Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S8 V10

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S8 V10


    Alkoi elämä olemaan liian helppoa ja halpaa niin päätin hetken mielijohteesta saada lisää ongelmia, siis audeja. Tälläkertaa oikein kunnon fossiilikrematorio, tietysti legendaarisella lambon moottorilla

    Autosta löytyy kaikki varusteet paitsi hierovat& ilmastoidut penkit. On jääkaappia, televisiota, kaistavahtia, adaptiivista vakkaria tutkaa ja ties mitä keyless entry - systeemejä. Bang & Olufsen kuulostaa myös todella hyvälle
    Alunperin ei välttämättä olisi tarttunut tälläistä autoa haaviin, mutta kun oli niin perus pappamaisista sisustoista eroava Exclusive - paketti punaisilla tikkauksilla, turvavöillä ja hiilikuitusomisteilla - mieli muuttui


    Tulen muokkaamaan tämän postauksen vielä kuntoon
    Click image for larger version  Name:	image_79324.jpg Views:	5 Size:	235,0 Kt ID:	1935073 Click image for larger version  Name:	image_79325.jpg Views:	5 Size:	129,7 Kt ID:	1935074 Click image for larger version  Name:	image_79326.jpg Views:	5 Size:	178,8 Kt ID:	1935075 Click image for larger version  Name:	image_79327.jpg Views:	6 Size:	138,5 Kt ID:	1935076 Click image for larger version  Name:	image_79328.jpg Views:	5 Size:	197,7 Kt ID:	1935077 Click image for larger version  Name:	image_79329.jpg Views:	5 Size:	105,1 Kt ID:	1935078 Click image for larger version  Name:	image_79330.jpg Views:	5 Size:	187,0 Kt ID:	1935079 Click image for larger version  Name:	image_79331.jpg Views:	5 Size:	128,5 Kt ID:	1935080 Click image for larger version  Name:	image_79332.jpg Views:	5 Size:	84,3 Kt ID:	1935081 Click image for larger version  Name:	image_79333.jpg Views:	6 Size:	153,3 Kt ID:	1935082
    Viimeksi muokannut -OOOO-; 12.2.2022, 11:37.

    #2
    Äp, autossasi ei ole Lambon moottori, vaan Lambossa on edelleen jalostettu sinun autosi moottori.

    Lambon moottori oli 5.0 V10 mikä ei ole mitään sukua VAG V10 moottorille. Gallardo LP versioiden moottori sitten taas samaan lohkoon tehty kuin VAG 5.2 litrainen V10 kone, jonka Audi suunnitteli täysin uusiksi eikä se ole mitään sukua sille "Lambon moottorille" mistä kaikki aina puhuu. Eroina S6/S8 koneissa vs R8 V10/LP Gallardot on kampura ja nokat. R8 ja Gallardon kampura on yhteisillä veivikauloilla, ja S6 ja S8 koneet sitten ns Split kauloilla. Erona siis se, että S6 ja S8 on tasaisilla sytytysväleillä pyttyjen välillä ja sitten "performance" koneissa onkin vain yksi leveä veivikaula ja sitä myöten kaksi eri kulma väliä pyttyjen välillä.

    No se semantiikasta. Mahtava kampe ja pienellä pakoäänen parantamisella rupeaa jo kuulostamaankin joltain!

    Comment


      #3
      Kova veto. Nämä oli mulla putkella aivan kalkkiviivoille asti vaihtoehtona kun viimeksi pari vuotta sitten oli harrastelelun hankinta ajankohtaista.

      Comment


        #4
        Livenä nähneenä, sisusta on tosi makea. Iso peukku rohkeudesta ja niin kuin sanotaan ajaajat ajaa ja jännittäjät...

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
          Äp, autossasi ei ole Lambon moottori, vaan Lambossa on edelleen jalostettu sinun autosi moottori.

