Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P 3.2 kuntokuurilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Moottorikin tuli nostettua pois keulalta ja tänään sovittelin hieman putkia paikalleen alumiinitorvien (liian paksujen) avulla. Aika helpolla näyttäisi syntyvän kuitenkin. Laitoin Marteliukselta tulemaan putkia, mutkia ja joustoja ja loppuviikosta pääsee varmaan jo sovittelemaan putkia paikalleen. Toivottavasti hukkiksetkin ehtisivät tulla tällä viikolla.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20230328_190026.jpg
Views:	2224
Size:	132,8 Kt
ID:	1954805 Click image for larger version

Name:	IMG_20230328_190031.jpg
Views:	2166
Size:	125,9 Kt
ID:	1954806

    Comment


      #62
      Mitäs jos toisi satulaa vielä naksun etäämmälle navasta? Ei tarvitsisi silputa palaa ollenkaan. Vai tuleeko jo levyn pinnasta liikaa yli ulkoreunalta?

      Comment


        #63
        Ei mahdu enää 18" sisään. Ulkoreunan yli tuleminen ei niin haittaisi.

        Comment


          #64
          Mitkäs hukkikset on tulossa?

          Jarrusatuloista uskaltaa omien kokemusten perusteella sipasta kyllä huoletta, mutta onhan se vähän semmosta kyseenalaista aina.

          Comment


            #65
            Turbosmart WG40 * 2. Satulasta voi huoletta ainakin kantin sipasta pois, sillä saa jotain, jos tarve.

            Comment


              #66
              Nyt on heppailtu hukkikset ja pelit paikalleen! Piti varmuudeksi tehdä rintapeltitanko, ettei vaan satu menemään mitat miinukselle. :) Ihmettelin jossain kohtaa, että kylläpä hitsi vähän räkii. No, olin laittanut kaasun jossain vaiheessa kiinni...

              Click image for larger version

Name:	IMG_20230331_154907.jpg
Views:	2042
Size:	290,8 Kt
ID:	1954931 Click image for larger version

Name:	IMG_20230331_155133.jpg
Views:	2065
Size:	236,4 Kt
ID:	1954928 Click image for larger version

Name:	IMG_20230331_193426.jpg
Views:	2072
Size:	145,6 Kt
ID:	1954930 Click image for larger version

Name:	IMG_20230331_210731.jpg
Views:	2045
Size:	146,9 Kt
ID:	1954932 Click image for larger version

Name:	IMG_20230331_212355.jpg
Views:	2030
Size:	91,8 Kt
ID:	1954933 Click image for larger version

Name:	IMG_20230331_212313.jpg
Views:	2012
Size:	93,7 Kt
ID:	1954929

              Comment


                #67
                Oli työreissua ja viikon influenssa, joten vähän venähti hitsailut. Mutta nyt on pakopuoli valmiina. Parissa kohtaa tuli mieleen vanha laulu: "and I think to myself, not a wonderful weld". Mutta pääosin ihan siistiä ja pitäisi kestää. Juurikaasun kanssa hitsattu, joten ei kovin pahaa partaa tullut. Muutama kohta piti vingutella. Kyllä se harjoittelua vaatii 1.5-millisen hitsaaminen, mutta onpahan elämäni ekat rosterit hitsattu tigillä.

                Click image for larger version  Name:	IMG_20230421_204923.jpg Views:	0 Size:	161.8 KB ID:	1955935
                Öljynpaluu tuli myös heppailtua kasaan, kun vaihteisto oli irrotettu ja sain jakopään kopan irti ja letkulähdön paikalleen. Päälle tuli Dunlopin Pyrojacket ja lämpösuojia pitää vielä rakennella myöhemmin. Tuolla on jatkuva lämmönkesto +260 °C, 15–20 min. +1090 °C ja 15–30 s +1650 °C. Joten luulisi kestävän ihan hyvin.

                Click image for larger version  Name:	IMG_20230424_183325.jpg Views:	0 Size:	225.1 KB ID:	1955936 Click image for larger version  Name:	IMG_20230424_183333.jpg Views:	0 Size:	136.6 KB ID:	1955934 Click image for larger version  Name:	IMG_20230424_183349.jpg Views:	0 Size:	122.9 KB ID:	1955933 Click image for larger version  Name:	IMG_20230424_184639.jpg Views:	0 Size:	145.3 KB ID:	1955939

                Comment


                  #68
                  Aika tuoreen näköinen vauhtipyöräkin löytyi. Löytyi siis syy, miksi paskottuja osia löytyi moottorin läheisyydestä. :D

                  Click image for larger version  Name:	IMG_20230422_195102.jpg Views:	0 Size:	159.7 KB ID:	1955943
                  Jakopääkin näyttää melkoisen priimalta. Ei juuri sormeen tunnu uria laahaimissa, joten en usko olevan yli 200 tkm ajettu jakopää. Osaako joku sanoa tuon ketjun logosta, että minkä valmistajan ketju on kyseessä? Google ei tuolla oikein löytänyt mitään.

