Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 junioriharraste

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B7 junioriharraste

    Kaverilla oli kaupan B7 1.8tq johon otti vaihdossa etuvetoisen lähes puoli miljoonaa ajetun vastaavaan niin helppo oli itselle perustella välirahan maksu. Kyseessä reilun 300 ajettu nätillä Granat Rot -värillä. Kansitilke tuosta oli aiemmalla omistajalla jostain syystä palanut ja sen jälkeen kansi käynyt läpi täyden kunnostuksen. Jälkikasvulle tuosta tarkoitus fiksailla käyttistä jota voi vähän harrastaa samalla.

    Ekana listalla oli aktivoida FIS ja se onnistuikin ongelmitta. Samaan syssyyn paikalle meni monitoimiratti. Airbag:n johtosarja vaihtui tuota tukevaksi mutta jostain syystä ei nappeihin kuitenkaan saa yhteyttä. Koodaukset on tehty mutta ei toimi, olisiko vinkkejä?
    Click image for larger version  Name:	IMG_20220120_152747.jpg Views:	0 Size:	235,7 Kt ID:	1933994

    Ajovaloissa on jo tehtaalta xenonit, niihin tarkoitus lisätä valotehoa retrofitlabin tuotteilla:
    https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=30323

    Lisäjarruvalosta toimi alle puolet niin sekin piti uusia. Uutta ei viitsinyt ruosteiseen reikään laittaa, onneksi tallikaveri on nohevampi maalaushommissa.
    Click image for larger version  Name:	IMG_20220120_144428.jpg Views:	0 Size:	160,6 Kt ID:	1933992 Click image for larger version  Name:	image_79085.jpg Views:	966 Size:	238,7 Kt ID:	1933993

    Tarkoituksena suorittaa moottorin alkoholisointi. Sitä varten tuli jo hankittua suutintukki jossa myös paluulinja. Suuttimet ja erikoismurot ecuun sitten tietysti lisäksi tulossa.

    Takapään parkkitutka ilmeisesti Votex-osilla jälkiasennettu kun ei varustekoodien mukaan tutkaa tehtaalta ole ollut. PItäisi vaan sen ohjainlaite jostain löytää kun ei mitään ääniä päästele.
    Click image for larger version  Name:	IMG_20220120_152831.jpg Views:	0 Size:	158,4 Kt ID:	1933991

    Moottorista kun oli kansi irti niin mäntien päällä näkyi 1.8 5VT -tekstit. Mutuna sanoisin noiden viittaavan tarvikemäntiin, mitä sanoo raati?
    Click image for larger version  Name:	WhatsApp Image 2021-11-18 at 19.22.31.jpeg Views:	0 Size:	128,4 Kt ID:	1933990
    Attached Files
    Viimeksi muokannut okkim; 3.2.2022, 11:26. Perustelu: Rivittelin kuvat vähän nätimmin näkyviin.

  • #2
    Terve, vaatiikohan se kuitenkin sen sopivan "slipringin" vielä noille napeille ratissa? Sama prokkis itsellä, mutta osat vielä pöydällä? Mietin, että pitääkö se sopiva kehä vielä etsiä ennen vaihtoa?

    Comment


    • #3
      Senhän se vaatii. Vagarenalla oli varsin seikkaperäiset ohjeet kuvien ja osanumeroiden kera https://www.vagarena.fi/index.php?topic=907.0

      Comment


        #4
        Liukurengas on numerolla 4E0953541B, joka nähdäkseni tukee monitoimirattia.

        Comment


          #5
          Moro, mainitsit tuossa, että on tulossa paluulinjalla varustettu suutintukki. Minkälaista hyötyä siitä saadaan verrattuna vakio returnless-systeemiin alkoholisoinnin yhteydessä? Muuten kuitenkin vakioraudalla taitaa olla?

          Comment


            #6
            Ilman paluuta oleva bensapuoli ei virtaa tarpeeksi, siksi paluulinjan lisäys on oleellinen.

            Comment


              #7
              Umpiot saivat paremmat projektorit sisäänsä ja samalla kevyen ulkonäköpäivityksen. Vilkuista poistin oranssisen kuvun ja polttimoiksi hopeapintaiset keltaiset. Päiväajovaloihin laitoin Osramin ledit lisävastusten kanssa.

              Aiemmin havainnut etuloksujen kanteissa alkavaa ruostetta. Nyt sisäloksuja irrottaessa selvisi että sisäkantteja ei enää juurikaan ollut jäljellä. Jossain vaiheessa siis uusien loksujen hankinta edessä.
              Attached Files

              Comment


                #8
                Männistä tekisi mieli sanoa, että ovat tosiaan jälkiasennusta, ja olisiko vielä matalaruttuiset.

                Comment


                  #9
                  Mahle kertoo että vakiomännässä kulhon syvyys 1,9mm. Sen pohjalta sanoisin että ihan vakiota vastaavat ovat.

