Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sämpyläkuatro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Citroen Bx:n etulevy olisi 266mm ja 4x108 jaolla. Itsellä on kanttiquattrossa 9000 saabin 280mm levyt edessä. Ja 9-3:n satulat.

    Comment


      #32
      Pitääpä katsella niitäkin. Jäi kuitenkin kaiveleen tuo pulttijaon muutoskin, että meniskö tuo vaan A4 navoilla? Sama laakeri ja samat poorit molemmissa, jarrujen offsetin kanssa ongelmaa?

      Comment


      • #33
        Brembon sivuilta voi etsiä levyjä mittojen mukaan. Tuo saab kombo menee muuten ihan heittämällä paikalleen. Ei tarvii mitään kikkareita rakentaa tolpan ja satulan väliin niin levy sattuu just oikein satulaan nähden. Ainakin kantissa.

        Comment


          #34
          Helman päästä seuraava rotankolo työnalle. Jännästi on tämäkin paikka ruostunut. Nyt pitää varmaan jo purkaa etupenkit ja matto pois ennen hitsaamista. Vähän jo hirvittää jääkö sinne lattiaa jäljelle :D







          Aikaisemmin valittelin maasturikorkeutta, se huomattiin ja tontille tupsahti -40mm jousisarja. Kiitoksia vielä täälläkin :)

          Comment


          • #35
            Huh huh, aika rapeaa on :)

            Comment


              #36
              Rapeaa on. Välillä tulee mietittyä itsekin projektin järkevyyttä, mutta eihän näitä järjellä sovi ajatellakaan :) Ja aloitettu kun on niin kesken ei jätetä.
              Edelliset vapaat menikin oksennustaudissa, ei pystynyt tekeen mitään, seuraavia odotellessa.

              Comment


                #37
                Oli aamulla hetki aikaa niin purin Audista lattiamaton pois. Muuten oli ehjä lattia, mutta vänkärin etujalkatilasta meni saapas läpi. No laitetaan paikka siihenkin, leikkaisko toisesta autosta vai tekiskö suorasta. Varmaankin yhdistelmä ruttuun ajettua lattiaa, vuotanutta lämppärinkennoa ja seisonta-aikaa



                Hain myös 7 metriä jarruputkea ja 10 metriä löpölinjaa


                Comment


                • #38
                  Olisko aloittajalla purkuautosta joutilaana naftia kuskin oven saranalaitetta?

                  Comment


                  • #39
                    Näitä kuvia ihmetellessä tuli mieleen että eikö tuosta etuvetokopasta olisi kannattanut tehdä quattro? Eli ottaa se projektiksi, kerran se on vähemmän rapea.

                    Comment


                      #40
                      Kieltämättä on ollut mielessä ja puheissakin etuvedon muuttaminen. Mitä lie olis ollut hommaa, kardaanitunnelin ja takalattian vaihto? B4 korisissa huomattavasti helpompi homma. No myöhäistä se nyt jo on mutta mielessä on ollut...

                      Väljiähän ne saranat on. Joskus edelliseen beeneloseen hain saranan ihan marmorilta. Ei ollut silloin edes kallis, vieläkö saanee.

                      Comment


                        #41
                        Tuota saranahommaa tuli kahteltua kun tuossa omassa Beenelosessakin on tuhannen väljä kuskin oven sarana vaikka onkin "vähän" ajettu auto. Ei löytynyt enää mitenkään järkevään hintaan uusia, kovin paljoa ne ei aikoinaan ole voinut maksaa kun oon semmosen uuden ostanut :D Mutta samat saranat on vänkärin ovessakin, saan siis ainakin toiseen autoon timmit saranat kun otan purkuauton vänkärin ovesta...

                        Comment


                          #42
                          Vänkärin heleman pää meni umpeen. Vielä takapyöränkotelo ja etujalkatila tällä puolen

                          Comment


                          • #43
                            Juu itse metsästi saranaa niin jostaki löysin uuden saranan hintaa 194€?

                            Comment


                            • #44
                              Katsoin tarjonnan saranoille. Minun kautta tilattuna yläsarana 85e ja ala 154e. Eipä nuo ilmaisia ole mutta uusia alkuperäisiäkin Tradilta siis vielä saa.

                              Comment


                                #45
                                Muuta näkyvää ei ole saanut aikaan kuin tulevat etujarrut on sovitteilla. C5 korisen 312mm jarrut. Levyihin 108 jako niin sopivat suoraan paikalleen. Vanteena C5 sitikan 16" peltivanne.