                  Click image for larger version  Name:	IMG_20230423_181147.jpg Views:	0 Size:	126.4 KB ID:	1955942 Click image for larger version  Name:	IMG_20230423_181035.jpg Views:	0 Size:	111.6 KB ID:	1955941

                  Seuraavaksi sitten moottori osiin, mittailemaan pyttyjä ja tilaamaan sisuskaluja.

                  Comment


                  • #69
                    IWIS näkyy olevan, OE laatua ja merkkarillakin noita ovat laittaneet.
                    OEM manufacturer Iwis
                    https://germanoem.ca/camshaft-timing...9229b-iwi.html

                    Comment


                      #70
                      Ilmankos ei Googlella mitään löytynytkään "jwts"-hakusanalla. :)

                      Comment


                        #71
                        Moottori oli ihan hyvin mitoissaan, mutta koska nyt päätin laittaa uudet männät niin menee porauksen kautta.

                        Click image for larger version

Name:	IMG_20230425_145646.jpg
Views:	1662
Size:	238,7 Kt
ID:	1955979

                        Löytyi vahingossa myös "termostaattikotelon" vuoto, kun kääntelin moottoria pukissa ja katoin, että mitäs tuossa öljyrätin päällä moottorin alla on. Siellä on tainnut edellinen asentaja koittaa vähän ylipitkää pulttia. Onneksi ei tuon pahempi ja saa pinnapultilla ja liimalla kuntoon. Aika harmaa pintahan tuossa on, joten on tainnut poksahtaa irti jo aikoja sitten.

                        Click image for larger version

Name:	IMG_20230425_194610.jpg
Views:	1721
Size:	111,9 Kt
ID:	1955982 Click image for larger version

Name:	IMG_20230425_194013.jpg
Views:	1690
Size:	97,2 Kt
ID:	1955981 Click image for larger version

Name:	IMG_20230425_194024.jpg
Views:	1687
Size:	102,3 Kt
ID:	1955980 Click image for larger version

Name:	IMG_20230425_193951.jpg
Views:	1721
Size:	104,3 Kt
ID:	1955978

                        Comment


                          #72
                          Mistä meinasit muuten ottaa turbon öljynkierron?

                          Comment


                            #73
                            Katoin, että öljynsuodatinjalassa on ainakin yksi tulppa, mutta en vielä tutkinut asiaa sen kummemmin, että onko ennen vai jälkeen suodatinta. Mutta sieltä se on jostain otettava. Mistä itse otit?

                            Comment


                              #74
                              Tuli vaan tänään mieleen koko asia kun kattelin taas yhtä keksintöä josta oli vedetty turbolle ennen suodatinta että ne kaikki suodatinjalan lähdöt on likaisella puolella. Mullahan on kaikki suodattimen siirtosarjat ja sekoilut mistä öljy otetaan.

                              Muutamaan ollaan tehty silleen että porattiin reikä sinne puhtaan puolen kanavaan ja siihen hitsuuteltu alumiiniputken pätkä ja siihen AN nippa.

                              Comment


                                #75
                                Joo, eiköhän sieltä öljyä saa tulemaan puhtaalta puolelta. Itelläkin on tarkoitus laittaa joko tämä tai vastaava niin tuosta voinee hyvin ryöstää öljyä.

                                https://www.bar-tek-tuning.com/r32-oil-cooler-kit

                                Comment


                                  #76
                                  Imusarjamyyjällä tuntuu kestävän tuotteen saaminen miulle niin se tarjosi mäntä-veivipaketista alennusta. Pari vaihtoehtoa olisi hyllyssä:

                                  https://boost-parts.de/r32/301-4093-...ne_pleuellager
                                  https://boost-parts.de/r32/990-13712...ne_pleuellager

                                  Alennuksilla noiden hintaeroksi jäisi 400 e. Autotun vaikuttaa ainakin sellaiselta perinteiseltä kiinalaiselta halpisveiviltä, mutta mahtaakohan tuo ZRP tässä kohtaa tuoda erityistä hyötyä? Edelleenkään ei ole tarkoitus nelinumeroisia hätyytellä, vaikka molemmilla veiveillä voisikin ottaa 1300 hv ja kierrättää yhdeksän tonnia. :)

                                  Comment


                                    #77
                                    Itse arvaisin että noi perus H-profiilit toimittaa oikein hyvin, kunhan korjaa virheet suoruudessa jne.

                                    Comment


                                      #78
                                      Tarkoitatko, että tuollaisen halvan kanssa saa varautua viemään koneistamoon helojen vaihtoon?

                                      Comment


                                        #79
                                        Ei välttämättä, mutta onhan se mahdollista. Itse en ole joutunut viemään yhtään. Olen käyttänyt pääasiassa Maxspeedinrodsin veivejä.

                                        Comment


                                          #80
                                          Helojakin voi olla paska vaihdella jos on tehty epäkeskeisen soikeisiin vaan reikä oikeeseen kohtaan. Voi olla valmiiksi väljää tai sitte tiukka minkä saa hoonata sopivaksi.

