Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P 3.2 kuntokuurilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 8P 3.2 kuntokuurilla

    Viime tammikuussa hommattu B6 S4 ei nyt osoittautunut sellaiseksi autoksi, jolla jaksaisi pitkään ajella. Liian laiska ja hieman hankala virittää. :) Joten tilalle tuli A3 3.2 S tronic 2008. Tämä siksi, että kevään Traficomin määräysten muutos mahdollistaa tämän ahtamisen. Aihiona sellainen moottori kuitenkin, että siitä tarvittaessa saa ihan kivasti voimaa ja palikoita löytyy.

    Auto on reilu 220 tkm ajettu maalipinnaltaan etuloksujen nurkkia lukuunottamatta ruosteeton. Kaupan päälle vähän kusilaitua helmoissa ja etupuskurissa ja jokin "RS"-maski. :) Hyvänä puolena KW Variante 3, Webasto kaukosäädöllä ja sisällä mustat hyväkuntoiset sähkönahat. Putkistona Supersprintin 3" cat-back, josta lähtee ihan kohtuullisesti meteliä. Laatikko tuntuu pelaavan ihan hyvin ja moottoristakaan ei mitään erityistä kuulu. Kontissa on kaksi 12" subbaria pohjan alla. Riittävät näin nelikymppisenä. :D

    Click image for larger version  Name:	IMG-20210925-WA0057.jpg Views:	0 Size:	362.2 KB ID:	1928615 Click image for larger version  Name:	IMG-20210925-WA0052.jpg Views:	0 Size:	372.1 KB ID:	1928616
    Viimeksi muokannut pasi_; 24.10.2021, 19:22.

    #2
    Helmat ruuvasin heti pois ja alta paljastui onneksi erittäin hyväkuntoiset helmat. Pohjaan on ruostesuojaustakin tehty. Jotain auton ulkonäölle oli kuitenkin heti tehtävä ja hommasin S line -etupuskurin eBaysta sopivasti oikealla värillä. Lisäksi löytyi reilulla satasella täydelliset RHD-Ässän peilit, joista nappasin kuoret omiin.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20211006_182824.jpg Views:	2 Size:	245.6 KB ID:	1928625 Click image for larger version  Name:	IMG_20211001_194952.jpg Views:	2 Size:	179.9 KB ID:	1928622

    Lisäksi hommasin S/RS-helmojen lasikuitukopiot. Orkkisten saatavuus käytettynä oli vähän heikkoa ja uusien ollessa 800 euron luokkaa totesin, että satasen lasikuituja joutaa vähän seppäilemäänkin. No joo, siistithän ne oli hintaansa nähden, mutta ei niitä kyllä mitenkään oikein kiinni saa. Näistä kun puuttuu kynnysmuovien alle menevä osa kokonaan, joten kiinnitys piti keksiä jotenkin muuten. Jonkin aikaa asiaa pähkäilin ja lopulta kiinnitin kaksipuoleisella teipillä ja pop-niiteillä alumiinilatan helman kylkeen. Sen päälle saa helman hyvin nojaamaan ja keskellä olevalla pellillä lukitaan rako tiukaksi.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20211023_124529.jpg Views:	2 Size:	56.4 KB ID:	1928626 Click image for larger version  Name:	IMG_20211023_125946.jpg Views:	2 Size:	63.0 KB ID:	1928629 Click image for larger version  Name:	IMG_20211023_124453.jpg Views:	2 Size:	114.5 KB ID:	1928623

    Ovilistatkin ovat tietysti erilaiset ja hirveän rumalle näytti, kun listojen alapäässä oli sentin verran kynnystä. Joten listat halki, väliin kolmioksi leikattu tiivis solumuovinauha ja Sikaflexillä kasaan. Saa näitä kaupasta vajaan satasen hintaan kappale, joten jos eivät kestä niin vaihtoehto on. :)

    Click image for larger version  Name:	IMG_20211023_123758.jpg Views:	2 Size:	91.1 KB ID:	1928627 Click image for larger version  Name:	IMG_20211023_120247.jpg Views:	2 Size:	87.7 KB ID:	1928631 Click image for larger version  Name:	IMG-20211023-WA0019.jpeg Views:	2 Size:	57.6 KB ID:	1928632 Click image for larger version  Name:	IMG_20211024_162920.jpg Views:	2 Size:	62.4 KB ID:	1928633


    Attached Files
    Viimeksi muokannut pasi_; 24.10.2021, 19:57.