          Lambon moottori oli 5.0 V10 mikä ei ole mitään sukua VAG V10 moottorille. Gallardo LP versioiden moottori sitten taas samaan lohkoon tehty kuin VAG 5.2 litrainen V10 kone, jonka Audi suunnitteli täysin uusiksi eikä se ole mitään sukua sille "Lambon moottorille" mistä kaikki aina puhuu. Eroina S6/S8 koneissa vs R8 V10/LP Gallardot on kampura ja nokat. R8 ja Gallardon kampura on yhteisillä veivikauloilla, ja S6 ja S8 koneet sitten ns Split kauloilla. Erona siis se, että S6 ja S8 on tasaisilla sytytysväleillä pyttyjen välillä ja sitten "performance" koneissa onkin vain yksi leveä veivikaula ja sitä myöten kaksi eri kulma väliä pyttyjen välillä.

          No se semantiikasta. Mahtava kampe ja pienellä pakoäänen parantamisella rupeaa jo kuulostamaankin joltain!
          Heh, no niin. Tais hymiö unohtua minulta ;) Kiitos tietopaketista, ja pääasia että keskustelua syntyy :)

          Kiitos Killeri ja hopsis. Mutta nyt paneutumaan itse asiaan, eli niihin ongelmiin :D päivitän aloituspostausta joskus kun on paremmin aikaa, nyt on kiireellisempiäkin juttuja
          Click image for larger version  Name:	20220208_200941.jpg Views:	0 Size:	164,1 Kt ID:	1935091 Click image for larger version  Name:	20220208_200953.jpg Views:	0 Size:	138,0 Kt ID:	1935092 Click image for larger version  Name:	20220208_200959.jpg Views:	0 Size:	187,1 Kt ID:	1935093 Click image for larger version  Name:	20220208_200919.jpg Views:	0 Size:	172,7 Kt ID:	1935094


          Ongelma alkoi tavallaan eilen, kun saavui kaverin kyydillä kotiin, huomasin että webasto on päällä. Ajattelin että koska kaukosäädin oli juuri mahan kohdin taskussa, oli se varmasti painautunut päälle kun nousin autosta. Ajattelin antaa sen sitten olla päällä , kun olen siinä luulossa/uskossa että ei kannata käyttää lyhyttä aikaa ettei se karstottuisi (nojoo mitänyt muutamista saatikka yhdestä kerrasta) Ja menin sisään. Aamulla tänään töihin lähtiessä en ollut uskoa korviani kun edelleen pihinää puski webaston putkesta, ei kyllä tuntunut lämpimältä. Tämä prosessi oli tietysti yön yli syönyt akun tyhjäksi. Eikä suostunut sammumaan kaukosäätimestä OFF- nappia pohjassa pitämällä (valo kyllä paloi punaisena) Tänään apuvirtaa auton peräkontissa sijaitsevalle akulle antaessa webasto sitten taas halusi lähteä väkisin käymään kun sai rohmittua itselleen jännitettä. Tämän jälkeen kiskoin apukuskin sulaketaulusta numeron 42 (20 A) - sulakkeen irti. Nyt ei enää webaston käynnistyminen olisi vaivana, mutta nyt äskettäin vielä uudestaan apuvirtaa antaessa auto saatiin kyllä käymään (2 akun avittamana) mutta kun auto oli käynyt viitisen minuuttia ja tarvikkeita oltiin laittamassa nippuun, tapahtui kummia. Akun päällä olevalla muovisella suojakäikäleellä (olin laittamassa paikalleen) sohaisin jotain pikku paukkulankapiuhaa, ja tapahtui kipinöintiä. En tiedä oliko tämä piuha jossain jo kiinni vai oliko irrallaan (luultavasti kiinni) Asiaa tutkittiin yleismittarilla ja paukkulanka pääsi taas hitsaamaan johonkin ja auto sammui. Auton ollessa pois käynnistä mittarilla mitattuna paukkulangan ja maan välillä ei ole jännite-eroa, kun taas langan ja akun + navan välillä on se 12v ja risat. Auto kyllä ei enää tämän jälkeen suostu käymään - startatessa lähti käymään mutta sammui välittömästi sekunnin kuluessa. Toisella starttiyrityksellä jää vaan sahaamaan (tässä vaiheessa voltit ovatkin jo tippuneet) Viittaisi siis siihen, että joku sulake on nyt napsahtanut ja paukkulangassa kyllä varmaan kuuluisi olla jännite, vaikkei sitä nyt siis havaitakaan. Enempiä ei viittinyt pelehtiä tuolla lumisateessa ettei kontti muutu akvaarioksi, neuvoja kaivattaisiin. Kyseessä siis tuo 643- releen taakse menevä ruskea paukkulanka, jossa päässä lattaliitin. Onpas tämä kuvien laittaminen hankalaa :)
          Attached Files