                                          Comment


                                            #81
                                            Mites noiden kannen lisäilmapumpun kanavien kanssa, onko niitä pakosarjan laipan alla olevia reikiä kukaan tukkinut? Jotenkin hölmöä jättää niitä sinne, että pakokaasut pyörii kanavasta toiseen tuota kautta turhaan.

                                            Comment


                                              #82
                                              Ei mennyt kuin reilu 6 viikkoa, että imusarja lopultakin lähti matkaan. Oli kyllä sellaista säätämistä boost-parts.de:n kanssa. "Ei oo varastossa, menee pari viikkoa -> ens viikolla lähtee -> loppuviikosta saadaan imusarjoja -> nyt ne tuli, keskiviikkona matkaan -> eilen pakattiin, DHL noutaa tänään": Sama kaveri lupasi alennusta männistä ja veiveistä, mutta jotenkin tuon jälkeen ei suuremmin kiinnostanut sieltä mitään tilailla.

                                              Samalla huomasin, että saaduista TTRS:n etujarrulevyistä oli irrotettaessa hakattu keskiö lommolle ja sorviin kiinnitettäessä kehä vipatti varmaan 2 mm. Eipä sitä oikein saanut oikaistua kunnolla ja kun vielä oli vajaan millin päässä alarajasta, niin loppui kiinnostus. Ajattelin, että laitetaan sitten ostohousut ihan vyöllä kiinni ja klikkaillaan sellaiset osat, ettei tarvii miettiä.

                                              -Wössnerin männät 84.50 mm, 9:1, vahvistetulla tapilla
                                              -Bar-Tekin I-profiiliveivit
                                              -moottorin poraus + pintojen oikaisu + kannen tarkastus
                                              -eteen jarrulevyiksi Porsche Macanin 360x36 mm
                                              -taakse B8 S4:n 330x22 mm adapterilla
                                              -kytkimeksi Topol Garagen lisälevyllinen paketti, lupaavat 850 Nm 16 barin paineella
                                              -lisäksi hirveästi tarvikkeita Sparetosta ja merkkarilta moottoriin

                                              Osa romuista tulee ensi viikolla ja osa toivottavasti seuraavana, joten moottorihommat odottaa nyt mäntiä. Otin samalla uuden lauhduttimen keulalle, kun oli sen verran hakkautunut alareunasta umpeen ja samalla voi sitten ottaa keulankin kokonaan auki, niin on helpompi asennella moottoria.

                                              Comment


                                                #83
                                                Ite tilasin boost partsin kautta Je:n männät 9.5 puristuksilla. Varmaan 8 viikkoa lupaili että ihan just lähtee männät tulemaan. Kun paketti viimein saapui, niin siellä olikin Wisecon männät 7 puristuksilla. Ihmetteli vielä kovasti että miksei kelpaa. Varmaan kuukauden sai vääntää ennenkuin Paypalin kautta sai rahat takaisin.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Jahas, eli sellainen tapa hoitaa asioita. Vähän vaikuttikin siltä, että ei oo ekaa kertaa selittelemässä.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Mites on, kannattaako missä vaiheessa alkaa vaihtaa kansipultteja M10 -> M11? Mietin vaan, kun lohko on pajalla niin samalla syntyisi.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Jos nyt tekee kaikki, ei myöhemmin tarvi kun pultata isompaa osaa kattilan kylkeen. Kai se orkkiksillakin kestää ihan jonkun verran boostia, mutta eipä se kai ole järjettömän kallis operaatiokaan.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Eikös jossaki vr6 moottorissa ole m11 pultit vai muistanko ihan väärin?

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          2.8 24v moottoreissa on m11 mutta semmosen pultit ei käy suoraan kun 2.8 lätsä on korkeampi. Arppina saa r32 + m11 komboa.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Tämä vastasikin hyvin siihen, että tuleeko. Ei tule, vähän on napsakan hintaiset tähän hommaan. Ajattelin, että 2.8 olis sopinut.

                                                            Edit: Näköjään R32 on M10x141/111 mm ja G4 AQP M11x131/101 mm.
                                                            Viimeksi muokannut pasi_; 11.5.2023, 21:57.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Kalikoita tuli postissa. :)

                                                              Click image for larger version

Name:	IMG-20230511-WA0009.jpeg
Views:	1043
Size:	33,8 Kt
ID:	1956568 Click image for larger version

Name:	IMG-20230511-WA0007.jpeg
Views:	1032
Size:	70,2 Kt
ID:	1956569 Click image for larger version

Name:	IMG_20230508_172515.jpg
Views:	1079
Size:	97,3 Kt
ID:	1956570 Click image for larger version

Name:	IMG_20230508_172556.jpg
Views:	1025
Size:	101,4 Kt
ID:	1956572 Click image for larger version

Name:	IMG_20230508_144124.jpg
Views:	1035
Size:	111,1 Kt
ID:	1956571

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X