                                Comment


                                • #46
                                  Tämä olikin uusi tieto että C5 A6 jarrut ovat bolt-on. Mahtavaa! Halpa päivitys pikkukorisiin, joissa on ollut 256mm vakiolevy. On vielä 3mm isompi mäntäkin satulassa vakioon verrattuna. Tutkin nopeasti, että C5 korista löytyy myös 288mm versiota, joka mahtuu varmaan juuri ja juuri (tiettyjen) 15" vanteiden sisään.

                                  Comment


                                    #47
                                    Semmoset 288 jarrutkin on tuossa berttaviitosesta, jos laittais ne tuohon berttaneloseen kun siinä vatkaa jarrut. Joku vuosi sitten oli samaan aikaan 3bg Passatti 288 jarruilla ja C5 näillä 312 jarruilla niin niiden välilllä kyllä huomasi eron isompien hyväksi ihan normaaliajossakin. Taakse miettiny urssin jäähdytettyjä 269 levyjä, nekin menee samalain "heittämällä"? Pitäis käydä hakeen semmosetkin purkulaitteesta sovitukseen. Varmaan tarpeettoman isot jarrut minun käyttöön, kun ei rata-autoa kuitenkaan olla tekemässä. Aikoinaan ajoin viritetyllä Valiantilla jossa oli pikkuiset vakiojarrut, parin tilanteen jälkeen alkoi tuntumaan että autossa pitää olla kunnolliset jarrut. On se kaasujalka keventynyt niistä ajoista, mutta kun hirvi tulee eteen 150kmh vauhdissa niin auto saisi pysähtyä kun painaa pedaalia...
                                    Muutenkin on upgradeja mielessä oem-osilla. Automaatti-ilmastoinnin osat on nyt päällimmäisenä haussa. Ostaisin vaikka koko purkuauton, mutta eihän niitä tunnu olevan enää missään :(

                                    Comment


                                      #48
                                      Aattelin tehdä kuitenkin suorasta pellistä jalkatilan paikan, pysyypähän tavarat varaosa-auton (romuvaraston) sisällä. Vielä on vähän kesken, pitää jotain koristesikkauksia tehdä suorille osille.








                                      Comment


                                        #49
                                        Ei ollut hitsauspäivä vielä tänään, mutta rälläkkä on laulanut. Autossahan pitää olla kattoluukku, mielummin lasinen. Siis matka rälläkän kanssa navetan taakse varaosa-A4 kimppuun. Luukunrunko oli alunperin vain liimalla kiinni ja kattopelti taitettu luukunreiässä rungon ympäri. Vähän hiomista reunaan niin kattopelti irtosikin nätisti rungosta. 80 alkuperäinen luukku on vähän pienempi mitä A4:ssa ja näköjään ihan syystä. Eihän se mahdu lähellekään kattoa suoriltaan... Kaikki vähänkään ylimääräinen luukunrungosta pois, rälläkkää ja vasaraa kattopilareihin niin johan sopii :) Sitten runko muutamalla ruuvilla luukunreunoilta kiinni kattopeltiin, reikä kattoon ja vasaroimaan reijän reunaa rungon ympäri. Muutama tuhat vasaraniskua myöhemmin näyttäis jo hyvälle 8) Luukku sopii jo paikalleen, vielä jäi vähän hienosäätöä että mahtuu nousemaan kunnolla kattoa vasten. Tuli hommattua A6 aurinkokennoluukkukin, mutta ei se tämmöseen pikkuautoon sitten käynytkään.





                                        Comment


                                        • #50
                                          Kaikki sopii kun sovittaa, kuten Jenkkien "bolt on"-tuotteet.

                                          Comment


                                            #51
                                            Näin pääasiallisesti jenkkien harrastajan voin kyllä allekirjottaa tuon "bolt on" sanonnan. Jossain kohti se kääntyi meillä "file fit" muotoon.

                                            Comment


                                              #52
                                              Parina päivänä nyt hitsailtu. Takapyöränkotelo ja etujalkatila meni umpeen.