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
            Äp, autossasi ei ole Lambon moottori, vaan Lambossa on edelleen jalostettu sinun autosi moottori.

            Lambon moottori oli 5.0 V10 mikä ei ole mitään sukua VAG V10 moottorille. Gallardo LP versioiden moottori sitten taas samaan lohkoon tehty kuin VAG 5.2 litrainen V10 kone, jonka Audi suunnitteli täysin uusiksi eikä se ole mitään sukua sille "Lambon moottorille" mistä kaikki aina puhuu. Eroina S6/S8 koneissa vs R8 V10/LP Gallardot on kampura ja nokat. R8 ja Gallardon kampura on yhteisillä veivikauloilla, ja S6 ja S8 koneet sitten ns Split kauloilla. Erona siis se, että S6 ja S8 on tasaisilla sytytysväleillä pyttyjen välillä ja sitten "performance" koneissa onkin vain yksi leveä veivikaula ja sitä myöten kaksi eri kulma väliä pyttyjen välillä.

            No se semantiikasta. Mahtava kampe ja pienellä pakoäänen parantamisella rupeaa jo kuulostamaankin joltain!
            Tähän lisäyksenä vielä, RS6 V10 ei ole myöskään mitään sukulaisuutta Lamboon. Eroja VAG 5.2 V10 löytyy:
            Ei tasapainotusakselia, kampiakseli yhteisillä veivikauloilla (Crankshaft with common pin), kuivasumppu, öljy- ja vesipumppumoduuli, erilainen kampikammion tuuletusjärjestelmä lämmityksellä ja tietysti kaksi hirnahdinta.
            Olen liian syvällä tämän C6 RS6 sairauteni kanssa, enkä vieläkään ole saanut ajokkia hommattua.

            Comment


              #7
              Tuo 643 on bensapumppujen rele, Fuse box diagram Audi A8 (D3) (fusesdiagram.com). Siihen liittyviä on ainakin sulakkeet 1 ja 2 jotka on bensapumpun sulakkeita. Muitakin pumppuihin liittyviä sulakkeita ja releita löytyy näköjään apukuskin puolelta edestä.

              Mikähän tuon piuhan tarkoitus on ollut, ei näytä ainakaan tehtaan tekeleeltä.
              R3 Fuel pump relay
              Or
              Fuel pump relay No. 2
              Or
              Additional relay, fuel pump


              Ja jos taskunpohalla on vielä hiluja, ja ei ole vielä VCDS:ää, niii vahva suositus sen hankkimiseen ja opetteluun. Säästää pitkän pennin, koska korjaamoilla hyvä jos suostuvat edes perushuoltoja tekeen. Poislukien merkkihuolto, mutta se on viimeinen vaihtoehto.​
              Sivusta olen erään S8:n kanssa taistelua seurannut ja yksi asia on tullut selväksi. S8 ei tykkää tarvikeosista. Pitää olla vähintään OEM/OE laatua. Mielummin alkuperäisiä, jos löytyy edullisesti.
              Itsekkin tuollaista katsellut, mutta kun sitä ei saa pitkä kattosena.
              Viimeksi muokannut Puuhapete; 9.2.2022, 09:54.

              Comment


                #8
                Näyttäisi että se on hitsannut tuohon apuvirtapisteeseen (-) eli siinä on ollut jännite. Ei mitään havaintoa missä pitäisi olla kytkettynä mutta ei tehtaan jäljiltä. Melkein ainoa vaihtoehto lähteä seuraamaan minne kulkee.
                Viimeksi muokannut TDIq; 9.2.2022, 16:05.