    Comment


      #3
      Lopputuloksesta tuli varsin siisti! Listan muoto etulokarin kohdalla on hieman väärä ja porrastaa, mutta tämän kanssa pystyn elämään. :) Seuraavaksi toinen puoli ja sitten pääsee irrottamaan ja fiksaamaan lokarit ja maalaamaan kaikki osat.

      Click image for larger version  Name:	IMG_20211024_092027.jpg Views:	0 Size:	97.0 KB ID:	1928635 Click image for larger version  Name:	IMG_20211024_091952.jpg Views:	0 Size:	130.3 KB ID:	1928636 Click image for larger version  Name:	IMG_20211024_092017.jpg Views:	0 Size:	143.7 KB ID:	1928637

      Jos joltain löytyisi S3:n takapuskuri niin olisin halukas ostamaan!

      Comment


        #4
        Tuliko helmat kiinni myös pohjan puolelle? Jos tuossa on kaksiosainen takapuskuri, niin siitä saa tehtyä S tai RS version pelkän alahelman vaihtamalla.

        Comment


          #5
          Joo, pohjapuolelle tuli rosteriset niittimutterit. Koska ei niitä kierretappeja tietysti normikorissa ole. :)

          Tässä on peruspuskuri. Meinasin faceliftin takapuskurin laittaa. Mutta onko siis niin, että jos meinaa pre-faceliftin puskuria, niin pitäisi ostaa kolmiovisen Ässän alahelma ja sportbackin S line -puskuri ja niillä saisi viisiovisen S-puskurin rakennettua? Sellaisen siis, mitä ei oikeasti kaupasta saa. Koska ainakin faceliftin S-puskuri on eri numerolla mitä normaali.

          Edit: Surffailinpa lisää ja katsoin kuvia. :) Eli pre-FL SP S line on kaksiosainen, mutta S3:n osia ei tietty SB:iin vielä ole. FL:n S line taas on yksiosainen ja siksi S3:n puskuri on eri numerolla, koska on kaksiosainen. Eli tästä voisi tehdä oletuksen, että pre-FL S linen kanssa olisi yhteensopivia sekä pre-FL että FL S3:n alahelma. Onko näin?

          Click image for larger version  Name:	IMG_20211008_211552.jpg Views:	0 Size:	98.0 KB ID:	1928652
          Viimeksi muokannut pasi_; 25.10.2021, 00:01.

          Comment


            #6
            Mitähän erikoista sinä tavoittelet sillä ässän puskurilla? Minä laitoin 05 mallin peruspuskuriin hienomman mallin sportbackin alahelman, siihen aidon RS3 diffuuseripalan. Kai sitä S.n diffuuseripalaa on samalla tavalla saatavilla, en kyllä ole katsonut. Alkuperäisen RS3 putkiston päät näyttää istuvan oikeassa paikassa, joten siitä päättelisin, että osayhdistelmä ei voi olla pahasti pielessä.

            Tietysti jos yksiosaisen puskurin haluaa, niin sitten pitää ostaa koko puskuri kerralla.Click image for larger version  Name:	A3 puskuri.jpg Views:	0 Size:	79,3 Kt ID:	1928664

            Comment


              #7
              En siis tavoittele mitään muuta kuin varmasti yhteensopivia osia. :) Eli jos hommaan pre-FL:n kaksiosaisen puskurin, niin siihen sopii S3:n leveämpi alahelma kolmiovisesta ja sekä pre-FL että FL S3:n diffuusori tai sitten RS?

              Eli siulla on omassasi siis juurikin pre-FL kolmiovisen Ässän alahelma ja RS:n diffuusori on tietysti FL?

