Onko tää nyt leimattu ahtimen kanssa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 8P 3.2 kuntokuurilla
Collapse
X
-
-
Teinpä ahtoputkiston uusiksi turbolta kuulerille, että jää hölmöt mutkat ja putkihässäkät pois. Tilaahan oli perinteisesti niin kivasti, että 63 mm putki meni DP:n vierestä alas ja siihen sitten koputeltiin vähän lommoja sinne tänne, ettei ota kiinni vetariin tai moottorin osiin. Ihan millipeliä. Turbolla oli sopivasti letkulähdön juuressa tasainen laippa, joten paikat suojaan ja laikalla turbosta letkulähtö pois ja kaveri sorvasi siihen sopivan holkin, joka lukitaan kolmella ruuvilla kiinni laippaan. Kiitoksia Nokone Oy!
Viimeksi muokannut pasi_; 24.12.2024, 06:53.
- 6 tykkäystä
Comment
-
Koska turbon imu ja huohotinputki ovat öljyisiä, päätin laittaa tähän huohontinpöntön. Vähän aikaa surffailtuani löysin reilun parinkympin hintaan Temusta eloksoidun alumiinipöntön. Klikkasin tulemaan, koska ei siinä kovin paljoa häviä. Yllätys oli suuri, kun paketista löytyikin todella hyvälaatuinen kalikka, joka vielä silmän perusteella vaikuttaa toimivaltakin:
Vanhoista lisäilmapumpun putkista syntyi ihan siisti huohotin, joka ei hyppää ensimmäisenä konehuoneesta silmään.
Jäähdytysnestettä kuluu sen verran, että asiaa piti alkaa selvittämään. Vähän painetta sisään ja tip tip tip kuului lämppärin letkujen luota. Oli yksi lemmari jotenkin jäykkä ja jäänyt kiristämättä oikeasti tiukalle. Lisäksi pohjamuovikin näyttää märältä, joten huomenna sitten siihen suuntaan.
- 3 tykkäystä
Comment
-
Alkoi ärsyttää käry putkistolla, missä läppä auki ohitetaan katti. Joten laitoin 2 kpl leimattuja katteja Futurezilta. Asiakaspalvelu oli sen verran hyvää, että suosin kotimaista. Heppailin pari päivää putkistoa kasaan ja ihan hyvä siitä tuli. Vanhalla Esabilla ei edelleenkään tule weldpornia, mutta Puuilossa oli hyviä lamellilaikkoja. :D
Vanhaan pönttöön verrattuna äänet kasvoi, joten se aiemmin tehty suora putki läppä auki vaimentui kuitenkin jotenkin kattiyhteillä pöntön sisällä. Tutkimattomia ovat virtausten tiet. :)
eBaysta olisi saanut alle kolmasosan hinnalla itämaisittain leimatut katit. Ei oikein vaan vakuuttanut, kun vaatimukset eroaa aavistuksen lopputuloksesta:
Lisäksi 120R ei myöskään ihan osu:
Regulation No 120 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of internal combustion engines to be installed in agricultural and forestry tractors and in non-road mobile machinery.
Tämän lisäksi laitoin IKH:n hydrauliikan takaiskun jarrutehostimen linjaan. Ko. kalikassa on 0.5 bar "vastapaine" myös virtaussuuntaan, joten sain vähän vähemmän tehostusta. Kummasti talvikelissä vähän herkän makuiset tällaiset mörköjarrut...
- 2 tykkäystä
Comment
-
Hienohan tuosta putkistosta tuli. Mä suosittelen kans pysymään kaukana noista ebayn kateista. Sieltä ei tunnu saavan enää oikein mitään kunnollista ja sivut on floodattu kiinalaisela p*skalla. Itse tilaisin Miniin Marteliukselta redback merkkisen ja se ainakin toimi hyvin. sitä ennen edellisessä autossa oli noname kiinalaiset ja ne pelas tasan vuoden. Minin vanha kiinnalainen niin ikään oi valmis viime katsastuksessa. Uudessa katsastussäädöksessä tullaan ilmeisesti lieventämään noita tarvikekattien vaatimuksia, kun alkaa olla hankalaa alkuperäisten saamisen kanssa.
Comment
-
Mietin samaa, että ei tuo putkiston hitsaaminen niin hauskaa ole, että niitä katteja viitsisi olla kovin usein vaihtamassa. Saksalaisesta kaupasta olisi saanut oikein leimattujakin ja oletettavasti laadukkaita katteja 80 e halvemmalla, mutta Futurez tosiaan vastaili kysymyksiin nopeasti ja toimitti kuvat kattien leimoista ja lisäksi sain ne päivässä käteen, joten valinta oli helppo.
Pakopainehan tietysti nousi hieman. :D Pitää jossain kohtaa ottaa lämpösuojaa sen verran pois, että näkee pakopesän numerot. Ei olisi mikään ihme, että sieltä ei tullutkaan se suurin jaettu pesä, vaikka sellaisen tilasin. :) En muistanut sitä silloin tarkistaakaan...
Comment
Comment