                Comment


                  #9
                  Eikös tässä ensimmäinen virhe ole tapahtunut apuvirran antamisessa suoraan takakontissa olevaan akkuun. Jos ymmärsin oikein. Tässäkin lienee se akunvalvontasysteemi ja apuvirta pitäisi antaa konehuoneessa olevista pisteistä. Voin olla väärässäkin.

                  Comment


                    #10
                    Ei ole ainakaan A8 D3:ssa konehuoneessa. Noissa kuvissa näkyy apuvirtapiste.

                    Comment


                      #11
                      Hieno ässä! Itselleni D3-koppainen edustaa vielä vanhan ajan tyylikästä ja vähäeleistä muotoilua, sen jälkeen aletiin hiljalleen mennä vain huonompaan suuntan. S8:eja oon itsekin selannut Suomesta ja ulkomailta, mutta en ole onnistunut (vielä) perustelemaan itselleni V10-koneisen auton hankkimistä kehäteiden talvipyörittelyyn. FSI-koneiden ominaisuudet ei helpota asiaa. Killeri sen jo sanoikin..

                      niin kuin sanotaan ajaajat ajaa ja jännittäjät...

                      Comment


                        #12
                        ...ja jännittäjät ajaa vielä vanhemmalla kalustolla. Rahamiehet taksilla.

                        Kyllä se D3 S8 vaan menee sinne komeimpien sedanien joukkoon e39 M5:n ja muutaman muun kanssa (mm. 500E W124).
                        Fossiilisista polttoaineista kun aika ajaa ohi ja nuo sähköauto-konversiot yleistyy ja halpenee niin tässä olisi yksi makea kohde.
                        Viimeksi muokannut vV8m5; 10.2.2022, 16:13.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                          Kyllä se D3 S8 vaan menee sinne komeimpien sedanien joukkoon e39 M5:n ja muutaman muun kanssa.
                          Tähän ei voi kuin yhtyä. Pitää jetsulleen kutinsa.

                          Comment


                            #14
                            Se alkaa olla V10 koneisien kohdalla viimeisiä hetkiä ostaa noita, koska niissä alkaa olla ikää ja kilsoja. Siis yleisesti. Siksi olen vakavasti miettinyt S6:sta, kun faijalla on S8 D3 joka on kyllä todella hieno värkki. Toisaalta olen saanut olla henkinen tuki sen koneen lievistä kummallisuuksista. Esim johtosarja tuntuu olevan aika herkkä aiheuttamaan oireita. Poikki menneitä johtoja ja huonoja kontakteja liittimissä.
                            Harmittavasti (onneksi) kaikki kiinnostavat S6:t juuri meni nettiautosta. Näissä S6/S8 kohdalla muuten Suomen hinnat ei ole ollenkaan korkeita. Ruotsista tai Saksasta ei saa halvemmalla, ja suurin osa Suomessa olevista on kuitenkin uitettuja tänne.
                            S8 on modernimpi verrattuna tuohon S6:een tietysti, koska kaseihin on aina tullut uuden jutut ennen muita malleja. Tämä esim näkyy nousevasta näytöstä yms jotka siis tulivat kutosiin vasta 4G mallista. Kaseissa se oli jo siis noin mitä 9 vuotta aikaisemmin eli 2003 alkaen, kun kutosiin se tuli 2012.
                            Viimeksi muokannut Puuhapete; 10.2.2022, 13:52.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                              Kyllä se D3 S8 vaan menee sinne komeimpien sedanien joukkoon e39 M5:n ja muutaman muun kanssa (mm. 500E W124).
                              .
                              Amen. Lisäisin vielä D2 S8:n, w126, e32 ja e38:n listalle.

