska yleensä nämä asiat tehdään tunne ja fiilis pohjalta.
Itse ajelin tuon viime kesän 2021 lähinnä Hirvosen jäljiltä. Hän oli tehnyt jakopää rempan, fiksannut öljyvuodot, käynyt jarrut läpi ja alustan muutenkin. Itse myllytin ja pinnoitin maalipinnan sekä putsailin yleisesti. Sekä jatkoin kuluneiden ja rikkoituneiden pisteosien entrausta/uusimista. Tuli käytyä klubin kruisingissa ja muissa auto miiteissä mitä nyt maailmanlopun taudin välissä saatiin järkättyä. Parhaimpina ehkä vuosittainen biturbo miitti Himoksella jäi edellis kesältä tapahtumista mieleen, monestakin syystä.
Suunnitelmia oli jo heti alussa muodostunut että jatketaan korin ja alustan entrausta. Eli talven tullessa auto pukeille, takapäästä apurunko ja kaikki muukin irtoava pois, paitsi bensatankki. Putsausta, osien maalausta ja ruosteiden poistoa. Sisusta purku, putsaus ja takaisin kasaan. Ja vähän päivitellä musiikki puolta lähinnä paremmat johdot ja kaiuttimet vakiopaikoille muodossa. Toki sitten kun hyllyssä oli vähän biturbo osia niin niitä hyödyntää. Ja onhan tuossa S4:n moottorissakin mahdollisuus siirtää se RS:n ja sittenhän se olisi ihan mopo käsistä taas kerran. Mutta eteenpäin mennään ja tavoitteet on aika selkeänä omassa päässä, miten ja milloin niihin päästään onkin sit toinen juttu.
Auto on siis Audi RS4 B5 2.7 Bit 2000vm, Misanon punainen ja hitec kangas/mustanahka sisutalla varustettuna, kattoluukku jne. Orkkis soitin on hukattu joskus ja tilalla Sonyn 2din yksikkö. Minulle tullessa oli tehty putkisto Milltek catback, alustaksi Vogtland ja vanteina 19x9" B9 RS:n vanteet.
Tarina tämän yksilön kohdalla aikaisemmissa omistajuuksissa vähän auki. Mutta olen ilmeisemmin 5 omistaja Suomessa. Ensimmäinen Suomalais omistaja oli vaihdattanut koneen 100tkm vähempi ajettuun koska alkuperäisessä koneessa oli matalaöljynpaine -ongelma. Tuo 2 Suomalais omistaja ei itselläni tiedossa, joten saa avata tarinaa jos jollain on hänen omistusvaiheista tietoa. 3 omistaja on forumillakin vaikuttava henkilö, hänelle kiitos historian avaamisesta. Hänellä auto oli ilmeisemmin ollut käyttöautona Kiteellä ja sitten vuonna 2012 auto oli jätetty latoon seisomaan koska olisi pitänyt tehdä jakopäätä, paikata öljyvuotoja ja pientä sipistelyä sieltä täältä. Sitten 2020 elokuussa Hirvosen Mikko kävi tämän pelastamasta sieltä ladosta ja alkoi entraamaan kuntoon seuraavan talven aikana. Moni asia johti toiseen ja keväällä 2021 Hirvonen poti kevyttä autokuumetta ja uhkasi myydä RS:n. Tilanne eskaloitua vakavan ja pitkän harkinnan jälkeen (alle 2 vuorokautta meni kun tein ostopäätöksen enkä ollut autoa edes nähnyt livenä) sovittiin että tulen Kiteellä käymään kahvilla ja katsellaan autoa ja mietitään kauppoja. Mutta kyllähän sieltä piti Misanolla kotia päästä lähtemään, koska yleensä nämä asiat tehdään tunne ja fiilis pohjalta.
Itse ajelin tuon viime kesän 2021 lähinnä Hirvosen jäljiltä. Hän oli tehnyt jakopää rempan, fiksannut öljyvuodot, käynyt jarrut läpi ja alustan muutenkin. Itse myllytin ja pinnoitin maalipinnan sekä putsailin yleisesti. Sekä jatkoin kuluneiden ja rikkoituneiden pisteosien entrausta/uusimista. Tuli käytyä klubin kruisingissa ja muissa auto miiteissä mitä nyt maailmanlopun taudin välissä saatiin järkättyä. Parhaimpina ehkä vuosittainen biturbo miitti Himoksella jäi edellis kesältä tapahtumista mieleen, monestakin syystä.
Suunnitelmia oli jo heti alussa muodostunut että jatketaan korin ja alustan entrausta. Eli talven tullessa auto pukeille, takapäästä apurunko ja kaikki muukin irtoava pois, paitsi bensatankki. Putsausta, osien maalausta ja ruosteiden poistoa. Sisusta purku, putsaus ja takaisin kasaan. Ja vähän päivitellä musiikki puolta lähinnä paremmat johdot ja kaiuttimet vakiopaikoille muodossa. Toki sitten kun hyllyssä oli vähän biturbo osia niin niitä hyödyntää. Ja onhan tuossa S4:n moottorissakin mahdollisuus siirtää se RS:n ja sittenhän se olisi ihan mopo käsistä taas kerran. Mutta eteenpäin mennään ja tavoitteet on aika selkeänä omassa päässä, miten ja milloin niihin päästään onkin sit toinen juttu.
Comment