Tuli ostettua A4 B7 2.0 TFSI, halvalla kun sai. Ja toki rikkinäisenä. Tuosta oli hajonnut pahamaineinen tasapainomodulin hammasratas, jonka takia öljypumpun ketju katkesi.
Myyjän mukaan autolla oli ajettu vielä vajaa kilometri, joten vähän jännitti mitä sieltä löytyy. No, ei muuta kuin auto tallille ja öljypohja irti.
Öljypohjan irroitus vaatii apurungon etupään ja kompressorin laskemisen. Öljypohjan taaimmaiset pultit on ilkeästi vauhtipyörän takana piilossa, ja ainoa tapa oli avata ne pallopääkuusiokoloavaimella. Hylsy ei mahdu. Joissain malleissa vauhtipyörässä on kolot joista pääsee paremmin pultteihin käsiksi, mutta tuossa ei ollut. Onneksi pultin kanta ei nylppäänynyt, koska muuten remontista olisi tullut huomattavasti isompi.
Sitten pääsikin jo sylttytehtaalle, eli vika löytyi. Näitä hammasrattaita hajoaa ilmeisen usein. Aika typerästi suunniteltu osa. Tilasin Wasamotorsilta "Freewheelin" ja ketjun.
Itse tasapainomoduli oli täysin ehjä, akseleissa ei ollut välystä. Niitäkin näistä hajoilee. Nyt oli hyvä tuuri. Myös nokat oli siistissä kunnossa, ei mitään valittamista. Sama juttu oli myös runkolaakereissa, joten jätin ne vaihtamatta. Myös välykset oli vielä tehtaan speksien sisällä.
Kiertokangen laakerit sen sijaan oli jo vähän huonot, joten ne meni vaihtoon. Alapuolet oli selvästi huonommassa kunnossa.
Myyjän mukaan autolla oli ajettu vielä vajaa kilometri, joten vähän jännitti mitä sieltä löytyy. No, ei muuta kuin auto tallille ja öljypohja irti.
Öljypohjan irroitus vaatii apurungon etupään ja kompressorin laskemisen. Öljypohjan taaimmaiset pultit on ilkeästi vauhtipyörän takana piilossa, ja ainoa tapa oli avata ne pallopääkuusiokoloavaimella. Hylsy ei mahdu. Joissain malleissa vauhtipyörässä on kolot joista pääsee paremmin pultteihin käsiksi, mutta tuossa ei ollut. Onneksi pultin kanta ei nylppäänynyt, koska muuten remontista olisi tullut huomattavasti isompi.
Sitten pääsikin jo sylttytehtaalle, eli vika löytyi. Näitä hammasrattaita hajoaa ilmeisen usein. Aika typerästi suunniteltu osa. Tilasin Wasamotorsilta "Freewheelin" ja ketjun.
Itse tasapainomoduli oli täysin ehjä, akseleissa ei ollut välystä. Niitäkin näistä hajoilee. Nyt oli hyvä tuuri. Myös nokat oli siistissä kunnossa, ei mitään valittamista. Sama juttu oli myös runkolaakereissa, joten jätin ne vaihtamatta. Myös välykset oli vielä tehtaan speksien sisällä.
Kiertokangen laakerit sen sijaan oli jo vähän huonot, joten ne meni vaihtoon. Alapuolet oli selvästi huonommassa kunnossa.
Comment