                              Projekti vaikuttaa mielenkiintoiselta! Kaikinpuolin tyylikäs auto.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä ihmetyttää tuo aikaisempi tuuba mitä kirjoitin. Kaipa sen voi laittaa väsymyksen piikkiin. Nyt kun on annettu kelien ja mielen kirkastua, oli ongelma ihan suoraviivainen
                                Uusi bensapumpun rele marmorilta (643 oli vaihtunut, olikohan 653 uusi numero? 30€)
                                40A sulake, joka on Puuhapeten kaaviossa "B" . Niin kuin aiemmista kuvistani näkyy, paikalla 1 ja 2 ei ole mitään sulakkeita !?
                                Näillä eväillä lähti käyntiin. Auton MMI:n Battery level näytti hyvin pitkään 10% , useiden kymmenien kilometrien (parin tunnin aikana)
                                Vikakoodit otin talteen ja nollasin (eli VCDS löytyy :), kävin ajelemessa pidempään, ihme oli tapahtunut puolenyön aikoihin kun näyttö alkoikin ilmoittaa itsestään positiivisesti , 50% oli tullut
                                ja siitä vielä hetket eteenpäin niin 100% :) Olin toki varautunut uutta akkua ostamaan kun se tässä välipäivinä joutui kärsimään olostaan muutaman hassun voltin kanssa
                                Nyt sitten pääsee paneutumaan ehkäpä varsinaiseen ongelmaan eli webaston temppuiluun, tällä hetkellä sen sulake irroitettuna.
                                Marmorilta ostin myös uudet takajarrupalat hintaan ~800 € (keraamiset jarrut takana)
                                P.S kiitos kaikille kehuista, ja avuista. Olin koeajolla sitämieltä että tässä on Audi isolla Aalla. Riittävän moderni että kaikki herkut löytyy, mutta riittävän vanha että muotoilukieli ei ole särmikästä muovisukkulaa
                                kaikkine hipaisunäyttöineen ja patterimoottoreineen

                                Click image for larger version  Name:	20220212_111314.jpg Views:	0 Size:	203,7 Kt ID:	1935371 Click image for larger version  Name:	20220211_191350.jpg Views:	0 Size:	164,1 Kt ID:	1935372
                                Attached Files

                                Comment


                                  #17
                                  Hyvä, että oli halpa korjaus. Noista johtokaavioissa ja rele/sulakeinfoissa mitä netissä on on joskus kyllä eroja siihen mitä omassa autossa on. Vaihteluja moottoreiden ja ehkä hieman maidenkin välillä voisi olla.
                                  Tuo malli pysyy komeana vielä kauan.
                                  Eikös noita keraamisten paloja olisi saanut muualtakin jo? Ei siinä, merkkitiskin jarruosat on kyllä laadukkaita.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mitäs tälle ässälle kuuluu, vai onko jäänyt seisomaan polttoaineen korkean hinnan takia?


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Kraftwerk Näytä viesti

                                    w126, e32
                                    No nuo molemmat on sen verta antiikkisia ettei ne ole samassa sarjassa enää, ja e32:ssa liikaa vanhaa bemarin epäsopusuhtaista muotokieltä imho (e34 vitosen mittasuhteissa vastaavat muodot toimii paremmin), vaikkei sentään mitään e65 tasoista bangle-settiä olekaan :D
                                    Viimeksi muokannut vV8m5; 13.4.2022, 22:13.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kaikki vanhenee, mutta tietyt korimallit kestävät ikää. Onko se joku harmoninen kokonaisuus vai mikä niissä on. Tuollaiset tapahtuu tavallaan vahingossa.
                                      Ja vaikka polttoaineen hinnat on nousseet niin tällaisella v10 ajaminen on saman verran kalliimpaa, kuin esim 6,5l 100km kuluttavan dieselin. Riippuu tietysti kaasujalasta, laskutavasta ja kulutuksista. Hyvin karkeasti 10l bensaa ja 6,5l dieseliä satasella kuluttavien autojen polttoainekustannus molemmilla on noussut 8e verrattuna ennen kriisiä hintoihin. Nyt 20l maksaa 44e ja ennen se maksoi about 36e.