                  Comment


                    #10
                    250 bensahepan paikkeilla suutinkiskossa on noin 2 bar painetta. Paineensäädin on takapyörän luona joten tuo johtuu ihan vaan linjahäviöstä. Kaikkiin rakennettuihin tai etanolikäyttöisiin B6/B7 1.8T paluulinjainen kisko on pakko laittaa!

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja kalsket Näytä viesti
                      Liukurengas on numerolla 4E0953541B, joka nähdäkseni tukee monitoimirattia.
                      Moi, no niin, viikonloppuna yritettiin ratin vaihtoa täällä, S4 ratti, uusi johtosarja sekä käytettynä purkaamolta tuo liurengaskehä 12pin. Tuloksena, AIRBAG valo tauluu, jotakin herjasi liian alhaisesta jännitteestä. Valo nollattiin ja se pysyikin 2 päivää poissa.
                      Tuota kehää ei ole vielä sopeutettu tuohon VACcomilla, mutta voisiko tuo AIRBAG herja johtua siitä? Itse veikkaan, että ei? Sopeutus oli tarkoitus nyt tehdä tällä viikolla, mutta nyt on sellaiset fiilikset, että entinen ratti ja osat menee takaisin paikalleen. Uusi kehä oli marmorilla sen hintainen, että tuon hintaluokan autoon en sitä investoi. Eli, kehä viallinen vai johtuu se siitä, että kehää ei ole kalibroitu?
                      PS. Tuli mieleen, että sotkin Tepon ketjun tällä, voi siirtää täältä pois toiseen osioon. Pahoittelut. T
                      Viimeksi muokannut timop75; 29.3.2022, 08:31.

                      Comment


                        #12
                        Ratin nappien toimimattomuuden syy oli lopulta harvinaisen selkeä, väärä versio liukurenkaasta. Kun laitoin 4E0953541B-numeroisen niin toimii ongelmitta. Aiemmasta puuttuu nappeihin liittyvät johtimet kokonaan.

                        Comment


                          #13
                          Toista poikaa varten tuli ostettua seuraava B7. Tällä kertaa 2.0 tdi etuveto. Kilsoja sillä jo kohtuullinen 350t. Ostopäätöksen teki helpoksi ikään ja kilsoihin nähden harvinaisen siisti kunto, esim. hanskalokeron ja kyynärnojan kannet ovat ehjät, ei juurikaan ruostetta. Lisäksi muutama kiva varuste:
                          - orig. webasto kakella
                          - FIS
                          - kylmiö hanskalokerossa (aika turhake)
                          - parkkitutkat takana
                          - 2-din radio + Bose
                          - yllättäen cruise puuttuu
                          - H&R jouset
                          - jakopää ja nokka-akseli rempattu hiljattain

                          Tokihan samaan rahaan sai jonkin verran remontinkorjuutakin, tähän mennessä tehtyä:
                          - etupyöränlaakeri
                          - taakse jarruihin levyt, palat ja satulat
                          - cruise ja monitoimiratti (sopiva ratti hyllyssä 4F:stä)
                          - kytkinpolkimen katkaisin
                          - ilmastoinnin lämmönsäädön läppämoottori
                          - suuttimien johtosarja ja alipainepumpppu (varmuuden vuoksi)
                          - vetoakselit
                          - termari (lämmöt nousi turhan rauhallisesti ja sen vaihdosta ei tietoa)
                          - moottorin tukikumit
                          - RM-motorsin DP ja erikoismurot koneeseen
                          - vauhtipyörä ja kytkin, alkuperäinen antautui melko totaalisesti uudella softalla
                          - Eibach jousisarja (H&R oli väsähtänyt takapäästä varsin totaalisesti) ja Sachs:n iskarit (alkuperäiset aivan loppu)
                          - BT-mokkula (vaati tuoreemman karttalevyn mukana tulevan ohjelmistopäivityksen jotta sai toimimaan)
                          - takavalon pohja (FIS herjaili polttimoista aiheetta)

                          Auton alla tuli kaikin puolin kamalat orig. 16" pyörät, niinpä ihan ensimmäiseksi piti tilalle vaihtaa 8V:n 17" 5-puolaiset.

                          Joku mystinen vika vielä jossain on kun varsinkin pikkuvaihteilla vedättäessä meno on selkeän nykivää (suuttimien korjausarvoissa ei ole mitään ihmeellistä). Muuten laite nykyisellään sangen miellyttävä ja taloudellinen peli. Vetävä taka-akseli olisi tietysti kiva mutta parempi nuoren opetella ensin vajaavedolla...

                          Vielä jossain välissä pitäisi tuo setti asentaa:
                          https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=29656
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut kalsket; 19.9.2022, 11:56.

                          Comment


                          • #14
                            Mahlen "tarvikemännässä" oli tuollaiset leimat. Pitäisi tuo eräkoodi varmaan löytyä jos ovat heidän tekemät.
                            Attached Files

                            Comment

                            Working...
                            X