              Nää kun ei ilmaisia näytä olevan niin yritän olla varma asioista. :)

              Edit: Nyt vasta osui silmään etkasta, että faceliftin S3-puskuri ilman peruutustutkia on sama kuin pre-FL:n S line -puskuri. Koko ajan tutkinut vain tutkallisia niin mennyt jotenkin täysin silmien ohi. Eli suurin osa kysymyksistä on siis turhia. :)

              Edit2: Ja lisää kun surffaa, niin ei ole näköjään edes olemassa yksiosaista puskuria pre-FL:ssä. Omakin on sama kuin Jarilla. Kaikki on kaksiosaisia, mutta S linen versiossa on vain hieman erilainen tuo puskurin alaosan muoto ja lista puuttuu. Tässä eBayssa myynnissä olevasta S line -puskurista kuva:

              Click image for larger version  Name:	S line.png Views:	0 Size:	1.25 MB ID:	1928668
              Viimeksi muokannut pasi_; 25.10.2021, 08:28.

              Comment


                #8
                8P4807521KGRU alahelma. Istuu suoraan perusmallin pre-FL yläosaan. Ainut varsinainen näkyvä kauneushaitta on se, että helma on jonkun millin lyhyempi yläreunastaan pyörän suuntaan. Eli kaarilinjaan tulee jokin 3mm porras molemmilla puolilla puskurin ylä- ja alaosan liitoksen kohdalle. Tai ainakin minulla kävi näin. Ja riippuen minkä diffuusorin siihen laittaa, niin helman sisäosia voi joutua teurastamaan, että diffuusori menee paikalleen. Mutta vain näkymättömissä olevia osia. Ja pakoputken päät on myös hieman eri kohdassa ainakin RS:n putkistossa.

                Comment


                  #9
                  Tilasin tuollaisen alaosan. Katotaan, miten istuu.

                  Viitsitkö napata siitä porrastuksesta kuvan?

                  Comment


                    #10
                    Porras oli pienempi mitä muistelin, toisella puolella milli toiselle kaksi. Ehkä se helma on asettunut paremmin paikalleen parin vuoden ajoilla. Ei se oikein tartu kameraankaan ja minä olen vetänyt vielä kiveniskumassan siihen sisäkulmaukseen, niin sekin hävittää sitä eroa. Aika tarkkaan saa katsoa ja tietystä kulmasta, että sen huomaa.

                    Comment


                      #11
                      Enpä arvannut, että jos toisen puolen helma istuu tosi nätisti niin toinen ei sitten etupäästä ole sinnepäinkään. Tämän porrastuksen lisäksi etulokarin palakin on väärässä muodossa, joten helman ja sen välille jää melkoinen porras. Piti rakentaa etureunaan lisätuki, että tuon muodon saa taipumaan kohdalleen.

                      Click image for larger version  Name:	IMG_20211026_163124.jpg Views:	0 Size:	162.2 KB ID:	1928817

                      Kiroilin jo, että pitää alkaa pakkeloimaan lokarin palan muotoa paremmaksi, mutta sitten ajattelin, että katsotaanpas, mitäs ne maksaakaan. No, 32 e/pari merkkiliikkeestä, sisältäen kiinnitysklipsin ja liimateipin. :D Joten sellaiset tilaukseen sitten. Fiksailin sitten valmiiksi kaikki pienet kupat kaarista ja ovista, kun ei ole vielä lähtenyt karkaamaan. Epoksimaali pohjalle, sitten lakkaa päälle, Sikaa joihinkin kohtiin ja kiveniskumassaa vielä ruiskulla. Luulis taas kestävän. Etuloksusta sitten tuon nurkan maalaus ja koko kantin lakkaus. Sillä tulee aika huomaamaton.

                      Click image for larger version  Name:	IMG_20211027_182325.jpg Views:	0 Size:	105.2 KB ID:	1928816 Click image for larger version  Name:	IMG_20211027_182053.jpg Views:	0 Size:	106.5 KB ID:	1928818 Click image for larger version  Name:	IMG_20211027_182043.jpg Views:	0 Size:	68.4 KB ID:	1928815

                      Comment


                        #12
                        Kappas, se alkaa olla aika muodikas tollanen 8p 3.2 :) Ostin itsellenikin samanlaisessa käyttötarkoituksessa tuollaisen kotteron joskus keväällä kun huutokaupasta vahingossa jäi käteen. Oli askissa murheita, viime viikonloppuna jumppasin b-osana hankitun askin paikalleen ja maanantaina kävin hakemassa leiman. Jotain pientä solenoidivittua siinä kyllä vielä on, liikkeellelähdössä nykäisee jos ei ole hellänä kaasun kanssa ja vaikuttais että kytkimet luistaa liikaa ajossa. Täytyy syventyä kun joskus taas on aikaa ja energiaa.