                                      Toki V10:llä 10l kulutuksiin pääseminen vaatii jo auton väärinkäyttöä maatiellä :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Täytyy ilmottautua nyt samanlaisen kulkineen omistajana. Yli 10v on aikaa kun tuollaisen kuulin hiukan etelemmäisessä valtiossa suojatien valoissa ajavan ohi, ja ihmettelin mikäs vekotin tuollainen mahtaa olla... Nyt on reilu 2v ollut tuo omassa käytössä aiheuttanu naurua edelleen.
                                        Risteyksestä kun lähdetään 4-pyöräluisussa, tai sitten kun telineellä varikolla, ja sen 2-3ke menee aina rahoja.. :)
                                        Mut paras kulkine ikinä. Ympärivuotisessa käytössä, ja jaksaa hymyilyttää, äänimaailma ja muut tilpehöörit mitä on jo -07 ikäiseen autoon osattu laittaa.
                                        Vaikka pakko myöntää että on ollut A8 ja S8 edellistä D2 korimallia, ni onhan se nyt näyttävämpi edelleen. Isomman auton näköinen jo tietämättömällekin, nykyiset korimallit ei erotu samalla tavalla.
                                        Pelottava laite omistaa, mutta hiukan eri ajella kun perus toyotalla. Mut ei tämmöstä vahingossa osta.. Ja tuo kulutus ei milloinkaan ole jäänyt alle 15l/100km, jalalla en ole koittanut ovenvälistä työntää.
                                        Imusarja on avattu ja karstat siivottu, ei mikään päivän homma, eikä kahden. Ja kyseinen homma edessä aina 2v välein.
                                        Samalla ne säätyvät läppäkalusteet poistettu myös, oli jo miten sattuu ja syötöt sekasin. Pitää epätervettä klapinaa siinä 2000-3000rpm kohdilla kun kuuntelee, sillon jo kiire, ettei ne läppäkalusteet tee moottorista verkonpainoa.
                                        Ohjelmointi tehty omalle laitteelle, herkemmin on lähdössä kun kattoo kaasupoljinta, ja kompensoi alavääntöä minkä nuot imusarjan läppähärpäkkeet yrittää tehdä. Tehonlisäykseen en jaksa uskoa, vaikka sen 475hp lupaa uusi kartta.
                                        Ja nyt webasto alkaa ilmotella itsestään vähän niinkun tuossa edellä, ovet kun painaa auki, alkaa tuuletustoiminto pyöriä.. Ja lopettaa vasta kun moottorin ajelee lämpimäksi :) Ei tee tuota aina, mutta kuitenki. Ehkä maadotuskipu, saa nähdä. Aika vähän on autotehtailta huolettomia ikiliikkujia tullu hihnan päästä.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                                          Mitäs tälle ässälle kuuluu, vai onko jäänyt seisomaan polttoaineen korkean hinnan takia?
                                          Kyllä täällä hengissä ollaan ja ajeluita tulee suoritettua pääosin viikonloppuina herrasmiestyyliin nautiskellen (ns. ottaminen suoritetaan takapenkillä) Polttoaineen hinta ei tässä yhtälössä kirpaise.
                                          Se on performanssiautojen halvin menoerä

                                          Takaosaston ruudut lakkasi toimimasta, harmi. Olisi takamatkustajille ollut ohjelmaa kohta tapahtuvassa pidemmässä reissussa

                                          VCDS Antaa

                                          Address 57: TV Tuner
                                          Component R78 TVHybridDVB

                                          1 Fault Found:
                                          02283 - Video Connection to Output [End Unit]
                                          010 - Open or Short to Plus - Intermittent

                                          ??? Kojelaudan MMI- näytön Televisio kyllä toimii. Sulakkeen #16 kuskinpuolelta edessä tarkistin (Rear seat entertainment) se oli ok
                                          Kontissa vasemmalla oleva blaupunktikaan ei osoita elonmerkkejä, noh mitä siinä oli peräti yks nappi plus reset-nappi.
                                          Onkohan soitin mennyt paskaksi vai mikähän voisi olla?

                                          https://www.audiworld.com/forums/a8-...power-2888415/
                                          tämä luettuna.. hmm voisi vielä kokeilla tuota Towing Control - jippoa

                                          Hieno auto Jarno!
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 27.11.2022, 19:44. Perustelu: Lainaus kuntoon.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X