Moottorikin tuli nostettua pois keulalta ja tänään sovittelin hieman putkia paikalleen alumiinitorvien (liian paksujen) avulla. Aika helpolla näyttäisi syntyvän kuitenkin. Laitoin Marteliukselta tulemaan putkia, mutkia ja joustoja ja loppuviikosta pääsee varmaan jo sovittelemaan putkia paikalleen. Toivottavasti hukkiksetkin ehtisivät tulla tällä viikolla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 8P 3.2 kuntokuurilla
Collapse
X
-
Oli työreissua ja viikon influenssa, joten vähän venähti hitsailut. Mutta nyt on pakopuoli valmiina. Parissa kohtaa tuli mieleen vanha laulu: "and I think to myself, not a wonderful weld". Mutta pääosin ihan siistiä ja pitäisi kestää. Juurikaasun kanssa hitsattu, joten ei kovin pahaa partaa tullut. Muutama kohta piti vingutella. Kyllä se harjoittelua vaatii 1.5-millisen hitsaaminen, mutta onpahan elämäni ekat rosterit hitsattu tigillä.
Öljynpaluu tuli myös heppailtua kasaan, kun vaihteisto oli irrotettu ja sain jakopään kopan irti ja letkulähdön paikalleen. Päälle tuli Dunlopin Pyrojacket ja lämpösuojia pitää vielä rakennella myöhemmin. Tuolla on jatkuva lämmönkesto +260 °C, 15–20 min. +1090 °C ja 15–30 s +1650 °C. Joten luulisi kestävän ihan hyvin.
Comment
-
Aika tuoreen näköinen vauhtipyöräkin löytyi. Löytyi siis syy, miksi paskottuja osia löytyi moottorin läheisyydestä. :D
Jakopääkin näyttää melkoisen priimalta. Ei juuri sormeen tunnu uria laahaimissa, joten en usko olevan yli 200 tkm ajettu jakopää. Osaako joku sanoa tuon ketjun logosta, että minkä valmistajan ketju on kyseessä? Google ei tuolla oikein löytänyt mitään.
Seuraavaksi sitten moottori osiin, mittailemaan pyttyjä ja tilaamaan sisuskaluja.
Comment
-
IWIS näkyy olevan, OE laatua ja merkkarillakin noita ovat laittaneet.
OEM manufacturer Iwis
Comment
-
Moottori oli ihan hyvin mitoissaan, mutta koska nyt päätin laittaa uudet männät niin menee porauksen kautta.
Löytyi vahingossa myös "termostaattikotelon" vuoto, kun kääntelin moottoria pukissa ja katoin, että mitäs tuossa öljyrätin päällä moottorin alla on. Siellä on tainnut edellinen asentaja koittaa vähän ylipitkää pulttia. Onneksi ei tuon pahempi ja saa pinnapultilla ja liimalla kuntoon. Aika harmaa pintahan tuossa on, joten on tainnut poksahtaa irti jo aikoja sitten.
Comment
-
Tuli vaan tänään mieleen koko asia kun kattelin taas yhtä keksintöä josta oli vedetty turbolle ennen suodatinta että ne kaikki suodatinjalan lähdöt on likaisella puolella. Mullahan on kaikki suodattimen siirtosarjat ja sekoilut mistä öljy otetaan.
Muutamaan ollaan tehty silleen että porattiin reikä sinne puhtaan puolen kanavaan ja siihen hitsuuteltu alumiiniputken pätkä ja siihen AN nippa.
Comment
-
Joo, eiköhän sieltä öljyä saa tulemaan puhtaalta puolelta. Itelläkin on tarkoitus laittaa joko tämä tai vastaava niin tuosta voinee hyvin ryöstää öljyä.
https://www.bar-tek-tuning.com/r32-oil-cooler-kit
Comment
-
Imusarjamyyjällä tuntuu kestävän tuotteen saaminen miulle niin se tarjosi mäntä-veivipaketista alennusta. Pari vaihtoehtoa olisi hyllyssä:
https://boost-parts.de/r32/301-4093-...ne_pleuellager
https://boost-parts.de/r32/990-13712...ne_pleuellager
Alennuksilla noiden hintaeroksi jäisi 400 e. Autotun vaikuttaa ainakin sellaiselta perinteiseltä kiinalaiselta halpisveiviltä, mutta mahtaakohan tuo ZRP tässä kohtaa tuoda erityistä hyötyä? Edelleenkään ei ole tarkoitus nelinumeroisia hätyytellä, vaikka molemmilla veiveillä voisikin ottaa 1300 hv ja kierrättää yhdeksän tonnia. :)
Comment
-
Ei mennyt kuin reilu 6 viikkoa, että imusarja lopultakin lähti matkaan. Oli kyllä sellaista säätämistä boost-parts.de:n kanssa. "Ei oo varastossa, menee pari viikkoa -> ens viikolla lähtee -> loppuviikosta saadaan imusarjoja -> nyt ne tuli, keskiviikkona matkaan -> eilen pakattiin, DHL noutaa tänään": Sama kaveri lupasi alennusta männistä ja veiveistä, mutta jotenkin tuon jälkeen ei suuremmin kiinnostanut sieltä mitään tilailla.
Samalla huomasin, että saaduista TTRS:n etujarrulevyistä oli irrotettaessa hakattu keskiö lommolle ja sorviin kiinnitettäessä kehä vipatti varmaan 2 mm. Eipä sitä oikein saanut oikaistua kunnolla ja kun vielä oli vajaan millin päässä alarajasta, niin loppui kiinnostus. Ajattelin, että laitetaan sitten ostohousut ihan vyöllä kiinni ja klikkaillaan sellaiset osat, ettei tarvii miettiä.
-Wössnerin männät 84.50 mm, 9:1, vahvistetulla tapilla
-Bar-Tekin I-profiiliveivit
-moottorin poraus + pintojen oikaisu + kannen tarkastus
-eteen jarrulevyiksi Porsche Macanin 360x36 mm
-taakse B8 S4:n 330x22 mm adapterilla
-kytkimeksi Topol Garagen lisälevyllinen paketti, lupaavat 850 Nm 16 barin paineella
-lisäksi hirveästi tarvikkeita Sparetosta ja merkkarilta moottoriin
Osa romuista tulee ensi viikolla ja osa toivottavasti seuraavana, joten moottorihommat odottaa nyt mäntiä. Otin samalla uuden lauhduttimen keulalle, kun oli sen verran hakkautunut alareunasta umpeen ja samalla voi sitten ottaa keulankin kokonaan auki, niin on helpompi asennella moottoria.
- 1 like
Comment
-
Ite tilasin boost partsin kautta Je:n männät 9.5 puristuksilla. Varmaan 8 viikkoa lupaili että ihan just lähtee männät tulemaan. Kun paketti viimein saapui, niin siellä olikin Wisecon männät 7 puristuksilla. Ihmetteli vielä kovasti että miksei kelpaa. Varmaan kuukauden sai vääntää ennenkuin Paypalin kautta sai rahat takaisin.
Comment
Comment