                        Comment


                          #13
                          Tämä loikkaa vähän, jos varomattomasti polkasee paikaltaan vekslaillessa. Mutta vaatii tosiaan vähän varomattoman kaasun. Muuten toimii kuin ajatus ja eipä tuokaan hirveästi häiritse.

                          Olispa korjailut korjailtu. Ihan kohtuullisen hyvä tuli kaarista, vaikka se maaliraja siinä kantissa läheltä katsoen näkyy. Mutta eipä sille mitään mahda, onneksi ei enää puolen metrin päästä näy. :) Pitää vähän miettiä, että saisiko konepellin kiveniskemiä jotenkin fiksailtua mustaksi. Muutama syvä, mutta paljon sellaisia hyvin pieniä. Vaikka ihan maalirätillä pyyhkisi, antaisi kuivaa ja sitten nelitonnisella hioisi samalla naarmutkin pois ja kiillotus perään. Ei houkuttele nyt maalaamaan, kun sitten pitäisi maalata lokarit ja samalla puskurikin. Ehkä sitten joskus myöhemmin.

                          Click image for larger version  Name:	IMG_20211029_213931.jpg Views:	0 Size:	261.4 KB ID:	1929099 Click image for larger version  Name:	IMG_20211031_200106.jpg Views:	0 Size:	66.9 KB ID:	1929100 Click image for larger version  Name:	IMG_20211031_202749.jpg Views:	0 Size:	196.3 KB ID:	1929097 Click image for larger version  Name:	IMG_20211031_202756.jpg Views:	0 Size:	215.1 KB ID:	1929096

                          Ässän puskurin alaosakin saapui. Tämän verran siinä on eroa. RS-diffuusorin laitoin vielä tilaukseen. Vähän kirpaisee sen hinta, mutta käytettyjä ei hirveästi näytä olevan ja niissä mitä on, on kuntokin vähän mitä sattuu.

                          Click image for larger version  Name:	IMG_20211031_100338.jpg Views:	0 Size:	108.3 KB ID:	1929095 Click image for larger version  Name:	IMG_20211031_100325.jpg Views:	0 Size:	146.0 KB ID:	1929098

                          Comment


                          • #14
                            Niin se tahtoo minullakin tuo 3.2 S-tronicilla olla aika tarkkaa kaasun kanssa lähdössä ettei nykäise. Pientä apua oli kun puhdisti kaasuläppäkotelon sisäseinämät hiilivetytöhnästä, niin ilmamäärä kasvaa tasaisemmin läppää avatessa.

                            Näin keski-ikäisen silmäänkin vakio takapuskuri on aika vaatimattoman näköinen ja perä näyttää sen ansiosta kapeahkolta ja korkealta. Ajatuksissa olisi kontin ruostekorjausten yhteydessä vaihtaa takapuskuri s-line malliseen, jossa diffuusorin alue on semmoinen syvennyksellä ja jonkinmoisilla hunajakenno -kuvioinneilla oleva. Pitää vaan löytää sellainen, joka sopii tuon irroitettavan koukun kanssa.

                            Comment


                              #15
                              Ei varmaan huono idea putsaa kaasuläppä. On tossa omassa kotterossa vähän muutakin käyntihäiriötä, varmaan joutais tulpat ja puolat laittaa ja kenties lambdatkin. Sinänsähän tuollainen dsg ei kuulu nykiä eikä pykiä lähtiessä, kun on kaikki kunnossa. On tullut noita ajettua jos ei satoja niin ainakin useita kymmeniä, muutamaa itse rempattua askia myös. Tilasin piruuttaan kytkimien säätösolenoidit sekä uudet sihdit. Katotaan miten niiden kanssa käy. Täytyy varmaan kohta laittaa oma projekti ettei mene ihan kaappaamiseksi. :)

                              Comment


                                #16
                                Toveri Takkusella taannoin Passatin junakoneen kanssa ilmeisen monta vaihteiston takeltelua ja nykimistä poistui kokonaan uudella maffilla. Kuulostaa sinänsä loogiselta.