                                              Comment


                                                #53


                                                Autossa pittää olla penkit

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tarttis välillä käyttää muitakin autoja nosturilla niin kasailiin takapään takaisin paikalleen. Vaati siis jousien vaihdon ja toisen pyöränlaakerin vaihdon. Muuten nyt ei ollut mitään ihmeellistä tuossa hommassa, mutta yläpään laakerit ei ollutkaan ihan tavalliset. Ilmeisesti tuonne on joskus vaihdettu itse laakeri johonkin muuhun sopivaan ja vähän erilain kasattu siitä johtuen. Toinen niistä tuntui väljälle, saapa nähdä koliseeko. Pitää hommata jotain uutta sinne siihen mennessä kun alkaa iskarijumppaan. Siinä onkin yksi ongelma kun tarjontaa ei juuri näytä olevan. Koni ja Bilstein löytyy vakiokorkuiselle alustalle ja ovat kalliit... Ja joku Sachsin kaasuiskari taisi olla kanssa tarjolla vakioalustalle. Mitä iskareita porukka on näissä käyttänyt? Eteen on paremminkin tarjontaa vielä, mutta taakse ei. Vai joutuuko kaivamaan taskuja syvemmältä ja hommaamaan jonkun säädettävän koko sarjan? Pärjäisin kyllä hyvin ilman säätöjäkin kun olisi vaan hyvä ajettava alusta vähän madallettuna :/

                                                  Nuo A8 penkit ovat lattialle pultattavaa mallia, joutuu siis leikkaamaan vanhat kiskot pois ja tekeen uudet kiinnitykset. Se nyt ei tässä projektissa enää iso homma ole :) Pääosan sähköistä otin purkuautosta mukaan, jos saisi muistipaikatkin vielä toimimaan. Joku vastaavalla kuosilla oleva takapenkin aihio kun vielä löytyisi puoli-ilmatteeksi, tuossa kasissa ainakin oli eriparipenkit.

                                                  Comment


                                                    #55


                                                    Itse rojekti ei oo nyt edennyt, mutta tuommoinen purkuauto tuli pihaan niin saa klimankin :)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kesätauko vielä menossa tämän projektin kanssa. Usiampia välihommia ollut, Plymouthin pakoputkien tekoa, sämpyläcoupequattroon helman korjausta ja 5x112 pulttijaon muutosta yms yms. Valmettiakin pitäisi vielä vähän rempata ennen kuin alkaa lumihommat painaan päälle, mutta sitten jos pääsis jatkamaan tätä :D
                                                      Sulovileeni iski ja ostin B7 tekniikanluovuttajaksi. Porkkiksen kanssa tästäkin jo soiteltiin ja meinasi että onnistuisi sähköjen puolesta laittaa. No ensin jos leimaisi tällä nykyisellä tekniikalla, tuli vahingossa katsastettua tuo B7 niin saa nähdä miten käy...

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Kohta pari viikkoa ollut sitkeässä flunssassa niin ei oo kuin aikaa miettiä ja shoppailla netistä... Ulkolämpömittari vielä puuttui, se löytyikin forumitoverilta vaihtokauppoina. Isompi asia mitä on tullut mietittyä että jos tässä vääntömomentin meinaa noin kolminkertaistaa niin korin vahvistamisesta ei varmaan olisi haittaa. Tässä vaiheessa vielä pystyisi tekemäänkin jotain kun ei ole sisustaa paikallaan ja maalaus tulossa. Ensimmäiseksi tuli tilattua S2/V6 mallin poikkituki eteen. Akku kun on jo peräkontissa niin loputkin akkutelineestä mäkeen ja sopii paikalleen.




                                                        Taakse ei varmaan orkkistankin kanssa sovi samanlaista? Jos sinne tekisi jotkin kolmiotuet selkänojan takapeltiin kiinni? Eteen näkyvät tekevän myös apurungon takakiinnitysten ja korin väliin poikkitukea, sellainen pitää askarrella kans. Olisko muita ideoita mitä kannattaa tehdä? Kaaria ei kuitenkaan tule kun on kuitenkin normi katuauto edelleenkin tulossa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ohjauksen aliohjautuvuutta saa vähennettyä huomattavasti jos etupäähän lisää casteria. Eli iskareiden yläpäitä taaksepäin niin paljon kuin saat.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Tuohan olis kyllä harkitsemisen arvoinen muutos. OEM-Audi ulkonäkö pitää säilyttää, mutta saahan noita tolppia varmaan siirrettyä. Pitää tutkia.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Tuota casterhommaa nyt tässä mietiskelin niin muita vaihtoehtoja sen lisäämiseksi olis apurungon siirto eteenpäin epäkeskopuslilla ja B4 alatukivarret ja alapallot. Kuinka äkkiä rengas siirtyy liikaa eteenpäin pyöränkaareen nähden? Vai tekeekö kaikki ja rengas pysyy entisessä kohti?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X