Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Sämpylä olis taas nosturilla. Pikkasen vielä siivousta hallissa ja hitsaus jatkuu. En tiiä kuin paljo ihmisiä kiinnostaa katella videoita, mutta laitampa silti.
Tuo on kyllä hyvä periaate, eikä parane alottaa rinnalle liian montaa tai isoa rojektia tai mikään ei tuu valmistuun.
Kyllä se jokupäivä on vielä kunnossa
No tuosta en uskalla sanoa mitään ettei montaa isoa projektia alottais... Niitä on varmaan puolenkymmentä ja etenevät kun etenevät, tekeminen on pääasia :D Ja noita vanhempia kun pääasiassa tulee harrastettua niin ei näitä enää tule lisää. Jos kaikki huonot halvat paalattais/purettais niin jäljelle jää vaan ne hyvät ja kalliit. Semmoset mitkä jää persaukiselta minulta ostamattakin. Tähän nyt tulee sitten tehtyä semmosiakin juttuja mitä hyvään aihioon ei välttämättä olis tehnyt :) Mutta joo, aihio oli huonompi mitä ostaissa katteli ja on nyt karannut ihan täysin lapasesta. Mutta tämä ei niin hirveästi yllättänyt kuitenkaan.
Tänään ei vielä muuta kerennyt kuin vaihdoin ehjän renkaan eteen kun ei pitänyt ilmoja enää sisällä. Samalla purin jarrut siitäkin kulmasta pois.
Onko porukalla kokemusta minkälainen servotronic on näissä korimalleissa? S2 ainakin on saanut. Toimiiko niinkuin uudemmissakin, itse ainakin oo tykästynyt mitä C5 ja B7 koppaisissa on itsellä ollut.
Eka paikka pitkästa aikaa hitsattu kiinni, kuskinpuolen lokasuojan kiinnitykseen.
S2 on vissiin akku takapenkin alla? Tuleeko asennuspaikasta muuta negatiivista mieleen kuin että kaksiovisessa aika hanurista tunkea etupenkin välistä akkua paikalleen? Neliovisessa toki ei tuota ongelmaakaan ole. Pienen upotuksen vaatii että mahtuu :)
Muista tehdä kotelosta tarpeeksi syvä ettei tule tehokasta penkinlämmitystä päällä istuvalle. Penkin rungon tangot toimivat näppärästi vastuslankoina ;)
Joo niin on. B4 lienee isompiposkinen kun tuonne ei isoa akkua kovin piiloon saa mahtumaan. Tuo 1,9 lähtee justiin käyntiin videolla vilahtavalla pikkuakullakin, mutta kun tuo beeseiskan 3,0 olis aikomus laittaa niin vaatinee kunnolla virtaa.
Ihan hyvä akun paikka se on. Ainoa miinus on oikeastaan se, että konehuoneessa akku lämpenee paremmin pakkaskeleillä, joten myös latautuu paremmin.
Johdotuksessa kannattaa huomioida, että vedät akulta 2 johtoa eteen. 1 tosi paksu startille/laturille ja hoikempi (mutta silti paksu, esim ~10mm2) sulakerasialle. Muuten startatessa sulakerasian ts kaikkien ohjainlaitteiden yms jännite kyykkää luultavasti liikaa ja voi olla lähtemättä käyntiin.
Tuo olikin ihan hyvä vinkki että sulakerasialle suoraan akulta. Tässähän oli akku siirretty jo konttiin ja konehuoneen akkuteline silvottu, paksu johto on uitettu valmiiksi helman sisällä taakse.
Parissa nykykikkareessa on ollut akku kontissa niin tuntuu että kummassakin oli enempi akun kans ongelmia mitä muissa. Eihän se lämpene ikinä siellä umpikontissa. Tuolla takapenkin alla kuitenkin on pieni mahdollisuus lämmetä kun ohjaamo lämpeää?
Kuumassa konehuoneessa se akku puolestaan lämpenee liikaakin, ei sekään hyvä ole akun keston kannalta. S2:ssa kesti edellinen akku penkin alla vain 13 vuotta.
Huono puoli penkin alla olevassa akussa on kaapelin irroitus akusta, jos auto seisoo pidempään eikä ole ylläpitovirtaan kytkettynä. Päävirtakatkaisimet ja virransyöttöpisteet konehuoneeseen voi olla harkinnan arvoinen asia.
Omalla kohdalla en tuota kaapelin irrottelua näkis isoksi vaivaksi, ajoon tämä on tarkoitettu kunhan valmistuu. :) Konehuoneen virransyöttöpiste on suunnitelmissa laittaa, vielä ei ole hommattuna. Kanttikoppaan laitoin C4 Audista, mistä olisi nykypäivänä helposti löydettävissä?
Kuskinpuoli alkaa olla liki valmis peltien puolesta. Takaoven kohdalla helmassa oli pitkä syvä lommo, minne lie kiven päälle joskus ajettu pellolla. Päädyin vaihtamaan peltiä sinne asti, takapäätä kun joka tapauksessa piti hitsata. Helman pääty pyöränkotelon puolelta meni myös umpeen.
Haluaisin ne kahdet pyöreät, milläs valmistajalla niitä olikaan joskus. Mutta oonkohan kaks settiä nähnyt niitä myynnissä ja halvemmat tais olla 650€. Jotain muuta tarvinnee keksiä, Bemarin projektoriumpiot siinä on nyt hollilla ollut. Mutta ei mitään valmista ajatustakaan vielä
Oliskohan Projektzwo ja Hella, jotka noita valoja aikanaan teki. On kyllä miehekäs toi peltitöiden määrä :) Komee akkukotelo tuli kyllä, pokkaukset ja kaikki.
Jos ei jaksa kattella niin taakse on nyt sovitettu 2000 luvun alun Sitikan etulevy, 266x22mm. Keskireikää ja pultinreikiä piti pikkasen isontaa. Satuloiksi tuli D2 A8 alumiinisatulat. Viitisen milliä tarvii spaceria väliin että saa kannakkeen offsetin kohdalleen. Jarruletkut oli valmiiksi hyllyssä, A6 C5 quattron letkut. Käsijarruvaijerit näyttäis sopivan suoraan kiinni.
Akkukotelo on hitsattu pohjaan kiinni. Miinuskaapeli löytyi takapihalta Octaviasta, jotenkin tykästynyt semmosiin akunkenkiin niinkuin siinä on ja varmaan monessa muussakin sen aikakauden vaggineissa.
Sitten oli Recaroaika. A8 istuimet pultataan lattiaan kiinni, eikä kiskoille. Eli orkkis kiskot sai ensin leikata pois. Etujalaksi tein putkesta kiilapalaset poikkipalkin päälle. Taakse vaan reikä lattiaan ja latta alapuolelle "prikaksi"
Comment