                                Comment


                                  #17
                                  Joo, tcu justeeraa kytkinpaineita mm. moottorin kuormituksen perusteella, niin siinä jos maffi näyttää jotain muuta kun pitäis niin eihän se toimi oikein. Mulla on sellanen tuo oma, että ajossa toimii kuin se kuuluisa buik, mutta liikkeellelähtö on ongelma. Oma hypoteesi on sellainen että solenoidissa jumittava kohta tai muuten vaan pienellä sähköllä/pienellä liikkeellä ei jaksa toimia lineaarisesti joten lähtiessä jumpsauttaa sen takia.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tässähän on joku MAP/MAF-korrelaatioperseellään intermittent -vikakoodi, joten saattaa sielläkin suunnalla olla syypää. Täytyy joskus asiaa vähän tutkia tarkemmin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Puskurin alaosa tuli maalattua ja asennettua. Ihan kohtuullista jälkeä alkaa ruiskulla tulla, roskille ei vaan oikein mitään mahda. Mutta onneksi niitä voi näissä pienissä osissa hinkkailla pois. Vähän vaati lisäosaa sisälokariin, kun en tuon vuoksi uusia raaskinut ostaa. Samalla korjasin puskurin kannakkeen, koska kaikkihan pitää aina olla paskana.

                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20211101_213533.jpg Views:	0 Size:	75.0 KB ID:	1929573 Click image for larger version  Name:	IMG_20211103_191351.jpg Views:	0 Size:	129.6 KB ID:	1929572 Click image for larger version  Name:	IMG_20211102_195030.jpg Views:	0 Size:	136.7 KB ID:	1929571

                                      RS-alahelmakin meni paikalleen, ei nyt aivan täysin plug&play S:n puskuriin. :D

                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20211105_193452.jpg Views:	0 Size:	165.1 KB ID:	1929569 Click image for larger version

Name:	IMG_20211104_210215.jpg
Views:	5750
Size:	207,1 Kt
ID:	1929575

                                      Konepellin vetelin mustalla akryylimaalirätillä kiveniskemien kohdalta, hioin mataksi ja kiillottelin. Ehkä siitä vähän siistimpi tuli kuin pelkällä kiillotuksella, mutta ei noista kuopista eroon pääse. Kuvassa myllytysaine vielä näkyy, mutta ainakin kiiltoa on.

                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20211105_163614.jpg Views:	0 Size:	200.4 KB ID:	1929567 Click image for larger version  Name:	IMG_20211105_190217.jpg Views:	0 Size:	221.9 KB ID:	1929570 Click image for larger version  Name:	IMG_20211105_190439.jpg Views:	0 Size:	65.3 KB ID:	1929574

                                      Toinen helmakin on maalattu, toinen puoli odottaa vielä orkkisetupalan kanssa mallailua. Roskanysväystä vaatii tämäkin, valitettavasti.

                                      Click image for larger version  Name:	IMG_20211107_151803.jpg Views:	0 Size:	88.1 KB ID:	1929566

                                      Comment


                                        #20
                                        Se on kyllä hyvä, kun sovittelin ensin oikean puolen helmaa ja se istui paikalleen niin heittämällä kuin lasikuituhelma yleensä voi mennä.

                                        No, vasenta puolta ei meinaa saada millään sopimaan. Lopulta piti vetää puolen metrin pätkään laikalla neljä ohennusta, taivuttaa enemmän mutkalle ja laittaa lasikuitukittiä. Vaikea on näemmä tehdä kahta samanlaista muottia...

                                        Click image for larger version

Name:	IMG_20211109_183339.jpg
Views:	5591
Size:	140,6 Kt
ID:	1929705

                                        Comment


                                          #21
                                          Omassa talviliukuri 8P:ssä oli juurikin tuota samaa liikkeelle lähdön nykimis tautia, joka lopulta paheni siihen ettei auto enää tiennyt lämpimällä koneella millä vaihteella ajetaan tai pitääkö vaihtaa ollenkaan. Lopulta kulki kotipihaan kaasupohjassa nilkuttamalla.
                                          Koodeja ei antanut kuitenkaan ulos ja googlettaminen heitti viat MAF:n suuntaan. Ja sehän korjaantui täysin sen vaihdolla. Mitä nyt 290tkm ajettu avaamaton DSG voi käytökseltään olla.

                                          Comment


                                            #22
                                            Jotain tuoreemman DQ250-sarjan askin töksäyttelyjä sai lievennettyä kytkimien sopeutuksellakin. Tai mikä pikasopeutus se tollaisessa MQB-alustaisessa on. PQ35 oli muistaakseni vähän pidempi prosedyyri.

                                            Voi olla tietty ihan eri juttuja nämä käytöksen jutut. On toki sarjassamme ilmainen temppu, jos sattuu omistamaan koneen ja kaapelin, joten kannattanee kokeilla ensiavuksi käytöshäiriöihin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Maffi voi hyvinkin olla, voihan se tehdä vaikka semmosen että onkin nimenomaan maffi mikä ei pienillä ilmavirtauksilla näytä lineaarisesti ja sen takia töksäyttää. Koitin eilen vähän vcds kattella ilmamassoja liikkellelähdössä, mutta näytteenottotaajuus ei oikein riitä että vois vetää mitään järkeviä johtopäätöksiä. No uus maffi oli vähän reippa satasen, niin kokeillaan maanantaina se koska on kaikista helpoin. Jos ei sillä tokene niin sitten täytynee noita solkkuja vaihdella. Ja hukkaan se ei mee kun voi käyttää sitten virityskäyttöön johonkin toiseen pannuun. Sopeitukset olen tietenkin ajanut (kolmeen kertaan) läpi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mulla on samanlaisia oireita dsg laatikon kanssa 1. Vaihteella. Meinasin että pitäiskö ensi kesänä ottaa auki ja katsoa mikä siellä paketissa pilaantuu?
                                                Ahtaminen on kanssa tässä kovastikin tapetilla, menisköhän samaan kuumaan kun puottaa tekniikan alas.Pitäisi vaan löytää hyvä osa setti mitä kannattaa laittaa koneen kylkeen.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Uus maffi paransi merkittävästi askin toimintaa liikkeellelähdössä, kiitoksia vaan vinkistä. Ei ihan täydellinen ole vieläkään, välillä saattaa töksäyttää riippuen vähän millaisen lähdön ottaa. Yhden päivän ajojen perusteella kulutusnäyttökin on asettunut puolisen litraa pienempään lukemaan. Ei ole ihan ykkösprioriteetti näitten vehkeiden kanssa, mutta kertoo tietysti osaltaan että laitteet toimii paremmin. Täytyypä tuossa ajella sopeutushommat varmaan vielä kertaalleen läpi kun kerkiää että muuttuuko enää mihinkään. Sitten on varmaan vielä ne solenoidit vaihdettava, jos tulis sitten oikein tosi hyvä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Lopulta pääsi tälläkin taas ajelemaan. Ihan hauska pelihän se on. Puunasin ja otin ajoon, kun piti viikonloppuna olla poutaa. No eipä ollut, joten kiiltävänä pysyi tasan yhden illan...

                                                    Click image for larger version

Name:	IMG_20211119_173048.jpg
Views:	4957
Size:	222,8 Kt
ID:	1930317 Click image for larger version

Name:	IMG_20211119_173119.jpg
Views:	4991
Size:	344,4 Kt
ID:	1930319 Click image for larger version

Name:	IMG_20211120_152654.jpg
Views:	5066
Size:	251,0 Kt
ID:	1930318

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tuli lunta. Totesin tällaisen moottori-vaihteistoyhdistelmän välittömästi varsin hauskaksi. :D

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Vikakoodikin hävisi kaasuläpän putsaamisella. Oli siellä jonkin verran kovaa huohotuspaskaa läpän reunoilla. Samalla parani liikkeellelähtökin, ei enää niin herkästi pomppaa varomattomalla kaasulla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          "Kyllä ei tarvinnut aikanaan t89 kaasuläppää puhdistella, toista oli silloin" :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Joo, näistä menee aina nää. :)

                                                            Tuossa omassa ketjussasi kun puhut ketjusta (ehhehe), niin missäs kohtaa siitä pitää olla huolissaan? Ei ole niin tuttua, kun t89:ssä ei tarvinnut miettiä. :) Tästä kuuluu lämpimänä tyhjäkäynnillä sellainen hyvin mieto laahaava ääni, joka kuulostaa vähän kuin ketju rullaisi. :) Ei muita ääniä eikä oireita. Meinasin kyllä sen vaihtaa joka tapauksessa sitten, kun patti on lattialla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X